Foley686 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Witam,Mam 187cm wzrostu i poszukuję roweru w cenie do 2000zł. Rower będzie użytkowany po asfalcie i miejskich ścieżkach rowerowych (ok. 60%) oraz po leśnych drogach itp. Zależy mi na rozwijaniu "w miarę możliwości" dużych prędkości. Na początku sugerowałem się wyborem roweru crossowego m.in KROSS EVADO 2.0 2014: http://nowakolekcjarowerow.pl/product-pol-33902-Rower-crossowy-Kross-Evado-2-0-Meski-2014.html Jednak po rozmowie w kilku sklepach rowerowych polecono mi rower górski 29" m.in.: KROSS LEVEL B2 29' 2014: http://rower-sport.pl/pl/p/KROSS-LEVEL-B2-29-2014-gratisy-/1822 lub HARDROCK SPORT 29 :http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrock-sport-29#features I teraz pytanie do was (z uwagi na to że jestem zielony w tematach rowerowych) który rower jest lepszy i który byście wybrali?Oczywiście uwzględnię inne rowery w cenie do 2000zł jeśli okażą się lepsze od tych, poleconych powyżej.Proszę o wypowiedzenie się w tym temacie, z góry dziękuję. Edytowane 8 Maja 2014 przez Foley686 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Czemu akurat 2 tys. zł? skoro jak piszesz jesteś "zielony", taką cenę sugerowali sprzedawcy? Wszystkie podane przez ciebie biją chyba rekordy cenowo/komunijne, chyba poczekaj z miesiąc - 2000 za rower na osprzęcie Altus/acera, korbach M131 Na szosę, dla powiększenia szybkości potrzebujesz opon 622-28 coś koło tego nie 29". Potrzebujesz raczej przedniej tarczy 48 zębów, nie 42. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foley686 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Nie nie, po prostu taką cenę maksymalną mogę przeznaczyć na rower, a chciałbym żeby posłużył mi trochę i nie był z najniższej półki. A propos opon sprzedawca tłumaczył że jest możliwość jej zmiany na mniejsze co daje jeszcze większą uniwersalność roweru. Dzięki za tak szybką odpowiedź, jeśli miałbyś chwile czasu to prosiłbym o wstawienie jakichś proponowanych rowerów. Edytowane 8 Maja 2014 przez Foley686 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Spójrz raczej na Unibike Viper. Jest zdecydowanie lepszy od Evado 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Widzisz jaka fajna propozycja? Osprzęt o kilka kals wyżej, uznana marka. Żeby nie było że nic nie zaproponowałem: wygoogluj sobie Lazaro Integral V, lub KANDS Maestro. Rowery o podobnej konfiguracji sprzętowej ale w cenach do 1300zł, wiec masz jeszcze kasę na np. porządne oświetlenie i zabezpieczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foley686 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Dziękuje wam wszystkim za tak aktywne poruszenie, szczerze mówiąc nie spodziewałem się tego. Jestem mile zaskoczony W gwoli ścisłości powinienem skupić się na poszukiwaniu roweru crossowego czy lepszy będzie górski 29"? Chciałbym, żeby rower służył mi również do bardziej ekstremalnych warunków(mam na myśli piach,wertepy, ogólnie jakieś leśne ścieżki itp.) - z mojego zielonego punktu widzenia 29" wydają się być lepszym pomysłem czy może się mylę? Tylko czy z drugiej strony stracę bardzo na prędkości czy nie będzie to tak odczuwalne? Edytowane 8 Maja 2014 przez Foley686 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Tak bedzie odczuwalne, tutaj nie ma kompromisu, w ciężki teren potrzebujesz nie tylko odpowiednich opon (które już same spowolnią cię na szosie) ale przedewszystkim innych przelożeń, większy moment na kole kosztem szybkości i na odwrót. Crossy powinne mieć tarcze 48x36x26 (lub starsza moda 48x38x28) rowery terenowe 29" raczej powinne mieć 44x32x22, przy podobnym szeregu zębów na tylnej kasecie będziesz miał "lżej" w terenie i "wolniej" na szosie (44 z ) i na odwrót (48 z) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ricardo83 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 A może używkę chciałbyś kupić? http://olx.pl/oferta/zamienie-na-szose-CID767-ID5PL4h.html Ja chce się przesiąść na szosę więc chce go sprzedać lub się zamienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foley686 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Nadal chcialbym uzyskac odpowiedz bardziej doswiadczonych: gorski czy crossowy? Czy rower crossowy poradzi sobie w terenie czy moze bedzie to katorga i bedzie zmuszony do czestego serwisowania? Drugie pytanie, dotyczace roweru gorskiego 29" czy zamiana opon na "crossowo-szosowe" zwiekszy i polepszy jakosc jazdy po szosie? Nie mam juz pojecia ktory rodzaj roweru bedzie najbardziej uniwersalny... prosilbym o jakies sugestie. Przepraszam za brak polskich znakow, wiadomosc zostala wyslana z telefonu. @up Prosze wybaczyc, ale jestem zmuszony odmowic. PS prosilbym jeszcze o jakies propozycje rowerow gorskich na kolach 29" Rozumiem rowniez ze ten unibike podany wyzej bije wszystkie inne crossowki w tej cenie? Edytowane 8 Maja 2014 przez Foley686 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Rozumiem rowniez ze ten unibike podany wyzej bije wszystkie inne crossowki w tej cenie? Tak radykalnie bym nie powiedział, rynek jest ogromny, ale wiesz czego można/wypadało by się spodziewać w tej cenie. Zresztą patrz moją propozycję. czy zamiana opon na "crossowo-szosowe" zwiekszy i polepszy jakosc jazdy po szosie? Tak, niewątpliwie załozenie opon typu slick poprawi szybkość na asfalcie, jak i potrzebny wydatek energi. Nie mam juz pojecia ktory rodzaj roweru bedzie najbardziej uniwersalny... prosilbym o jakies sugestie. Co prawda nie o crossie, ale fajnie podane różnice MTB / 29' (gość naprawde wie co mówi) http://www.youtube.com/watch?v=owm02dvfJvo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Raczej nie będzie chętnych do autorytarnego stwierdzenia, co będzie lepsze dla Ciebie Co powinieneś wiedzieć: 1) MTB z kołami 29" są dość drogie i w Twoim przedziale cenowym ciężko będzie znaleźć coś fajnego. 2) Tak jak pisał krism4a1, szerokość opon i dobór przełożeń będzie boleśnie odczuwalny na szosie i przemawia przeciw 29erom 3) Polecony przeze mnie Viper to chyba najlepszy wybór spośród rowerów crossowych w tej cenie. Ale wszystkich rowerów na rynku nie znam 4) Osobiście szedłbym w kierunku crossa z terenowymi oponami. Można zmieniać opony w zależności od potrzeb, można nawet zrobić z niego "pseudo-29era" (29" liczone jest z uwzględnieniem opony, same felgi mają ten sam rozmiar co w rowerach crossowych). Najlżejsza kombinacja 26x32 nie będzie wprawdzie tak lekka jak 22x32 (czy 34), ale do większości potrzeb powinna wystarczyć, z kolei 48x11 pozwoli pięknie pocisnąć na asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foley686 Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) W takim razie pozostaje jeszcze dobór rozmiaru. Mam 187cm wzrostu i ok. 87cm od ziemi do krocza, więc jaki rozmiar będzie najbardziej stosowny dla roweru crossowego?Odnośnie opon, 28x1.60 - standardowe opony w unibike nadają się i do jazdy po asfalcie jak również po ścieżkach leśnych, tak?Nie do końca zrozumiałem które opony warto zakupić prócz 48x11(szukałem w internecie lecz nie mogłem ich nigdzie znaleźć), czy może te standardowe wystarczą do terenowej jazdy? Jeśli nie to prosiłbym o ponowne podanie rozmiaru opony do jazdy z włączeniem terenowych ścieżek.Zapomniałbym. Pytając o rower KROSS Evado 2.0 sprzedawca powiedział że nie ma możliwości zmiany opon na bardziej terenowe. Mam rozumieć że nie był zbyt kompetentny czy rzeczywiście w tym modelu nie ma takiej możliwości? Edytowane 8 Maja 2014 przez Foley686 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Nie do końca zrozumiałem które opony warto zakupić prócz 48x11(szukałem w internecie lecz nie mogłem ich nigdzie znaleźć), To nie rozmiar opon, ale liczba zębów na tarczach przy przełozeniu: największa tarcza przy pedałach 48 zębów i łańcuch na najmnijszej koronce 11 zębów z tyłu. Przełożenie 48x11 (tak to popularnie się oznacza na forum) Przy założeniu jazdy po takim samym terenie mając przełożenie 48x11 będzie ci się ciężej pedałowało ale uzyskasz większom prędkość, przy 44x11 pedałując z taką samą kadencją (obr/min.) będzie ci lżej ale wolniej. Stąd: asfalt = coraz większe z przodu tarcze, teren = im bardziej wymagający tym mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Zapomniałbym. Pytając o rower KROSS Evado 2.0 sprzedawca powiedział że nie ma możliwości zmiany opon na bardziej terenowe. Mam rozumieć że nie był zbyt kompetentny czy rzeczywiście w tym modelu nie ma takiej możliwości? Delikatnie mówiąc sprzedawca się nie popisał. Ramy nie są przecież dopasowywane do wielkości opon, więc zawsze trochę luzu zostanie. W najgorszym razie założysz 28x1.6 z terenowym bieżnikiem, ale w ciemno strzelam, że 28x1.75 bez problemu wejdzie, a pewnie i większe też. Ale Evado poniżej 4.0 serio sobie odpuść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foley686 Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Widze w specyfikacji tego roweru 48x36X26 czyli w jaki sposob uzyskac 44? Przy pedalach w tym rowerze sa 3tarcze i 9koronek z tylu? Rozumiem ze chodzi o najwieksze biegi, wtedy szybciej sie jezdzi tak? Wciaz chcialbym uslyszec odpowiedz na temat rozmiaru: 19", 21" czy 23" w tym rowerze dla mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 44 zęby to był przykład, żeby wyjaśnić różnice między zestawieniem przełożeń w różnych typach rowerów. O rozmiar którego roweru pytasz? Bo różne geometrie mogą powodować, że różne rozmiary będą odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foley686 Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 (edytowane) O tego unibike viper gts 2014r. Edytowane 9 Maja 2014 przez Foley686 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi