Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe]


mezert

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dość nietypowy problem. W swoim rowerze mam hamulce tarczowe, mechaniczne z najniższej półki, po prostu są badziewne:( Mam zamiar dokonać zakupu nowych i tu jest problem. Słyszałem że niektóre dobre mechaniczne są podobne "mocą" do słabych hydraulików. I chciałem kupić sobie kupić hydrauliki tylko, że mam klamko-manetki i musiałbym dokupić jeszcze nową dźwignię przerzutki (czy jak to się tam nazywa) I co mi się bardziej opłaca kupić jakieś mocniejsze mechaniczny, czy hydrauliki i dokupić te nowe dźwignie? (trochę się rozpisałem, ale chciałem żebyście wiedzieli o co chodzi) :)

Napisano

SPECYFIKACJA

Rama:

KANDS aluminiowa HYDROFORMING TUBE

AL6061 17" 19” lub 21" do wyboru

Widelec:

SR SUNTOUR XCM SF-13 regulowany - 100 mm skoku z możliwością blokady

Hamulec przód:

SHIMANO TARCZOWY mechaniczny

Hamulec tył:

SHIMANO TARCZOWY mechaniczny

Manetki:

SHIMANO ALIVIO ST-M410

Klamka hamulca:

SHIMANO ALIVIO 3 x 8

Przerzutka tył:

SHIMANO ALIVIO RD-M430

Przerzutka przód:

SHIMANO ALIVIO FD-412

Kaseta:

SHIMANO ALIVIO CS-HG41 8rzędowa

Korba:

SHIMANO FCM 311 z ramionami o długości 175mm 

Suport:

NECO na łożyskach maszynowych

Piasty:

SHIMANO kasetowe na łożyskach uszczelniane, montowane na szybko-zamykacze

Obręcze:

KANDS MAXX aluminiowe dwukomorowe-wzmacniane

Siodło:

VADER anatomiczne

Opony:

CST 26" x 1,95 szosowo-terenowe

Mostek:

ZOOM aluminiowy

Kierownica:

ZOOM profilowana

Sztyca siodła:

ZOOM aluminiowa

Liczba biegów:

24

Waga:

14,5 kg

Wyposażenie dodatkowe:

Podpórka

http://archiwum.allegro.pl/oferta/potwor-a-nie-rower-kands-1300-dysk-alivio-i3173697348.html

 

 

Myślę,że przeznaczę tak ok.200-300zł, za używane

 

Napisano

Mam dość nietypowy problem. W swoim rowerze mam hamulce tarczowe, mechaniczne z najniższej półki, po prostu są badziewne:( Mam zamiar dokonać zakupu nowych i tu jest problem.

Naprawde twierdzisz, ze to az taki nietypowy problem? :huh: Czytales tu na forum wiecej z szukajki? Bo zapewniam, nie Ty jeden ;)

 

OK, do rzeczy. Jestem na podobnym etapie, co wiecej - mam wersje tarczowek m-375 w bajku z drugiegu obiegu. Wiec nie wiem, czy masz najwieksze badziewie, luz :rolleyes:  Mordowalam sie jak spocony misiek z regulacja, i tak wyszlo mi na tarcze skrzywiona. Ale co sie naczytalam o innych opcjach co do wymiany osprzetu, to moje.

 

Słyszałem że niektóre dobre mechaniczne są podobne "mocą" do słabych hydraulików.

 

Moge sie mylic, jesli tak - niech madrzejsi wyjadacze mnie poprawia, ale z tego co rozumiem, to niekoniecznie nawet do 'slabych' hydraulikow, jesli faktycznie te z najwyzszej poli i regulacja obu klockow.

Osobiscie te opcje biore dla siebie do uwage, jak bedzie mi zbywac forsy. Przynajmniej ocenie na sobie roznice zmiane jakosci przy tej samej technice hamowania, a nauka tez jest na wage zlota.

A hydraulik - owszem, bardzo chetnie :P  ale jesli juz, to za w miare porownywalna cene nie widze osobiscie pokusy na 'slabszego' hydraulika. Wlasnie dlatego najpierw biore dla siebie opcje powyzej, a potem ew. - faktycznie jakis sensowny hydro. Muzyka przyszlosci byc moze, ale czemu nie.

Napisano

 Słyszałem że niektóre dobre mechaniczne są podobne "mocą" do słabych hydraulików.

No właśnie ludzie którzy piszą takie rewelacje niestety też tylko słyszeli.

 

To powielanie stereotypu który nijak ma się do rzeczywistości i nawet w tym temacie jest niestety :wallbash:  powielany.

Powiem tak:

Opinia jest z d.... wzięta. Na CODZIEŃ mam możliwość przetestować na sobie jak to jest i powiem ci że nawet sławetne BB7 d... nie urywają.

Koleszka teraz przesiadł się z takich BB7 na średniej klasy hydrauliki i mówi że dopiero teraz wie co to dobry hamulec bez konieczności ciągłego grzebania.

 

Przy cenie zakupu dobrych mechaników i śerdnich hydraulików trzeba być naprawdę cieżko uderzonym w głowę żeby pchać się w mechaniki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...