Skocz do zawartości

[Piasta tył] Novatec - padł bębenek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W Krossie A6 z 2010 roku siedzi chyba Novatec NT-802SB. Podczas jazdy co jakiś czas coś jakby strzelało, myślałem że to łożyska lecz winowajcą okazał się bębenek. Raz, że był luz dwa, że go rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem i na nowo złożyłem. Problem w tym, że po dociągnięciu kulek konusem i po spróbowaniu obracać bębenkiem tenże konus jest dokręcany przez korpus i w momencie bębenek się blokuje - mam ostre koło. Wygląda to na brak podkładek lecz one tam są w ilości 3 sztuk. Fabrycznie skręcony bębenek chodził odpowiednio - po mojej konserwacji konus blokuje cały bębenek.

Ma ktoś jakiś pomysł?

W ostateczności kupię piaste lub sam bębenek i przeszczepię.

Napisano

Jutro spróbuję. Swoją drogą to czemu ilość kulek zapobiegnie problemowi skoro przed rozłożeniem było ich po równo? Gdzieś już taką opinię czytałem. Kolego Gello miałeś ten sam problem co ja po złożeniu?

Napisano

Tak miałem identycznie. Przy kasowanie luzu a podkładki dawałem wszystkie bębenek blokował się, zrobiłem jak napisałem o działa do dzisiaj. Skąd wiesz że było po równo kulek? Liczyles?

Napisano

Właśnie zrobiłem jak pisałeś i wszystko chodzi. Piwko... Faktycznie nie liczyłem ile jest kulek. Po wyciągnięciu z bębenka położyłem na dwie kupki kulki i potem je tak samo złożyłem. Ciekawe ile jest teraz bo przeniosłem jedną z górnej na dolną bieżnię. Jeszcze raz dziękuję. Czołem.

Napisano

Żeby nie zakładać tematu. Wymieniłem dziś łożyska osi w d712 i po złożeniu i mocniejszym skręceniu prawej nakrętki bębenek się blokuje. Łożyska wbiłem do końca, cała procedura jak zawsze...czyżby łożyska w bębenku? 

 

 

 

Jednak łożyska kręcą się prawidłowo, jedyne co przychodzi mi do głowy to że nakrętka za mocno ściśka łożyska, ale dlaczego...

Napisano

W bębenku siedzą łożyska maszynowe z tego co widzę. Nie wiem co ci powiedzieć. W tym moim Novatecu w bębenku były kulki.

Napisano

Wiecie po ile "chodzą" łożyska "maszynowe" ? Tan są zwykłe JOYTECH kulowe (kupcie zwykłe po 1zł na All... albo SNR po 10zł - oznaczenie to najprawdopodobniej 6001 2RS) i one są do wymiany, nie ma dużo roboty bo nie blokady na łożyska tylko dystans pomiędzy nimi, który stosunkowo łatwo idzie przepchnąć z łożyskami śrubą(jak ktoś nie ma profi narzędzi) o średnicy od 12 do 14 mm wbitą średniej wielkości młoteczkiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...