Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] pomoc w wyborze, waga rowerzysty 100 kg, budżet około 500zł


Budzik1502

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Bardzo proszę o pomoc w wyborze hamulców hydraulicznych. Koła i napęd już przerabiałem, ale na hamulcach nie bardzo się znam. 

Po ostatniej wycieczce w Myślenicach, a szczególnie po zjeździe spod schroniska na Kudłaczach :) stwierdziłem że muszę przyśpieszyć plany wymiany hamulców, VKi niestety nie bardzo wyrabiają.

A teraz kilka szczegółów. Lubie jeździć po lasach i ostatnio coraz bardziej podoba mi się włóczenie po lekkich górkach. Moja waga to około 100 kg ( tendencja zniżkowa ;) ) oraz parę kilo w plecaku. Budżet jaki w najbliższym czasie uzbieram to około 500 zł . 

Najchętniej to chciałbym kupił komplet na przód i tył ,ale rozważam też kupno na razie samego przodu. 

Macie może jakieś propozycję ?? Z góry dziękuję za pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piast prawdopodobnie nie masz przystosowanych pod tarcze. Jeżeli do tego masz klamkomanetki to nie wyrobisz się w 500 zł i póki co skoncentruj się tylko na przodzie. Polecam BR-M596, a reszta zależy jaka będzie odpowiedź. Bardzo chwalone przez wielu użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się spodobało włóczenie po górach to zainwestuj w SLX'y zwłaszcza przy takiej wadze. Hamulców nie kupujesz na jeden sezon a po co potem żałować nie specjalnie trafionego wyboru.

 

Tarcza z tyłu 160-ka a z przodu to już zależy jaki masz tam amorek. Generalnie nie mniej niż 180-ka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce nie koniecznie slx, ale co najmniej deore m596 lub nowsze m615 do tego solidne tarcze np slx-y i powinno być dobrze

Przy odrobinie szczęscia te 500zł powinno starczyc na komplex 2 hample i tarcze.


Problemem mozę być amortyzator z przodu- tańsze modele mogą mieć problemy przy 180mm czy 203mm, a 160ka prozdu przy takiej wadze to chyba będzie mało (ja mam wprawdzie 160mm przy niedawnej wadze ok 86 kg (teraz okolice 79 na szczęście)ale w góry się nie zapuszczam :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem xcm nie pożyje długo na tarczy 180mm, zresztą mój miał masakryczne luzy po pól roku jazdy na vkach ;/

Bez urazy ale po 4 latach na xcm nie nazwał bym tego amortyzatorem i szczerze to wolał bym za te 500zł kupic np raidona itp niż inwestować w hamulce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie amortyzatora na jakiś dobry nowy jest konieczne posiadanie hamulców hydraulicznych, bo nie posiadają piwotów. Ja bym na Twoim miejscu kupił tańsze hamulce BR-M596, a do tego dobre klocki i tarcze, ale tylko na przód. Z tego co Ci zostanie, a zostanie to nic nie rób. Dozbieraj do odpowiedniej kwoty i kup nowy amortyzator. Potem zajmij się tyłem jak będziesz chciał. Na tył możesz zostać przy v'brake'ach, bo tam, żeby zblokować koła nie potrzeba prawie żadnej siły. Do tego XCM'a też możesz dać tarcze 180 jeżeli producent na to zezwala. Złapie luzy, ale nic poza tym. Po prostu będą. Jeździłem na XCR'e z dużymi luzami i wiadomo, że nie było super, bo lepiej jakby ich nie było, ale nic się nie stanie jak będziesz miał luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za pomoc. Dobrze że was poprosiłem o poradę bo np z tym amorkiem to nie miałem pojęcia.

Uważam jednak że bezpieczeństwo jest dla mnie ważniejsze niż wygoda jazdy i raczej zastosuje się do porady lyndowss'a. Możenie nie w 100% ale w większości. 

Na razie zostanę przy hamulcu na przód i tarczy 160. Sądzę że na pewno będzie lepsze hamowanie niż przy vk'ach, a i mam nadzieję że amorek dłużej pożyje niż przy tarczy 180. Jak zmienię widelec to wtedy zmienię tez tarczę na większą, a co do hamulca na tył to faktycznie zastanowię sie czy będzie mi bardzo potrzebny , no chyba że trafi się jakaś zbędna kaska o której moja małżonka nie będzie wiedzieć :D

 

Zestaw jaki chyba kupie to :

 

http://allegro.pl/hamulec-przod-slx-2013-brm675-metalicze-i4186433204.html

 

http://allegro.pl/tarcza-hamulca-deore-2013-sm-rt66-160mm-i4197030987.html

 

Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz ale rady w stylu będą luzy to będą są delikatnie to ujmując zabawne w przypadku podobnych zjazdów i takiej wagi. Nie wspominam, że jest to potwornie irytujące, nie wspominam o pracy w takim przypadku tłoczków i tarczy. To samo zostawianie szczęk z tyłu w sytuacji kiedy tylny często na zjazdach przejmuje rolę podstawowego. Zresztą o takich rzeczach trzeba się samemu przekonać byle nie wtedy kiedy ponosi nas fantazja na zjeżdzie. Kupowanie za blisko 3/4 ceny już dobrych Deore tego SLX'a jest też co najmniej nie ekonomiczne. Ale cóż można i tak.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz ale rady w stylu będą luzy to będą są delikatnie to ujmując zabawne w przypadku podobnych zjazdów i takiej wagi. Nie wspominam, że jest to potwornie irytujące, nie wspominam o pracy w takim przypadku tłoczków i tarczy.

 

 

Beskid rozumiem Cię, ale na pewno nie będzie mnie stać na nowy amorek i do tego hamulce. Mój wybór to po prostu mniejsze zło, przynajmniej tak mi się wydaje. Na pewno następny mój zakup to będzie nowy widelec. 

 

 

To samo zostawianie szczęk z tyłu w sytuacji kiedy tylny często na zjazdach przejmuje rolę podstawowego. Zresztą o takich rzeczach trzeba się samemu przekonać byle nie wtedy kiedy ponosi nas fantazja na zjeżdzie.

 

 

 

Na pewno masz spore doświadczenie i się nie mylisz w tym temacie. Mam tylko nadzieję że przekonam się o tym w jakiś łagodny sposób :) .

 

 

Kupowanie za blisko 3/4 ceny już dobrych Deore tego SLX'a jest też co najmniej nie ekonomiczne. Ale cóż można i tak.

 

 

 

Tutaj niestety nie bardzo wiem o co Ci chodzi :/ . Uważasz że ten SLX jest nie warty uwagi czy po prostu dla mnie wystarczy coś tańszego ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wart uwagi ale jako komplet. To co chcesz zrobić to od biedy jak się nie ma ani tarcz ani obręczy a jak stwierdziłeś pomyślałeś w tym kierunku. To jaka to jest oszczędność i na czym?? 615-ki Deore, które są już bardzo dobre kosztują za komplet niecałe 400 zł. A Ty chcesz dać prawie 300 za jeden zestaw. Oczywiście SLX'y są zdecydowanie lepsze ale lepiej kupić cały zestaw dokładając te czasem niecałe 200 zł. Już nawet jak coś nie trzeba tego tyłu zakładać ale nich będą w gotowości. Takie jest moje skromne zdanie.

 

Co do reszty to ja też przy takiej wadze zaczynałem od canti, V-ków teraz tarcze i do głowy by mi nie przyszedł pomysł aby tarcze wprowadzić tylko na przód. Sporo jeżdzę, sporo widziałem ale jeszcze takiego "rodzynka" nigdy. Gdzieś na miasto czy niziny to i owszem. Nie podoba mi się też stawianie sprawy tego XCM'a i jego luzów jako "to po prostu będą". Być to sobie mogą u kogoś z wagą 70 kg i bujającego się nie umniejszając w Lasku Wolskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam m775 i jestem super szczęśliwy. Ważę 120 kg i mieszkam w górach. Hamują rewelacyjnie. To jest stary model, trudno dostępny za to w dobrej cenie. Nowe za sztukę na allegro są w tej chwili za 300 zł. Poczytaj test na forum.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po "namowie" Beskida :) raczej się zdecyduje odrazu na komplet i chyba będą to 615 ( 775  raczej się nie zmieszczą w moim budżecie ) . Po hamulcach nastepną rzeczą jaką będę wymieniał to amorek i mam nadzieję że zdążę zanim sie całkiem rozleci. Nie wiem tylko czy na przód ładować od razu tarcze 180 czy do zmiany jeżdzić na 160. Z tego co zrozumiałem z waszych rad to przy większej tarczy amortyzator szybciej padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony jedynie mogę potwierdzić słuszność wyboru 615. Ważę 115kg, tarcze 160, hamulce wymieniłem z mechanicznych tektro novela i różnica już na samym starcie, pomimo niedotarcia się jeszcze hamulców jest przeogromna. Fabryczne klocki żywiczne w zupełności wystarczą do normalnej jazdy. Z powodu pogody dopiero 2 km przejechane a już tylne koło bez problemu jestem w stanie zablokować z przednim jeszcze troszkę brakuje, ale co hamowanie było lepiej (co nie zmienia faktu, że samym przednim hamulcem zatrzymuję się prawie w miejscu). Jedyna uwaga to długość tylnego przewodu hamulcowego- 170cm to duuużo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem tylko czy na przód ładować od razu tarcze 180 czy do zmiany jeżdzić na 160. Z tego co zrozumiałem z waszych rad to przy większej tarczy amortyzator szybciej padnie.

 

Kup dobra tarczę 180 od razu. Ten amortyzator i tak dostanie luzów, więc nie masz się co nad nim litować. Po prostu będzie szybciej, a jak już zbierasz na nowego to nie ma się co bawić. Potem zostałaby Ci taka tarcza niepotrzebna.

 

Pamiętaj, żeby to wszystko razem grało ze sobą musi wszytko iść w parze. Dobre hamulce to i dobre tarcze i klocki. Na początku możesz dojechać standardowe jakie dostaniesz czyli żywiczne. Od razu szykuj się na zmianę, bo szybko je zajedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po małej przerwie. Jak na razie jestem zdecydowany na deore 615 180/160 i już pewnie bym je miał , ale niestety pewnie wypadek losowy sprawił że odłożona kaska poszła na coś innego ( tzn na upartego mogłem już kupić te hamulce , ale groziło to rozwodem :D ).

Kasa na nowo uzbierana i pewnie jeszcze w tym tygodniu coś kupie, ale mam jeszcze jedno pytanko do was. W moim budżecie mieszczą się jeszcze Avidy Elixir 3 , tylko nie wiem jak się sprawują przy wadze rowerzysty około 100 kg . Ktoś może o nich cosik powiedzieć ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poprzednie pytanie już jest nieaktualne. Wczoraj zakupiłem deore 615. Mam nadzieję że będę z nich zadowolony. 

Jak się wyrobie i dokupię adapter na tył to jutro montaż :) . Niestety przewody są dosyć długie i muszę je skrócić . Oby to nie było bardzo skomplikowane i żebym czegoś nie zepsuł :D

Dzięki wszystkim za pomoc , temat można zamknąć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...