Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Mam problem. Otóż... od półtora roku jestem posiadaczem hamulca hydraulicznego Avid Elixir 3. Pewnego dnia - około 3 tygodnie temu, postanowiłem pierwszy raz odpowietrzyć swój hamulec. Zrobiłem to przy pomocy zwykłego "pakietu domowego". Po tym wyszedłem, pojeździłem po lesie, hamulec działał bez zarzutów, ale przy odpowietrzaniu tarcza lekko się zatłuściła. Gdy wróciłem do domu, chciałem wyczyścić brudną tarczę. By to zrobić wywróciłem rower do góry kołami, zdjąłem koło, potem tarczę i tak dalej... Rower był wyłożony do góry kołami przez może maksymalnie 8 minut. Potem założyłem koło i odwróciłem rower. Nacisnąłem na klamkę, a ona doszła aż do samego końca. Hamulec oczywiście nie zahamował. Pompowałem trochę klamką, ale nic to nie dało. Płyn znikąd nie ucieka.
Ahh... nie wiem czy to istotne, ale dodam na koniec, że to wszystko, to przedni hamulec.

Napisano

To normalne że po odwróceniu hamulec sie zapowietrzy. Natomiast u mnie wraca do normy po około 20 naciśnięciach klamki. 

Spróbuj tak postawić rower, zeby przewód był jak najbardziej prostopadle do ziemii. Poruszaj przewodem na "zakretach", ciągle pompując of korsł. 

 

Napisano (edytowane)

Ale mój tylni Juicy 3 po odwróceniu roweru się nie zapowietrza... :o

Zrobiłem jak kazałeś. Hamulec hamuje już normalnie, ale klamka straszliwie późno łapie.

Edytowane przez FURMAN19875
Napisano

Ale mój tylni Juicy 3 po odwróceniu roweru się nie zapowietrza... :o

Zrobiłem jak kazałeś. Hamulec hamuje już normalnie, ale klamka straszliwie późno łapie.

Bo zapowietrzający sie w ten sposób hamulec to nie jest normalne zjawisko ;)

Napisano (edytowane)

Elixir`y są tak zbudowane że jak się je prawidłowo odpowietrzy to w całym układzie nie ma prawa być ani jednego pęcherzyka powietrza.

Jak odwracałeś rower do góry nogami i pęcherzyk z klamki przedostał się do zacisku to wniosek mam tylko jeden ... źle przeprowadziłeś procedurę odpowietrzania.

Zrób to jeszcze raz ale dobrze.

 

Pozdro 

Edytowane przez rzezniol
Napisano

Czyli że w moim 615 są pęcherzyki powietrza, skoro za każdym razem gdy go odwróce i nacisne klamkę, ta wraca do siebie po chwili juz w normalnej pozycji?

Napisano (edytowane)

@@jogi109, ogarnij się ...

Autor wątku ma problem z hamulcem AVID Elixir 3 ... ja piszę o budowie ELIXIR`ów ... a ty  wyskakujesz z Shimano.

 

Na sam koniec TAK masz powietrze w układzie a konkretnie w zbiorniczku, które po odwróceniu roweru wędruje do zacisku.

 

Pozdro

Edytowane przez rzezniol
Napisano

Czyli że w moim 615 są pęcherzyki powietrza, skoro za każdym razem gdy go odwróce i nacisne klamkę, ta wraca do siebie po chwili juz w normalnej pozycji?

Tak masz źle odpowietrzony układ . W żadnych shimano nic takiego sie nie dzieje

Napisano

A to mnie zaskoczyles. Nie dość ze wypuściłem ze strzykawki z olejem powietrze, wlalem plyn od dołu i z 30 minut pompowalem (profilaktycznie) po czym nalozylem membrane i wyciekl spod niej "litr" oleju przed zakreceniem, oraz klamki nie da sie dociagnac do kierownicy, nawet do polowy skoku sie nie da, nadal twierdzisz ze jest zapowietrzony?

Napisano

Kolego on napisał że masz źle odpowietrzony a nie zapowietrzony ...

 

Tak długo jak powietrze ze zbiorniczka nie przejdzie przez tłoczek do przewodu nic się nie dzieje i to jest normalny objaw że ci działa ...

 

ALE ... jak zużyją ci się klocki i tłoczki w zacisku "ściągną" zapas oleju ze zbiorniczka to potem to powietrze możesz sobie wtłoczyć w przewód i dopiero wtedy będziesz miał a ku ku ... czytaj zapowietrzony układ.

Jak na razie jest tylko źle odpowietrzony.

 

Pozdro

Napisano

Przed rozpoczęciem odpowietrzania lepiej profilaktycznie zdemontować koło i klocki żeby niczego nie upaprać, bo potem to same problemy. Może zestaw domowej roboty który posiadasz jest kijowy i nie spełnia swojej funkcji tak jak powinien. Próbowałeś już kiedyś wcześniej odpowietrzać hamulce przy jego użyciu?   

Napisano

Ja tam nie ufam serwisom, wątpię, że się do tego przykładają. Odpowietrzając Elixiry 5 przesiedzę nawet 2 godziny w piwnicy. Kupę czasu poświęcam na pozbywanie się bąbelków powietrza z płynu przez podciśnienie, aż nie będzie prawie żadnych... Do tego wyciąganie powietrza z zacisku i później z klamki, wszystko, aby było jak najlepiej. Moim zdaniem warto odpowietrzać hamulce samemu, zestaw hamulcowy zrobiłem praktycznie sam - strzykawki, dość twarde wężyki (miękkie się spłaszczają pod większym podciśnieniem), końcówki można dorobić u tokarza za grosze, płyn 0,5l za circa 10zł, wszystko zwraca się po pierwszym razie...

Napisano

 

 

Odpowietrzając Elixiry 5 przesiedzę nawet 2 godziny w piwnicy.

 

Dziwne , mając elixiry 9 trail odpowietrzenie zajmuje mi góra 15 minut z wytarciem wszystkiego dokładnie a nie śpiesze się jakoś specjalnie ;)

Napisano

Avidy trzeba bardzo dokładnie odpowietrzyć. Robiłem to wiele razy, ale szczerze wolę 20zł w serwisie dać niech oni to robią.

 

 

A ja wolę zrobić to samodzielnie bo wiem, że hamulce są dokładnie odpowietrzone, mam satysfakcję ze zrobienia tego samodzielnie, zawsze pozostaje jakieś doświadczenie i kasa w kieszeni.

 

 

strzykawki, dość twarde wężyki (miękkie się spłaszczają pod większym podciśnieniem)

 

 

Ja natomiast preferuję wężyki silikonowe, które są stosunkowo miękkie. Mają tą przewagę nad twardymi PCV, że lepiej się zaciskają przy pomocy klipsów co pozwala na lepsze "odgazowanie" płynu hamulcowego w strzykawce.  

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Witam, miałem problem z hamulcami Elixir 3, były zapowietrzone, oddałem je do serwisu, za 25 zł odpowietrzył mi je jakiś koleś przy użyciu jednej strzykawki :D bez wkręcania jej, użył kawałeczka wężyka gumowego żeby to uszczelnić, na początku wlał tam olej mineralny :o, gdy zauważyłem buteleczke, to powiedziałem mu że do Avidów idzie Dot!!!!! Wylał cały olej i wlał Dota 4. Niby to wszystko działało później ale nie do końca dobrze. Więc sam zakupiłem zestaw do odpowietrzania z Allegro, ten który jest na podanym filmiku:

sam też wykonywałem wszystko co on mówi, krok po kroku. Ale niestety nie mogę wlać płynu do zacisku. Po prostu nie idzie tego zrobić. Mogę wypompować powietrze z zacisku i tyle. Jakby wężyk był zablokowany ale raczej tak nie jest ponieważ używałem tych hamulców przez jakiś tydzień.  Dodam jeszcze, że to tylny hamulec. 

Edytowane przez radek12345
Napisano

Szkoda, że nikt nic nie odpisał. Udało mi się coś z tym zrobić, odpowietrzyłem hamulec, ale w inny sposób. Najpierw odpowietrzyłem zacisk, później odkręciłem przewód przy klamce i przelałem go od zacisk. Zakreciłem linke i zamknąłem zacisk. Odkręciłem śrubke w kłamce i odpowietrzyłem klamke. Wszystko to działało bardzo dobrze przez jeden dzień. Zrobiłem jakieś 30 km po lesie, wszystko było ok. Dziś wyciagłem rower, przjechałem jakiś kilometr, użyłem hamulca kilka razy i się zakleszczył na tarczy :o Wróciłem do domu, klamka była twarda, poluzowałem śrubke do odpowietrzania na zacisku, wypłyneło troszeczkę płynu, rozepchałem tłoczki, klamka zrobiła się miękka jak przy zapowietrzonym hamulcu, użyłem kilka razy hamulca, zaczęła działać poprawnie jak i hamulec, pojechałem do znajomego, wszystko było ok. Po jakiś dwóch godzinach chciałem wrócić do domu, a tu zdziwko, hamulec zaciśnięty, odkrecam śrubke, płyn wrecz wytrysną. Klamka znów była miękka, trochę nią po pompowalem, po jakimś czasie zaczęła działać normalnie :) Wróciłem do domu, może mi ktoś powiedzieć co się stało z moim hamulcem? A i przy odpowietrzaniu, nie idzie wprowadzić płynu do układu, przez klamkę. I także odprowadzić płynu z układu przez klamkę, najwyżej z samej klamki. Trochę tego jest, ale może ktoś, coś z tego wy wnioskuje.

Napisano

Hmm ... trudno tu wyrokować co się dzieje.

Mówisz że układ był zalany olejem ...

Ja pytam jak układ został z oleju "oczyszczony" ?

Jak długo olej działał na uszczelki ?

 

Jeżeli w układzie został olej to niewykluczone że własnie ci skonsumował uszczelki ...

 

Hamulec zachowuje się co najmniej dziwnie.

 

Pozdro

Napisano

Jakaś godzinę był w układzie, kilka razy była wciskana klamka. Olej został spuszczony, a układ przelany 2x dotem. Tydzień później wymieniłem olej używając "mojego sposobu", pisałem już dlaczego.

Napisano

A, co jeśli poszły uszczelki? Znalazłem na allegro zestaw uszczelek do zacisku, za 46 zł. Jeżeli poszły uszczelki w zacisku to w klamce też musiało coś pójść? Widziałem zestawy naprawcze do samej klamki za 150 zł, także lipa. Jest w Rzeszowie jakiś dobry serwis rowerowy, który mógłby to naprawić? Wyszukałem jednego na necie, czynny w godz 16-18, chyba sobie jaja robią...

  • Mod Team
Napisano

Nie musiały, ale mogły. Następnym razem będziesz czytał co pisze na dekielku lub na klamce, bo każdy producent pisze co można a czego nie można wlewać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...