More Napisano 10 Maja 2014 Napisano 10 Maja 2014 Witam, Przerabiam moją szosę Giant Speeder na ostre koło Cel poboczny: Zjechać z wagą poniżej 10kg (obecnie 12,4kg) Szukam obręczy w komplecie z piastami, oczywiście zaplecionych, tył typu flip Koła maja być przede wszystkim wytrzymałe-starczyć na lata. Na allegro znalazłem tylko: http://allegro.pl/kpl-28-flip-flop-novatec-maszyny-remerx-taurus-i4224939884.html Jeżeli chodzi o korbę to chciałbym na dzień dzisiejszy zostawić obecną Sakae SX bo ładnie kreci:) Nie wiem tylko czy spasuje się z nowa piastą. Oczywiście chodzi o używanie tylko jednej zębatki. Korba wygląda tak: http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=39f79435-6a3f-406b-a985-58afeeae114e Dzięki za pomoc pozdrawiam
Pasiasty Napisano 10 Maja 2014 Napisano 10 Maja 2014 Też zaczynałem od tej ramki Bardzo wdzięczna baza pod OK tylko ja musiałem spiłować nieco haki, bo były za krótkie. Kółka przez Ciebie podane są całkiem spoko ale trochę drogie. Można złożyć tańszy zestaw na jakichś klasycznych, niskich oczkowanych obręczach, które dodatkowo będę nieco lżejsze. No chyba, że podoba Ci się wygląd tych nowoczesnych. Ja kupiłem gotowe tylne koło na obręczy Remerx Rapid i piaście Miche za 240 zł. Przednie zrobiłem sam na tej samej obręczy i klasycznej piaście Ultegra. Wyszło nieco taniej niż nowy komplet ale znacznie więcej zabawy. Z korbą to musisz pokombinować. Będziesz używał jednego z blatów, które masz? Wymyśliłeś już sobie przełożenie? Jaki rozstaw śrub masz, 110 czy 130? To, czy korba spasuje się z nową piastą musiałbyś sobie albo zmierzyć i wyliczyć ("chain line" - linia łańcucha) albo po prostu przez zastosowanie odpowiednich podkładek pod blat i pająk korby dostosować linię do piasty. Pamiętaj, że blat możesz założyć po zewnętrznej jak i wewnętrznej stronie, zależy jak będzie lepiej dla uzyskania linii. Można też kombinować z długością osi suportu.
More Napisano 11 Maja 2014 Autor Napisano 11 Maja 2014 Hey, dzięki za odpowiedź Nie mam czasu ani umiejętności do samodzielnego zaplatania dlatego chciałbym kupić gotowy komplet:) Niestety widzę że dostępność konfiguracji jest ograniczona -może znacie sklep on-line który zrobi to za mnie jeżeli kupię u nich wszystkie części? Może uda mi się jedno z obecnych kół doprowadzić do jakiegoś sensownego stanu i będę mógł kupić coś lepszego na tył. Ale to już musi wypowiedzieć się specjalista w serwisie;) Przełożenia miałem nadzieję dobrać metodą prób i błędów, dlatego zostawię obecny blat i zobaczę co się z tego ukręci:) rozstaw 110. Mógłbyś rozwinąć co masz na myśli mówiąc spiłować haki? pozdrawiam
grzegosz Napisano 11 Maja 2014 Napisano 11 Maja 2014 jak masz 52t na korbie, to na tył proponuję Ci 18/19t, będzie w miarę wygodnie.Spiłować-pogłębić, żeby była możliwość przesunięcia koła wgłąb haków, jeśli zajdzie taka potrzeba, żeby napiąć łańcuch.
More Napisano 11 Maja 2014 Autor Napisano 11 Maja 2014 Tak, mam 52, sprawdzę te 18/19 Większość kół jakie znalazłem oparta jest na piastach Joytech. Dobre to to jest?
bobbudowniczy Napisano 11 Maja 2014 Napisano 11 Maja 2014 joytech ssie.... może i kółka które pokazałeś w pierwszym poście są drogie i trochę przyciężkawe ale są kuloodporne i zupełnie bezobsługowe. ujeżdżam takie 3 rok, ważę 110 a buło i 120 i kółka nie były tykane. piasty kręcą się jak nowe. a w aukcji jest na życzenie słoneczko. ja osobiście nie polecam tego zaplotu.
More Napisano 12 Maja 2014 Autor Napisano 12 Maja 2014 Odwiedziłem dziś 2 sklepy rowerowe, o kołach na piastach typu flip-flop nawet nie słyszeli:) Pozostaje internet.
Pasiasty Napisano 14 Maja 2014 Napisano 14 Maja 2014 Apropos przełożenia - jak masz tą szosę na chodzie to pojeździj sobie trochę i zobacz na jakim biegu jeździ Ci się tak, że możesz w miarę swobodnie ruszyć z miejsca (nie za twarde) i nie zapedałować się na śmierć jak jedziesz dość szybko po płaskim asfalcie (nie za miękkie). Zobacz ile zębów masz na tym biegu na kasecie i taką kup koronkę do nowej piasty. Jakbyś chciał zmieniać blat to mam elegancki 44T na 110 BCD Sugino. Joytechy wcale nie są lipne - jak się umie o nie zadbać to posłużą długo. No ale mają łożyska kulkowe, są z miękkiego alu i nie są zbyt szczelne. Niemniej regularna konserwacja i umiejętne dokręcanie koronki/kontry sprawi, że będą równie dobrze jeździły jak droższe piasty - tylko trzeba włożyć w to więcej roboty.
More Napisano 27 Maja 2014 Autor Napisano 27 Maja 2014 ostatecznie kupiłem koła : http://allegro.pl/kpl-28-flip-flop-novatec-maszyny-remerx-taurus-i4224939884.html Obręcze i piasty białe, szprychy czarne Dostępna była tylko piasta z zębatką 16T w zestawie, zamontowałem z blatem 40T i jest git;) Rowerek na dzień dzisiejszy waży 10,8kg, mogę śmiało zjechać z 0,5kg wymieniając kierownicę i siodełko, ale poniżej 10 nie da rady;) Mam mały problem z oponami, założyłem continentale ze starych kół (ciężko wchodziły) i coś jakby krzywo siedzą. Rozumiem że do wysokiej obręczy używa się normalnych opon?
More Napisano 27 Maja 2014 Autor Napisano 27 Maja 2014 opona to continental ultra race 622x23, obręcz 622x14. Po nałożeniu opona z jednej strony wyraźnie odstaje bardziej niż z drugiej. Tak czy inaczej opony są dobite więc szukam nowych nieco bardziej "miękkich" w stylu miejskim. Co sądzicie o : http://allegro.pl/opona-700x28-continental-sport-contact-i4242999544.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.