Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie za cholery nie mogę znaleźć na żadnym ze strony Rockshoxa jak dopasować ciśnienie do wagi w Monarchu RL :(

 

Druga sprawa to czy mojego Forka można dopompować jak np Recona pamiętam, że miał zawór pod pokrętłem a tutaj szczerze mowiąc nie wiem jak jest:) Pod pokrętłem Preload:)?

  • Mod Team
Napisano

Ciśnienie w damperze ustawiasz tyle, by było dobrze, czyli sag wynosił dla ram XC ok 15% ( dla dampera 190x50 to ok 8mm wstępnego ugięcia) lub powyżej dla ęduro i innych. XC32 są zazwyczaj sprężynowe, są wersje solo air ale skoro masz preload to twój na pewno nie ma.

Napisano

Ok dzięki za info. Mój bike jest dokładnie taki: http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/singletrack_trail/fuel_ex/fuel_ex_5_29/

 

waże 89kg. Czyli ten XC32 TK amortyzacja sprężyna a tłumienie olej?


I czy jest sens zmieniania tego amorka na coś z powietrzem np Recon Silver solo AIR


a Jeśłi chciałbym zmienić tego XC32TK CL na http://allegro.pl/rock-shox-recon-silwer-tk-120-mm-29-nowy-disc-i4209529550.html

 

to czy musze oprócz nabijania gwiazdki wymienić też stery. Sorki za lekki chaos :)

Napisano

To zależy czy jesteś zadowolony z tego amortyzatora czy nie. Jeśli jest dla Ciebie za mało precyzyjny lub nie możesz go w zadowalający sposób ustalić pod swoją wagę lub też chcesz odchudzić rower to jest sens zmiany na powietrzny. Ale myślę, że dużą różnicę poczułbyś dopiero z Reconem Gold MC lub Rebą. Jeśli uda Ci się zdjąć bieżnie sterową z dotychczasowego widelca to nie musisz zmieniać sterów.

Napisano (edytowane)

Jeśli kupujesz amor z taką samą rurą sterową, 1 i 1/8 cala, prosta, a nie stożkowa to na pewno będą pasować. Tylko widzę, że ten recon ma już przyciętą rurę sterową (czyli jest zdjęty z rowery) do 195 mm. Zmierz czy wystarczy. Rozumiem, że też masz przednie koło z osią 15 mm, tak jak w specyfikacji tego roweru?

Edytowane przez Sagitt77
Napisano

Tak dokładnie. Ale troszke nie rozumiem jak ma pasować bieżnia na dole od sterów 1,5 cala do rury sterowej 1 1/8 cala w tym amorze ktory chce kupic :)? WIesz o co mi chodzi ?co w miejsce miedzy obwodem biezni steru a rura sterowa?


aktualnie ta główka i rura sterowa w tej ramie to 1,5 cala nie wiem czy ci umknelo :)

Napisano

Ok. Już wszystko wiem. Dzięki za pomoc Sagitt. Poczytałem i już wiem co to offset amora, że potrzebuje 51 mm offset itp itd.

 

Powiedz mi tylko jeszcze apropos tego Monarcha RL. Nigdzie nie mogę znależć jakie zapodać ciśnienie przy danej wadze.

 

Jeśli takie info nie istnieje to ma się sugerować Sagiem? Ten Monarch ma 275psi max. Aktualnie napompowałem go na 175 i mam SAG równiutkie 30%. Jak chce SAG mniejszy to jeszce próbować wbić w niego troche?


Domyślam się, że to SAG potem definiuje jak będzie się zachowywał pode mną amortyzator?

Napisano

SAG ustawiasz metodą prób i błędów tak żeby praca zawieszenia Ci odpowiadała. Zazwyczaj do XC ustawia się w okolicy 15% także jeśli chcesz zmniejszyć SAG to musisz dopompować damper.

Napisano

Ad1:

 

 

Ten Monarch ma 275psi max.

To chyba mówi samo za siebie.

 

Ad2:

Ile psi dla jakiego sagu należy wbić to nie wiem i raczej nikt Ci nie odpowie bo to jest zależne od Twojej wagi, dampera i zawieszenia. Także innej opcji niż metoda prób i błędów nie ma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...