Skocz do zawartości

[rama, stery] Dartmoor Hornet 2014 - pytania, Wasze opinie


raqall

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Trochę długi post mi wyszedł, jeśli nie chce Wam się tego czytać, proszę tylko o opinie o tej ramie - Dartmoor Hornet 2014 :).

 

Planuję zmianę ramy, ponieważ ta co mam zaczęła pękać przy główce - widać taką szramę długą na 3-4cm z góry i 2cm ze spodu, już dawno planowałem zmianę lecz teraz to chyba konieczność :). Nie dziwię się, że rama pęka - została zaprojektowana do pracy z Suntourem 100mm a używam jej z 160mm Lyrikiem niezgodnie z przeznaczeniem.

 

Aktualnie jeżdżę na takim czymś:

rama z Krossa Hexagona v6 2008 19" + Rock Shox Lyrik R 2011 160mm Solo-Air, do tego koła na obręczach Dartmoor Fortress, piasty Octane One Orbital Pro i 20mm + Maxxis Crossmark 2.1, hamulce Shimano Deore (M615), korby Truvativ Hussefelt + suport GigaPipe, przerzutka Sram X5 tylko tylna (1x9), siodełko WTB Speed.

Wszystkie komponenty (prócz ramy) są jak dla mnie OK (wiadomo - chciałbym lepsze ale nie ma kasy :icon_confused:), jak widzicie jest to składak (tylko rama i wąska kierownica zostały ze starego roweru).

 

Zastanawiam się nad nową ramą - Dartmoor Hornet 2014 srebrna :) mam teraz kilka pytań:

  1. Jaka będzie różnica w jeździe w porównaniu do tej co mam teraz, tzn. lubię jeździć np. 100km dziennie, dojeżdżam asfaltem, pedałuję na sam szczyt (trasy, szlaki piesze górskie itd.) i zjeżdżam lasami, kamieniami itd na sam dół - i znów powrót do domu po asfalcie - czy wobec tego Dartmoor Hornet nie będzie zbyt "zjazdowy", chodzi mi o to jak jest ze wspinaczkami na szczyt i jak jest z jazdą po asfalcie np 30km?
  2. Mój Lyrik ma rurę sterową 1 i 1/8 cala (nie tapered), a rama którą planuję kupić jest właśnie tapered - wobec tego jakie stery powinienem kupić i czy nie będzie to negatywnie wpływać na sztywność roweru?
  3. Czy 750zł za tę ramę to dobra cena? (nowa) - czy w tej cenie dostanę coś lepszego?
  4. Rama ta posiada mocowanie tylnego koła na sztywną oś - moja piasta jest na oś 9mm, zakręcana "bolt-on" - Octane One Orbital Pro (LINK) - da się to jakoś obejść czy muszę wymienić piastę?
  5. Jaki rozmiar tej ramy - L czy M - byłby dla mnie najlepszy? (mam 183mm wzrostu)
  6. Jaka będzie różnica w wadze (tak na "oko", czekam na wysyłkę klucza i ściągacza do korb, zdemontuję tę ramę którą mam i zważę)

 

Pozdrawiam!

 

 

Napisano

Opinii konkretnych jeszcze nie znajdziesz, bo dopiero te ramki ruszają do sprzedaży.

 

Na pewno bierz L'ke przy takim wzroście i apetycie na 100km wycieczki.

 

Lirik ładnie podejdzie, nie będzie to wpływać na sztywność.

 

Czy nie będzie zbyt zjazdowy? Dużo będzie zależeć od opon, masz CrossMarki, powinno być ok. Lekki ścigacz XC to na pewno nie będzie, ale spokojnie da się tym śmigać długie wycieczki. Trochę zabójcze masz obręcze.

 

Z Lirykiem powstanie Ci solidny rower do tłuczenia się w dół, do skakania itp. Ale do góry też podjedziesz.

 

Jeżdziłem kiedyś na takim starym Hexagonie v6, myślę że Hornet z nowoczesną geometrią na płaskim i pod górkę nie będzie się w ogóle różnił, albo może nawet lepiej będzie się sprawować niż v6, bo w Hexagonie zmasakrowałeś trochę geometrię tym widelcem. W dół będzie na pewno dużo lepszy.

 

 

Napisano

TrzecieKoło dzięki za konstruktywny post :)

A jak ze sterami? Jakie muszę kupić żeby "zmieścić" 1 i 1/8 do tapered główki?

Z tego co wiem to ludzie tłuką tymi Hornetami (poprzednie roczniki) i mają bardzo dobre opinie, z roku na rok powinno być chyba coraz lepiej. Obręcze wolałem takie bo są bardziej "pancerne" :P

Napisano

Spoko :)

 

Szukaj pod hasłem "stery redukcyjne". Nie polecę Ci konkretnego modelu, bo nie używałem żadnych, ale sporo ludzi takich używa i zdają one egzamin.

 

Jest szansa, że może wystarczy Ci tylko zmienić dolną miskę sterów na 1.5, bo górę już masz z Hexagona. Taper to po prostu 1.1/8 na górze, i 1.5 na dole. Ale niech się wypowie jeszcze ktoś kto to robił w praktyce :)

Napisano

Masz tu mojego na troszkę starszej ramie ale w sumie geo czy waga się specjalnie nie zmieniły.

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/4467-dartmoor-hornet/

 

Miałem takie same rozterki jak ty, i co?

Wyszedł kapitalny rowerek nadający się spokojnie na dalsze wycieczki w każdym terenie. Ja jestem 100% zadowolony i mimo że mam w stajni niby lepsze rowery to jest nadal mój podstawowy ulubiony rower.

 

Jednak na twoim miejscu teraz zastanowił bym się poważnie nad Primalem.

Napisano

też o tym myślałem i cena podobna :/

ale z tego co czytałem to amorki 120-140 tam są zalecane a mój Lyrik jest 160mm

 

jeszcze jedno pytanie nie rozwiązane, mianowicie:

Rama ta posiada mocowanie tylnego koła na sztywną oś - moja piasta jest na oś 9mm, zakręcana "bolt-on" - Octane One Orbital Pro (LINK) - da się to jakoś obejść czy muszę wymienić piastę?

Napisano

Spokojnie lyrik będzie pasował. Btw, do hexa wsadziłeś 160mm to tym bardziej do horneta będzie ok. Rama jest pod piastę 135x12 mm na sztywna oś. Piszesz że masz 9mm a podajesz link w którym jest 10mm, podejrzewam że masz 9mm z zaciskiem skręcanym na śruby dobrze myśle??

Napisano

Tak tak wlasnie o to mi chodzilo, to jest ta z linku.

To nie jest taki szybkozamykacz tylko dwie sruby na imbus z boku

Napisano

Nie podejdzie, albo przeróbka piasty (nie wiem czy się da chociaż mam taką samą, jeszcze nie rozbierałem) albo wymiana, predzej to drugie.

Ewentualnie rama ze starszego rocznika.

Jeszcze jedno...

Ja jakoś nie widzę tego roweru w zastosowaniu do dłuższych wycieczek z widłem 160mm. Totalnie zjazdowe geo się robi, męczące nawet w jezdzie po płaskim a co mówic o jakimś podjezdzie.

Napisano

Jest ok bo tak się przyzwyczaiłeś ale nawet nie wiesz ile energii idzie ci wp.....u. Podejrzewam że jak pojechał byś z kimś wyjeżdżonym na rowerze o bardziej przyjaznym geo to miał byś spore problemy z dotrzymaniem mu kroku.

Napisano

Hmm ciekawe ale jezdzi mi sie lepiej niz na tej ramie z XCMem :P moze takie wrazenie mam bo dawno juz zmienilem XCMaale chyba tak wlasnie jest

Napisano

Pojeździ, to zobaczy :)

 

Miałem identyczne potrzeby, podobne rozterki i również wyszedł mi świetny rower.

Jeżdżę nim czasem 60-120 km po płaskim, górach i na rebie 115 jest komfortowo. Rama skłania do agresywniejszej jazdy i jak już się trochę rozjeździłem po trudniejszych terenach, skoku zrobiło się za mało. Szacuję, że 140-160 byłoby ok. W tej chwili mam mostek kilka cm na podkładkach więc po skróceniu sterówki kierownica wyszłaby na takiej samej wysokości, jedynie kąt widelca byłby nieznacznie zmieniony i rozstaw kół.

Nie testowałem, jednak myślę, że jeśli ten rower ma sprawiać frajdę w lesie i w górach a długie tasy to tylko dojazdówki, nie ma się czym przejmować, prowadzi się świetnie.

Tu link do mojego tematu ze zdjęciem: http://www.forumrowerowe.org/topic/153550-rama-xc-ale-troche-enduro/

 

I jeszcze odpowiedzi na pytania:

1. Raczej nie, mój nie jest :)

2. Stery redukcyjne to już wiesz, zgodnie z opiniami użytkowników nie będzie,

3. To bardzo dobra cena jak na nowa ramę,

4. na piastach się nie znam, ale piszą, że wymiana.

5. Dla mnie 18 jest idealna a mam 176

6. Tak na oko 'trochę'. Odczuwalne głównie przy wynoszeniu z piwnicy :) U mnie nie skończyło się na ramie, musiałem zmienić jeszcze mostek i kierownicę aby 'dostroić' rower pod siebię.

 

I jeszcze jedno. Właściwości ramy wpłynęły na decyzję o zmianie kół na mocniejsze. I teraz waga nie ma już kluczowego znaczenia :)

 

edyta: zapomniałem napisać, że częściej teraz blokuję amortyzator, zwłaszcza na asfalcie, więc na skok 140-160 ale bez blokady raczej bym się nie zdecydował (ze względu na dojazdy).

Napisano

masz stery dartmoor blink - one podchodzą do horneta 14 - z tego co widzę w opisie to jest w komplecie bieżnia redukcyjna czyli pozwalająca na użycie widelca 1+1/8 a nie taper

 

piasty raczej nie przerobisz ... a moze sie okazać że i obręcz trzeba będzie dokupić jak się zdecydujesz na 36otworów

Napisano

Wartościowe odpowiedzi, dużo pytań rozwiązanych dzięki wielkie :)

Co do tych kół to i tak obręcze mam na 36 otworów z tym nie będzie problemu, sęk w tym że ciężko będzie dobrać piastę pod te moje szprychy (długość) + piasty na sztywną oś są dość drogie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...