Dorszu Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Witajcie. Do tej pory zawsze rower z "kapciem" oddawałem do serwisu - z braku czasu na samodzielną naprawę. Zdecydowałem się jednak na załatanie dziury samemu. Kupiłem w decathlonie łatki, zdjąłem koło, wyjąłem dętkę, spuściłem z niej powietrze. Zgodnie z instrukcją zmatowiłem okolice dziury papierem ściernym i przykleiłem łatkę. Niestety - podczas pompowania guma pod łatką, co oczywiste, zaczęła się rozciągać i łatka zaczęła się odrywać. Przykleiłem drugą łatkę, ale znowu to samo. Czy popełniam jakiś błąd? Może przyklejać te łatki na w miarę napompowaną dętkę, żeby potem "rozchodząca" się guma jej nie odrywała? I jeszcze jedno pytanie - w miejscu dziury w dętce jest też dziura w oponie - szpara długości może trzech milimetrów, ale wyraźna. Opona do wymiany, czy są też i na to jakieś zaklejacze? Będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam Piotrek
MokryxD Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Zrób jak robisz, naklej łatkę, dociśnij czymś (np. ściskiem stolarskim). Zostaw na noc i rano musi trzymać. Ja tak łatam dętki i nawet 9 barów wytrzymują.
mklos1 Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Łatki samoprzylepne, szczególnie producentów "noname" nie należą do najskuteczniejszych sposobów łatania. Nie jest tam napisane, że trzeba odczekać X jednostek czasu lub jak kolega napisał docisnąć?
Piter233 Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Dziurę w oponie zalepiasz w ten sposób (od środka):- bierzesz większy kawałek dętki- przyklejasz tak, żeby wychodziła co najmniej 1 cm we wszystkie strony (może być więcej)- ściskasz ściskami stolarskimi (albo czymś innym) w 2 miejscach (możesz w jednym, ale może się później nie trzymać)Do klejenia użyj zwykłego kleju do dętek. Ja tak kleiłem swoją oponę (przecięta na wylot na ok. 0,5 cm) i ładnie się trzyma.
qrczakzul Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Bierzesz papier ścierny i wybierasz aż pokaże się czysta czuli czarna guma. Nakładasz klej. Czekasz aż rozpuszczalnik odparuje, tzn do momentu, gdy nałożony klej przestanie błyszczeć. Jak jest zimno to trwa to około 15 minut, na słońcu znacznie krócej. Zdejmujesz folię od jednolitej strony łatki. Nakładasz łatkę, mocno dociskasz paluchami. Bierzesz dwie szersze od dętki listewki, dajesz do imadła przynajmniej na kilkanaście minut. Zdejmujesz folię. Ja zostawiam na noc, mam pewniaka. A jak masz wyścig to nie czekasz, aż wyparuje i doscikasz przez pół minuty. Będzie trzymać, ale jak są warunki to lepiej zrobić porządnie. Pozdro Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
klakson15 Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 dętkę kleisz nie napompowaną, pompujesz po zastygnięciu kleju i przyklejeniu łatki co sprawia, że dętka uciska oponę dociskając łatkę
Shuvv Napisano 1 Maja 2014 Napisano 1 Maja 2014 nowe dętki po 8 ,9 zł To chyba kilka lat temu. Jeśli dzisiaj, to można wyrzucić pieniądze w błoto. Słyszałem o wielu przypadkach dętek z Decathlonu pękających na szwach.@@Dorszu Jeśli nie posiadasz ścisku, to po przyklejeniu możesz położyć na podłogę ścierkę a na dętkę duży, ciężki przedmiot np. stertę książek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.