Skocz do zawartości

[11716g] Lapierre X-control


darekc

Rekomendowane odpowiedzi

Parę lat się zbierałem by wymienić ramę. I po ostatnich harcach po Obiszowskich pagórkach szala się przelała. Padło na Lapierra, od paru tygodni go ujeżdżam i wiem, że do HT nie wrócę, żałuję tylko, że tak późno zmieniłem HT na FS.
 
Dawcą prawie wszystkich części był stary wysłużony Author Modus 10903g, prawie cały osprzęt z niego przewędrował do nowej ramy. A starą ramę odziedziczy żona :)

Bar Ends: (Rogi) KLS Steron 130
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Crank Brothers 4
Brake (Front): (Hamulec przedni) BR/BL-M785 + SM-BH90 + F03C 242
Brake (Rear): (Hamulec tylny) BR/BL-M785 + SM-BH90 + F03C 263
Brake rotor (Front): (Tarcza hamulcowa przód) SM-RT76 160mm 140
Brake rotor (Rear): (Tarcza hamulcowa tył) SM-RT76 180mm 156
Brake Adapters (Front): (Adapter przedni) SM-MA90-F180 P/P + śrubki 27
Brake Adapters (Rear): (Adapter tylny) SM-MA-R160P/S + śrubki 30
Bottom Bracket: (Suport) SM-BB91-41 73
Cables: (Pancerze i linki) Shimano SIS 82
Cassette: (Kaseta) CS-M771-10 11-34 280
Chain: (Łańuch) Campagnolo Veloce C10 267
Crankset: (Korby) FC-M780 42X32X24 778
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) FD-M781 149
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) RD-M780 GS 227
Fork: (Widelec) Rock Shox SID XX 1505
Rear Shock: (Damper) LP R Hydraulic Damping Techno 245
Frame: (Rama) Lapierre X-control 2448
Grips: (Gripy) Crank Brothers Cobalt 65
Handlebar: (Kierownica) Aerozine Riser Bar XB1.0B 220
Headset: (Stery) Aerozine XH808A 94
Pedals: (Pedały) PD-M520 373
Seat: (Siodło) Velo VL-1133U 203
Seatpost: (Sztyca) Aerozine XP ZERO 182
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Aerozine XCS 1.0 Titanium 8,5
Shifters: (Manetki) SL-M780 I-Spec 119
Skewers: (Zaciski koł) XT 122
Stem: (Mostek) Aerozine XS 1.0 Ultra Light 105
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Smart Sam 2x10 zwijana 550
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Smart Sam 2x10 zwijana 550
Top Cap: (Top cap) Aerozine Ulralight 6
Tubes: (Dętki) Continental MTB 26 x 1,75-2,50 386
Wheel Front: (Koło przednie) 871,5g
- Hub: (Piasta) HB-M756 243
- Rim: (Obręcz) Mavic XC 717 DISC 395
- Spokes: (Szprychy) DT Swiss Competition 191
- Nipples: (Nyple) DT Swiss Standard Aluminium 10,5
- Rim tape: (Opaska) Michelin 32
Wheel Rear: (Koło tylne) 1051,5g
- Hub: (Piasta) FH-M756 423
- Rim: (Obręcz) Mavic XC 717 DISC 395
- Spokes: (Szprychy) DT Swiss Competition 191
- Nipples: (Nyple) DT Swiss Standard Aluminium 10,5
- Rim tape: (Opaska) Michelin 32

CAŁOŚĆ 11952,5g

 
W przyszłości pierwsze do wymiany pójdą kółka, bo są ciężkie i swoje już przejechały. Zastanawiam się nad nowymi SPD PD-M780 bo stare też już niedomagają i wymagają serwisu :D
 
A teraz parę fotek.
 

1b.jpg

 

2b.jpg

 

3b.jpg

 

4b.jpg

 

5b.jpg

 

6b.jpg

 

7b.jpg

 

8b.jpg   9b.jpg

Edytowane przez Maniak
aktualizacja wagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie, zrobiłem już na tej  ramie 10k km i nie będziesz zawiedziony;)

 

Jedyne co mogę podpowiedzieć: jak się spojrzy na wahacz od spodu to w czarnej płytce są 3 otwory do aplikowania smaru (przynajmniej  w wersji z 2011, a nie jestem pewien z którego roku Twoja rama - chyba 2010). Sugerują zakleić te otwory np. taśma izolacyjną, bo jak dostanie się tam syf to zaczynają wydawać się dziwne dźwięki. Na początku nie mogłem tego zlokalizować i bałem się, że coś z ramą, ale na szczęście to tylko to:)

Edytowane przez piotrek87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wypadek na rowerze i rogi są brzydką koniecznością do zmiany pozycji nadgarstków co jakiś czas. A manetka hmm nigdy się nie zastanawiałem czy po drugiej stronie nie powinna być :D W sumie kształt jej nie za bardzo umożliwia zamocowanie po drugiej stronie.

Edytowane przez darekc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dobrze założoną. Pytanie wynika stąd, że w moim XX producent dodał X-loc po prawej i doszukując się sensu takiego rozwiązania (prawą ręką obsługuję cały tył) znajdowałem informację, że nie ma w ofercie lewych manetek. Było to jednak kilka lat temu i widzę, że SRAM poszedł po rozum do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Urwałem 206gr pozbywając się obu dętek, opasek i zalewając opony mleczkiem Stana

 

Jedna opaska z zaworkiem 62gr + 60ml mleka, komplet 244gr, poprzednie dętki 386gr + opaski 64gr

 

Teraz całość 11746gr

Edytowane przez darekc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...