Skocz do zawartości

[Hamulec tarczowy] Shimano Acera M446 - dzwoniąca tarcza


Blackj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od niedawna jestem posiadaczem tego roweru: http://www.unibike.pl/zethosgts.html Mam problem z "dzwoniącym" przednim hamulcem. Efekt dzwonienia jest niezależnie od tego czy jadę prosto czy skręcam. Przy jeździe na wprost dzwoni sobie w równym rytmie (dość głośno), po naciśnięciu klamki hamulca na chwilę przestaje ale za jakiś czas znów to samo. Tarcza jest prosta, hamulec prawidłowo ustawiony (nie obciera), koło mocno zaciśnięte. Rower ma przejechane 800 km. W sklepie (rower miał wtedy około 200 km przebiegu) powiedziano mi że tak ma być że to się dotrze, taki urok tarczówek. 

 

Macie może jakiś pomysł jak pozbyć się tego problemu, bo to dość przykre aby w nowym rowerze działy się takie rzeczy. 

 

Aha i jeszcze jedna sprawa, skrzypią mi obie klamki od hamulców. Gdzie i czym to można nasmarować ?

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij klocki i pość kolo, jak nie będzie dzwonić po wyjęciu klocków to spróbuj lekko rozgiąć ta blaszkę co rozpiera klocki, może problemem jest zbyt male odsuwanie się klocków od tarczy po puszczeniu klamki, są zbyt luźne. Zobacz czy cylinderek cofa się wystarczająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szprychy dobrze napięte? U mnie tak się działo, gdy miałem luźne szprychy, zwłaszcza na zakrętach koło "pracuje" minimalnie. Jak odebrałem koła z serwisu, wycentrowane i wyregulowane to dzwonienie ustało :) A jak nie to tłoczki mogą chodzić w zacisku nieprawidłowo, zwłaszcza jeśli po zaciśnięciu hamulca na chwilę to ustaje, tzn. jest jakaś zależność między dzwonieniem a przemieszczaniem się tłoczków w tę i z powrotem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby szprychy były luźne bo to nowy rower przecież jest, ale ok sprawdzę jutro. Wyskoczyłem dziś na małą przejażdżkę i muszę zaktualizować objawy. Wczoraj dzwoniła cały czas, dziś dzwoniła dużo ciszej i tylko jak jechałem więcej niż 25 km/h, poniżej tej prędkości nic nie dzwoniło - cisza. Zrobiłem jeszcze test, rozpędziłem się i szybko ruszałem kierownicą w lewo w prawo w lewo w prawo i wtedy dzwoniła dźwiękiem takim jakby "przyłożyć coś metalowego do szprych i zakręcić kołem". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką sprężynkę, gdzie ona jest ? Jestem zupełnie zielony w sprawach hamulców hydraulicznych (pierwszy raz w życiu takie posiadam) więc jakby ktoś był tak miły i wytłumaczył mi jak wyjąć te klocki i sprawdzić co jest nie tak (ta blaszka albo sprężynka) i jak to potem złożyć do kupy to byłbym niezmiernie wdzięczny. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie   , jak napisałem, sprawdż czy tłoczki równo pracują. Jak rozegniesz blaszkę i zamontujesz z powrotem na miejscu to poluzuj śruby które łączą zacisk z adapterem. Zacisk powinien lekko "latać" na boki. Zakręć energicznie kołem , zaciśnij hampel i na zaciśniętym dokręć obie śruby (naprzemiennie) .Zacisk powinien ustawić się centralnie. -Tyle teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, przepraszam za taki zastój w temacie ale jakoś tak się złożyło że dopiero teraz się tym zająłem. Wyjąłem klocki, rozgiąłem blaszkę, wsadziłem z powrotem, założyłem koło i wyregulowałem zacisk (metoda zakręcenia kołem i wciśnięcia hamulca nie działa, trzeba ustawiać tak jak napisał jasinski). Po ustawieniu podnoszę przednie koło i kręcę nim. Wszystko pięknie bezgłośnie tak jak być powinno. Więc zadowolony wychodzę na przejażdżkę. Pierwsze kilometry pokonuję w ciszy. Wszystko jest tak jak być powinno. Po paru kilometrach gdy już zaliczyłem jakieś ostrzejsze zakręty, nierówności na asfalcie itp. zaczyna znów dzwonić. Zrobiłem zdjęcie jak są ustawione klocki (przepraszam za jakość robione telefonem) oraz przyłożyłem telefon do hamulca w trakcie jazdy i nagrałem dźwięk. Na początku nagrania jadę prosto po równej nawierzchni. Ostatnie parę sekund ukazuje dźwięk gdy energicznie ruszałem kierownicą lewo-prawo, lewo-prawo. Pod linkiem zamieszczonym poniżej znajduje się nagranie oraz zdjęcia. Proszę o pomoc bo sam nie wiem o co w tym może chodzić.

 

Link: https://www.dropbox.com/sh/e8djtho35akttnl/K6BYojFgVr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ociera zawleczka o tarczę lub jedna z "nóżek" sprężynki.

fGson9h.jpg

Spróbuj docisnąć sprężynkę jak najbliżej tarczy i zobacz dzwonienie nie jest głośniejsze luz odegnij nóżki sprężynki jak najdalej od tarczy i zobacz czy nie ucichło.

Edytowane przez anthrax84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobiłem zabieg zgodny z poniższą instrukcją przy czym jeszcze bardziej rozgiąłem blaszkę tym razem nie tylko na końcu ale jej nóżki minimalnie też.

Regulacja w przypadku niewłaściwej pracy tłoczków:

1. Zdjąć koło oraz okładziny hamulcowe.

Wyczyścić tłoczki i ich okolice.

2. Wepchnąć tłoczek z powrotem w prostym położeniu, bez zginania.

3. Zamontować klocki hamulcowe i elementy dystansowe klocków hamulcowych.

4. Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu, a następnie użyć jej jeszcze kilka razy, aby oba

tłoczki powróciły do pierwotnego położenia.

5. Usunąć podkładki dystansowe okładzin, zamontować koło, a następnie sprawdzić,

czy tarcza nie styka się z zaciskiem hamulcowym. W przypadku stwierdzenia styku tych

elementów dokonać regulacji zgodnie z procedurą "Montaż zacisku hamulcowego".

 

Wczoraj byłem na testach i jak na razie jest ok, nie dzwoni. Nie wiem na jak długo pozbyłem się problemu, ale najwyżej wrócę tu na forum.

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...