Skocz do zawartości

[Obręcze, piasty, korba] Giant Speeder->OK


More

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przerabiam moją szosę Giant Speeder na ostre koło

Cel poboczny: Zjechać z wagą poniżej 10kg (obecnie 12,4kg)

Szukam obręczy w komplecie z piastami, oczywiście zaplecionych, tył typu flip

Koła maja być przede wszystkim wytrzymałe-starczyć na lata.  

 

Na allegro znalazłem tylko:

http://allegro.pl/kpl-28-flip-flop-novatec-maszyny-remerx-taurus-i4224939884.html

 

 

Jeżeli chodzi o korbę to chciałbym na dzień dzisiejszy zostawić obecną Sakae SX bo ładnie kreci:) Nie wiem tylko czy spasuje się z nowa piastą. Oczywiście chodzi o używanie tylko jednej zębatki.

Korba wygląda tak:

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=39f79435-6a3f-406b-a985-58afeeae114e

 

 Dzięki za pomoc

pozdrawiam

Napisano

Też zaczynałem od tej ramki :) Bardzo wdzięczna baza pod OK tylko ja musiałem spiłować nieco haki, bo były za krótkie.

 

Kółka przez Ciebie podane są całkiem spoko ale trochę drogie. Można złożyć tańszy zestaw na jakichś klasycznych, niskich oczkowanych obręczach, które dodatkowo będę nieco lżejsze. No chyba, że podoba Ci się wygląd tych nowoczesnych. Ja kupiłem gotowe tylne koło na obręczy Remerx Rapid i piaście Miche za 240 zł. Przednie zrobiłem sam na tej samej obręczy i klasycznej piaście Ultegra. Wyszło nieco taniej niż nowy komplet ale znacznie więcej zabawy.

 

Z korbą to musisz pokombinować. Będziesz używał jednego z blatów, które masz? Wymyśliłeś już sobie przełożenie? Jaki rozstaw śrub masz, 110 czy 130?

To, czy korba spasuje się z nową piastą musiałbyś sobie albo zmierzyć i wyliczyć ("chain line" - linia łańcucha) albo po prostu przez zastosowanie odpowiednich podkładek pod blat i pająk korby dostosować linię do piasty. Pamiętaj, że blat możesz założyć po zewnętrznej jak i wewnętrznej stronie, zależy jak będzie lepiej dla uzyskania linii. Można też kombinować z długością osi suportu.

Napisano

Hey, dzięki za odpowiedź

Nie mam czasu ani umiejętności do samodzielnego zaplatania dlatego chciałbym kupić gotowy komplet:) Niestety widzę że dostępność konfiguracji jest ograniczona -może znacie sklep on-line który zrobi to za mnie jeżeli kupię u nich wszystkie części?

Może uda mi się jedno z obecnych kół doprowadzić do jakiegoś sensownego stanu i będę mógł kupić coś lepszego na tył. Ale to już musi wypowiedzieć się specjalista w serwisie;)

 

Przełożenia miałem nadzieję dobrać metodą prób i błędów, dlatego zostawię obecny blat i zobaczę co się z tego ukręci:) rozstaw 110.

 

Mógłbyś rozwinąć co masz na myśli mówiąc spiłować haki?

pozdrawiam

Napisano

jak masz 52t na korbie, to na tył proponuję Ci 18/19t, będzie w miarę wygodnie.
Spiłować-pogłębić, żeby była możliwość przesunięcia koła wgłąb haków, jeśli zajdzie taka potrzeba, żeby napiąć łańcuch.

Napisano

Tak, mam 52, sprawdzę te 18/19

 

Większość kół jakie znalazłem oparta jest na piastach Joytech. Dobre to to jest?:)

Napisano

joytech ssie.... może i kółka które pokazałeś w pierwszym poście są drogie i trochę przyciężkawe ale są kuloodporne i zupełnie bezobsługowe. ujeżdżam takie 3 rok, ważę 110 a buło i 120 i kółka nie były tykane. piasty kręcą się jak nowe. a w aukcji jest na życzenie słoneczko. ja osobiście nie polecam tego zaplotu.

Napisano

Odwiedziłem dziś 2 sklepy rowerowe, o kołach na piastach typu flip-flop nawet nie słyszeli:)

Pozostaje internet.

Napisano

Apropos przełożenia - jak masz tą szosę na chodzie to pojeździj sobie trochę i zobacz na jakim biegu jeździ Ci się tak, że możesz w miarę swobodnie ruszyć z miejsca (nie za twarde) i nie zapedałować się na śmierć jak jedziesz dość szybko po płaskim asfalcie (nie za miękkie). Zobacz ile zębów masz na tym biegu na kasecie i taką kup koronkę do nowej piasty.

 

Jakbyś chciał zmieniać blat to mam elegancki 44T na 110 BCD Sugino.

 

Joytechy wcale nie są lipne - jak się umie o nie zadbać to posłużą długo. No ale mają łożyska kulkowe, są z miękkiego alu i nie są zbyt szczelne. Niemniej regularna konserwacja i umiejętne dokręcanie koronki/kontry sprawi, że będą równie dobrze jeździły jak droższe piasty - tylko trzeba włożyć w to więcej roboty.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ostatecznie kupiłem koła :

http://allegro.pl/kpl-28-flip-flop-novatec-maszyny-remerx-taurus-i4224939884.html

Obręcze i piasty białe, szprychy czarne

 

Dostępna była tylko piasta z zębatką 16T w zestawie, zamontowałem z blatem 40T i jest git;)

Rowerek na dzień dzisiejszy waży 10,8kg, mogę śmiało zjechać z 0,5kg wymieniając kierownicę i siodełko, ale poniżej 10 nie da rady;)

Mam mały problem z oponami, założyłem continentale ze starych kół (ciężko wchodziły) i coś jakby krzywo siedzą. Rozumiem że do wysokiej obręczy używa się normalnych opon?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...