13kisiel13 Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Witam. Jaki suport pod Press Fit polecilibyście zamiast shimano. suport Shimano jest wyraźnie mało sztywny przez co korba podczas dużych obciążeń zaczepia blatem o tylne widełki. Może można by zastosować metalowe wkładki pod oś korby zamiast fabrycznych wykonanych z czerwonego tworzywa sztucznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 To się aż tak gnie, czy masz tak blisko zębatki korby ramy, że przy lekkich ugięciach już zahaczasz o ramę? Tam z tego co wiem nie masz regulacji linii łańcucha podkładkami? Chyba wszystkie wkłady mają mniej więcej taką samą sztywność, więc wymiana nic Ci nie da. Może rama jest źle zaprojektowana. Ja mam taką starą na kwadrat i to na pograniczu makrokesza i zębatki też prawie haczą o ramę. Możesz sobie strzelać i kupować nowe suporty i może, któryś akurat będzie trochę sztywniejszy, ale żaden producent nie podaje parametru jak sztywność, a użytkownicy też się na to nie skarżą. Poza tym mało ich, więc raczej nie uzyskasz jakiś baz danych na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Pf FSA ma miski aluminiowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Zębatka jest rzeczywiście blisko ramy i podczas mocnego naciskania dotyka do ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Może to wina po prostu konstrukcji ramy, albo nieodpowiedniej ilości zębów w korbie. Np. 44 zamiast 42, albo może nawet 48 zamiast mniejszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Coś jest nie halo i na pewno to nie wina suportu. Przy tej sztywności tego patentu mało realne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Rama jest skręcona dobrze, bo była składana przez mechanika w serwisie. Wszystkie śruby w ramie skręcone są na locktite. Korba również była założona przez mechanika z serwisu podczas wymiany suportu na nowy. Łańcuch to nowy XT. Problem polega na tym, że podczas dużego obciążenia (np.naciśniecie na korby na hamulcu) korba obraca się w niewielkim stopniu (tak jakby łańcuch był bardzo plastyczny) i ociera największą zębatką o ramę, Zębatka ma jakiś 2-3 mm zapasu względem dolnych widełek ramy więc po prostu o nią zaczepia. Mogę wrzucić zdjęcie dla chętnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Rama jest skręcona dobrze, bo była składana przez mechanika w serwisie Acha. To, że była składana przez kogoś nie znaczy, że zostało to zrobione dobrze. Zrób jakiś film, albo zdjęcia. W ogóle to trzeba było od razu wrzucić zdjęcia, a nie pisać, że zdjęcia dla chętnych. To chyba Tobie zależy na rozwianiu problemu. Na co liczyłeś? Na sto postów typu: zrób mi tą łaskę i wrzuć zdjęcia, pragnę ich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Jeżeli myślisz, że winny jest temu plastikowy suport, to dość tanie oferuje VP. Za 90-100zł masz suport z metalowymi miskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Tak. Liczyłem, że ktoś przyjdzie, pogłaszcze mnie po głowie i powie, że wszystko będzie dobrze. A tak serio, to byłem przekonany, że jeśli napiszę, że jest blisko, to będzie wystarczające. Spróbuję zrobić film jak to wygląda w działaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Temat ma już 9 odpowiedzi i wiemy tylko tyle, że jest blisko i ociera przy mocnym naciśnięciu na korby. Nie powiedziałeś właściwie nic, zdjęć też nie dałeś specyfikacji nie podałeś. Nie jest to typowy problem, więc nie licz na to, że ktoś z dwóch informacji typu: ociera i blisko cokolwiek wymyśli. Podaj informacje i zdjęcia to może ktoś czegoś się dopatrzy, albo wymyśli rozwiązanie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Wrzucam film z działaniem korby. Rama Lapierre X-Control 29 http://13kisiel13.wrzuta.pl/film/aanH9ONMvLI/cam00351 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Korba prosta, zębatki proste? Ewidentnie tutaj jest coś skopane. Jest luz na łożyskach, czy to tylko takie złudzenie optyczne? W ogóle to rama amortyzowana, więc jeżeli masz tam gdzieś luz, albo coś nie sprawnego to korba przez to może zahaczać o widełki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Rama jest prawie nowa. Łożyska też nowiutkie. Rama się też trochę ugina więc sam już nie wiem co jest winne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 To, że nowe nie znaczy, ze sprawne! Powtarzam to już w tym temacie. Skąd masz rower? Jeżeli luzy są na łożyskach, bo są np. niedokręcone to taki efekt mógł powstać. Ja bym obstawiał na ramę i łożyska, bo jeżeli koło tylne się nie rusza, a łańcucha widać, że korba lekko ciągnie to na to by wyszło. Zrób jeszcze wideo jak się rusza bębenek i sprawdź czy łapie od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Rower mam ze sklepu. Kupiłem go jako nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 3 Maja 2014 Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Sprawdziłeś łożyska? Widzisz coś w tym rowerze? Póki co to chyba nic nie zrobiłeś, bo nie wykluczasz żadnych z opcji, a tylko czekasz na odpowiedzi. Jeżeli to nowy rower właściwie to oddaj go na gwarancję, żebyś nie płacił za nic. Najpierw jednak musisz wiedzieć co jest uszkodzone, bo trzeba podać jakiś powód gwarancji. Nie odpowiedziałeś też na pytania. Przewróciłeś się na rowerze? Coś się stało? Czy od początku tak było? Ile przejechałeś już na rowerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Łożyska zostały sprawdzone podczas wymiany suportu. "Na sucho" pracują super, ale z doświadczenia wiem, że dopiero praca pod obciążeniem ukazuje defekty. Nie wykluczam żadnych opcji ponieważ wszystko jest "w oryginale" a rysy zauważyłem już całkiem dawno z tym, że błędnie zakładałem, iż powstają w wyniku zaciągania łańcucha. Widzę coś w tym rowerze: korby, śruby, manetki itd. Nie widzę za to źródła problemu, stąd też moje pytanie. Na razie wykluczyłem rzeczy oczywiste które z mojej perspektywy nie występują: luz na skręceniu korb, mechaniczne pęknięcie ramy (skoro problem występuje od nowości), uszkodzenie łożysk (szarpanie za tylne koło nie owocuje drastycznymi odkształceniami ramy), złe skręcenie tylnego koła, luzy na piaście, luzy bębenka oraz luzy kasety na bębenku. "...a tylko czekasz na odpowiedzi" - Odpowiedzi szukałem dłuższy czas sam i niestety jej nie znalazłem. A skoro sam nie potrafię wydedukować co jest źródłem problemu, to zwracam się do was: może ktoś miał podobny problem i natrafił na rozwiązanie. Jeśli znałbym odpowiedź, to nie zakładałbym tematu. Nie pytałeś czy rower miał jakiś wypadek i o przebieg, więc tego nie wymieniałem. W ramach ścisłości: rower jest bez wypadkowy (jeśli podejrzewałbym uszkodzenia w wyniku kolizji na pewno bym o tym wspomniał), przebieg w okolicach 2 tyś.km. Bębenek jak i piasty są nowe, podczas obciążania nie ruszają się nawet o milimetr. Kaseta jest dokręcona jak należy i również nawet nie drgnie. Rama jest na sztywną oś więc problem ruszania się w miejscu łączenia osi i ramy nie występuje. Wszelkich przyczyn można dopatrywać się w okolicach węzła suportowego oraz linku zawieszenia. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy ruch wykonują korby względem mufy suportowej, elementy linku zawieszenia względem siebie (film). Może sprawne oko kogoś z was dopatrzy się co tak naprawdę się rusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.