Skocz do zawartości

[rower vs rower] Porównanie dwóch fulli z dolnej półki


Dwoik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu uzupełniam wiedzę nt fulli gdyż przymierzam się do kupna, przy okrojonym budżecie. Rower miałby służyć do wypadów w góry, po szlakach, a więc i żeby był dobry na szalone zjazdy i do długich podjazdów. Obecnie mam starego harda z mechanicznymi tarczami tektro i przerzutkami shimano acera. Rower z 2006 r. Ma już trochę za sobą i przydałby się nowy. Podam link gdyby kogoś interesowało do czego się odnoszę i do czego chcę mieć progres

(mój obecny rower - Magnum elite acera)

http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=25&t=15629

 

Chciałem zapodać sobie trochę progresu i komfortu.

 

na razie moje dwa typy:

 

1)
http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-65-id_8208678.html

 

moje amatorskie spostrzeżenia :

- damper nie ma blokady,

+ ma hamulce hydrauliczne

- dodatkowo obsługa i serwis decathlonu źle mi się kojarzy.

 

2)

http://www.bikekatalog.pl/2010//rowery/2074/Dema.Gobo/

 

moje amatorskie spostrzeżenia:

+ z tego co czytałem damper i amor przedni producenta niższej klasy, ale za to damper z blokadą i ponoć w jeździe rekreacyjnej posłuży

- hamulce są mechaniczne

+ sprzedaje go sklep opisujący się jako (kochamy rowery, doradzimy serwisujemy dopasujemy) nie znany mi sklep ale oferta kusi. poza tym autoryzowany dystrybutor marki Dena.

 

 

Moje końcowe amatorskie spostrzeżenia:

Wydaje mi się okiem laika, że lepiej kupić rower z damperem blokowanym kosztem hydrauliki. Moje tarczówki mechaniczne, po naregulowaniu hamują dla mnie bardzo dobrze, jednak nie tak jak u kolegi hydrauliki. Po przejażdżce przede wszystkim różnica jest w czasie reakcji i siły z jaką trzeba nacisnąć na manetkę. Chciałbym hydrauliki (jakiś progres w stosunku do obecnych) ale skoro rowery kosztują pow 6000 to niestety muszę na czymś zaoszczędzić.

 

Pytanie:
"bardzo proste" - który wybrać (chętnie dowiem się dla czego)

Czy znalazła by się dobra dusza, doświadczona, która mogłaby porównać wyposażenie, biorąc pod uwagę, że jestem niedzielnym bikerem lubiącym trochę adrenaliny i chcę kupić w rozsądnej cenie rower na kolejne lata.

 

Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję bardziej doświadczonym :)
Pozdrawiam :)

Napisano

Dema kosztuje 4000zł. To czemu nie coś o wiele lepszego za niewiele więcej? http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-91-id_8213074.html Damper bez blokady, ale akurat to zawieszenie tego nie wymaga. Widelec z prawdziwego zdarzenia, lepszy napęd i hydraulika. Czego chcieć więcej?

 

A się przejechałem... 3000zł. Matematyk za dychę :P Tak czy siak, wziąłbym Rockridera 6.5. Jeśli nie planujesz długich wycieczek asfaltem, zobaczysz że nie będzie chciało Ci się machać dźwignią blokady. Osprzęt lepszy, a cena niższa.

  • Mod Team
Napisano

Decathlonowy Rockrider ma zawieszenie, które nie wymaga sztywnej blokady. Podejrzewam,że ustawienie fabryczne ustawienie tłumika nie wymusza stosowania blokady ( wysokie tłumienie kompresji przy liniowej charakterystyce zawieszenia). 

Zresztą sztywna blokada w tłumiku często powoduje ( po włączeniu blokady)  galopowanie roweru ( coś jak jazda na koniu). Średnio przyjemne.

Ten tańszy Rockrider to typowy jednozawias, Dema to czterozawias. Teoretycznie Dema powinna lepiej jeździć,ale znając takie tanie ramy to szczerze w to wątpię. 

Z tych dwóch -Rockrider.

 

Ten z linku Fenthina sprawia o wiele lepsze wrażenie  i na niego wskazuję.

 

 

Napisano

DO: 

Fenthin

 

Dema w sklepie w którym mam ją na oku kosztuje 3600 zł. Wiesz, docelowo dodaję tak po trochu od Rockridera 6.3 ze sprężyną za 1.700 zł. Jak tak dalej pójdzie to krok po kroku dodając "niewielką różnicę" w końcu faktycznie dojdę do pułapu 6000 który ponoć jak czytałem jest pułapem dla dobrych fulli dla zawodowców ;p

 

Chciałem jeszcze podpytać - na bike katalogu cena sugerowana Demy to 3000. To znaczy, że mogę ją gdzieś dostać taniej ?

 

Z tego co widzę, RR kótry zaproponowałeś ma ten sam damper co tańszy RR, ale rozumiem z opisu na stronie i Twojej sugestii, że budowa ramy będzie jakimś cudownym sposobem niwelować efekt bujania i marnowania energii na podjazdach ? Dodam jeszcze, że pytałem o ten model w Decathlonie ale odparli, że dostępny tylko na zamówienie.

 

 

DO:

durnykot

masz na myśli wybór RR'a z moich dwóch linków - ten za 2500 ?

Czyli mówiąc prosto - dokuczliwy efekt marnowania energii na płaskim czy podjazdach również będzie nieodczuwalny jak w zblokowanym w demie ?

 

Jeśli chodzi o tego RR'a za 4200 - już trąca ceną za sprzęt wysokiej klasy dla bardziej wymagających ( poprawcie mnie jeśli się mylę)

 

Pamiętajcie - jestem laikiem z rowerem prawie 10 letnim i dopiero uzupełniam wiedzę :)

 

Napisano

Na pewno o tym modelu roweru rozmawiamy, a nie tym: http://rowery-24h.pl/rower-dema-gobo-model-2013-p-826.html ? Bo za pierwszy 3600 bym nie dał, dużo za dużo. Natomiast ten drugi to już trochę inna sprawa, ale znowuż jest jeszcze coś takiego: http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-700-s-id_8289292.html Rama jak w 6.5, damper z blokadą i regulacją (jak mniemam) powrotu, cena trochę wyższa niż ww. Demy, ale i osprzętowo o wiele lepiej.

  • Mod Team
Napisano
masz na myśli wybór RR'a z moich dwóch linków - ten za 2500 ?

Nie- mając do wyboru Demę i RR ( tego tańszego) wybrałbym Rockridera

Mając ok. 4100 wybrałbym Rockridera 9.1 , a nie Demę czy też Rockridera 700S.

Cenami w BikeKatalogu się nie sugeruj- zresztą dałeś link do rocznika 2010, a obecnie mamy 2014.

W wersji obecnej Dema ma hamulce hydrauliczne M445 od Shimano.

http://www.rovelove.pl/product_info.php?products_id=1227

 

 

do pułapu 6000 który ponoć jak czytałem jest pułapem dla dobrych fulli dla zawodowców ;p

Też tak myślałem. 

 

Konkludując: za ok. 4100 masz do wyboru Demę,Rockridera 700S i Rockridera 9.1 i z tych trzech najlepszy jest Rockrider 9.1.

 

 

Napisano

Czyli z tym za 2500 w ogóle dać sobie spokój ? Pamiętajcie, że nie wymagam osiągów Bóg wie jakich, głównie chciałbym aby nie było tego (jak czytałem na forach) efektu bujania, żebym pod górę miał siłę wyciągnąć :)

 

A tak czytając opisy to JEŚLI WYKLUCZYCIE CAŁKIEM TEGEO ZA 2.500 to wahałbym się między Demą a RR700

 

 

Napisano

Koledzy minął tydzień, obejżałem Demę w międzyczasie i nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia a to jednak 1000 zł różnicy. Brałbym ją jedynie ze względu na blokadę dampera jednak jeśli Rockrider i jego damper są tak skonstruowany że blokada nie jest potrzebna to poco mam przeplacac?

chciałbym zapytać ostatecznie - czy dobrze rozumiem wasze poprzednie wypowiedzi, że konfrontując Rockridera 6.5 za 2500 zł i Demę za 3.600 zł wybrali byście Rockridera?

 

Durnykot - czy wg tego co pisałeś, ten Rockrider za 2500 zł pomimo braku blokady ma takie tłumienie, że nie da mi w kość pompowaniem?

Napisano

mając budżet 2500 czy nawet 3600 na tą demę, to lepiej od fulli trzymać się z daleka, nie będzie taki rower sprawiał dużej przyjemności, 

raczej irytację z powodu dupiatych amortyzatorów i swojej wagi. W cenie 3k można znaleźć kilka dobrych HT.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Durnykot - czy wg tego co pisałeś, ten Rockrider za 2500 zł pomimo braku blokady ma takie tłumienie, że nie da mi w kość pompowaniem?

Teoretycznie ( podkreślam- teoretycznie) w tym układzie zawieszenia pompowanie może się pojawić przy jeżdżeniu na dużej tarczy z przodu  , na średniej i małej nie powinno być odczuwalne. Zakładam,że tłumik w Rockriderze będzie miał mocne tłumienie odbicia i kompresji, co ma przeciwdziałać pompowaniu,ale też nieco pogorszy działanie zawieszenia w bardziej wymagającym terenie.

Jeśli będziesz w Decathlonie ,przejedź się po placu na dużej tarczy z przodu i małej z tyłu ( układ 44/11, 44/13, 44/15 )

 

 

chciałbym zapytać ostatecznie - czy dobrze rozumiem wasze poprzednie wypowiedzi, że konfrontując Rockridera 6.5 za 2500 zł i Demę za 3.600 zł wybrali byście Rockridera?

Tak. Jeśli zaś masz budżet w okolicach 4000 to wybierz wersję 9.1 .

Napisano

Dzięki za odpowiedź

 

zastanawiam się tak nad używką, przeglądam allegro. Ja osobiście do tego typu sprzętu używanego man dystans i uraz ale może macie inne zdanie? konfrontujemy oczywiście z Rockriderem 6.5 za 2.500 z decathlona.

 

1)

http://m.allegro.pl/rower-jamis-dakar-full-19-lekki-132kg-sopot-i4250068392.html

 

2)

http://m.allegro.pl/rower-gorski-gary-fisher-full-stan-idealny-okazja-i4232380861.html#

 

3)

http://m.allegro.pl/rower-gorski-full-trek-alpha-evo-8-okazja-i4217316810.html#

 

 

po marce najbardziej zwróciłem uwagę na GF-a ale tenpierwszego linka wydaje się być z rąk fachowca.

  • Mod Team
Napisano

Te GF to zabytkowy zabytek jest- jakiś 2006 rok. Hamulce typu V, amorki pewnie będą wymagały serwisu ( choć są całkiem niezłe). Poza tym rama jest dosyć mała ( 16 cali).

Jamis to też staruszek. 

Z tych trzech Trek jest najbardziej zaawansowany pod względem osprzętu , zawieszenia i konstrukcji. 

Zawieszenie w Treku pracuje zdecydowanie lepiej niż w GF.

Trek jest dosyć duży- 19,5 cala.

Jest jeszcze KTM

http://allegro.pl/full-ktm-comp-r-2-0-slx-deore-hydraulika-tarcze-i4226238849.html

fajny Rockrider- bardzo fajnie wyposażony. Rama praktycznie taka sama ,jak w nowych Rockriderach.

http://allegro.pl/rockrider-9-2-x9-rockshox-revelation-avid-juicy-5-i4244391444.html

Napisano

Tak jeśli chodzi o GFa to zupełnie odpada nie doczytałem że rama 16" (mam 180 wzrostu) niestety posta edytować już nie mogłem :-)

 

Treka i KTM a mogę obczaić na żywo, jestem z wrocławia. Na co zwrócić szczególną uwagę? i czy ceny są ok czy powinienem zbijać?

 

no i czy uważacie, że warto iść w kierunku używanego a lepiej oszpejonego?

  • Mod Team
Napisano

Oglądając używanego fula sprawdź :

- stan łożyskowania tylnego zawieszenia- płynność działania,luzy itd ( najwygodniej po spuszczeniu powietrza z tłumika lub odkręcenia tłumika)- szczególnie tylne łożyska systemu ABP w Treku ( łożyska są tam ,gdzie zacisk koła)

3_f.jpg?1397570171

- stan tłumika- działanie regulacji ( tłumienie odbicia) i, jeśli jest, blokady lub platformy. Rób to na sucho i w czasie jazdy.

- ewentualne wycieki

- wszystkie spawy- przede wszystkim dolny wahacz przy suporcie, tylne ,górne widełki w okolicy mocowania hamulca, rurę podsiodłową w okolicy zacisku podsiodłowego oraz główkę ramy.

- działanie amortyzatora

- działanie hamulców i stan klocków oraz tarcz.

W Treku malowana była korba- warto się zapytać i pooglądać te okolice ( rura podsiodłowa w okolicy mocowania przerzutki przedniej)

 

Przede wszystkim przejedź się i zobacz,czy wszystko działa jak należy ( wliczając pracę zawieszenia )

Napisano

Czyli wszystko to, co przy kupnie samochodu :-)

Oglądając z bliska zdjęcia Treka, jakieś poprawki lakiernicze, wypryskanie opony nabłyszczkiem samochodowym - chyba w ogóle daruję sobie oglądanie tego roweru - to chyba jakiś handlarz naciągacz. Rozmawiałem z właścicielem Rockridera i na 80% go biorę. Kupiony w sklepie, jest dowód zakupu. Nie chcę roweru z niewiadomego źródła bo wiem co znaczy stracić rower ( 3 razy obrobili mi piwnicę ).

durny(?)kocie :P Jeśli mogę jeszcze Cię spytać, Który z tych trzech (Trek, KTM, Rock) byś zasugerował? Ja wraz ze swoją laicką wiedzą, wywnioskowałem, że wolałbym jednozawias - mniej tulejek - mniejsze koszta. Trek wygląda na zdjęciach na mocno eksploatowany i picowany pod sprzedaż, bardziej spodobał mi się z wyglądu KTM tyle, że duża rama - muszę go obejrzeć ale z tego co mi się wydaje Rockrider ma odpowiedni rozmiar ramy poza brakiem locka (z tego co pisałeś nie jest konieczny) to jest chyba najlepiej wyposażony noi w najlepszej cenie, poza tym od prywatnej osoby. I właśnie dlatego jest moim targetem.

Bardzo proszę popraw mnie, jeśli się mylę. Proszę o wszelkie (nawet oczywiste) uwagi :)

 

Ps, za tą pomoc jestem Ci winien dobre piwo, jakbyś odwiedzał dolnośląskie szlaki daj znać na pewno się zrewanżuję !!! Jutro jestem w Szklarskiej, być może ostatni przelot mojego staruszka Magnuma ;)

Pozdro !!

  • Mod Team
Napisano

 

 

Jeśli mogę jeszcze Cię spytać, Który z tych trzech (Trek, KTM, Rock) byś zasugerował?

Zdecydowanie Rockridera:

- bardzo fajny amortyzator dający masę możliwości regulacyjnych,ale wymagający cierpliwości w ustawieniu. 

- napęd na równym poziomie ( klasa X9)

- niezłe hamulce.

W przyszłości można pomyśleć o wymianie hamulców na nowsze ( Avidy są lekko starawe i mogą sprawiać problemy- sprawdź ,czy prawidłowo działają) i jakieś lżejsze koła. 

Ale, jak napisałem, Rock jest IMO najlepszą ofertą.

 

Napisano

Nie rozumiem po co niby zmieniać hamulce ? , jeśli nawet kiedyś były by problemy to zestaw naprawczy kosztuje niewiele, serwis jest prosty ... Juicy to bardzo dobre hamulce.

  • 5 tygodni później...
Napisano

Więc kupiłem Rockridera, jestem po pierwszym wypadzie w góry. Jest kolosalna różnica w stosunku do starego roweru. Świetnie się toczy, tarcze równiutkie, z przodu jest wymieniona na 200 mm, regulacja przedniego amora mega sprawa (amor świeżo po serwisie). przerzutki działają jak w szwajcarskim zegarku. Jeśli chodzi o wady to osiedlowy mechanik jakimś cudownym miernikiem zmierzył łańcuch i stwierdził, że jest do wymiany razem z kasetą i przednimi trzema zębatkami. W górach jego słowa się potwierdziły, blokowało mi łańcuch. Druga sprawa to mam wrażenie, że damper po ok 3 tygodniach miał ubytek powietrza ale muszę to sprawdzić dokładnie jeszcze raz. Noi trzecia sprawa - nie mogę się jakoś do niego przyzwyczaić, rozmiar niby powinien być ok, ale ta kierownica i rączki w ogóle nie profilowane tylko zwykła gąbka są dużo mniej wygodne niż w starym.

 

Miałbym parę pytań co do dalszej obsługi i serwisowania, czy zatem ktoś jeszcze śledzi temat, czy zakładać nowe?

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc w wyborze, pozdro!

Napisano

Pytaj w tym, kierownica kierownicy nie jest równa (inne kąty gięcia inne wzniosy inne szrokości)więc i odczucia a różnych kierownicach są inne ...

Napisano

No to może po kolei od najważnoejszego - co mam podać żebyś był w stanie poradzić mi jaką kasetę i przednie koła zębate mam kupić.

Napisano

Policz ilość zębów na największej koronce kasety i kup taką samą ilość żeby nie było problemu że może przerzutka nie obsłuży. Co do jakości to uważamże niżej HG50 nie ma sensu nic kupować.

Co do blatów na przód to bez względu czy to korba Shimano czy Truvativ to blaty mają być z rozstawem  otworów 104mm.

Producent i cena obojętne, oczywiście im droższe tym (teoretycznie) lepsze ale z przodu blaty wytrzymują więcej i nie siadają tak szybko jak kaseta więc nie muszą być super jakości.

Aha.. kasetę kupuj Schimano NIE kupuj Srama, łańcuch Shimano bądz Connex, blaty obojętne (zależnie od pojemności portfela).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...