Blackj Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem tego roweru: http://www.unibike.pl/zethosgts.html Mam problem z "dzwoniącym" przednim hamulcem. Efekt dzwonienia jest niezależnie od tego czy jadę prosto czy skręcam. Przy jeździe na wprost dzwoni sobie w równym rytmie (dość głośno), po naciśnięciu klamki hamulca na chwilę przestaje ale za jakiś czas znów to samo. Tarcza jest prosta, hamulec prawidłowo ustawiony (nie obciera), koło mocno zaciśnięte. Rower ma przejechane 800 km. W sklepie (rower miał wtedy około 200 km przebiegu) powiedziano mi że tak ma być że to się dotrze, taki urok tarczówek. Macie może jakiś pomysł jak pozbyć się tego problemu, bo to dość przykre aby w nowym rowerze działy się takie rzeczy. Aha i jeszcze jedna sprawa, skrzypią mi obie klamki od hamulców. Gdzie i czym to można nasmarować ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Dźwignia zamocowana jest "na zawiasie do korpusu - łatwo go znaleźć. Przydałoby się tam wkropić trochę oleju, może być do łańcucha, łatwiej jakimś preparatem w sprayu. A co do dzwonienia: - ile ważysz? - jakie masz ciśnienie w oponach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Co do zawiasu to można WD-40 czy raczej lepiej kropnąć mu tam czerwonego Finisha ? Obecnie ważę 71 kg. Ciśnienie w oponach staram się utrzymywać w okolicy 4,2 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Wybrałbym do tego Finisha. Piasta nie ma luzu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrk81 Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 wyjmij klocki i pość kolo, jak nie będzie dzwonić po wyjęciu klocków to spróbuj lekko rozgiąć ta blaszkę co rozpiera klocki, może problemem jest zbyt male odsuwanie się klocków od tarczy po puszczeniu klamki, są zbyt luźne. Zobacz czy cylinderek cofa się wystarczająco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Piasta nie ma luzu. Tylko problem w tym ze jak puszcze koło to nie usłyszę czy dzwoni czy nie, bo to dzwoni od jakiejś tam większej prędkości typu 15- 20 km/h wzwyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 A szprychy dobrze napięte? U mnie tak się działo, gdy miałem luźne szprychy, zwłaszcza na zakrętach koło "pracuje" minimalnie. Jak odebrałem koła z serwisu, wycentrowane i wyregulowane to dzwonienie ustało A jak nie to tłoczki mogą chodzić w zacisku nieprawidłowo, zwłaszcza jeśli po zaciśnięciu hamulca na chwilę to ustaje, tzn. jest jakaś zależność między dzwonieniem a przemieszczaniem się tłoczków w tę i z powrotem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Nie sądzę aby szprychy były luźne bo to nowy rower przecież jest, ale ok sprawdzę jutro. Wyskoczyłem dziś na małą przejażdżkę i muszę zaktualizować objawy. Wczoraj dzwoniła cały czas, dziś dzwoniła dużo ciszej i tylko jak jechałem więcej niż 25 km/h, poniżej tej prędkości nic nie dzwoniło - cisza. Zrobiłem jeszcze test, rozpędziłem się i szybko ruszałem kierownicą w lewo w prawo w lewo w prawo i wtedy dzwoniła dźwiękiem takim jakby "przyłożyć coś metalowego do szprych i zakręcić kołem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Mało sztywny amortyzator / koło . W drugim wypadku może pomóc mocniejsze napięcie szprych . Spróbuj wyregulować zacisk hamulcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Już wiem co dzwoni - klocek o tarczę. Zacząłem nim ruszać na postoju tutaj od strony zawleczki i dzwonił. Jak to naprawić prostym sposobem, ponieważ nigdy nie grzebałem przy hamulcach tarczowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrk81 Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Ta blaszka o której pisalem sluzy wlasnie do odsuwania klockow od tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Może ma krzywą sprężynkę i jeden klocek nie jest odsuwany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Jaką sprężynkę, gdzie ona jest ? Jestem zupełnie zielony w sprawach hamulców hydraulicznych (pierwszy raz w życiu takie posiadam) więc jakby ktoś był tak miły i wytłumaczył mi jak wyjąć te klocki i sprawdzić co jest nie tak (ta blaszka albo sprężynka) i jak to potem złożyć do kupy to byłbym niezmiernie wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Wyciagasz zawleczkę , wyjmujesz sprężynkę ,rozginasz na zewnątrz wąsy i wkładasz z powrotem do zacisku. Sprawdz czy oba tłoczki wysuwają się symetrycznie. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7f3bf7449907d86.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Ok, dzięki, w najbliższej wolnej chwili zajmę się tym, tylko powiedz jeszcze czy do tego zabiegu trzeba wyciągać koło czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 nie , jak napisałem, sprawdż czy tłoczki równo pracują. Jak rozegniesz blaszkę i zamontujesz z powrotem na miejscu to poluzuj śruby które łączą zacisk z adapterem. Zacisk powinien lekko "latać" na boki. Zakręć energicznie kołem , zaciśnij hampel i na zaciśniętym dokręć obie śruby (naprzemiennie) .Zacisk powinien ustawić się centralnie. -Tyle teorii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Ale to powyżej prawie nigdy nie działa a wtedy trzeba ustawić tak aby klocków od tarczy był z obydwóch stron taki sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Witam ponownie, przepraszam za taki zastój w temacie ale jakoś tak się złożyło że dopiero teraz się tym zająłem. Wyjąłem klocki, rozgiąłem blaszkę, wsadziłem z powrotem, założyłem koło i wyregulowałem zacisk (metoda zakręcenia kołem i wciśnięcia hamulca nie działa, trzeba ustawiać tak jak napisał jasinski). Po ustawieniu podnoszę przednie koło i kręcę nim. Wszystko pięknie bezgłośnie tak jak być powinno. Więc zadowolony wychodzę na przejażdżkę. Pierwsze kilometry pokonuję w ciszy. Wszystko jest tak jak być powinno. Po paru kilometrach gdy już zaliczyłem jakieś ostrzejsze zakręty, nierówności na asfalcie itp. zaczyna znów dzwonić. Zrobiłem zdjęcie jak są ustawione klocki (przepraszam za jakość robione telefonem) oraz przyłożyłem telefon do hamulca w trakcie jazdy i nagrałem dźwięk. Na początku nagrania jadę prosto po równej nawierzchni. Ostatnie parę sekund ukazuje dźwięk gdy energicznie ruszałem kierownicą lewo-prawo, lewo-prawo. Pod linkiem zamieszczonym poniżej znajduje się nagranie oraz zdjęcia. Proszę o pomoc bo sam nie wiem o co w tym może chodzić. Link: https://www.dropbox.com/sh/e8djtho35akttnl/K6BYojFgVr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anthrax84 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 (edytowane) Jak dla mnie to ociera zawleczka o tarczę lub jedna z "nóżek" sprężynki. Spróbuj docisnąć sprężynkę jak najbliżej tarczy i zobacz dzwonienie nie jest głośniejsze luz odegnij nóżki sprężynki jak najdalej od tarczy i zobacz czy nie ucichło. Edytowane 10 Maja 2014 przez anthrax84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blackj Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Ostatnio zrobiłem zabieg zgodny z poniższą instrukcją przy czym jeszcze bardziej rozgiąłem blaszkę tym razem nie tylko na końcu ale jej nóżki minimalnie też. Regulacja w przypadku niewłaściwej pracy tłoczków: 1. Zdjąć koło oraz okładziny hamulcowe. Wyczyścić tłoczki i ich okolice. 2. Wepchnąć tłoczek z powrotem w prostym położeniu, bez zginania. 3. Zamontować klocki hamulcowe i elementy dystansowe klocków hamulcowych. 4. Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu, a następnie użyć jej jeszcze kilka razy, aby oba tłoczki powróciły do pierwotnego położenia. 5. Usunąć podkładki dystansowe okładzin, zamontować koło, a następnie sprawdzić, czy tarcza nie styka się z zaciskiem hamulcowym. W przypadku stwierdzenia styku tych elementów dokonać regulacji zgodnie z procedurą "Montaż zacisku hamulcowego". Wczoraj byłem na testach i jak na razie jest ok, nie dzwoni. Nie wiem na jak długo pozbyłem się problemu, ale najwyżej wrócę tu na forum. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.