Melman1980 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Panowie za cholery nie mogę znaleźć na żadnym ze strony Rockshoxa jak dopasować ciśnienie do wagi w Monarchu RL Druga sprawa to czy mojego Forka można dopompować jak np Recona pamiętam, że miał zawór pod pokrętłem a tutaj szczerze mowiąc nie wiem jak jest:) Pod pokrętłem Preload:)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Ciśnienie w damperze ustawiasz tyle, by było dobrze, czyli sag wynosił dla ram XC ok 15% ( dla dampera 190x50 to ok 8mm wstępnego ugięcia) lub powyżej dla ęduro i innych. XC32 są zazwyczaj sprężynowe, są wersje solo air ale skoro masz preload to twój na pewno nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Ok dzięki za info. Mój bike jest dokładnie taki: http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/singletrack_trail/fuel_ex/fuel_ex_5_29/ waże 89kg. Czyli ten XC32 TK amortyzacja sprężyna a tłumienie olej? I czy jest sens zmieniania tego amorka na coś z powietrzem np Recon Silver solo AIR a Jeśłi chciałbym zmienić tego XC32TK CL na http://allegro.pl/rock-shox-recon-silwer-tk-120-mm-29-nowy-disc-i4209529550.html to czy musze oprócz nabijania gwiazdki wymienić też stery. Sorki za lekki chaos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 To zależy czy jesteś zadowolony z tego amortyzatora czy nie. Jeśli jest dla Ciebie za mało precyzyjny lub nie możesz go w zadowalający sposób ustalić pod swoją wagę lub też chcesz odchudzić rower to jest sens zmiany na powietrzny. Ale myślę, że dużą różnicę poczułbyś dopiero z Reconem Gold MC lub Rebą. Jeśli uda Ci się zdjąć bieżnie sterową z dotychczasowego widelca to nie musisz zmieniać sterów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Hm...Stery posiadam takie : FSA IS-2 To wszystko będzie pasować?Nie będzie potrzebna jakaś przejsciowka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 (edytowane) Jeśli kupujesz amor z taką samą rurą sterową, 1 i 1/8 cala, prosta, a nie stożkowa to na pewno będą pasować. Tylko widzę, że ten recon ma już przyciętą rurę sterową (czyli jest zdjęty z rowery) do 195 mm. Zmierz czy wystarczy. Rozumiem, że też masz przednie koło z osią 15 mm, tak jak w specyfikacji tego roweru? Edytowane 9 Maja 2014 przez Sagitt77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Tak dokładnie. Ale troszke nie rozumiem jak ma pasować bieżnia na dole od sterów 1,5 cala do rury sterowej 1 1/8 cala w tym amorze ktory chce kupic ? WIesz o co mi chodzi ?co w miejsce miedzy obwodem biezni steru a rura sterowa? aktualnie ta główka i rura sterowa w tej ramie to 1,5 cala nie wiem czy ci umknelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 A faktycznie umknęło mi to. Myślałem, że ten amor ma zwykłą rurę sterową. W takim razie musisz zmienić stery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Ok. Już wszystko wiem. Dzięki za pomoc Sagitt. Poczytałem i już wiem co to offset amora, że potrzebuje 51 mm offset itp itd. Powiedz mi tylko jeszcze apropos tego Monarcha RL. Nigdzie nie mogę znależć jakie zapodać ciśnienie przy danej wadze. Jeśli takie info nie istnieje to ma się sugerować Sagiem? Ten Monarch ma 275psi max. Aktualnie napompowałem go na 175 i mam SAG równiutkie 30%. Jak chce SAG mniejszy to jeszce próbować wbić w niego troche? Domyślam się, że to SAG potem definiuje jak będzie się zachowywał pode mną amortyzator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xswistaqx Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 SAG ustawiasz metodą prób i błędów tak żeby praca zawieszenia Ci odpowiadała. Zazwyczaj do XC ustawia się w okolicy 15% także jeśli chcesz zmniejszyć SAG to musisz dopompować damper. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 ok tego sie domyslam tylko czy damper to wytrzyma ? aktualnei widze ze przy 180psi mam SAG 25 % mogę dobić np do 220 zeby uzyskać sag 15-20%? Waze 89kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xswistaqx Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Ad1: Ten Monarch ma 275psi max. To chyba mówi samo za siebie. Ad2: Ile psi dla jakiego sagu należy wbić to nie wiem i raczej nikt Ci nie odpowie bo to jest zależne od Twojej wagi, dampera i zawieszenia. Także innej opcji niż metoda prób i błędów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Czy mógłby się jeszcze ktoś w tym temacie wypowiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.