BartekG85 Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 hej, dostałem od kumpla starego waganta w technicznie dobrym stanie i chcę go zmodernizować i przerobić potrzebuję pomocy bo nie wiem czy jestem w stanie złożyć te wszystkie pomysły i czy to będzie dziłało, tu potrzebne mi jest wasze doświadczenie cel: 1) rower dla mnie (dla zdrowotności) 2) nie mam ambicji sportowca, czy też hipstera:) 3) chcę zachować "rometowy" charakter 4) ma fajnie działać i dobrze wyglądać jak ma wyglądać: 1) oryginalna rama (odmalowana itp) 2) może dam inny widelec ale też od starego rometa (może jakiś sportowy tu maksymalnie potrzebuję pomocy) 3) wymyśliłem kolorowe ("felgi"?) i opony 4) jedyny hamulec ma być z tyłu i chcę żeby to była tarczówka (czy komuś się udało zamontować to w tej ramie?) 5) nowe przerzutki (starczy mi od 5 do 15 biegów) 6) wygodna kierownica (nie chcę "leżeć" na nim) liczę na pomoc i z góry za nią dziękuję dajcie znać jak coś podobnego robiliście i wrzucajcie linki i zdjęcia gotowców pozdrawiam B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cysiul Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 rower klasyczny. 1. ramę zmatowisz papierem ściernym, położysz podkład, potem kolor jaki chcesz, naklejki i potem bezbarwny. będzie się bardzo ładnie prezentował. 2. Widelec bym zostawił 3. Kolorowe nyple: http://allegro.pl/nyple-16mm-aluminiowe-rozowe-cn-spoke-4szt-i4126201465.html Kolorowe szprychy: http://allegro.pl/szprychy-dartmoor-czerwone-236mm-36-sztuk-6914-i4190561264.html Pamietaj o wyliczeniu długości stosownie do piasty i obręczy. Zaplot z przodu na słoneczko a z tyłu na 3 krzyże i efekt będzie zadowalający. Obręcze: w tym rowerze chyba były 27 cali, ciężko może być z kolorem w tym rozmiarze. Prawdopodbnie będzie trzeba malować. Piasty: musisz poszukać w rozmiarze ramy. Jeśli chcesz kolor pewnie także trzeba będzie malować. 4. tarczówki wątpię żebyś założył. bez spawania się nie obejdzie moim zdaniem. szkoda czasu a i efekt może nie być zadowalający. bym zostawił to co jest. 5. Pytanie czy mają być w pieście czy rozwiązanie tradycyjne. Shimano albo sram 6. Wygodna kierownica to już sprawa indywidualna, ale im bardziej wygięta do góry, to tym bardziej wyprostowana pozycja. http://allegro.pl/kierownica-zoom-gieta-600x100-15-trekking-city-cz-i4122800252.html Co do lakieru. Spróbuj cały rower przelecieć pastą polerską. Lakier powinien uzyskać połysk,drobne ryski powinny powinny zniknąć. Jeśłi jest bardzo zniszczony to tylko lakierowanie zostaje. Chromowane elementy możesz przelecieć mleczkiem do mycia łazienki. Pozbędziesz się rdzawego nalotu i wszystko będzie się błyszczeć. Odnowiłem dwa rowery. karbonowy giant cadex, oraz dziewczyny damka marki Express. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartekG85 Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 thx za odpowiedź chcę się obyć bez spawania, jedyne co to poobcinam zbędne pierdoły a koła najchętniej 28" bym wstawił szkoda, ze tarcze nie wejdą ale szczęki też mogą fajnie wyglądać myśałem o kilku gadżetach w stylu (oczywiście rozmiarowo dobranych) http://allegro.pl/piasta-shimano-nexus-7-sg-7c30-nowa-komplet-i4169415892.html http://allegro.pl/biale-opony-cst-700x35c-28x1-5-8x1-3-8-37-622-i4168927972.html ale po za tym jak najwięcej części sygnowanych przez Romet:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cysiul Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 i jeszcze oponki. przejrzyj sobie u tego uzytkownika: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=17859386&id=16443&a_text_f%5B323%5D%5B0%5D=28&a_text_f_enabled%5B323%5D%5B0%5D=1&a_text_f%5B323%5D%5B1%5D=28 w tym rowerze lepiej by wyglądały przerzutki klasyczne z klasyczną manetką. osobiście nie jestem przekonany do manetek obracanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartekG85 Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 i już na wstępie pojawiły się problemy 1) "prawie" rozebrałem go na części pierwsze ktoś już przede mną rozkręcał suport (masakrycznie wyrobione są zaczepy do klucza) (cała zębatka jest krzywa i muszę ją wymienić kusi mnie zakup oryginału z epoki, ale nie wiem czy będzie pasowała podobna sytuacja jest z demontażem widelca 2) jeżeli macie jakieś oryginalne podzespoły do starego typu rometów dajcie znać wkrótce dodam fotki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.