Skocz do zawartości

[piasty i szprychy] pomoc w wyborze nowych


Czopsztejn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

powoli zbliżam się do zakupu nowych kół. Jednak nie mam tylu funduszy, aby uczynić to podczas jednorazowego zakupu. Zdaję sobie sprawę, że z tymi częściami jest tak, że trudno jest wymienić jedną bez wymiany drugiej, ale jak już mówiłem niestety jestem do tego zmuszony.

Powiem krótko w czym rzecz. W pierwszej kolejności chciałbym zmienić moje wysłużone piasty "zacnej" firmy Joy - Tech, które przejechały ze mną ponad 10tys. km. Obecnie posiadam hamulce typu V - brake, ale w niedalekiej przyszłości również zamierzam przeskoczyć na hydrauliczne, dlatego muszę od razu myśleć przyszłościowo.

Jeżeli chodzi o piasty to bardziej jestem za maszynówkami, choć również chętnie wysłucham Waszych opinii na temat innych. Pomyślałem, że na początek wymienię wyżej wymienione piasty wraz z nowymi szprychami i zaplotę do startych obręczy (Alex X2100), żeby nie forsować nowych obręczy V - brake'ami. A jak ponownie będę posiadał jakąś gotówkę to wymienię obręcze i za jednym zamachem hamulce.

Co byście zaproponowali w takiej sytuacji? Byłoby super jakby nowe szprychy pasowały do starej obręczy oraz do tej nowej, którą kupię w przyszłości. Czy coś takiego byłoby ciężkie do wykonania?

Jeżeli chodzi o sprawy finansowe to, jeżeli rozłożę koszty w ten sposób co opisałem, to chciałbym kupić w miarę porządne te piasty, dlatego przewiduję około 200 zł, może trochę więcej lub mniej...Jeśli macie jakieś inne pomysły jak rozwiązać korzystnej mój problem to z miłą chęcią wysłucham.

Dzięki za odzew i pozdrawiam. 

Napisano

W skrócie: chcesz teraz zmienić stare piasty na piasty z mocowaniem pod tarczówki, kupić nowe szprychy,  zapleść do obręczy Alex X2100, a potem zmienić obręcz tak??

Napisano

 

 

W skrócie: chcesz teraz zmienić stare piasty na piasty z mocowaniem pod tarczówki, kupić nowe szprychy,  zapleść do obręczy Alex X2100, a potem zmienić obręcz tak??

Dokładnie tak. Jakieś sugestie?  

Napisano

Te 200zł to masz na wszystko czy na jedną piastę? Jeśli na wszystko to ciężko coś doradzić. Dobra piasta na maszynach kosztuje ponad 200. Najtańsza jaką znalazłem na tył to Novatec za 119zł ale jakością na kolana nie powala. Przód jest tańszy i tu można coś znalezć przyzwoitego około 100.

Jeśli to twój budżet na wszystko to kupuj jakieś Schimano na kulkach np: Deore. 

Napisano

Tak jak napisałem, około 200zł na wszystko, ewentualnie mogę dojść do 250, jak będzie taka potrzeba. Zapleść to myślę, że dam radę sam, w razie potrzeby oddam na wycentrowanie, ale to już mniejsze koszty. Fajnie by było, żeby te szprychy i nyple też się w tej kwocie zmieściły.   

Napisano

Albo się pogodzisz z kulkami od Shimano albo będziesz szukał okazji.

Zaplatałeś kiedyś koła ?

 

Kolego ja widzę to tak żeby się zmieścić w 250zł to musisz obydwie piasty kupić MAX za 120, czyli g... za śmieszne małe pieniądze. 

Za szprychy masz minimum 70zł z przesyłką. A gdzie składanie kół?

 

Dozbieraj kasy bo to co masz to po prostu mało.

Napisano

To ile Twoim zdaniem powinienem wydać? Nie zamierzam mieć nie wiadomo czego, a o tych piatach co koledzy wyżej wrzucili słyszałem dobre opnie akurat, więc myślę, że by się nadały.

Owszem zaplatałem, nie ma tu zbytniej filozofii jak masz jakiś wzór, w postaci dobrze zaplecionego drugiego koła.

Napisano

Dobre piasty na maszynach trochę kosztują. To już lepiej kupić coś klasy SLX'a na kulkach. Dwie stówy na nowe piasty + nowe szprychy i nyple to są śmieszne pieniądze. Dołożyć stówę i da się kupić komplet kół ale jak mówisz tak się nie da rady bo nie masz hamulców.

 

A ze starymi piastami co się dzieje?? Nie da się ich reanimować tanim kosztem, zbierać na hydrauliki i kupić kompletu kół??

Napisano

To ile Twoim zdaniem powinienem wydać? Nie zamierzam mieć nie wiadomo czego, a o tych piatach co koledzy wyżej wrzucili słyszałem dobre opnie akurat, więc myślę, że by się nadały.

Owszem zaplatałem, nie ma tu zbytniej filozofii jak masz jakiś wzór, w postaci dobrze zaplecionego drugiego koła.

Jaja sobie robisz czy się zgrywasz???

Te piasty co "koledzy rzucili' kosztują prawie ponad twój budżet i nadal masz same piasty. Szprychy za co chcesz kupić??

 

No chyba że masz pewność że stare da się wykorzystać

 

Zapleść nie ma filozofii ale wycentrować tak żeby było dobrze i się nie rozcentrowały po jednym wyjezdzie w teren to i owszem jest i do duża filozofia. Ogarniesz? Bo ja znam może dwóch gości którzy robią to jak należy.

Napisano

Dobre piasty na maszynach trochę kosztują. To już lepiej kupić coś klasy SLX'a na kulkach. Dwie stówy na nowe piasty + nowe szprychy i nyple to są śmieszne pieniądze. Dołożyć stówę i da się kupić komplet kół ale jak mówisz tak się nie da rady bo nie masz hamulców.

 

A ze starymi piastami co się dzieje?? Nie da się ich reanimować tanim kosztem, zbierać na hydrauliki i kupić kompletu kół??

Stare mają już wżery na konusach i często łapią luzy. To najsłabszy punkt mojego napędu, więc chciałbym się ich pozbyć. A jaka jest Twoja opinia o tych Novatec'ach?

 

Kolego Roonin, widać, żebym sobie robił jaja? Skoro pytam to liczę na pomoc. Logiczne, prawda?

Najważniejsze są dla mnie piasty, które mieszczą się w budżecie. Może wykorzystam stare szprychy, a może znajdę jakieś jeszcze zaskórniaki. Jak wcześniej napisałem: "w razie potrzeby oddam na wycentrowanie".

Napisano

Bardziej szczegółowo nie wypowiadam się w sprawie maszyn bo nigdy takowych nie miałem. Natomiast mam "serwisowe" opinie na ich temat. W przypadku Novatec D041SB i 42SB kupił byś dość dobry produkt za nie wielkie pieniądze. Potrafią i kilka sezonów przeżyć bez wymiany łożysk. Oczywiście wszystko też zależy od warunków użytkowania. Tu nic tańszego a równie dobrego nie dostaniesz bo nawet za kulki z już bardzo dobrym systemem uszczelniającym za komplet krzyczą sobie około 2 stów. A kulki trzeba umieć serwisować.

 

Rozumiem, że z pieniążkami bywa czasem ciężko ale w pewnych sprawach dotyczących osprzętu nie jest wskazane oszczędzanie. To się niestety tyczy akurat tego co chcesz wymienić czyli koła i hamulce. Będzie tanio i byle jak to potem wyjdzie drogo. To co chcesz zrobić jest po prostu kompletnie nie ekonomiczne. Obecnie na tych piastach i obręczach Alexrims jest do nabycia komplet kół za 400 zł.

 

Jesteś z Wawy i jakoś nie chce mi się wierzyć aby nie dało się dosłownie za grosze zreanimować tych starych. Kulki jak są uszkodzone kosztują tyle co nic a "dawcą" konusów może być inna piasta. Tylko trzeba uderzyć do prawdziwego serwisu a nie jakiegoś przysklepowego molocha.

Napisano

Rozumiem, a jakbyś miał porównać te piasty Novatec'a do Shimano'wskich to byłyby na jakim poziomie? Slx'a? Zawsze miałem piasty kulkowe i chciałbym teraz spróbować maszyn, słyszałem pochlebne opinie o takim systemie. Oczywiście nie uwzględniam tutaj spraw związanych z kwestiami jakościowymi jeśli chodzi o ceny danych podzespołów. Po drugie, jeżeli chodzi o zamienniki kulkowe w postaci jakiś Deorek to zniechęca mnie system CenterLock, bo nie chciałbym się jednak zamykać w wyborze tarczy tylko na jednego producenta. 

Zapewne da się reanimować te stare piasty jak mówisz, ale nigdy jakoś nie byłem do nich przekonany, po za tym zamierzam wymienić również w przyszłości obręcze, które są już sfatygowane przez V-brake i w gruncie rzeczy całe koła za jakiś czas będą nowe. Zostałyby tylko te regenerowane piasty, które i tak nie obsłużą mi hamulców tarczowych, więc wymiana musi być.

Napisano

Moja rada nie polega na tym abyś reanimował te obecne i sobie je zostawił. To ma być na czas uzbierania funduszy na wszystko łącznie z hamulcami. Chyba, że zakup hamulców odkładasz na bardzo daleką przyszłość.

 

Co do porównania to moim zdaniem nie da rady. Kulki kulkom nie równe a i to samo w sprawie maszyn. Do tego styl jazdy, warunki eksploatacji. Ja się w takie oceny nie bawię.

Napisano

Ok, a jakbyśmy zrobili jeszcze inaczej. Co byście poradzili w sprawie całych kół. Najwyżej kupię i poczekam z założeniem na zakup hamulców, ale będę miał już coś w komplecie. Uniknę zaplatania i centrowania. Fundusze? Ciężko stwierdzić...na początek co można za 500zł ciekawego dostać? 

Napisano

To co planujesz sie w ogole nie opłaca. Wydasz po 250zł na koło(na piasty + szprychy + crntrowanie ) i zostaniesz ze starymi obręczami i problemem by kolejny raz przeplatać i centrować jak już wydasz kolejne pieniadze na obręcz która by pasowała do zestawu.

 

Musisz kupić nowe koła za te ~500zł

np :

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/bikestacja-kola-skladane/kola-dt-swiss-xr3500-slx-centerlock-revo-1610g-50-taniej.html

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-370-26-465-disc.html - ciezsze i mocniejsze

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-xr-3500-shimano-xt-785-revolution-1586g.html


Ad 2. Piasty shimano można kupić i z mocowaniem centerlock i z mocowaniem pod 6 śrub.

Nie ma co sie bać systemu centerlock. Zawsze mozesz kupic adapter na tarcze pod 6 srub, ale nie ma to sensu skoro tarcze centerlock mozesz kupic poniżej 30zl. Adapter waży i jest droższy niż tarcza.

http://www.bikestacja.pl/pl/tarcza-deore-sm-rt54-centerlock.html

Napisano

Ok, a jakbyśmy zrobili jeszcze inaczej. Co byście poradzili w sprawie całych kół. Najwyżej kupię i poczekam z założeniem na zakup hamulców, ale będę miał już coś w komplecie. Uniknę zaplatania i centrowania. Fundusze? Ciężko stwierdzić...na początek co można za 500zł ciekawego dostać? 

 

Wreszcie łapiesz, że takie kombinowanie wyjdzie drożej niż taniej. Co do kół to na bardzo przyzwoitych maszynach i obręczach trudno taniej wyszperać http://allegro.pl/kola-26-alexrims-td24-novatec-041-042-disc-8-9-10s-i4134965255.html  Hydrauliki, które są bardzo dobre, nie awaryjne, nie problematyczne kosztują w okolicach 400 zł za komplet http://allegro.pl/promo-nowy-komplet-shimano-deore-lx-br-m585-slx-i4182236184.html lub coś nowszego http://allegro.pl/hamulce-shimano-deore-br-m615-bl-m615-komplet-kr-i4204757650.html  Do tego tarcze, adaptery. Jak by nie liczył za wszystko nowe i dobre jakościowo bez szaleństw kosztuje w okolicach 1k.

 

Napisano

Teraz pytanie czy brać te wyżej wymienione maszyny czy jakiegoś slx'a/xt, jakie Wasze zdanie? Drugie pytanie, czym się sugerować w wyborze obręczy? 

Napisano

Chyba nie przeczytałeś dwóch ostatnich postów.

Napisano

Wydaję mi się, że jednak przeczytałem...może Ty zrób to ponownie z moim.

Pytam się konkretnie, które będą lepsze:

-maszyny od Novatec'a,

-kulki od Shimano?

Oraz pytanie o obręcze.

Napisano

Pytanie sugeruje, że jednak chcesz kupować poszczególne części koła osobno. Ale ok

Ile ważysz?

 

Nie ukrywam jednak, ze moze sie to okazac dosc nieekonomiczne. Np w poprzenim linku miałeś koła z obręczami DT Swiss XR 350(400zł komplet), szprychami DT Revolution (z 200zł za 64 szprychy) i piastami XT 785 za 250zl. Gdybys chciał kupić sam, to 950 zł jak nic. W linku 650. A takich przykladow było przynajmniej kilka.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...