crux Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 Witam serdecznie, Z razji, że jest to mój pierwszy post na forum to chciałbym przede wszystkim przywitać się! Od ok. 2 tygodni ewoluowałem z opcji "A może rower sobie kupić?", poprzez opcję "Ok, kupuję rower, 1000zł powinno wystarczyć na niezły sprzęt" aż do chwili obecnej tj. "Który Unibike, Viper czy Zethos?". Nie jeździłem zbyt wiele w ostatnich latach głównie z braku czasu, innych hobby czy też chęci odpoczywania przed komputerem a nie aktywnie. Od roku zmieniłem nastawienie do ruchu (biegam od kilku miesięcy + siłownia + fitness) a z racji zbliżającego się lata szukałem czegoś więcej nie koniecznie w grupie itp. a więc padło na rower. Jak napisałem wyżej zacząłem poszukiwania w kwocie 1000zł, ale różne fora + koledzy zdecydowanie odradzają. Jeżeli rower ma być eksloatowany bardzie intensywnie niż po bułki to sobotę to warto a nawet należy dołożyć. Planuje jeździć regularnie a więc popołudniami a zwłaszcza w weekendy. Myślę, że do 100km tygodniowo, ale to w niedalekiej przyszłości. Na razie nastawiam się na ból "4-liter" w pierwyszych dniach Mieszkam w Bydgoszczy i cenię sobie dobry serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na miejscu a więc padło na firmę Unibike (jeszcze kilka dni temu nie wiedziałem, że to Polski a do tego Bydgoski producent). Jeździć planuję głównie po asfalcie czy też ścieżkach rowerowych oraz po lesie itp. ale po utwradzonych ścieżkach. Skoki i inne "extrema" mnie nie ciągną, na razie Padło na crossa gdyż trekking jest cięższy (3kg odczuwamałem podczas testów różnych Unibike'ów) a ja do tego nie planuję wyjazdów z noclegami itp. Zresztą bagażnik i resztę można zawsze dokupić, ale to przyszłość. Jeżeli chodzi o pogodę to na wiosnę/lato nie można narzekać na opady (no chyba, że podczas urlopu nad morzem, wtedy pada zawsze) lub w górach, ale na jesieni może padać, a ja dopuki nie będzie wyjątkowo zimno, mam zamiar jeździć. Przechodząc do meritum, wybrałem dwie opcje: Viper oraz Zethos. Różnice podstawowe: 1. Masa: Zethos 12,8kg > Viper ~14,3kg 2. Wygląd: zdecydowanie Zethos >>> Viper 3. Hamulcie lepsze w Zethosie, ale czy potrzebuję tarczowych? Co z jazdą jesienią po asfalcie czy po lesie podczas lekkich opadów? Jak działą V-brakei w Viperze w gorszych warunkach? 4. Osprzęt: Zethos > Viper, ale podczas 1h jazdy (w sumie 2 dni) w salonie firmowym Unibike ... nie jestem pewny czy czułem różnicę. Może, ale jedynie może Zethos szybciej zmieniał biegi. 5. Uchwyty na kierownicy wygodniejsze w Zethosie, może to celowe zagranie? 6. Opony: Zethos ponoć ma wkładni kevlarowe, jak z przebijalnością w Viperze i Zethosie? Dużo jeżdzę autem (50k rocznie) i wiem jak denerwuje mnie problem z oponami (na razie zdarzyło mi się dwukrotnie) wieć w rowerze 30km od domu chciałbym tego uniknąć możliwie najmocniej. 7. Cena: Zethos 2800zł !!! < Viper 2100zł ... już lepiej. 8. Ponoc w rowerach rama najważniejsza, do niej dokupijemu osprzęt. W Zethosie jest na start lżejsza. W przyszłości podczas wymian zużytego osprzętu ciekawie modernizować lepszą podstawę. Na koniec dlaczego Unibike? Nie, nie tylko z powodu patriotyzmu lokalnego Również dostanę 2-letni serwis i przeglądy gratis a to uważam jest szalenie istotne. A poza tym to wspieram swoich Proszę o pomoc w wyborze... czy coś przegapiłem? Może ktoś mi wytłumaczy i doda nieco rozsądku, że nie potrzebuję wydawać średniej krajowej na rower
Tadeus Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 W przyszłości podczas wymian zużytego osprzętu ciekawie modernizować lepszą podstawę. No to dodatkowy argument: Jak będziesz w przyszłości chciał coś modernizować, to z V-brake'ami może być ciężko. Już teraz jest mało dobrych części pod V-brake, większość pod tarczówki. A co do opon. I tak rozważny rowerzysta nie rusza się nigdzie bez zapasowej dętki Wkładki szansę na niektóre rodzaje kapcia zmniejszają, ale jej nie wykluczają. Ostatecznie to kwestia farta. Można przejechać parę sezonów bez łapania gumy i potem złapać kilka w czasie jednego miesiąca Unibike dobra firma i tego raczej nikt nie będzie podważał. Pod względem korzystnych cen też w tym sezonie są w czołówce. Jak dla mnie to dwa bardzo dobre wybory. Jeden dobry, drugi lepszy Tak orientacyjnie V-brake vs tarcze Utrata mocy przy ostrych opadach deszczu V-brake - 30% Tarcze - 20% Utrata mocy w głębokim błocie V-brake - 50% Tarcze - 20% Przynajmniej coś takiego wynika z obserwacji moich V-braków i Dysków sąsiada, z którym jeżdżę Do tego jednak Dyski dają też lepszą modulację siły hamowania.
crux Napisano 7 Maja 2014 Autor Napisano 7 Maja 2014 Dzięki za odpowiedź, 1:0 dla Zethosa. Tylko co na to moja żona? Argument o utrudnionej modernizacji V-brakeów za kilka lat jest istotny. Pewnie prześpię się z tym i rano "będę wiedział więcej"
Tadeus Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 Akurat same hamulce to pewnie kupisz, bo jeszcze długo będą obecne w niższych klasach osprzętu. Gorzej z dostępnością dobrych kół i amortyzatorów pod te hamulce No i zaznaczam, że ja wcale nie twierdzę, że powinieneś kupić Zethosa. Ostatecznie nie da się przewidzieć jak bardzo się wciągniesz i jak bardzo zaawansowanego technologicznie aluminiowego towarzysza będziesz potrzebował, by zaspokoić swoje potrzeby. Albo przepłacisz, albo potem będziesz żałował, że nie dopłaciłeś Żeby jednak nie było, że nie ma we mnie solidarności do samczej gadżetofilii, to powiem, że u siebie mam ten amortyzator, który jest w Zethosie i jest naprawdę świetny
FigoiFago Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 Jako użytkownik Zethosa powiem tak: gdybym miał go kupować drugi raz to brałbym go jak rolnik dopłatę.Gesendet von Sam
crux Napisano 8 Maja 2014 Autor Napisano 8 Maja 2014 Przespałem się z moimi myślami i jestem raczej zdecydowany na Zethosa. Czytałem niepochlebne opinie o Unibike i pękających ramach, ale podobny temat np. dla Krossa jest znacznie większy więc wydaje mi się, że wszędzie takie przypadki się zdarzają (p. Azjata mógł mieć gorszy dzień). W końcu dla jakiegoś odsetka ram jest przyjęte, że ma wadę (np. przegranie podczas spawania co narusza strukturę metalu bardziej niż to dopuszczalne) chociaż podejście do gwarancji/rękojmi przez różnych producentów też ma znaczenie. Walka z odchudzaniem wszystkiego ma niestety również negatywny skutek. Najprawdopodniej konktrola jakości w tym wypadku Unibike odbiera ramy z transportu już pomalowane a więc nie ma możliwości sprawdzenia przebarwień metalu po spawaniu. Metoda nieniszcząca niestety tego nie wykaże. Pozdrawiam!
crux Napisano 8 Maja 2014 Autor Napisano 8 Maja 2014 Tak, popełniłem moje małe prywatne szaleństwo, mam Unibike Zethos GTS 2014 Rower zachwyca wyglądem jak i technicznie, jeździ się wspaniale. Na razie z 7km po zupełnie różnym terenie począwaszy od asfaltu kończąć po mokrym piachu. Po tym ostatnim jeździć się nie da, podłoże musi być utwardzone, ale to zrozumiałe gdyż do tego rower jest przeznaczony. Po przejechaniu pewnego odcinka "problematycznego", utwierdziłem się w przekonaniu, że teren i jakakolwiek nawet skromna "jazda wyczynowa" nie jest dla mnie, musi być twardo Na tą chwilę pozostało dokupić jakieś skromne oświetlenie bateryjne (taki aby mnie widziano przede wszystkim), kask, pompkę, licznik, u-locka, bagażnik (tak w razie czego), uchwyt + bidon ..... i będzie komplet Jeszcze parę stówek na wydanie niestety mnie czeka. Poniżej moje nowe małe cacko. Dziękuje wszystkim za porady!
DawidK Napisano 12 Maja 2014 Napisano 12 Maja 2014 Mam pytanie do autora dalej zadowolony z roweru? Też mam taki dylemat, w sumie myślę, że raczej vipera kupie. Z konkursu mam już pewny 1 tyś, a sam nazbierałem 1 tyś, na vipera jest. Ale korci mnie jakbym na podium był za 3 miejsce jest 3 tyś. Jakbyście mieli 3 tyś to, którego byście kupili. Napisałem swój temat, ale postanowiłem tu też napisać. Pozdrawiam.
crux Napisano 13 Maja 2014 Autor Napisano 13 Maja 2014 Cześć, Jestem dalej zadowolony i to bardzo. Nie mam jeszcze wielkiego przebiegu zrobionego z racji niestety braku czasu (dopiero 80km) więc moja opinia nie jest pełna. Nie mogę jednak do niczego się przyczepić, wszystko pracuje bardzo sprawnie. Jedyne o czym myślałem to o wymianie opon na inne o niższym oporze toczenia, ale jednak zrezygnuję z tego puki co, taka zmiana prawdopodobnie wykluczy jakąkolwiek jazdę po piachu co może mi się zdarzyć. Cała reszta absolutna rewelacja. Odnośnie budżetu to musisz pamiętać o dodatkowym osprzęcie. Nie wiem co już masz, ale jeżeli nic tak jak ja to czekają Cię jeszcze dodatkowe wydatki poza rowerem, który mnie kosztował 2699zł po targowaniu się. U mnie akcesoria zamkną się w kwocie 900zł. Poniżej spis akcesoriów (w excelu zrobiłem arkusz aby sprawdzić jaki idiota jestem, że tyle na rower wydałem), trzy ostatnie pozycje jeszcze nie wybrane (cena zaokrąglona) gdyż muszę poczekać z nimi do przyszłego miesiąca (wcześniej żona mnie zabije): Błotniki (przód + tył) 75 Klucz wielofunkcyjny 25 Dętka Schwalbe Standard (700x28) 19 (w razie czego) Dętka Schwalbe Standard (700x28) 19 (w razie czego) Łyżki do ściągania opon Schwalbe 12 (w razie czego) Licznik Sigma BC 12.12 STS 122,9 Pompka dojazdowa Beto CLD027G 27,9 (w razie czego) Bidon Btwin Izo 29,99 (na allegro taniej niż w Decathlonie gdzie kupiłem) Uchwyt na bidon 14,99 (na allegro taniej niż w Decathlonie gdzie kupiłem) U-lock Kryptonite 4 LS 165,54 Kask Author Rocca 83,61 Lampki przód+tył Falcon Eye FN-5Z 16,65 Bagażnik ~50 Pompka nożna ~70 Latarka z uchwytem (do jazdy nocnej) ~170 (zestaw z forum www.swiatelka.pl) RAZEM: 901,58 Pozdrawiam
DawidK Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Crux dzięki wiesz osprzętu nie mam dodatkowego w ogóle, więc wszystko do kupienia. A viper i zethos to przeskok będzie z starego krossa za około 700 zł. Wiesz wszystko się wyjaśni 27 maja jakie jury mi miejsce przyzna albo, będzie cała kasa na rower albo 1 tyś . A i jeszcze jedno widziałeś je oba na żywo, robiłeś przejażdżkę odczułeś różnice ?
crux Napisano 13 Maja 2014 Autor Napisano 13 Maja 2014 W moim pierwszym poście w tym temacie masz różnice jakie zaobserwowałem między Viperem a Zethosem. Oboma zrobiłem wokół salonu firmowego Unibike po 1-2km sprawdzając różne rzeczy na tyle ile mogłem. Nic więcej mi nie przychodzi do głowy na co można zwrócić uwagę. Najważniejsze w Zethosie to chyba mimo wszystko lepsze hamulce i rama a więc lepsza podstawa pod modernizację (mniejsze koszty). Wygląd też mi się znacznie bardziej w Zethosie podobał, nie mógł bym jeździć czymś co mi się nie podoba. Powodzenia
DawidK Napisano 14 Maja 2014 Napisano 14 Maja 2014 Crux dzięki serdeczne, pomogłeś mi. A i dla mnie też zethos ładniejszy ale viper tez spoko.
crux Napisano 17 Maja 2014 Autor Napisano 17 Maja 2014 Jeżeli kogoś to interesuje to zaktualizowałem specyfikację swojego egzemplarza Zethosa 2014 aby każdy mógł się przekonać za co się płaci 2699zł (-100zł podczas targowania). W stosunku do tego co deklaruje producent to otrzymałem minimalnie nowsze hamulce (447 zamiast 446) tej samej grupy. Analizując wszystko wpadło kilka błędów na stronie Unibike, w specyfikacji nie powinno być błędów (pomijam brak dokładnego typu np. dla sztycy czy też kierownicy). Jeżeli jednak jest to dajcie znać: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/5060-unibike-zethos-gts/?tab=1 Pozdrawiam!
FigoiFago Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Tak, popełniłem moje małe prywatne szaleństwo, mam Unibike Zethos GTS 2014 Jak się sprawują hamulce w tym rowerze? U mnie coś słabo działają.
crux Napisano 18 Maja 2014 Autor Napisano 18 Maja 2014 Hamulce jak na razie sprawują się bez zastrzeżeń, ale dopiero przejechałem 180km. Mocniejszej naciśnięcie przedniego hamulca powoduje podniesienie tylnego koła bez problemu siedząc oczywiście na siodełku (z plecakiem z dodatkowym bidonem i u-lockiem, kaskiem, kurtką itp. ważę max 90kg) więc wydaje mi się, że optymalnie działa. W bardzo dużym deszczu poza hałasem (jak ryczący słoń jak ktoś pisał o tym dźwięku) i trochę słabszą siłą hamowania również ok. Jak dotąd nie robiłem jakiś zjazdów gdyż raczej mieszkam na nizinach więc nic nie mogę powiedzieć o ewetualnym przegrzaniu hamulców.
FigoiFago Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 No to u mnie ewidentnie jest coś nie tak. Nie ma takiej możliwości żeby zablokować przednie koło, wymieniłem klocki na metaliczne, odtłuściłem tarczę, odpowietrzyłem i nic
crux Napisano 18 Maja 2014 Autor Napisano 18 Maja 2014 Nie wiem jakie masz tarcze, ale jeżeli takie same tj. Shimano SM-RT54-M to do nich powinny być jedynie klocki żywiczne. Niestety ja Ci nie pomogę w inny sposób. Może napisz we właściwym temacie tu na forum?
szakalq Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Też mam dylemat, viper czy zethos byłem oba widziałem/przymierzyłem i zdecydowanie zethos tylko ta cena 700 zł różnicy, może uda się coś utargować, chociaż jak cena producenta 2799zł to mogą coś niżej zejść ?
crux Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Dostałem 100zl rabatu na Zethosa przy płatności gotówką, polecam wiec się targować. Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.