Leniu Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam, Posiadam Epicona - takiego tylko ze skokiem od 100 do 140 - i postanowiłem zrobić mu kompleksowy serwis. Wszystko szło gładko do momentu rozkręcenia tłumika... ale o tym za chwilę. Po spuszczeniu powietrza amorek nie schodzi do końca a podczas jazdy skok jest ograniczony ... prawdopodobnie przez złą wymianę oleju w tłumiku. Posiadam taki sam tłumik jak w linku powyżej. Tłumik ten wygląda w środku mniej więcej tak jak ten w X1 Tłumik rozkręcił mi się na dwie części i miałem tak jakby dwie komory...nalewam olej tylko do dolnej? górnej? czy obu? Wiem że do Epicona wchodzi 80ml oleju ale nie wiem jak to zrobić ponieważ do dolnej komory wchodzi maksymalnie 60ml (pręt oczywiście pociągnięty na maksa w dół)....może reszta do górnej? Słyszałem że są wersje tłumików gdzie jest tylko 54ml oleju..prawda to? Co robię źle i gdzie powinienem się poprawić? z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 nikt nie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banan11 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 (edytowane) Mam taki sam problem jak kolega wyżej, mógłby ktoś doswiadczony napisać jak zalać tłumik RL-RC. http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne/kartridze/kartridze_kartridz-bkokady-skoku-suntour-axon-rlr/220 Edytowane 17 Czerwca 2014 przez banan11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 moze być ciązko z odpowiedzią bo do dzisiaj odpowiedział mi tylko jedna osoba i to z francji. W skrócie, napisał mi że zalewał dolną część, skręcał i wciskał ten "dolny pręt"...rozkręcał, dolwał, skręcał i tak do momentu aż się zablokuje...póxniej ulewał trochę oleju i było git. U mnie wyglądało to tak że zalałem dolną część na maxa...skręciłem i mam resztę w nosie... na razie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Piszcie do Piotrka z activia.sgl.pl, nikt tego lepiej nie wytłumaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 nie wiem komu wchodzi 80ml do tłumika w Epiconie ale zalać powinieneś cały dół i troszkę (pare ml) w górną część. Tylko wtedy będziesz miał pełen zakres skoku i dobrze działającą blokadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 (edytowane) 80ml wchodzi wszyskim tym którzy mają taki tłumik: http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne/kartridze/kartridze_kartridz-blokady-skoku-epicon-2011/49 Rozmawiałem z panem Piotrem i w poniedziałek oddaje do niego tłumik na naprawę i wymianę oleju...koszt około 30zł Powiedział mi że jesli tłumik rozkręcił się pośrodku to nie ma możliwości wymiany oleju i że trzeba go rozkręcić od góry - od strony korka ... ma do tego jakies swoje urządzenie bo fabrycznie ten gwint jest chwycony na klej. tyle się dowiedziałem ... Edytowane 18 Czerwca 2014 przez Leniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 kOlega nie ma takiego. Co Ciekawe, suport suntoura twierdzi ze do starego wchodza 54ml. Ja zawsze zalewam pare ml ponad talerzyk blokady, nie chce mi sie szukac i odmierzac bo nie ma to sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Rozkręcasz na środku , wysuwasz tłok maksymalnie i zalewasz obie części po brzegi po czym szybko skręcasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Mhm...i po takim zalaniu tlumik nie dziala na 100%...robilem tak i po calkowitym zalaniu tlumik jest twardy jak skala. Ani drgnie. Edytowane 19 Czerwca 2014 przez Leniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Ten sposób też zadziała jeśli WSUNIESZ tłok maksymalnie do środka, zalejesz i skręcisz. Jeśli zalejesz na WYSUNIĘTYM i zakręcisz, to zwyczajnie olej wypełnia cały tłumik i tłoczysko nie ma gdzie się podziać bo jak wiesz olej jest nieściśliwy. Edytowane 19 Czerwca 2014 przez Poleczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Witam. Widzę że macie problem z wymianą oleju. Powiem wprost, Chcąc dobrze olej wymienić to brać się tylko o odkręcienie tego głównego czarnego korka lub w niektórych modelach srebrnego. Rozkręcając pośrodku to nie dość że się olejem upaćkasz to też na pewno dobrze to nie naprawisz. Problem jest też w tym że fabrycznie wszystko dokręcają na klej przez to żeby odkręcić dany kurek trzeba mieć specjalne urządzenie bo łapiąc w imadło rurkę zmiażdzysz ją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Widzę że tworzysz super zaawansowane teorie, a wszystko sprowadza się do tego że w tłumiku przy WYCIĄGNIETYM tłoczysku, musi być oleju w całej dolnej części i minimalna ilość w górnej. Mogę odkręcić w dowolnym miejscu a i tak zaleję tyle że tłumik będzie działał tak jak powinien... Nie ma w tym kosmicznej technologii.btw. do odkręcania wystarczy paskowy klucz do odkręcania filtra w aucie Edytowane 19 Czerwca 2014 przez Poleczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Każdy ma swój sposób wymiany oleju. Co do tego paska z filtra w aucie to robisz po swojemu. Miałem podobny przypadek od klienta co zakończyło się uciśnięciem 0,2 mm tej rury z kartridza, Tym bardziej że czasami ten klej co jest na korkach nie zabardzo chce puszczać Edytowane 19 Czerwca 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Jak złapał na środku rury to nic dziwnego Po co się upierać na odkręcanie przy górnym korku... bez sensu utrudnianie sobie roboty, sle co kto lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.