MikeSkywalker Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Odkąd sprawiłem sobie zimówkę okazało się że tak mi się spodobała jako rower miejski że jeżdżę nią po mieście cały rok. Ale taki rower wiadomo - ma jeździć i być z byle czego a jednak od mieszczucha wymagam czegoś więcej. Po nabraniu doświadczenia w głowie urodziła się wizja szybkiego mieszczucha. Jaki jest plan? - złożyć rower na sztywnej ramie ze sztywnym widelcem i mocowaniem do hamulców tarczowych, - myślałem początkowo o 28" ale na 26" może być taniej, - musi mieć wkład suportu, w żadne starsze konstrukcje nie chcę się bawić - stery ahead - pionowe haki - singlespeed Pytanie najważniejsze - ma to sens? Czego szukać, crossa, MTB czy czegoś jeszcze innego? Druga sprawa że to rower miejski, więc ma być względnie tani i wyglądać na brzydki, "markowe" ramy od razu kwalifikują się do lakierowania co zwiększy niepotrzebnie koszt. Iść w alu czy kombinować z Cr-Mo? No i czy da się powiązać pionowe haki z brakiem przerzutki? Lubię je bo są wygodne i nie mam cierpliwości do ustawiania koła. Opcja pierwsza to zastosowanie jakiegoś napinacza, opcja druga to tania nieużywana w praktyce przerzutka która jednak wymusza stosowania słabszych i węższych łańcuchów. Inna sprawa to ta jak ma wyglądać ten singlespeed - czy bębenek, podkładki i pojedyncza zębatka z kasety się sprawdzą? Tych trochę bym znalazł rozbierając stare kasety. Co do hamulców - proszę nie pisać że v-brake mi wystarczą, że tarczówki mechaniczne są porównywalne itd - wiem czego chcę. W agresywnej jeździe miejskiej często w gorszych warunkach pogodowych i brudzie klocki i obręcze znikają za szybko, poza tym wolę obsługę tarcz. To na razie jedyna rzecz której brakowało mi w zimówce. Rower ma być generalnie na dojazdy po mieście ale chciałbym też ale nadawał się do szosowej jazdy wieczorami.
cienkun Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Bierz jakiś stary set z mocowaniem pod tarcze, a resztę jaką sobie tam wymarzysz... Co za problem? Ja bym szedł w cro-mo, ale jak wolisz, może być alu. Co kto lubi. No i czy da się powiązać pionowe haki z brakiem przerzutki? A czemu by nie? Dajesz napinacz i jest OK. To IMHO nawet lepsze rozwiązanie, niż haki poziome, bo mniej roboty przy zdejmowaniu i zakładaniu łańcucha.
MikeSkywalker Napisano 5 Maja 2014 Autor Napisano 5 Maja 2014 Mowa o napinaczach podobnych do tylnej przerzutki? Bo w zjazdówce mam coś takiego ale zamiast przedniej przerzutki
mklos1 Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Tak. Stosuje się w ramach "niemiejskich", które nie mają możliwości naciągania łańcucha kołem.
realkrzysiek Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Rower miejski nie powinien przykuwać uwagi, a z tarczami jest taki problem, bo to wciąż rozwiązanie ekstrawaganckie i przy takim wyborze musisz się pogodzić, że ktoś będzie chciał pogryźć twojego U-locka. Może rozwiązanie z jakiegoś miejskiego roweru, czyli hamulce na bębnie, czy coś podobnego, ale licz się z tym, że to jest ciężkie. Druga rzecz to z tymi hakami i ustawianiem nie przesadzasz? Jak często będziesz wyciągać koło? Jak dla mnie to bardziej kłopotliwe jest przeciskać koło z kasetą przez przerzutkę i wkładać na haki, niż jednym palcem wyrównać, a potem skręcić, albo zacisnąć.
mklos1 Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Kiedyś interesowałem się hamulcem rolkowym. Zauważyłem, że w PL hamulec rolkowy nie jest szczególnie popularny jako oferta w sklepie - przynajmniej od Shimano. Jest np problem z nabyciem niektórych modeli (np IM75 z mocowaniem pod IS). Dodatkowymi wadami komplikującymi sprawę jest fakt, że widelec musi być przystosowany do hamulca rolkowego w opór, a piasta musi być pod centerlock. Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach (poza kurierami rowerowymi) nie zostawia roweru bez przypięcia w przypadkowym miejscu.
realkrzysiek Napisano 5 Maja 2014 Napisano 5 Maja 2014 Problem jest z zapiętym rowerem, który również może zostać skradziony, a nikt nie tknie stalowego obskrobanego, zaśniedziałego roweru na V, czy Canti. Osobiście w swoim mieszczuchu zmieniłem V na Canti i jeszcze poza obdartym siodłem mam problem z kołami, bo są za ładnie wypolerowane, a to pokusa dla złodzieja.
MikeSkywalker Napisano 5 Maja 2014 Autor Napisano 5 Maja 2014 Mam dobrego u-locka a poza tarczami to reszta roweru będzie jak najbardziej obskurna. Owszem, kogoś może pokusić żeby zapięcie poskubać ale co zrobić w takim kraju jak nasz. Mam tarcze w pozostałych rowerach i po prostu mi ich brakuje. A z tymi hakami to może i przesadzam, lubię pionowe bo są wygodne i nie trzeba się potem bawić z ustawianiem hamulca bo koła zawsze siedzą tak samo.
MikeSkywalker Napisano 5 Maja 2014 Autor Napisano 5 Maja 2014 Budżet - mieszczuch więc jak najmniej się da. Poniżej 300-400zł jakby się dało, jak nie nieco więcej. Rama - duża, bo teraz mam podobną i dobrze się jeździ po szosie. 21-22 cale.
Mod Team adamos Napisano 5 Maja 2014 Mod Team Napisano 5 Maja 2014 Trochę mały ten budżet. A taka rama? Sprawdziłbym tylko, czy to rzeczywiście 22", a poza hakami chyba spełnia Twoje wymagania? A jakie fajoskie ludzie na niej jednobiegowe commutery i mieszczuchy budują - wystarczy zerknąć tutaj.Tylko że takiego już przed sklepem, ze spokojną czaszką niestety nie zostawisz...
MikeSkywalker Napisano 5 Maja 2014 Autor Napisano 5 Maja 2014 Budżet jest jaki jest - nie byłoby dla mnie problemem kupić "miejską szosówkę" za ponad tysiaka (np. Giant Escape) gdyby faktycznie miałbym na nim wygodnie i szybko jeździć ale nie o to chodzi. Tylko że takiego już przed sklepem, ze spokojną czaszką niestety nie zostawisz... To jest sedno sprawy. Inaczej czuję się jak pod sklepem u-lockiem przypinam mojego Gianta a inaczej jak zimówę. A jednak poza wieczornymi jazdami po szosie taki rower zwykle stał by przypięty, czy to na mieście czy nawet pod klatką. Oczywiście w tej kwocie nie wliczam tarczówek bo dwa zaciski gdzieś się w pudełkach poniewierają więc na początek będą. Ramka bardzo fajna, rowerki na niej również. Poziome haki są do przyjęcia i wolę je od skośnych bo tymi "śrubkami" na końcu fajnie się ustawiało łańcuch (przynajmniej w motocyklu). Możecie doradzić na jakie rozwiązanie tylnej zębatki/piasty się zdecydować? Bo sposobów jest kilka.
realkrzysiek Napisano 6 Maja 2014 Napisano 6 Maja 2014 Niedawno gdzieś ktoś z tego forum sprzedawał Pompetaminę , ale nie pamiętam, czy była na tarczach i w dobrym rozmiarze. Tu jest problem, o którym wspominałem, że starszy sprzęt jest do Canti, a jak złodziej widzi tarcze to się mobilizuje i wie, że to coś jest więcej warte, bo w miarę nowe. Osobiście też wolę tarczę, ale przykro mi, czy to w Polsce, Holandii, Francji może poza dalszą Skandynawią, bo wszędzie rowery znikają tak samo. Życzę powodzenia i przede wszystkim szczęścia.
MikeSkywalker Napisano 6 Maja 2014 Autor Napisano 6 Maja 2014 Jakoś wcześniej o tym nigdy nie myślałem, że nawet tani i brzydki rower z tarczówkami staje się nagle bardzo atrakcyjny. Budowa "lepszego" i niezaprzestanie użytkowania zimówki na dojazdy nie ma sensu bo po to chce szybszy i nieco lepszy rower żeby przemieszczanie po mieście było przyjemniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.