Kill84 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Temat postanowiłem założyć ponieważ wiem że dużo osób kupiło ten zeszło roczny model w tym sezonie z powodu dużych obniżek (aż o 800zł) w porównaniu do ceny katalogowej w 2013r. Sam kupiłem tego crosa jakiś miesiąc temu ponieważ w tej kwocie nie było możliwości znaleźć roweru innej firmy z takim osprzętem. Poniżej kilka foto i mój krótki komentarz. Podpasowało mi samo malowanie które jest stonowane i skromne W porównaniu do crossów Meridy czy AuthoraRower sprawia lekkiego i faktycznie bez dodatków waży 13kg co przy 28'' i tarczówkach chyba jest niezłym wynikiem ? Jak przystało do nowego roweru zakupiłem nową sigmę (BC 16.12) - będzie to już moja trzecia. Jedną z rzeczy której mi brakowało w nim to rogi, chyba za bardzo się przyzwyczaiłem w starym góralu że zawsze miałem możliwość zmiany chwytu podczas jazdy- na pewno je do kupie. Manetki: Shimano SLX M670 w porządku aczkolwiek nie widzę zasadniczej róznicy od zwykłych Deore w starym rowerze. Blokada skoku - trochę dla szpanu ale fakt faktem że teraz częściej z niej korzystam niż w starym gdzie miałem przy goleni. Z łańcuchem miałem jazdy przy pierwszym wyjeździe - Kross chyba wszystko zaciapał wazeliną i pierwsze jazdy wyłapywały niezliczone ilości brudu i kurzu. Zaraz po pierwszej wycieczce musiałem wszystko umyć w ropie... Przewody hamulcowe - w sumie się nie znam czy to jakieś lepsze ? Shimano XT T780 - tylnia przerzutka - po przejechaniu ok 300km czuje że trzeba by ją troszkę podregulować - ale to ponoć normalne. To mi się podoba w Krossie w tym modelu że obie przerzutki są XT czyli dobrej klasy nie tak jak daję niektóre firmy że mieszają alivio z xt. Podobnie jak z tylną wymaga już lekkiej regulacji. Hamulce tarczowe Shimano Disc Deore M596 - trochę byłem sceptycznie do tarczówek nastawiony ale po dotarciu faktycznie dają rade (tzn lepsze od v-breków) Obie piasty Deore - tu też nie wiem czy to zaleta czy wada ? Amortyzator w tym modelu to chyba jego największa zaleta. Jest to dobrej klasy powietrzniak który konkurencja zakłada rzadko i to w rowerach od ok 4tyś. Praktycznie w leśnych i polnych drogach jeżdżę jeszcze szybciej niż góralem przy skoku 100mm. W starym miałem 9, w nowym chciałem mieć 10 i dopiąłem swego. Kaseta: Deore HG62 10rz. Teraz trochę praktycznych spostrzeżeń: Po pierwszych wycieczkach miałem wrażenie że rower źle podjeżdża pod wzniesienia - okazało się że po dźwignięciu wspornika kierownika problem znikł (chyba na tym rowerze trzeba mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę) Podobny problem miałem z siodełkiem tzn dosyć mnie uwierało (mimo wkładki żelowej) i optymalnych 140mm szerokości - sytuacja się poprawiła po pochyleniu samego siodła (nosek bardziej w dół) Szerokość i wysokość opon sprawia że rower nie trawi dróg kamienistych (najgorzej takich luźnych kamoli) jak również suchych piasków - jazda w takich warunkach nie należy do przyjemnych - co innego asfalt, utwardzony szuter. I jeszcze dwie informacje wyczytane z instrukcji: Maksymalne obicążenie roweru to tylko 100kg - mnie osobiście nie przeszkadza bo do stu kilo zostaje mi jeszcze 20kg bagażu Dwa - producent nie wymaga przeglądu tzn nie robiąc nic nadal mamy gwarancje na 2 lata. Zachęcam do komentowania i rozkręcania tematu ja na pewno jeszcze tu coś skrobnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Ładny ten cross, no i osprzęt pierwsza klasa. Jak na rower z żelowym siodłem, regulowanym mostkiem i amortyzowaną sztycą waga też całkiem niezła Swoją drogą, ktoś wie po co w tym rowerze dziury na bagażnik na górze, skoro nie ma ich na dole? Przecież bagażniki na sztycę chyba i tak z tych na górze nie korzystają. Korzystają tylko takie, które potrzebują i tych na dole. Albo się mylę Edytowane 8 Maja 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Dobry temat poruszyłeś. Mnie właśnie zmartwiło brak tych dolnych otworów ale znalazłem na internecie jakieś przejściówki jedne z nich: 1. http://www.sklep-presto.pl/product-pol-34184--Alternatywny-uchwyt-do-tylnego-bagaznika-rowerowego-059-Sport-Arsenal.html 2. http://www.szumgum.com/alternatywny-uchwyt-tylnego-bagaznika-do-roweru-z-hamulcem-tarczowym.html Czy ktoś coś podobnego już przerabiał ? Edytowane 8 Maja 2014 przez Kill84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Mnie interesuje praca amortyzatora. Jak amorek w moim Zethosie będzie się nadawał na złom to planuję zakupić coś powietrznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Jak amorek w moim Zethosie będzie się nadawał na złom Obawiam się, że to może potrwać długo.Te NCXy powszechnie uchodzą za długowieczne i nie łapiące luzów No chyba, że specjalnie zakatujesz:) Ale ten powietrzniak w sumie bardzo ciekawy. I stosunkowo niedrogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 To ile zapłaciłeś ostatecznie za tego Evado MR 2013? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Ja 3,2 w sklepie u siebie na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Ale ten powietrzniak w sumie bardzo ciekawy. I stosunkowo niedrogi. Czy on taki tani to nie wiem. Widzę, że kosztuje około 630 zł. Gesendet von Sam Edytowane 8 Maja 2014 przez FigoiFago Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Ale wersja bez manetki (i nadal ze sprężyną powietrzną) już od 469 (cena dystrybutora, a nie rynkowa): http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/ncx Czyli jak na powietrze bardzo przyjemna. Edytowane 8 Maja 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Tylko, że mnie wersja bez manetki średnio interesuje :-) Gesendet von Sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Czyli 699zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 To w wersji z 2013r 559zł. Rozpieszczony jesteś A żeby było jeszcze na temat, to z tym brudnym łańcuchem częsta sprawa. Na początku praktycznie zawsze są pokryte lepiącym paćkadłem chroniącym przed korozją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Te wyższe wersje Evado (od 4.0 wzwyż) to już całkiem konkretne rowery. Osprzęt konkretny i waga 13kg w tej cenie to też konkret (sam ważyłeś ?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 To w wersji z 2013r 559zł. Rozpieszczony jesteś Jaki rozpieszczony Po prostu z własnego doświadczenia wiem, że schylanie po to żeby zablokować amorek jest lekko irytujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 @kill84@ przy tekpj sztycy bez offsetu masz siodełko za bardzo przesunięte do przodu(co najmniej 2 cm) Jeśli już kupować amorek to NRX ma grubsze golenie Wersje E mają stalowe golenie górne a wersja S - aluminiowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 (edytowane) Ale jakie to ma wszystko znaczenie w crossie? Rozumiem jakbyś jechał tym rowerem na maraton MTB. Ale nie za bardzo widzę sens w crossie. Prędzej w załadowanym na maxa trekkingu. W Crossie to chyba głównie jako dodatkowa waga. W ogóle masakra z tym narodem. Już im nawet zwykły, świetnie działający AIR nie starcza, muszą być jakieś słoniowe golenie, zdalne sterowania i rury z astro-puddingu Swoją drogą, ktoś jest w stanie wytłumaczyć o co biega z tym : "E-thru axle type" . Wiem tyle, że chodzi o standard osi. Trzeba do tego mieć jakąś specjalną oś/koło, czy to tylko kwestia samego amora? A może to po prostu zamknięta dziura na oś zamiast otwartej do dołu? Oczywiście to pytanie wielce na temat, bo tytułowy Kross właśnie coś takiego ma Ok, tak jak myślałem: Do tego pasuje oś/piasta koła o normalnej szerokości? Czy to jest ten nowy szerszy standard? Bo jak nie pasują, to te droższe modele nie będą pasować do większości rowerów Edytowane 12 Maja 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Jeśli już kupować amorek to NRX ma grubsze golenie Ja tu widzę http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx wszędzie 30mm czyli tak jak u siebie i jestem z tego zadowolony bo większość crossów ma 28mm. Jedynie co mnie brakuje to ciut wiekszy skok bo czasem zapuszczam się w "większy" teren albo też mam go źle nabitego bo wstępne ugięcie jeśli dobrze sprawdzam wychodzi mi aż 19mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 To mnie jeszcze jedna sprawa zastanawia czy modele Evado 2014 mają DMC 125: http://www.kross.pl/pl/serwis/faq a mój że z 2013r to w karcie ma tylko 100kg czyli ramy przeszły tak duże wzmocnienia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 To tylko kwestia polityki firmy, nie ma nic wspólnego z odpornością samego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Przedłużając ośkę i stosując taki adapter: dało by rady zamocować bagażnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Sprawdź to rozwiązanie: http://topeak.com/products/Racks/roadie_rack_bk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 (edytowane) A co z tym przednim zaczepem, który przystosowany jest do zapięcia o szosowe hamulce? Jako osoba, która często jeździ z bocznymi sakwami, to tak na oko mogę powiedzieć, że takim bagażnikiem to se można kwiatki dziewczynie wozić, ale niewiele więcej Poza tym góra chyba nie pasuje do niczego innego poza pasującą sakwą tej firmy. Edytowane 20 Maja 2014 przez Tadeus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Mi się wydaje, że uchwyt montuje się do otworu w rozpórce pomiędzy widełkami, no, ale może się mylę. Nośność tego bagażnika to jedyne 7 kg. więc szału nie robi, ale może komuś wystarczy? Tam pasuje tylko torba Topeak. Mam zestaw tej firmy, bagażnik na sztycę podsiodłową i torbę. Bardzo sobie chwalę, spełnia moje wymagania czyli zabrać kilka rzeczy do pracy lub kilka klamotów na jednodniową wycieczkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Mi się wydaje, że uchwyt montuje się do otworu w rozpórce pomiędzy widełkami, Masz rację. Mój błąd. Do Evado też powinien więc pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 i tak oto kross se sprzedaje niepraktyczne ramy do trekingu jedyny sensowny działajacy zestaw to : http://www.bikekatalog.pl/2013//akcesoria/1248/Author.LitePack.6/ lub sam bagażnik typu : http://www.bikekatalog.pl/2013//akcesoria/1247/Author.LitePack.20/ używam taki z platformą do dowolnej torebki (zaleta łatwo go odczepić jak niepotrzebny) ale coraz bardziej spoglądam na ten pierwszy -jest bardziej kompaktowy i lżejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi