Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam Epicona - takiego tylko ze skokiem od 100 do 140 - i postanowiłem zrobić mu kompleksowy serwis. Wszystko szło gładko do momentu rozkręcenia tłumika... ale o tym za chwilę.

Po spuszczeniu powietrza amorek nie schodzi do końca a podczas jazdy skok jest ograniczony ... prawdopodobnie przez złą wymianę oleju w tłumiku.

Posiadam taki sam tłumik jak w linku powyżej. Tłumik ten wygląda w środku mniej więcej tak jak ten w X1

 

Tłumik rozkręcił mi się na dwie części i miałem tak jakby dwie komory...nalewam olej tylko do dolnej? górnej? czy obu?

Wiem że do Epicona wchodzi 80ml oleju ale nie wiem jak to zrobić ponieważ do dolnej komory wchodzi maksymalnie 60ml (pręt oczywiście pociągnięty na maksa w dół)....może reszta do górnej?

Słyszałem że są wersje tłumików gdzie jest tylko 54ml oleju..prawda to?

 

Co robię źle i gdzie powinienem się poprawić?

z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

moze być ciązko z odpowiedzią bo do dzisiaj odpowiedział mi tylko jedna osoba i to z francji. W skrócie, napisał mi że zalewał dolną część, skręcał i wciskał ten "dolny pręt"...rozkręcał, dolwał, skręcał i tak do momentu aż się zablokuje...póxniej ulewał trochę oleju i było git.

U mnie wyglądało to tak że zalałem dolną część na maxa...skręciłem i mam resztę w nosie... na razie działa

Napisano

nie wiem komu wchodzi 80ml do tłumika w Epiconie ale zalać powinieneś cały dół i troszkę (pare ml) w górną część. Tylko wtedy będziesz miał pełen zakres skoku i dobrze działającą blokadę.

Napisano (edytowane)

80ml wchodzi wszyskim tym którzy mają taki tłumik:

http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne/kartridze/kartridze_kartridz-blokady-skoku-epicon-2011/49

 

 

Rozmawiałem z panem Piotrem i w poniedziałek oddaje do niego tłumik na naprawę i wymianę oleju...koszt około 30zł

Powiedział mi że jesli tłumik rozkręcił się pośrodku to nie ma możliwości wymiany oleju i że trzeba go rozkręcić od góry - od strony korka ... ma do tego jakies swoje urządzenie bo fabrycznie ten gwint jest chwycony na klej.

tyle się dowiedziałem ...

Edytowane przez Leniu
Napisano

kOlega nie ma takiego. Co Ciekawe, suport suntoura twierdzi ze do starego wchodza 54ml. Ja zawsze zalewam pare ml ponad talerzyk blokady, nie chce mi sie szukac i odmierzac bo nie ma to sensu.

Napisano (edytowane)

Mhm...i po takim zalaniu tlumik nie dziala na 100%...robilem tak i po calkowitym zalaniu tlumik jest twardy jak skala. Ani drgnie.

Edytowane przez Leniu
Napisano (edytowane)

Ten sposób też zadziała jeśli WSUNIESZ tłok maksymalnie do środka, zalejesz i skręcisz. :)

Jeśli zalejesz na WYSUNIĘTYM i zakręcisz, to zwyczajnie olej wypełnia cały tłumik i tłoczysko nie ma gdzie się podziać bo jak wiesz olej jest nieściśliwy.

Edytowane przez Poleczek
Napisano

Witam. Widzę że macie problem z wymianą oleju. Powiem wprost, Chcąc dobrze olej wymienić to brać się tylko o odkręcienie tego głównego czarnego korka lub w niektórych modelach srebrnego. Rozkręcając pośrodku to nie dość że się olejem upaćkasz to też na pewno dobrze to nie naprawisz. Problem jest też w tym że fabrycznie wszystko dokręcają na klej przez to żeby odkręcić dany kurek trzeba mieć specjalne urządzenie bo łapiąc w imadło rurkę zmiażdzysz ją

Napisano (edytowane)

Widzę że tworzysz super zaawansowane teorie, a wszystko sprowadza się do tego że w tłumiku przy WYCIĄGNIETYM tłoczysku, musi być oleju w całej dolnej części i minimalna ilość w górnej. Mogę odkręcić w dowolnym miejscu a i tak zaleję tyle że tłumik będzie działał tak jak powinien... Nie ma w tym kosmicznej technologii.

btw. do odkręcania wystarczy paskowy klucz do odkręcania filtra w aucie ;)

Edytowane przez Poleczek
Napisano (edytowane)

Każdy ma swój sposób wymiany oleju. Co do tego paska z filtra w aucie to robisz po swojemu.  Miałem podobny przypadek od klienta co zakończyło się uciśnięciem 0,2 mm tej rury z kartridza, Tym bardziej że czasami ten klej co jest na korkach nie zabardzo chce puszczać

 

 

 

 

Edytowane przez ACTIVIA

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...