keniopru Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Witam Kupiłem czerwonego leadera jakieś 3 tygodnie temu, zrobiłem nim ok 250 km i się zaczeło. wczasie jazdy mocne stukanie i tylko przy pedałowaniu. dzwoniłem do reala i uzyskałem informację, żę nie ma serwisów tych rowerów w Polsce i trzeba wysłać do producenta cza soczekiwania na odpowiedz co z rowerem ok 2 tygodnie, oddania roweru naprawionego ok miesiąc. i pół sezonu bez rowerku. Chyba zrobię to na własny koszt. A propo prędkości na maxa z górki 49 i nie da rady więcej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Może wystarczy dokręcić korby, albo pedały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Dziś pękło pierwsze 100 km na tym rowerku, kupiłego go w piątek i póki co jestem bardzo zadowolony. Podokręcałem wszystko jak trzeba, wyregulowałem hamulce i przerzutki, teraz z wolna wymieniam osprzęt. Na początek kierownica i mostek (zostawiłem standardowe gripy bo odziwo są wygodne).W planach na najbliższe dni siodełko i sztyca, dalej opony - mam wersję z Rubenami Ocelot - jeśli ktoś ma coś ciekawego na sprzedaż to proszę o info Ja oddam za mały pieniądz standardową kierownicę ZOOM z mostkiem tej samej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk666 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 (edytowane) Witam jeśli to kogoś interesuje to w tym granatowym jest tryb a nie kaseta i dlamnie jest odrazu skreślony. pozatym kupiłem tego czerwonego lidera i jestem zadowolony tylko ten amor, wymienilem napęd na lx i hamulce na hydraulike i zobaczymy jak będzie. zgadzam się że rower z marketu jest obliczony aby sie zepsuć ale bez przesady 29 za 900 to trzeba kupić. Edit W temacie tej skrzypiacej korby to może być wina suportu podczas wymiany okazał się strasznie plastikowy, sprubuj zdiac korbe i wyczyscic to zazwyczaj pomaga. (Na piasek i kurz niema rady zawsze sie zbierze) Edytowane 3 Czerwca 2014 przez luk666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 ja na swoim 29 na prostej moge chwile potrzymac 48 max na 38x11 ale średnia mocna 40 z wiatrem.... A tak ostatnio zrobilem 70km,polowa trasy srednia 30 non-stop... W całości wyszła 26 chyba na 75km..Mam to z endomondo... A jak mialem blat 44x11 to 65 z górki leciałem Więc się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Witam jeśli to kogoś interesuje to w tym granatowym jest tryb a nie kaseta i dlamnie jest odrazu skreślony. pozatym kupiłem tego czerwonego lidera i jestem zadowolony tylko ten amor, wymienilem napęd na lx i hamulce na hydraulike i zobaczymy jak będzie. zgadzam się że rower z marketu jest obliczony aby sie zepsuć ale bez przesady 29 za 900 to trzeba kupić. Edit W temacie tej skrzypiacej korby to może być wina suportu podczas wymiany okazał się strasznie plastikowy, sprubuj zdiac korbe i wyczyscic to zazwyczaj pomaga. (Na piasek i kurz niema rady zawsze sie zbierze) Rowery są różnie skonfigurowane o czym ktoś w temacie już pisał, ja ogladałem granatowy w Realu i miał kasetę taką jak czerwony Leader Co do amorka, to objechałem wszystkie Auchany i Reale i wybrałem sobie sztukę która o dziwo nie ma luzu na amorku - 90% tych co patrzyłem miały luz 3-4mm i dodatkowo w tym moim amor nie jest tak miękki jak w pozostałych. Udało mi się pogadać z pracownikiem działu rowerowego i zamienił mi tarcze na te które były w granatowym. Chciałem całe koła na Continentalach ale nie dało rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk666 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Powiem tak, we Wrocławiu był granatowy z trybem 8s - wiem, takich nie ma ale jak zdejmiesz koło i sie przyjrzysz, to jest jedna koronka dokrecona dziwną śrubą i wielowypust w środku tak, jak w trybie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Wczoraj pierwsza gleba, jeśli ktoś ma wersję z oponami Rubena to odradzam i lepiej uważać na mokrym Rower wyszedł bez szwanku, nie licząc obdartego pedała i manetki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camil85ster Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Prawda. Opony Rubena są tanie i dobre ale tylko przez kilka dni. U mnie, 250 km zrobione, bez szaleństw i i tył bieżnika nie ma, z przodu nie lepiej. Teraz kupiłem i juz wypróbowałam Schwable Smart Sam semi slik (1,75)....ale cudo...jedzie się bardzo wygodnie, cicho i pewnie, zakrętów się nie boję:-) Edytowane 5 Czerwca 2014 przez camil85ster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 Zakrętów na Smart Samie akuratnie nalezy się bać Ale trwałość mają sporą, po 3000 wygladają jak wyjęte tydzień temu z pudełka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenrir Napisano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2014 Nigdy bym nie pomyślał, że będę chciał markokesza ;_; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sfen Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Przyglądałem się ostatnio niebieskiemu Challenge'owi z Reala i muszę powiedzieć, że jak na 899zł robi wrażenie! Zastanawiam się czy nie kupić i z czasem powymieniać mu to co trzeba na lepsze. Powiedzcie mi tylko, tak dla pewności - bo niestety w dziedzinie mechaniki rowerowej jeszcze raczkuję - To jest kaseta czy wolnobieg? Podrzucam link do foty tylnych zębatek: http://i.imgur.com/oyS9UgK.jpg Edytowane 10 Czerwca 2014 przez sfen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 Kaseta raczej. Tylko jakaś baaardzo tania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk666 Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 Akurat rozważałem zakup tego roweru tylko po ogledzinach z panem z obslugi wyszlo ze to tryb. Jak zdejmiesz koło to zobaczysz wielowypust do odkrecenia trybu a najmniejsza koronka, jest sprytnie dokrecona dziwna śrubką po wymianie kola i trybu na kasete bedzie przyjemny dla oka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 (edytowane) To byłby bardzo dziwny patent... Masz rację Edytowane 10 Czerwca 2014 przez Poleczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk666 Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 a jednak patent po to żeby wprowadzić klienta w błąd bo trybów 8 niebyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 Masz rację, to wolnobieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 Ludzie, ten rower to prowizorka. Zrobienie z niego czegoś znośnego kosztować będzie tyle co nowy rower na normalnym osprzęcie. Nie szkoda wam kasy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Byłem dzisiaj z ciekawości w Realu i obejrzałem sobie te rowery. Muszę stwierdzić,że w tzw. "dobrych sklepach rowerowych" czasem sprzedają gorsze (i droższe) makrokesze niż te w Realu. Oglądałem tego 29-era Leadera i 26-era o nazwie chyba Fireflash (ale może pokręciłem nazwę). 29-er w cenie 799 zł posiada: kaseta hg30-8, korba shimano ale jakaś najtańsza, pewnie tourney. Przerzutka tylna acera, przednia nie pamiętam ale raczej tourney. Klamkomanetki ST-EF51(ALTUS). Hamulce tarczowe shimano. Amortyzator XCM bez blokady.Rozmiar ramy 19 cali a długość ok.60 cm. To chyba najtańszy nowy 29-er i w dodatku na kasecie - bardzo ciekawa propozycja, warta rozważenia. Waga na oko - jakieś 15-16 kg. 26-er kosztuje 849 albo 899 zł, za to osprzet ma bardzo przyzwoity, a za tę cenę -wręcz rewelacja, bije na głowę Kandsa czy Lazaro Evolution. Kaseta: hg40-9 (tak, tak -9 biegów!), korba alivio z rozbieralnymi blatami, przerzutka alivio, klamkomatetki alivio 9 biegów. Amortyzator z blokadą skoku.Hamulce v-ki, nie przyglądałem się jakie ale możliwe,że też alivio. Rozmiar ramy - 20 cali.Waga ok. 15 kg, może mniej, do tego można odkręcić stopkę i tanio zbić wagę Jakby tak przełożyć z niego osprzęt do 29-era to byłaby bajka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 A koła i rama wykonane z wysokiej jakości gówna i patyczków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Rama to oczywiście amelinium made i PRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garp Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Nikt nikomu nie każe kupować, kto się zainteresuje tego sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Rozumiem że obaj panowie wyżej zrobili mikrografię, analizę składu materiału, próby wytrzymałościowe a nawet sprawdzili twardość wszystkimi dostępnymi metodami.Panowie, ja wiem że macie w głowie "SCOTT i CUBE mają super materiał który nazywają po swojemu" prawda jest ciut inna i mimo że CHinczyków trzeba zazwyczaj pilnować, to myślę że poradzili sobie z tym problemem.Co do obręczy to w ogóle nie mam wątpliwości, to że kross swego czasu wkładał syf który pękał od byle G****a to nie znaczy że te obręcze są podbne, bo dobrą obręcz do 29 można kupić za... 60zł z ładną nalepką, bez, sporo mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dazuo Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Dołączam się do dyskusji, czy warto brać tego niebieskiego Challenga, czy lepiej poszukać po sklepach czerwonej wersji? Dodam, że u mnie (Toruń) w jednym sklepie jest niebieski model (ten z oponami continentala). Brać? Aha, cena - 899zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perzon Napisano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Ludzie, ten rower to prowizorka. Zrobienie z niego czegoś znośnego kosztować będzie tyle co nowy rower na normalnym osprzęcie. Nie szkoda wam kasy? Niestety ale mentalność sporej części forum jest taka, że jak nie masz minimum Scotta to musisz swój sprzęt wyrzucić do śmieci.. Co z tego że w dużej części ramy klepie ta sama fabryka zmieniając tylko naklejki a osprzęt jest przyzwoity... Wiadomo zawodowiec startujący w maratonach nie kupi takiego Leadera, głównie dla tego że ma kasę na lepszy sprzęt.. Ale proszę pokażcie mi ciekawą propozycje dla wysokiej osoby w cenie 800-900 zł kupiłem tego Leadera i jestem zadowolony. Rower nie grzeszy montarzem, ale przy odrobinie chęci i zdolności manualnych można wyregulować jak trzeba hamulce i przerzutki. Ja tak zrobiłem, nabijam kolejne kilometry i nie mam się do czego przyczepić w tym rowerze. Przerzutki się zmieniają płynnie w obie strony, nie przeskakują. Hamulce też hamują - oba Szok... Obręcze wytrzymały wypad do Kampinosu, duuużo Warszawskich krawężników i zjazd z Bartyckiej i nadal są proste i nic i mnie dolega. Jedyne na co mogę narzekać to minimanlny luz w amortyzatorze, ale czytałem że ten typ tak ma.. wczoraj na trasie rowerowej jechałem razem z Panem na 29 calowym Cubie, prędkość mieliśmy taką samą, nie podejrzewam żebym się przy tym zmęczył bardziej od niego, oba rowery można było usłyszeć tylko po szumie opon - mimo podejrzewam 2 razy wyższej ceny Cuba obaj mieliśmy frajdę z jazdy a to jest chyba w tym wszystkim najważniejsze ? To już nie są czasy marketowych rowerów z Shimanos SIS na pokładzie i plastikowymi v-brejkami, polecam obejrzeć ten rower NA ŻYWO a potem jakiegoś 29era np w Go Sport czy czymś podobnym i dopiero zabrać się za komentowanie Z resztą ten rower to nie makrokesz - KLIK - to mniej znana firma któą sprzedają w markecie Gdyby postawili tam rząd Treków czy Giatów też byście pisali że to sh*t z marketu ? nie sądze, a to taka sama sytuacja Leader to jak ktoś dobrze pisał coś jak nasz Kross, tyle że bułgarski PS : wczoraj pękło 250 km i max speed 49,8 Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Perzon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi