PolishHexagon Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Witam Posiadam rower hexagon v3 już od 3 lat. Znudził mi się podstawowy amortyzator i chciałbym go wymienić na jakiegoś Suntour'a. Przedział cenowy to 200-300zł. Zastanawiałem się nad dwoma modelami: SR Suntour XCR LO: http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-2013-pivot-i4170622905.html SR Suntour XCM V3 HLO: http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcm-hlo-v3-26-z-blokada-100m-i4188420477.html Proszę o pomoc w wyborze, albo zaproponowaniu zupełnie innego modelu w takim przedziale cenowym. Edytowane 3 Maja 2014 przez PolishHexagon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Najlepszym wyborem to XCR. Jest juz tlumik, ktory pracuje, zamiast dwoch sprezyn uginajacych sie w XCM. Edytowane 3 Maja 2014 przez gajutrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janina7 Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Kup ten - AMORTYZATOR PRZÓD 26" SUNTOUR XCR LO A HEAD (4200905742) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 W czym dokładnie ten xcr jest lepszy od xcm. Przyjemna cena tego xcr powyżej ale kompletnie nie pasuje mi kolor :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) W XCR masz tlumik i sprezyna w wersju LO lub RLD, a w XCM sprezyny z elastometrem. XCR pracuje w porownaniu do uginania XCM. Tutaj jest zasadnicza roznica. Edytowane 3 Maja 2014 przez gajutrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siurak Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 W tych nowych xcm tez juz sa tlumiki, ale jak one pracuja to nie mam pojęcia. Jeździłem sporo czasu na starszym modelu xcr i bardzo przyjemnie to chodziło w porównaniu z uginaczami opartymi na elastomerze. Bierz xcr i się nie zastanawiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Do tego nowe XCR od 2012 roku mają lagi 30mm, które będą sztywniejsze od 28mm w XCM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Ani xcr ani xcm - jezdzilem na obydwoch i to sa tak naprawde uginacze bo amortyzatorem tego sie nie da nazwac. Dozbieraj troche kasy i kup minimum raidona lub epicona - odwdziecza Ci sie praca prawdziwego amora i dofatkowo gwarantuje Ci, ze wytrzymaja sporo dluzej. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Kup od razu Rebe. Nie przesadzaj ze XCR pracuje tak strasznie, jest duza roznica w pracy miedzy XCM a XCR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Patrzyłem te raidony i epicony to są dużo droższe i nie wiem czy mi się opłaca kupować tak drogi amortyzator to mojego roweru. Edytowane 3 Maja 2014 przez PolishHexagon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Jesli nie jezdzisz zawodowo, to XCR spokojnie Ci wystarczy. Mam porownanie, bo jezdzilem z grupy SR XCT, XCM, XCR. Sam osobiscie posiadam Epicona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Kup od razu Rebe. Nie przesadzaj ze XCR pracuje tak strasznie, jest duza roznica w pracy miedzy XCM a XCR. Nie twierdze że nie ale różnica między xcr'em a epiconem to przepaść. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Zastanawiałem się czy nie warto dorzucić 80 zł i kupić SR Suntour XCR-RL. Strasznie nie wygodnie regulować tą sprężynę w czasie jazdy jak jest umiejscowiona przy amortyzatorze, a w tym modelu jest na kierownicy. To rozwiązanie mi się bardziej podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 To juz sam musisz stwierdzic. Osobiscie nie przeszkadza mi blokada na amorku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Aha, dziękuję za pomoc jeszcze mam jeden na oku bo trudno mi sie zdecydować. SR Suntour XCM V3 MLO: http://www.sklep.eurobike.pl/index.php/produkt/amortyzator-suntour-xcm-v3-mlo-26100mm-1-1-8aheadblokmechna-golenipiwotybialy O tym amortyzatorze widziałem ładne opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Hm XCM odpusc, juz o tym mowilismy. Bierz XCR, bedziesz bardziej zadowolony. Edytowane 5 Maja 2014 przez gajutrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Ok, jeszcze raz dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklomza Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 jeździłem na XCM V3 i powiem że najgorsze to nie było, golenie mają ,30mm nie 28mm, tłumienie hydrauliczne nie tak jak piszecie że w obydwu goleniach są sprężyny, lewa strona sprężyna, prawa tłumik hydrauliczny z blokadą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Potwierdzam, XCM V3 HLO ma już tłumik, bylem zmuszony go kupić bo mi się budżet skończył na tablicy nowego za 100 zł wytargałem , i dostał już baty we Wiśle i powiem tak nie spodziewałem się że w ogóle on "pracuje" nieźle się radził na wertepach, chce go zalać olejem żeby bardziej zmiękł, ogólnie jestem zadowolony, jedyny minus to waga :/, ale jednak to nie jest to co mój stary manitou axel camp, [niech mu ziemia lekką będzie] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Nowy model XCM to starszy XCR, tak teraz patrze. To samo RAIDON to starszy EPICON. Edytowane 5 Maja 2014 przez gajutrw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Czyli te XCM są już lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawa Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Ja mam na sprzedaz xcr-a ale na kolo 29' a niemoge sie doczytac na jakie kolo szukasz. Do 200 dorzucilbym ci cale zestaw hamulców hudraulicznycznych tektro draco z adapterami i wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishHexagon Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Fajna sprawa tylko że ja mam niestety koła 26. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Obecny XCM to starszy XCR wiec jesli bedzie tanszy to mozesz smialo brac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackon15 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Witam, na wstępie wszystkich pozdrowię bo to mój pierwszy post na forum. Mam XCM HLO v3 w Giant Talon 29er 2. Przy większych nierównościach ugina się jak trzeba. Przy mniejszych wcale się nie rusza. Wydaje mi się, że jest słabo nasmarowany i jeszcze nie rozruszany - kupiony 2 tygodnie temu. Mam 2 pytania do osób które znają się lepiej: - czy pokrętło do blokady na prawej goleni powinno być tylko używane w skrajnych położeniach otwarty / zamknięty, czy też w pozycjach pośrednich regulując siłę kompresji? - jakim smarem go nasmarować? (więdząc jak to jest zbudowane i na jakiej wysyokości są ślizgi, które trzeba smarować opcje wlewania olejem trochę mnie bawią Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.