Skocz do zawartości

[rama-sztyca] Wsuwająca się sztyca.


ST43

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rama do sztycy 27.2 - zmierzone - 27.2

Sztyca 27.2 - zmierzone - 27.2

 

Niedowierzałem, więc porobiłem kreseczki markerem. Po 10km jeździe po lesie wjechała 12-15mm

Porawiłem, zacisnąłem mocniej...naprawde mocno. I po kolejnych 5km znów 5mm niżej.

 

Miał ktoś taki problem ?

Jak temu zaradzić ?

Napisano

Ja w starym rowerze miałem za małą sztycę, owinąłem wokół niej kartkę A4, tylko ciasno. Włożyłem do ramy, zacisnąłem zacisk, do tej pory siedzi i nawet się nie ruszy. Mocno to druciarstwem zalatuje, ale u mnie się sprawdziło. Nie trzeba owijać całej kartki, można kawałek. Tyle ile trzeba.

 

Edit: Do jazdy w terenie raczej nie polecam, chociaż nie próbowałem. Na drodze asfaltowej się sprawdza bardzo dobrze.

Napisano

Wyjmij sztyce. Wyczyść a najlepiej odtłuść wnętrze ramy i sama sztyce. I zaciśnij na maxa. Ja jak mi sie kiedys opuszczala to wyciołem z puszki po piwie taki pasek i wsunąlem między rame a sztyce. Moze mało profesjonalnie ale skutecznie.

 

Tapatlknięte z Galaktycznej es czwórki

 

 

Napisano

 

 

Rama do sztycy 27.2 - zmierzone - 27.2 Sztyca 27.2 - zmierzone - 27.2
  Gdyby tak było jak podałeś to tej sztycy nigdy byś nie włożył do rury podsiodłwej ;) Sztyca musi mieć parę dziesiątek mm mniej od średnicy otworu.
Napisano

Mierzyłem średnicówką i mikrometrem - takich narzędzi pomiarowych akurat u mnie na warsztacie nie brak :)
Muszę spróbowac tego płynięcia do naczyń.

Puszka po piwie na pewno zniszczy ramę, więc jak na razie odpada.

Zacisk też niby spoko. Nie wydyrdany, ślizg pod krzywką żwawy, twardy i prosty.

Trzeba będzie jeszcze raz umyć wszystko benzynką ekstrakcyjną.

Napisano

 

 

Mierzyłem średnicówką i mikrometrem - takich narzędzi pomiarowych akurat u mnie na warsztacie nie brak
  W sumie to lepiej tu by się sprawdziła zwykła  suwmiarka ;) aż takiej dokładności w tym przypadku nie potrzeba :)
Napisano

Sztyca aż tyle nie powinna zjeżdzać. U mnie zawsze winnym był za słabo dokręcony zacisk. Nawet wtedy kiedy była lekko przesmarowana smarem stałym. Inna opcja to zmiana zacisku na przykręcany imbusem.

Napisano

Miałem podobny problem i u mnie winowajcą był zacisk (zaciskałem z całej siły a i tak po pewnym czasie sztyca zjeżdżała) - wymieniłem na wersje skręcaną imbusem i problem znikł (dokręcam 5Nm)

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...