Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Temat postanowiłem założyć ponieważ wiem że dużo osób kupiło ten zeszło roczny model w tym sezonie z powodu dużych obniżek (aż o 800zł) w porównaniu do ceny katalogowej w 2013r. 
 
Sam kupiłem tego crosa jakiś miesiąc temu ponieważ w tej kwocie nie było możliwości znaleźć roweru innej firmy z takim osprzętem. Poniżej kilka foto i mój krótki komentarz. 
 
Podpasowało mi samo malowanie które jest stonowane i skromne 
IMG_2097.JPG
W porównaniu do crossów Meridy czy Authora
IMG_2099.JPG
Rower sprawia lekkiego i faktycznie bez dodatków waży 13kg co przy 28'' i tarczówkach chyba jest niezłym wynikiem ? 
 
IMG_2094.JPG
 
Jak przystało do nowego roweru zakupiłem nową sigmę (BC 16.12) - będzie to już moja trzecia. Jedną z rzeczy której mi brakowało w nim to rogi, chyba za bardzo się przyzwyczaiłem w starym góralu że zawsze miałem możliwość zmiany chwytu podczas jazdy- na pewno je do kupie.
 
IMG_2086.JPG
 
Manetki: Shimano SLX M670 w porządku aczkolwiek nie widzę zasadniczej róznicy od zwykłych Deore w starym rowerze.
 
IMG_2090.JPG
 
Blokada skoku - trochę dla szpanu ale fakt faktem że teraz częściej z niej korzystam niż w starym gdzie miałem przy goleni.
 
IMG_2096.JPG
 
Z łańcuchem miałem jazdy przy pierwszym wyjeździe - Kross chyba wszystko zaciapał wazeliną i pierwsze jazdy wyłapywały niezliczone ilości brudu i kurzu. Zaraz po pierwszej wycieczce musiałem wszystko umyć w ropie... 
 
IMG_2088.JPG
 
Przewody hamulcowe - w sumie się nie znam czy to jakieś lepsze ? 
 
IMG_2083.JPG
 
Shimano XT T780 - tylnia przerzutka - po przejechaniu ok 300km czuje że trzeba by ją troszkę podregulować - ale to ponoć normalne.

IMG_2084.JPG
 
To mi się podoba w Krossie w tym modelu że obie przerzutki są XT czyli dobrej klasy nie tak jak daję niektóre firmy że mieszają alivio z xt. Podobnie jak z tylną wymaga już lekkiej regulacji.
 
IMG_2082.JPG
 
Hamulce tarczowe Shimano Disc Deore M596 - trochę byłem sceptycznie do tarczówek nastawiony ale po dotarciu faktycznie dają rade (tzn lepsze od v-breków)
 
IMG_2081.JPG
 
Obie piasty Deore - tu też nie wiem czy to zaleta czy wada ? 
 
IMG_2080.JPG
 
Amortyzator w tym modelu to chyba jego największa zaleta. Jest to dobrej klasy powietrzniak który konkurencja zakłada rzadko i to w rowerach od ok 4tyś. Praktycznie w leśnych i polnych drogach jeżdżę jeszcze szybciej niż góralem przy skoku 100mm. 
 
IMG_2078.JPG
 
W starym miałem 9, w nowym chciałem mieć 10 i dopiąłem swego. Kaseta: Deore HG62 10rz.

 

Teraz trochę praktycznych spostrzeżeń:

Po pierwszych wycieczkach miałem wrażenie że rower źle podjeżdża pod wzniesienia - okazało się że po dźwignięciu wspornika kierownika problem znikł (chyba na tym rowerze trzeba mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę) 

Podobny problem miałem z siodełkiem tzn dosyć mnie uwierało (mimo wkładki żelowej) i optymalnych 140mm szerokości - sytuacja się poprawiła po pochyleniu samego siodła (nosek bardziej w dół) 

Szerokość i wysokość opon sprawia że rower nie trawi dróg kamienistych (najgorzej takich luźnych kamoli) jak również suchych piasków - jazda w takich warunkach nie należy do przyjemnych - co innego asfalt, utwardzony szuter.

 

I jeszcze dwie informacje wyczytane z instrukcji:

Maksymalne obicążenie roweru to tylko 100kg - mnie osobiście nie przeszkadza bo do stu kilo zostaje mi jeszcze 20kg bagażu :)

Dwa - producent nie wymaga przeglądu tzn nie robiąc nic nadal mamy gwarancje na 2 lata. 

 

Zachęcam do komentowania i rozkręcania tematu ja na pewno jeszcze tu coś skrobnę. 

Napisano (edytowane)

Ładny ten cross, no i osprzęt pierwsza klasa. Jak na rower z żelowym siodłem, regulowanym mostkiem i amortyzowaną sztycą waga też całkiem niezła :)

 

Swoją drogą, ktoś wie po co w tym rowerze dziury na bagażnik na górze, skoro nie ma ich na dole? Przecież bagażniki na sztycę chyba i tak z tych na górze nie korzystają. Korzystają tylko takie, które potrzebują i tych na dole. Albo się mylę :)

Edytowane przez Tadeus
Napisano (edytowane)

Dobry temat poruszyłeś. Mnie właśnie zmartwiło brak tych dolnych otworów ale znalazłem na internecie jakieś przejściówki jedne z nich:

1. http://www.sklep-presto.pl/product-pol-34184--Alternatywny-uchwyt-do-tylnego-bagaznika-rowerowego-059-Sport-Arsenal.html

2. http://www.szumgum.com/alternatywny-uchwyt-tylnego-bagaznika-do-roweru-z-hamulcem-tarczowym.html

Czy ktoś coś podobnego już przerabiał ? 

 

Edytowane przez Kill84
Napisano

 

 

Jak amorek w moim Zethosie będzie się nadawał na złom

 

Obawiam się, że to może potrwać długo.Te NCXy powszechnie uchodzą za długowieczne i nie łapiące luzów :) No chyba, że specjalnie zakatujesz:)

 

Ale ten powietrzniak w sumie bardzo ciekawy. I stosunkowo niedrogi.

Napisano (edytowane)

 

Ale ten powietrzniak w sumie bardzo ciekawy. I stosunkowo niedrogi.

 

Czy on taki tani to nie wiem. Widzę, że kosztuje około 630 zł.

 

Gesendet von Sam

 

Edytowane przez FigoiFago
Napisano

To w wersji z 2013r 559zł. Rozpieszczony jesteś :)

 

A żeby było jeszcze na temat, to z tym brudnym łańcuchem częsta sprawa. Na początku praktycznie zawsze są pokryte lepiącym paćkadłem chroniącym przed korozją :)

Napisano

Te wyższe wersje Evado (od 4.0 wzwyż) to już całkiem konkretne rowery.

Osprzęt konkretny i waga 13kg w tej cenie to też konkret (sam ważyłeś ?).

Napisano

To w wersji z 2013r 559zł. Rozpieszczony jesteś :)

 

Jaki rozpieszczony :) Po prostu z własnego doświadczenia wiem, że schylanie po to żeby zablokować amorek jest lekko irytujące. 

Napisano

@kill84@ przy tekpj sztycy bez offsetu masz siodełko za bardzo przesunięte do przodu(co najmniej 2 cm)

 

Jeśli już kupować amorek to NRX ma grubsze golenie

Wersje E mają stalowe golenie górne a wersja S - aluminiowe

Napisano (edytowane)

Ale jakie to ma wszystko znaczenie w crossie? Rozumiem jakbyś jechał tym rowerem na maraton MTB. Ale nie za bardzo widzę sens w crossie. Prędzej w załadowanym na maxa trekkingu. W Crossie to chyba głównie jako dodatkowa waga.

 

W ogóle masakra z tym narodem. Już im nawet zwykły, świetnie działający AIR nie starcza, muszą być jakieś słoniowe golenie, zdalne sterowania i rury z astro-puddingu :P

 

Swoją drogą, ktoś jest w stanie wytłumaczyć o co biega z tym : "E-thru axle type" . Wiem tyle, że chodzi o standard osi. Trzeba do tego mieć jakąś specjalną oś/koło, czy to tylko kwestia samego amora? A może to po prostu zamknięta dziura na oś zamiast otwartej do dołu?

 

Oczywiście to pytanie wielce na temat, bo tytułowy Kross właśnie coś takiego ma :)

 

Ok, tak jak myślałem:

 

Screen-Shot-2013-07-11-at-2.38.41-PM.png

 

Do tego pasuje oś/piasta koła o normalnej szerokości? Czy to jest ten nowy szerszy standard? Bo jak nie pasują, to te droższe modele nie będą pasować do większości rowerów :)

Edytowane przez Tadeus
Napisano

Jeśli już kupować amorek to NRX ma grubsze golenie

Ja tu widzę http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx wszędzie 30mm czyli tak jak u siebie i jestem z tego zadowolony bo większość crossów ma 28mm. Jedynie co mnie brakuje to ciut wiekszy skok bo czasem zapuszczam się w "większy" teren albo też mam go źle nabitego bo wstępne ugięcie jeśli dobrze sprawdzam wychodzi mi aż 19mm. 

Napisano (edytowane)

A co z tym przednim zaczepem, który przystosowany jest do zapięcia o szosowe hamulce? :D

 

Jako osoba, która często jeździ z bocznymi sakwami, to tak na oko mogę powiedzieć, że takim bagażnikiem to se można kwiatki dziewczynie wozić, ale niewiele więcej :)

 

Poza tym góra chyba nie pasuje do niczego innego poza pasującą sakwą tej firmy.

Edytowane przez Tadeus
Napisano

Mi się wydaje, że uchwyt montuje się do otworu w rozpórce pomiędzy widełkami, no, ale może się mylę. Nośność tego bagażnika to jedyne 7 kg. więc szału nie robi, ale może komuś wystarczy? Tam pasuje tylko torba Topeak. Mam zestaw tej firmy, bagażnik na sztycę podsiodłową i torbę. Bardzo sobie chwalę, spełnia moje wymagania czyli zabrać kilka rzeczy do pracy lub kilka klamotów na jednodniową wycieczkę.

Napisano

 

 

Mi się wydaje, że uchwyt montuje się do otworu w rozpórce pomiędzy widełkami,

 

Masz rację. Mój błąd. Do Evado też powinien więc pasować.

Napisano

i tak oto kross se sprzedaje niepraktyczne ramy do trekingu

jedyny sensowny działajacy zestaw to :

 

http://www.bikekatalog.pl/2013//akcesoria/1248/Author.LitePack.6/

lub sam bagażnik typu :

 

http://www.bikekatalog.pl/2013//akcesoria/1247/Author.LitePack.20/

 

 

używam taki z platformą do dowolnej torebki (zaleta łatwo go odczepić jak niepotrzebny)

ale coraz bardziej spoglądam na ten pierwszy -jest bardziej kompaktowy i lżejszy

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...