Skocz do zawartości

[do 1000zł] Rower trekkingowy dla dużego pana


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Waga : 125kg, wzrost : 192cm.

 

Tak jak w temacie. Rower ma być do użytku czysto rekreacyjnego. Są jakieś rowery, które za 1000zł sobie poradzą ? Czy trzeba jeszcze dołożyć na jakiś sensowny model, który się nie rozpadnie po 10 przejażdżce ?

Napisano

średnio się znam szczerze na tych osprzętach dlatego czuję, że ciężko mi będzie kupić użyke :/

 

A gdyby jeszcze dołożyć jakąś kasę na nówkę 22 ?

Napisano

Dzień dobry,

 

tak jak w temacie, rower dla wysokiego 193cm i ważącego 120kg,  za 1000 zł, najlepiej używany, potrzebuję porady i pomocy  w wyborze.

 

Przejrzałam forum : szukać unibike'a czyli np. takiego? http://allegro.pl/sprzedam-rower-unibike-amsterdam-stan-idealny-i4175541041.html

 

w sklepie go sport polecili takie modele:

1.Kross Berg (ok 1100 zł)
2.Kross Hexagon X1 (ok.1000 zł)
3.Go sport AFFIX FX2 (ok 800 zł)
Napisano

Ale to są wszystko górskie, a temat jest o trekkingowych :)

 

Z wagą 120kg na pewno nie brałbym czegoś, co ma mniej niż 3x8 biegów. W tańszych rozwiązaniach tylna oś jest znacznie mniej odporna na większe obciążenie, pomijając fakt, że ogólnie są to podzespoły niższej jakości.

Napisano

aha, bo to chodzi o taki rower do miasta do jeżdżenia po ulicy (prezent na urodziny :)

 

 

"Rower trekingowy – rower do uprawiania zaawansowanej turystyki rowerowej, polegającej na przemierzaniu długich, często wielodniowych tras, zarówno po drogach asfaltowych jak i drogach o nawierzchni nieutwardzonej.

Rowery trekingowe buduje się zazwyczaj na kołach 28-calowych, choć znane są też odmiany na kołach 26-calowych, bardziej zbliżone do roweru górskiego. Rowery trekingowe mają zazwyczaj bogate wyposażenie (lampki na dynamo, błotniki, bagażniki i sakwy), pośrednie między rowerem szosowym a rowerem górskim ogumienie i ramę umożliwiające jazdę w bardziej wyprostowanej pozycji niż w rowerach wyścigowych. Rowery trekingowe wyposaża się zwykle w osprzęt dobrej jakości, ale większe znaczenie ma tu trwałość i niezawodność niż niska masa i duża liczba przełożeń.

Ważną cechą (której często nie posiadają rowery szosowe i górskie) jest możliwość zamontowania bagażników i sakw, zarówno z przodu jak i z tyłu, czasem także złącza do przyczepki (jedno- bądź dwuśladowej). Dobre rozłożenie bagażu jest niezbędne do pokonywania długich, często wielotygodniowych tras."

Napisano

No, różnymi rowerami się po mieście jeździ. Generalnie obecnie najczęściej wygląda to tak:

 

Miejski:

 

photo_batavus-personal-bike-26--28-_904_

 

Trekkingowy:

 

rower-romet-wagant-2-0-2011-licznik-kart

 

 

Miejski daje najbardziej wyprostowaną postawę i jest najwygodniejszy jeśli chcemy jeździć po mieście - czyli niewielkie dystanse. W trekkingowym pozycja jest już bardziej pochylona i jest bardziej przeznaczony do długich wycieczek (40km+), najczęściej szosą i z większymi prędkościami, choć dadzą radę i na drogach nieutwardzonych.

 

Górskie są najmniej wygodne, bo pozycja (bardziej pochylona) jest w nich przystosowana do jak najlepszej kontroli nad rowerem w trudnym terenie i częściowo też w celu uniknięcia zbyt dużego oporu powietrza.

 

Dodatkowo miejskie mają zazwyczaj mniej biegów, ale za to w innej technologii, którą się łatwiej obsługuje i trzeba dużo rzadziej serwisować/czyścić.

 

Podstawa to ustalić, czego szukamy :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...