Skocz do zawartości

[koło] koło nie wyśrodkowane względem lag amortyzatora


Iron79

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

z moim problemem/zagadką a może nie istotną różnicą zwróciłem się na pw do kolegi Maniaka. Przesłał mi garść cennych informacji, ale sprawa mnie dalej męczy i chciałem przedstawić klika zdjęć obrazujących problem i prosić o ocenę sytuacji.

 

Opis:

Amor Reba solo 2014, ośka 15mm (mam z nim inny problem, ale to w innym dziale). Opony Maxxis Ikon 29x2.2

Po zamocowaniu ośki koło ewidentnie ucieka w jedną stronę, różnica moim zdaniem jest za duża by zrzucić winę n np krzywą oponę.

W kole była wymiana piasty na 15mm, typowe przeplecenie. Po zauważeniu problemu pojechałem do seriwsanta razem z kołem i amortyzatorem. Serwisant stwierdził, że kółko nie jest przecięgniete na szprychach w jedną stronę, na dowód tego zamontował w centrownicy i pokazał, że odległość od obręczy tego czujnika jest taka sama. Czynność była powtórzona po odwróceniu koła na drugą stronę. Też ok , fajt sam tego nie robiłem i to był dość szybki pokaz, zaufałem ..info od gościa, możliwy krzywy odlew goleni i sugestia dokręcania ośki po dociśnieciu koła do ziemi jednocześnie przesuwając koło ręką (koło lekko się kiwa w niedokręconej ośce) do środka i wtedy przykręcić, zapiąć. Nie wiem czy to coś daje, bo jak podkładam palec między opone a lagę, to pod palcem czuje jak koło i tak jest przesuwane w tą złą stronę dokręcając ośkę.

 

testy:

1. pożyczałem inne kółko 29 z ośką od foxa, problem ten sam

2. po zdemontowaniu zacisku hamuca i zamocowania koła odwrotnie (tarcza po przeciwnej stronie niż być powinna) , koło siedzi centralnie w amortyzatorze ?? (3 ostatnie zdjęcia) - jest ok, tak powinno być , ale po tej dobrej stronie

 

Zdjęcia: https://www.dropbox.com/sh/6yex7d89i6tqw8a/AACgsSk8OHlOQum7-BSHzvBya , szerokość tej miarki to 6mm

 

 

Co jest grane ? Krzywy odlew, krzywe gwinty ośki ? Bo nie wierzę , że robią tak krzywe opony.

Co radzicie , na pewno podjadę z kołem do innego serwisu celem potwierdzenia dobrze zaplecionego koła.

Koło się kręci , podczas jazd nie wyczuwam tego problemu, ale na razie jeżdzę dość zachowawczo.

 

 

 

Napisano

Wiesz , tego nie sprawdzałem , nie bardzo wiem jakie to ma znaczenie w tym przypadku , problem jest z przodu , tył jest centralnie względem widełek ustawiony

Napisano

Wiesz , tego nie sprawdzałem , nie bardzo wiem jakie to ma znaczenie w tym przypadku , problem jest z przodu , tył jest centralnie względem widełek ustawiony

 

jak jest dobrze to znaczy że to wina widelca jak nie to koła

 

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Mam  tak samo w Epicon-nie. Wydaje mi się że jest tak dlatego, że musi być miejsce na tarcz.

 

a ja jak miałem epicona w 26 cali, było prosto ..tarcza moim zdaniem nie ma tu znaczenia

Napisano

Miałem podobny problem z rebą 2013 ale na qr 9mm. Po mocnym hamowaniu przodem koło uciekało na bok i tak zostawało. Okazało się, że połączenie zaciski + piasty nie trzymało dobrze i w połączeniu z mocnym hamplem wyślizgało mocowanie w widelcu. Amor jest w trakcie naprawy gwarancyjnej...

Wsadź swoje koło do innego amora - jeśli będzie okej to wina amora. 

Napisano

Jestem po testach , włożyłem swoje kółko do foxa 29 , moja ośka nie pasowała , więc użyta ta z foxa , kółko idealnie proste. Wniosek , to nie koło.

fota https://www.dropbox.com/s/lcjjjnvphpyqhez/IMG_7559.JPG

 

Pozostały dwie możliwości, moja oś 15 rock shocka , albo amor a dokładniej ośka zakręcona jest pod lekkim kątem.

Gdy włożę ośkę w oba przeloty goleni ale nie nakręcając ją na gwint w drugim oczku, oś ma luz, wkręcając ją na gwint luz ten staje się coraz mniejszy aż zupełnie znika.

Czyli poziom reguluje tylko ten ostatni czarny element z gwintem. Różnica jest nie wielka, bo przypuszczam , że ok 1mm. Ale 1 mm na dole robi na górze 4-5mm.

Ośka wkręca się rzekłbym lekko, nie czuć żadnych oporów.

 

Czy da się ten czarny gwint w oczku lagi wymienić , nagwintować jeszcze raz ? Bo dla mnie tu leży pies pogrzebany. Czy taka operacja jest w ogóle możliwa ?

 

Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje ...

 

1. koło zamontowane u mnie , krzywe

2. koło zamontowane u mnie ale odwrotnie(tarcza z prawej strony), proste

3. koło zamontowne w foxie , proste

 

Dlaczego w punkcie 2 koło jest proste ? Jeśli koło jest proste (testowane na foxie, centrownicy) to jakim prawem przy krzywej ośce lub niesymetrii mocowań amortyzatora tak się dzieje ..powoli już głupieje

Napisano

Temat można zamknąć. Po konsultacjach z serwisem zdecydowałem się na lekkie przeciągniecie koła na szprychach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...