Skocz do zawartości

[rower] 29er dla mass Leader makrokesz


gdy

Rekomendowane odpowiedzi

@@camil85ster,

 

U mnie pojawiło się dziś, jest to takie delikatne hmm kliknięcie, sprawdzałem korbę i luzu nie ma, pedału przykreciłem jeszcze raz z odp siłą, w domu spróbuje dokręcić korby bo w pracy nie mam takiego klucza i mam nadzieję że przestanie, ew spróbuje dokręcić lub nasmarować gdzieś w serwisie suport. Luzu nie masz tylko ten odgłos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to jeszcze raz - Czy ktoś może mi wyjaśnić różnicę między tym leaderem i challengerem? Czy warto dopłacać do droższego? Które opony są lepsze? :D

 

Z tego co donosi część osób - granatowy ma wolnobieg zamiast kasety.. Ma on też dużo lepsze opony - Continentale. Mój czerwony leader ma Rubeny i tył jest już mocno wytarty, podejrzewam że Conti posłużą duuużo dłużej. Dalej róźnica to amortyzator - XCM w czerwonym i XCR w granatowym - lepszy o tyle że posiada blokadę skoku "pstryczkiem" przy kierownicy. Reszta ostprzętu z tego co pamiętam z Reala taka sama, czasem granatowe mają inne tarcze - widziałem wersję z całą "okrągłą" tarczą Shimano i z tarczą również Shimano ale o bardziej "fikuśnym" kształcie. Inne jest też siodło, nie jestem pewien co do sztycy.

 

No i na koniec element wizualny czyli lakier - granatowy jest matowy i spoko komponuje się z białym amorem, ale czerwony bardziej trafia w mój gust.. Najchętniej wymienił bym w moim Leaderze koła na te z Challengera + amortyzator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Perzon

 

Więc teoretycznie to właśnie ten granatowy matowy challenger jest lepszy, tak? U mnie w realu ma blokadę amortyzatora (właśnie taki pstryczek), z tego co pamiętam tarczówki, continentale i kosztuje 899 ;)

 

A lepsze są amortyzatory XCM czy XCR? Czy różnica jest na tyle odczuwalna, aby mogło to zaważyć na wyborze roweru? :)


Aha, dlaczego w takim razie wziąłeś Leadera - tylko ze względu na kolor? Bo jak powiedziałeś lepszy osprzęt ma challenger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@,

Może inaczej, granatowy vs czerwony to coś kosztem czegoś. W granatowym znajdziemy "lepszy" amortyzator i opony, ale z tego co piszą ludzie w niektórych sklepach rower ten ma z tyłu wolnobieg, przy czym czerwone mają kasetę która jest dużo lepsza.

Co do amortyzatora, to testowałem jedynie w markecie, ale moim zdaniem ich praca była taka sama, skok też. Jedyna róźnica to właśnie pstryczek do blokady skoku, co wg mnie sprawdza się tylko gdy ktoś jeździ głównie po ulicach. Obawiałem się tego że czerwony nie ma blokady, ale codziennie jeżdzę nim do pracy tylko ulicami i nie narzekam, amortyzator nie jest na tyle miękki żeby męczyć.

Dla mnie opony i blokada amortyzatora nie były aż tak ważne jak dobry i sprawny napęd dlatego wybrałem czerwonego ;) Dodatkowo w sklepie gdzie kupowałem granatowy był ostatni i był mocno podrapany :/ Ja osobiście nie żałuje wyboru czerwonego, aczkolwiek jakby miał opony i amor z granatowego było by idealnie ;)

Jeśli trafisz na granatowy z kasetą, porównaj sobie z czerwonym, przejedź się i zobacz czy ta blokada jest warta tych XXX zł więcej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Zatem rozejrzę się jeszcze, a jaka jest zasadnicza różnica między wolnobiegiem a kasetą (jestem raczej mało obeznany w tym temacie)? Poza tym oczywiście, że jak wyczytałem wolnobieg to stara już konstrukcja, spotykana w rowerach z niższej półki cenowej, a kaseta to dużo nowsze i ponoć lepsze rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@,

Tak jak piszesz wolnobiegi to starsza konstrukcja, nie są one tak precyzyjne i wytrzymałe jak kasety. Możesz sprawdzić w sklepie, bo jak donoszą ludzie rowery róźnią się  osprzętem, może ten który widziałeś w sklepie będzie miał kasetę ;)

PS : Na popularnych portalach z ogłoszeniami pojawiły się Leadery w cenach 1200 do 1500 zł ! Nie dajcie się naciąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Perzon

Wielkie dzięki, moim priorytetem chyba też jest po pierwsze solidny napęd :) Zatem będę szukał tego Leadera po sklepach jeszcze. A jak rozróżnić kasetę od wolnobiegu? Obydwa komponenty są złożeniem kilku zębatek o różnych promieniach - może ktoś wyjaśni? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

moim priorytetem chyba też jest po pierwsze solidny napęd

Picard%252520Facepalm%2525202.jpg?imgmax

Naprawdę macie chęć i zdrowie, żeby po 500-1000km wymieniać kompletny napęd w tych rowerach ... kasetę, łańcuch, korbę, zapewnie przerzutki i manetki.

 

Widziałem rowery Leader 29er (oba) na własne oczy i albo nie widzieliście dobrego roweru, albo po prostu godzicie się na fakt, że rower spędzi w serwisie lub w garażu znaczną częsć swojego czasu. W podobnych pieniądzach możecie mieć roczny, używany rower z pełnym Alivio, które jest nie do zajechania i koła których nie będzie w stanie wygiąć krawężnik. Już nie wspomnę o szprychach, z których każda gra na inną nutę i o luzach w amortyzatorze od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Naprawdę macie chęć i zdrowie, żeby po 500-1000km wymieniać kompletny napęd w tych rowerach ... kasetę, łańcuch, korbę, zapewnie przerzutki i manetki.

 

Widziałem rowery Leader 29er (oba) na własne oczy i albo nie widzieliście dobrego roweru, albo po prostu godzicie się na fakt, że rower spędzi w serwisie lub w garażu znaczną częsć swojego czasu. W podobnych pieniądzach możecie mieć roczny, używany rower z pełnym Alivio, które jest nie do zajechania i koła których nie będzie w stanie wygiąć krawężnik. Już nie wspomnę o szprychach, z których każda gra na inną nutę i o luzach w amortyzatorze od nowości.

Witam

 

Jeśli mowa o rowerach z marketów - sam posiadam rower z Auchan ale 26 MTB. Kupowałem go celowo tani żeby go jak będzie kasa upgradować i czegoś nauczyć - dowiedzieć jakie są moje potrzeby jeśli chodzi o rower więc doskonale rozumiem ludzi którzy kupują rower a marketu.

Ja tam nic nie musiałem naprawiać - zmieniłem łańcuch jak się zaczął rozciągać, teraz jeżdżę drugi sezon i jakoś nie narzekam a śmigam głównie po lesie, deszcz nie deszcz.

Poza tym mam mam też trekkinga z marketu i też się z nim nic nie dzieje i też nic nie musiałem z nim robić a śmigam nim też drugi sezon.

Poziom rowerów w marketach stale się podwyższa i będziecie musieli upgradować ten przypięty temat:

http://www.forumrowerowe.org/topic/27903-makrokesz-ostrzezenie-przed-zakupem-zbyt-taniego-roweru/

Chyba ze skupiacie się w tym temacie na tych badziewnych pseudo fullach MTB.

 

Tak przy okazji nie wiem czy widzieliście np rowery w Selgrosie:

http://www.selgros.pl/oferta-promocyjna/artykuly-przemyslowe/zabawki-artykuly-sezonowe/bytom/rower-mtb-29-cadex-atom-27-deore-2-437943

http://www.selgros.pl/oferta-promocyjna/artykuly-przemyslowe/zabawki-artykuly-sezonowe/gliwice/rower-mtb-29-travers-27-deore-16-439413

http://www.selgros.pl/oferta-promocyjna/artykuly-przemyslowe/zabawki-artykuly-sezonowe/bytom/rower-mtb-26-travers-27-deore-2-439412

Wyglądają na papierze ciekawie.

Pozdrawiam

Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre, dobre  :woot:  Z ciekawości napisałem do tej osóbki z zapytaniem o kilka info na temat tego rowerku jak odpiszę to dam cynk:-P

 

Ja dałem za swój 1124 zł ale kupiłem go pierwszego dnia jak tylko te rowery wystawili. wiem... To 200, 300 zł więcej niż wy znajdujecie!!!!!!..... ale nie żałuje.... ALE 1500 ZŁ!?!?!?!!!! TO już przesada!!


Pogrzebałem i znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/nowy-rower-leader-twenty-kola-29-alu-24-bieg-tarcz-i4329116665.html

 

Patrząc na zdjęcie wydaje mi się, że stoi on jeszcze nawet w sklepie :woot:

Edytowane przez camil85ster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...