Skocz do zawartości

[Naprawa] Luz w sztycy od amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wam. Piszę bo mam pewien problem i nie wiem jak go rozwiązać. Chyba temat wybrałem dobry... 

Otóż, kupiłem sobie amorek SR Suntour XCM, no i sztyca jest dłuższa od poprzedniego mojego amorka... w związku z tym kupiłem podkładki które nasadziłem pod mostek. Ale... jest pewien problem. Jak za bardzo zakręce ten ,,kapsel" na sztycy, to ciężko skręcać kierownicą... natomiast jak popuszczę to podczas hamowania sztyca ma luz... Przy starym amorku były wymieniane stery... Teraz gdy sztyca sie przedłużyła to narodził się problem...

Co z tym fantem zrobić, żeby kierownica lekko skręcała i nie ,,latała" ?

Napisano

No tak... rura sterowa.

Stery przy starym amorku były montowane przez serwis, a teraz tylko zamieniłem amorki zostawiając wszystko na swoim miejscu jak było.

Stary amorek też miałem XCM, tylko rocznik starszy i z krótszą rurą sterową. 

A ten odpowiedni moment... no próbowałem, ale pomimo tego jest luz i przy hamowaniu lata...

Napisano

Wsiądź na rower, zaciśnij przedni hamulec i podpierając się jedną nogą o jakiś krawężnik balansuj przód-tył. Przyłóż palec w miejscu gdzie stery dotykają ramy i sprawdź, czy się rusza na pewno to. 

Napisano

Wsiądź na rower, zaciśnij przedni hamulec i podpierając się jedną nogą o jakiś krawężnik balansuj przód-tył. Przyłóż palec w miejscu gdzie stery dotykają ramy i sprawdź, czy się rusza na pewno to. 

No sprawdzę to w najbliższym czasie, jak również nagram krótki filmik pokazujący jak to wszystko wygląda.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Stery przy starym amorku były montowane przez serwis, a teraz tylko zamieniłem amorki zostawiając wszystko na swoim miejscu jak było.
Jednak, żeby zmienić amortyzator musisz rozłożyć stery, więc mogłeś je też źle złożyć.
Napisano

Witam, jeśli mogę się dołączyć do tematu bo mam taki sam problem tylko że ja zmieniłem tylko mostek i podkładki amor i stery zostały jakie były i nie mogę tego luzu skasować. Wygląda na to jak by stery były pod lekkim kątem w stosunku rama a podkładki. Dokrecajac samą gwiazdką aby nie było zbytniego problemu z kręceniem kierownicą jeszcze idzie zrobić ale w momencie zakrecania śrub od mostka pojawia się mocne tarcie, może stery już czas zmienić ?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

dokładnie tak jak jahoo84 pisze , po tym zabiegu powino być OK bo stara bieżnia była ze sterów , które teraz siedzą w  ramie, w nowym amorku nowa bieżnia ??!  :icon_question: jak to tak ? już była nabita na sterówkę od nowości ? albo ja jestem głupi albo faktycznie nie do końca rozumiesz o który element chodzi ...(ale mogę być oczywiście w błędzie) 

Napisano

Teraz już jest publiczny film.

Eeee... nie posiadam już starego amorka... więc skąd wynaleźć bieżnie do tego amorka?

Napisano

bieżni nie wynajduje się do amorka tylko do sterów które posiadasz  :thumbsup:  bo była z nimi w zestawie , jeżeli wiesz co masz za stery, ewentualnie co to za firma to to poszukaj (wątpliwe, ale może dostaniesz samą bieżnie -gdzieś ,coś,od kogoś) Twój problem to na 99 % właśnie niedopasowana dolna bieżnia (lub jej brak :) , zawsze możesz zainwestować w jakieś budżetowe nowe stery,wymienić całość i po problemie  :teehee:

 

Trzeba było ze starego amorka zdjąć , "wybić" ten element--->

http://www.sicklines.com/review/rs_totem/crownrace1.jpg

Napisano

Aha, czyli to bieżni musze szukać albo nowych sterów :)

To w takim razie dziękuje wam za pomoc, zobaczymy wkrótce czy to rozwiąże problem w rzeczywistości :D

 

Czy jest możliwośc kupienia jakiejś innej bieżni która by podeszła i rozwiązała problem?

Napisano

Jakie masz łożysko na dole? Kulki w wianuszku czy kulki w cartrigu tzw łożysko maszynowe? I czy rura sterowa jest na 1i1/8 cala?

Napisano

o ile wiesz co to za stery , jakiej firmy , jakiej konstrukcji , jakiego rozmiaru(chodzi o standard sterówki)  to mooooooooooże byś znalazł samą bieżnie, ale mało prawdopodobne :P zainwestuj w nowe  , jest cała masa bieżni a do tego ich kształtów pewno i jeszcze więcej , musiałbyś mieć farta żeby ci "podpasowała pierwsza -lepsza"  :thumbsup:

Napisano

Zaraz zaraz....jezeli wiesz jakie jest lozysko to spokojnie mozesz dobrac bierznie, mamy raptem chyba trzy standardy lozysk z czego tak naprawde najczesciej używane dwa. Ja mam na sprzedaż bierznie http://allegro. pl/bieznia-sterow-alu-nowa-1i1-8-cala-i4249890571.html

pod lozysko 41,8x30,5 45x45

Napisano

no tak , zgadzam się jahoo84, było to napisane , "na wyrost"  :whistling: , najlepiej by było gdyby  autor tematu odzyskał bieżnie ze starego sztućca :thumbsup:  

Napisano

Starej bieżni nie odzyskam... nie ma szans... Sprawdzę dokładnie jakie mam łożysko. Rura na pewno 1 i 1/8 cala.

Napisano

Dostałem się do wnętrze no i faktycznie nic nie było... Żadnej bieżni.

wmjogg.jpg

 

Znalazłem jakąś bieżnie w piwnicy, założyłem ją i ... Jak widać na zdjęciu jest przerwa,

2hn3us3.jpg

ale tą przerwe wypełniłem tymczasowo lepcem, żeby żadne zanieczyszczenia czy bród sie do niej nie dostawał. I luzu nie ma. Więc wydaje mi się że póki co tak zostawię.

 

 

Napisano

nie zostawiaj tego tak  :icon_exclaim:  luz tak czy inaczej powstanie  a łożysko będzie do wymiany w "sekundę" nie mówiąc o tym, że możesz zajechać sobie koronę amora, kulki , które są w wianuszku na dole prawdopodobnie rozsypią Ci się w momencik  :whistling: , zaprawdę powiadam ci to nie jest mądry pomysł....... :teehee:  Zainwestuj  najzwyczajniej w nowe stery i będziesz miał spokój   :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...