LUTY123 Napisano 30 Kwietnia 2014 Napisano 30 Kwietnia 2014 Witam dziś z poczty odebrałem rowerek a dokładnie Orbea Alma 29er H50 2011r. Wszystko ma fabryczne z wyjątkiem mostka, sztycy, kiery i korby. Sztyca, mostek i kiera są z carbonu Ritchey a korba Slx. Do rzeczy, do tego carbonu mam małe obawy, czy przy ostrej jeździe jaka ma miejsce na maratonie, komponenty z carbonu wytrzymają ? Ja dziś ugiąłem amortyzator i miałem wrażenie że kierownica też się ugina minimalnie czy to normalne ? Wiem że carbon tłumi część drgań. I jeszcze proszę o ogólne opinie jakie macie na temat tego roweru ?
Ziemko Napisano 30 Kwietnia 2014 Napisano 30 Kwietnia 2014 Jaki konkretnie model kiery. O wytrzymałość karbonu bym się nie martwił. Sztywność to inna sprawa, karbon jest albo sztywny albo dobrze tłumi drgania. W tym drugim przypadku uginanie się może być wyczuwalne tak samo jak w przypadku kierownic stalowych.
Mod Team adamos Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2014 O wytrzymałość karbonu bym się nie martwił. A możesz wyjaśnić skąd taka niezachwiana wiara w jego wytrzymałość? kierownic stalowych Stalowe kierownice? To chyba już tylko w BMX-ach, ewentualnie do jakiejś ostrej rąbanki, lub u ostrokołowców (dla wyglądu), ale w XC?
Tomek21001 Napisano 30 Kwietnia 2014 Napisano 30 Kwietnia 2014 Komplet rurek WCS ( w tym mostek matrix) to ~ 1000,00. Zacząłbym od ustalenia oryginalności,mało kto takie gadżety dorzuca do używanego roweru przy sprzedaży.
Mod Team adamos Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2014 Zacząłbym od ustalenia oryginalności,mało kto takie gadżety dorzuca do używanego roweru przy sprzedaży. A to już inna para kaloszy... No i temat chyba troche nie do końca w tym dziale co trzeba.
Ziemko Napisano 30 Kwietnia 2014 Napisano 30 Kwietnia 2014 A możesz wyjaśnić skąd taka niezachwiana wiara w jego wytrzymałość? Materiał jest mi znany bo jest wykorzystywany u mnie w pracy. Nie jest to nie zachwiana wiara po prostu nie s**m ogniem że "tworzywo sztuczne nie wytrzyma tyle co aluminium". Stalowe kierownice? To chyba już tylko w BMX-ach, ewentualnie do jakiejś ostrej rąbanki, lub u ostrokołowców (dla wyglądu), ale w XC? 1. Porównałem kierownice wykonane z konkretnego materiału a nie do konkretnego zastosowania. 2. W zeszłych latach zdaje się że Kross w swoich Hexagonach stosował właśnie kierownice stalowe. Znaczy, leży u mnie jeszcze taka kiera z 2011.
Mod Team adamos Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2014 Nie rozumiem. Jakie osobiste wycieczki? Gdzie? W którym momencie? Prawda jest taka, że komponenty kompozytowe szybciej się zużywają, a już na pewno w maratonach gdzie są ostro katane i gdzie łatwo o dzwona. Ba, nawet sami producenci zalecają co jakiś czas je wymieniać. Poza tym, rower już kilka sezonów ma za sobą, stąd moje pytanie. I tak jak pisał Kolega Tomasz, to ja przed wyścigiem przede wszystkim radziłbym sprawdzić orginalność tego "zestawu".
Ziemko Napisano 30 Kwietnia 2014 Napisano 30 Kwietnia 2014 Też mi przyszło do głowy że coś nie tak z oryginalnością tej kiery. Choć sumie tylko dlatego że nie chce mi się wierzyć że Ritchy robi plastelinowe buble. Nie mam jednak punktu podparcia tej tezy bo nigdy nie miałem kiery od Ritchey'a (właściwie to tylko opony miałem)
LUTY123 Napisano 7 Maja 2014 Autor Napisano 7 Maja 2014 Wiec tak, jednak myślę trochę inaczej konkretnie kierownica nie była mocno przykręcona do mostka (co zauważyłem niedawno) może to było przyczyną. Teraz nie mam takiego wrażenia uginania ogólnie gdy wcześniej uginałem amortyzator brat patrząc na kierę i on tak stwierdził Wszystko jest jak najbardziej oryginalne napisy Ritchey Carbon WCS nie są jakieś podejrzane (bo inaczej nie wiem jak sprawdzić oryginalność). Bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem a co do kierownic stalowych chyba już to sobie wszyscy producenci odstawili i wszystko leci na aluminium. A ja mam taki strach do karbonu ze względu na rowery szosowe które są na karbonie i po większym tupnięciu po prostu pękają :/
Mod Team anarchy Napisano 8 Maja 2014 Mod Team Napisano 8 Maja 2014 Jak byś zapodał zdjęcia to szybko wyleczylibyśmy Cie być może niestety z tej oryginalności. Na tym forum znam człowieka (niestety) który z pewnością i dumą chwalił się "podróbami", w dodatku zapewniając o swojej niewinności A uwierz -podróbki z miesiąca na miesiąc coraz lepsze (ostatnio nawet zaczęli "marszczyć" materiał pod mocowanie mostka jak w oryginałach)Korba SLX i kiera WCS za 500zł? No halo....Nie to żeby Ci dowalić ale pomyśl, że jak będziesz chciał to np sprzedać dalej było by miło już nie robić kolejnej osoby (nawet jeśli nieświadomie) w konia.
Lezza Napisano 9 Maja 2014 Napisano 9 Maja 2014 Zaisty temat, normalnie win ostatnich miesięcy imo. Generalnie "tupnięcie" win
adhed Napisano 9 Maja 2014 Napisano 9 Maja 2014 Korba SLX i kiera WCS za 500zł? No halo.... to akurat do dostania, nowe korba slx zależnie od modelu kosztuje 350-400zł i to w sklepie, a kiera wcs do dostania na allegro do 150zł nowa jak ktoś np. demontuje rzeczy z nowego roweru albo lekko używana - za 100zł nawet kupisz
Mod Team anarchy Napisano 9 Maja 2014 Mod Team Napisano 9 Maja 2014 @adhed pokaż mi WCSa nowego (lub tylko zdjętego z mostka) w wersji carbo za 100- 150zł, kupię dziecku do roweru Równie dobre to jak przykład - zajechany SLX można bez koronek kupić za 120zł a WCS kiera w sklepie za 550zł Mnie tam rura bo swojego pilnuje, ale ten wątek jest dowodem jak sami sobie sr..my we własne gniazdo. Jeden kupi świadomie, sprzeda drugiemu robiąc w balona. Tamten dalej ale już wyjdzie na oszusta. A Ci co kupują orginał i chcą sprzedać mają problem bo podróbka zaniża ceny. O jakości nie wspomnę.
adhed Napisano 9 Maja 2014 Napisano 9 Maja 2014 Mówiłem o alu, sorki, bo temat jest o carbonie :-) Podróbek jest coraz więcej, trzeba sprawdzać sprzedających, bo co innego kupować od firmy, a co innego od osoby prywatnej. Na niektórych aukcjach można z góry zakładać, że to podróba, a będzie ich więcej, bo dostęp do tego rynku jest coraz łatwiejszy. Lepiej kupić sprawdzone alu niż taki lewy carbon, bo połamanie sobie czegoś będzie nas więcej kosztować
Mod Team adamos Napisano 9 Maja 2014 Mod Team Napisano 9 Maja 2014 Świadomość w tym temacie jest niestety zerowa. Walka z tym, to jak zmagania Don Kichota z wiatrakami. Ludzie myślą, że kupują na alledrogo węgiel od Ritcheya 150 ziko za sztukę, bo nigdy nie widzieli i nie mieli w rękach oryginału.A jak się połamie, to się okazuje, że to zwykłe włókno szklane z Kitaju warte góra 15zł...
LUTY123 Napisano 10 Maja 2014 Autor Napisano 10 Maja 2014 Jak byś zapodał zdjęcia to szybko wyleczylibyśmy Cie być może niestety z tej oryginalności
Mod Team anarchy Napisano 10 Maja 2014 Mod Team Napisano 10 Maja 2014 To spójrz tu, widzisz (niestety) róznice?A teraz zerknij tutaj: http://www.aliexpress.com/item/Ritchey-WCS-bicycle-parts-accessories-Aluminum-alloy-carbon-fiber-bicycle-stem-MTB-road-bike-80-90/1448507758.htmlPrzypomina Ci coś? Całe 25$ za "oryginał".Co do sztycy. jeżeli wygląda tak:: lub tak: ...no cóż, żaden z nich nawet nie przypomina konstrukcyjnie oryginału....
adhed Napisano 10 Maja 2014 Napisano 10 Maja 2014 Oj kolego, nie spojrzałeś wcześniej na zdjęcia oryginałów w sieci? Na pierwszy rzut oka wygląda dziwnie, a jak się przyjrzysz to wiadomo, że to niestety podróba. Teraz ciężko coś powiedzieć czy to wymieniać czy jeździć, ale jeśli mówisz, że jakoś się ugina to sam nie wiem :/
Piter233 Napisano 10 Maja 2014 Napisano 10 Maja 2014 Koszt nowych zębów jest wielokrotnie wyższy niż tych kilku części. Zwłaszcza że rower ma już 3 lata, a nie wiadomo kiedy zostały założone te części ani jak mocno były tyrane.
Ziemko Napisano 10 Maja 2014 Napisano 10 Maja 2014 Znajdź trzy różnice... A nie sorry to się różni pod każdym względem :/
Tomek21001 Napisano 10 Maja 2014 Napisano 10 Maja 2014 Mały offtop na pograniczu tematu. O ile karbo-fake odróżnić na razie dość łatwo,to z alu jest gorzej. Mam na stanie 3 mostki Thomsona,dwa ori z dużych sklepów wysyłkowych,jeden fake. Konia z rzędem temu,kto trafi.Zgadza się waga,sposób obróbki,faktura powierzchni,czcionka,śruby,wykończenie gwintów,materiał i klips słynnego worka itd. Wydaje się nawet,że front fake'a lepiej przylega do kiery.
Mod Team anarchy Napisano 10 Maja 2014 Mod Team Napisano 10 Maja 2014 kopia Thomiego? Tego jeszcze nie widziałem! Szlag by ich wszystkich w d.. jeża wa mać!(skoro niczym się nie różni skąd wiadomo że to kopia? )
Mod Team adamos Napisano 10 Maja 2014 Mod Team Napisano 10 Maja 2014 A co Ty myslałeś anarchy? Kitaj też dobrą podróbkę potrafi zrobić. I to na tyle dobrą, że wiele osób się nabierze.Dosyć głośno było o tym jakiś czas temu, jak na ebajcu pojawiły się podróby w sklepie bez żadnych danych teleadresowych.O tutaj masz artykuł: http://www.bikerumor.com/2012/03/13/thomson-demonstrates-why-you-should-watch-out-for-counterfeit-parts/
LUTY123 Napisano 10 Maja 2014 Autor Napisano 10 Maja 2014 Uuu to lipa ale z tego co wiem facet startował nim w maratonach wiec chyba będzie dobrze. Co do sztycy nic z tych rzeczy (tak mi się wydaje ). A co do kiery cała wygląda dobrze nie ma takich przerw jak na mostku za 25$ (mojego - niestety).
Mod Team adamos Napisano 10 Maja 2014 Mod Team Napisano 10 Maja 2014 z tego co wiem facet startował nim w maratonach wiec chyba będzie dobrze Że jak?! Jak ktoś latał tym w maratonach, to tym bardziej powinieneś się tych kompnentów obawiać!Nie wiem co tam dokładnie masz, ale obstawiam, że to taki komplecik: http://www.aliexpress.com/item/R1TCHEY-wcs-carbon-fibre-3k-Mtb-bike-handlebar-stem-seatpost-top-cap-Washer/1787266564.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.