Skocz do zawartości

[Rower] Co zmienić/wymienić/ulepszyć?


talento259

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! (jeśli zły dział to przepraszam, ale naprawdę nie miałem pojęcia gdzie umieścić taki temat)

 

Mam rower GT Avalanche 3.0 Disc z roku 2009.

 

Zamieszczę specyfikacje:

 

  • Widelec – SR Suntour XCM V2 z blokadą skoku i regulacją naprężenia wstępnego sprężyny amortyzującej
  • Korba- SR Suntour XCT, 42/32/22T
  • Tylna/ przednia przerzutka – Shimano Alivio / Shimano Acera
  • Matetki – Shimano Alivio, 3×8
  • Obręcze/ piasty – Alex MD17 Disc / GT All Terra
  • Hamulce – Tektro Novela Mechanical Brakes 160mm disc
  • Łańcuch – KMC (zmieniłem na shimano, bo tamten się o dziwo urwał przy podjeździe (trochę kilo mam)
  • Kierownica- GT All Terra Riser, szerokość 685 mm
  • Kaseta- Shimano, 11–32 zębów 8-speed (nie wiem jaki model)
  • Opony – Kenda Nevegal 26x2.1

I powiem tak: Mam kwotę maksymalnie 400zł do zainwestowania w ten rower. Myślałem nad zmianą hamulców na Siemano M445, myślałem także nad zmianą amortyzatora, ale musiałbym dozbierać do czegoś konkretnego. Opony póki co mają się dobrze, planuję zamiana przodu z tyłem. Napęd mi wystarcza w 100%. J

Pytanie brzmi: Co myślicie? Warto zmienić te hamulce? Może jednak coś innego?

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź!

Napisano

 

 

I powiem tak: Mam kwotę maksymalnie 400zł do zainwestowania w ten rower. Myślałem nad zmianą hamulców na Siemano M445, myślałem także nad zmianą amortyzatora, ale musiałbym dozbierać do czegoś konkretnego.

 

Zgadzam się z twoją oceną sytuacji.

 

Hamulce i amortyzator wymieniłbym jako pierwsze.

Napisano

najwięcej da ci zmiana amortyzatora niestety choćby na raidona czy coś tej klasy. Hamulce też zapewne zrobią różnicę- resztajesli jeszcze sprawna może poczekać ...

Napisano

 

 

Opony póki co mają się dobrze, planuję zamiana przodu z tyłem

Żeby z przodu mieć oponę z bardziej zdartym bieżnikiem?

Napisano

 

 

Opony póki co mają się dobrze, planuję zamiana przodu z tyłem. Napęd mi wystarcza w 100%.

 

Odradzam tego typu zamianę, no chyba że lubisz gleby zaliczać.

Napisano

Chcesz ulepszać rower...

 

To nie jeździj na zjechanych oponach, nie ważne gdzie tę zjechaną wsadzisz. Opony kupuje się na sztuki, a nie dwójkami. Zetrze ci się jedna, to ją zastąp nową :D Ten bieżnik nie jest tylko dla ozdoby.

 

Oczywiście można tak budżetowo jeździć, ale jest to bez sensu, jeśli dążysz do jak najlepszych osiągów roweru i masz kasę na ulepszenia (a chyba o to w tym temacie chodzi). To tak jakbyś chciał kupić se przerzutki XT, a jednocześnie zasuwał od sezonów na tym samym rozciągniętym łańcuchu :)

 

Na jakość jazdy składa się wiele czynników i o wszystkich należy pamiętać, jeśli chcemy by było jak najlepiej. Bez sensu jest pakować ogromne ilości kasy w jedne, a zupełnie olewać inne.

Napisano

 

 

Z tyłu mam bardziej zjechaną, to założę na przód, żeby się wyrównało. Dobrze rozumuje?

Nie. Przednia opona jest ważniejsza, bo z poślizgu przednim kołem bardzo ciężko wyjść, a poślizg tyłem zazwyczaj jest do opanowania. Dlatego opona z przodu nie powinna mieć gorszej trakcji niż tylna.

Niektórzy zakładają nawet inne opony z przodu i z tylu - z przodu coś z mocniejszym bieżnikiem, żeby nie złapać uślizgu przodem na piachu, błocie i korzeniach, a z tyłu coś gładszego, żeby łatwiej się rozpędzać i nie robić zbędnych oporów.

Napisano

(...)

Opony póki co mają się dobrze, planuję zamiana przodu z tyłem.

(...)

 

Jesli chcesz tak zrobic to lepiej zaloz na tyl opone z przodu a na przod kup nowa. To chyba najlepsze rozwiazanie ze wzgledu na trakcje.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...