adithetank Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 (edytowane) Ja bym chciał aby wszyscy projektowali takie wydmuszki , evado 7 2013 męczę pół roku , przy mojej początkowej wadze 137kg więc z ubraniem , butami spd , plecakiem, litrowym bidonem i łańcuchem do spinania realnie ze 150 kg , obecnie zeszło już 13 kg , a wszystko na zblokowanym amorku i 6-7 atmosferach w conti gp4season Edytowane 30 Września 2014 przez adithetank
rodszyld69 Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Twój evado według specyfikacji ważył o ponad 0.5 kg więcej niż jego młodszy brat z 2014. A w modelu na 2015 wrócili do wyższej wagi roweru, więc to nie przypadek, tak jak pisałem że ramy w evado z 2014r prawdopodobnie były felerne.
adithetank Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 2013 i 2014 mają tę samą ramę , inne kolory, 2014 schudł na sztycy bez amortyzacji i nowszych modelach hamulców, piast i tylnyej przerzutki , sama sztyca jest o 350-400 gram lżejsza , wiem bo miałem dostęp do obydwu , różnica na sztycy organoleptycznie większa od puszki coli .33l i mniejsza od butelki z wodą .5 l
rodszyld69 Napisano 1 Października 2014 Napisano 1 Października 2014 Fakt nie wziąłem pod uwagę tej amortyzowanej sztycy, co nie zmienia faktu że juz na forum był temat pęknięcia rury podsiodłowej w evado. Kross to już wyga w produkcji rowerów więc jeśli zwiększył wagę ramy roweru to nie bez powodu.
adithetank Napisano 1 Października 2014 Napisano 1 Października 2014 (edytowane) Ba były ze 2 tematy o problemach z ramami specjalized , a jakoś ta firma nie zmieniła konstrukcji , w krosie zmienili bo wiedzieli co robią - tną koszta , słabszy osprzęt i cięższe ramy tańsze w produkcji tym bardziej że teraz trafiają do 4 produktów evado 5/6/7 i citybajka że sztywnym widlem , cięższe ramy mniejsze koszta , taka rama łatwiejsza w projektowaniu i nie wymaga takiej kontroli jakosci, Kross miał problem z pękającymi ramami w mtb i nie zrobili następnego modelu ciezszego okilogram nie tędy droga , moim zdaniem oszczędzają na wydatkach pozostawiając starą cenę widocznie za dobrze się sprzedawały poprzednie modele i lecą na opini Edytowane 1 Października 2014 przez adithetank
rodszyld69 Napisano 1 Października 2014 Napisano 1 Października 2014 Moźliwe że po kosztach lecą, ale tak robią większość firm. Zostawiają cenę ale ładują do ramy gorszy osprzęt, bądź jak w przypadku krossa tańszą ramę
adithetank Napisano 1 Października 2014 Napisano 1 Października 2014 Kross w modelu 2015 poleciał po bandzie i osprzęt rama gorsza
rodszyld69 Napisano 1 Października 2014 Napisano 1 Października 2014 Niech się cieszą Ci co kupili evado w tym roku lub latach ubiegłych {Pamiętam jak dwa lata temu szukałem dla siebie "górala" to już wtedy producenci robili takie "oszczędności"
ryyu Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Witajcie. W swoim 7.0 popełniłem takie oto mocowanie dla błotnika (w załączniku, coś nie mogę umieścić zdjęcia). I zdaje się, że tylko dla niego, bo jest to cienka blaszka, owinięta izolacją, by nie rysować lakieru. Gdy te Evado kupiłem, cel był inny, krótkie wycieczki, ale odkąd przejechałem wybrzeżem 170 km w ciągu dnia, poczułem, że dalsze wyprawy i to kilkudniowe, to coś dla mnie. W związku z tym potrzebny jest bagażnik. Przejściówki, na tylną oś, np. czeskiej produkcji Sport Arsenal, dopuszcza maksymalne, równomierne obciążenie 15 kg. Patrząc dalekowzrocznie, zadaję sobie i Wam pytanie, czy ten rower z taką ramą (z tyłu, system mocowania) ma szansę być takim typowym trekkingiem, gdzie można by w przyszłości podłączyć "trzecie koło", bagażnik, który ma DMC 30kg?
Kill84 Napisano 3 Marca 2015 Autor Napisano 3 Marca 2015 Przejściówki, na tylną oś, np. czeskiej produkcji Sport Arsenal Masz jakiegoś linka do tego? Wam pytanie, czy ten rower z taką ramą (z tyłu, system mocowania) ma szansę być takim typowym trekkingiem To zależy jak się będzie trzymać ta obejma po przejechaniu kilkuset km po Polskich drogach ?
ryyu Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 http://alpinbike.pl/arsenalsport.php?photo_id=745 Napisane jest, że do montażu pod szybkozamykacz. Pytanie, czy bez punktu podparcia na osi (tej zewnętrznej, nie szybkozamykacza), jedynie dociśnięte i ograniczone przez te "sklepienie" przy łączeniu widelców, da odpowiednią wytrzymałość? Czy jest konieczna zmiana ośki na dłuższą?
Kill84 Napisano 9 Marca 2015 Autor Napisano 9 Marca 2015 Sakwy rowerowe Sport Arsenal, Pletscher, odzie Napisane jest, że do montażu pod szybkozamykacz. Pytanie, czy bez punktu podparcia na osi (tej zewnętrznej, nie szybkozamykacza), jedynie dociśnięte i ograniczone przez te "sklepienie" przy łączeniu widelców, da odpowiednią wytrzymałość? Czy jest konieczna zmiana ośki na dłuższą? To ja o coś takiego pytałem rok temu (na pierwszej stronie tematu) wg mnie jest problem, kształt tej ramy nie pozwala zamontować prawidłowo takiego adaptera
labik Napisano 26 Kwietnia 2015 Napisano 26 Kwietnia 2015 Ktos kupowal jakies ciekawe błotniki do tego Evado 7.0 (2013). Moglby mi ktos polecic jakis model (plastikowe/metalowe) ?
ryyu Napisano 30 Maja 2015 Napisano 30 Maja 2015 (edytowane) https://drive.google.com/file/d/0B8J9JbnDVtbiNUpRUm5CYUZnU0E/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B8J9JbnDVtbibEhvVkYxVDlmOU0/view?usp=sharingBłotniki SKS Longboard 28, 45 mm. Do opon 700x40C (28x1,6") wystarczające. Chronią przed chlapaniem na buty z przedniego koła, z tylnego zabezpieczają przednią przerzutkę. Stabilne, wytrzymałe. Bagażnik to TranzX (O-stand) CD-47, przystosowany do hamulców tarczowych, wygięta odpowiednio jest lewa strona wspornika dolnego.Jeśli chodzi o mocowanie bagażnika na dole, zastosowałem obejmę https://drive.google.com/file/d/0B8J9JbnDVtbiQlV4Mnc1dGpwelU/view?usp=sharing (do kupienia np w castoramie, rozmiar wybity 16 albo 18) plus odpowiednio długą na ten sam rozstaw płaską blaszkę po drugiej stronie widelca. Bagażnik, błotnik są spięte pod jedną ze śrub. Takie rozwiązanie wytrzymuje dzielnie ponad 600 km przy różnym obciążeniu, bardzo często z jedną sakwą. Edytowane 30 Maja 2015 przez ryyu
Rekomendowane odpowiedzi