toropl Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam chłopaki, od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zbudowanie od podstaw wymarzonego rowerku - cóż raz się żyje, a rower to inwestycja w zdrowie i kondycje Obecnie śmigam na RM Vertex 70, kupiłem ramę S-works Stumpjumer HT, jednak po wielu przemyśleniach i rozważaniach postanowiłem zbudować jednak fullika. Jakoś bardzo polubiłem firmę Rocky Mountain i właśnie na ramie tej firmy chciałbym zbudować dream bajka Podstawa to rama, spodobała mi się bardzo rama Rocky Mountain Team RSL 2012, taka jak ta tutaj: http://www.ebay.com/itm/2012-Rocky-Mountain-Element-Team-RSL-Frame-18-w-Fox-RP23-Kashima-New-/370922136247 Cena do przełknięcia. Mam jednak spore wątpliwości co do karbonu - jestem do niego dość sceptycznie nastawiony. Wolałbym aluminium. Moje obawy co do karbonu to przede wszystkim obawa o trwałość. Rower będę używał do XC, czasem śmignie się w cięższy teren, w związku z tym czy powinienem się obawiać tej dokładnie ramy karbonowej? Jeżdżę przede wszystkim w lekkim terenie (asfalt, ścieżki leśne, czasem trochę cięższy) i zmieniam rower na fulla w zasadzie tylko ze względu na komfort.Sporo śmigam po mieście, gdzie mnie denerwuje podskakiwanie tylnego koła na krawężnikach itp - bardzo to nie przyjemne tak więc chciałbym sobie umilić jazdę W związku z tym, czy bujanie podczas pedałowania na tej konkretnej ramie będzie bardzo uciążliwe, czy niedostrzegalne? Jeśli to ma znaczenie to ważę 80-82kg. Chłopaki poratujcie bo już świra dostaję od czytania i szukania idealnego bajka
Mod Team durnykot Napisano 27 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 27 Kwietnia 2014 W związku z tym, czy bujanie podczas pedałowania na tej konkretnej ramie będzie bardzo uciążliwe, czy niedostrzegalne? W głównej mierze będzie to zależało od ustawień tłumika,a ściślej rzecz biorąc, od ustawień ProPedala . W tej konkretnej ramie jest założony tłumik tzw.Custom Tuned,czyli z zaworowaniem określonym przez RM. Teoretycznie w jednozawiasach największe bujanie będzie na największej tarczy z przodu,ale przy włączonym na 3 ProPedalu bujanie będzie minimalne ( ruch tłoka w zakresie 5 mm). Podkreślam jednak,ze to teoretyczne rozważania- sporo zależy także od techniki pedałowania, terenu i ustawienia Rebound. Poza tym tłumiki Foxa nie blokują się na sztywno ( z wyjątkiem modelu RPL) i zawsze coś tam się dzieje. Trzeba kupić, poskładać i jeździć. czy powinienem się obawiać tej dokładnie ramy karbonowej? Jesli jest nowa, bez wad ukrytych, bezwypadkowa i nie naprawiana to nie. Zresztą z karbonu są robione ramy do znacznie cięższych zastosowań.
toropl Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Napisano 27 Kwietnia 2014 Ramka nowa ze sklepu myślę, nic nie piszą o wadach więc myślę, że ich nie posiada. Durnykocie chyba masz racje kupić składać i śmigać, bo czym więcej czytam i przeglądam tym bardziej mózg mi się lasuje i tym większe wahania Jak tak dalej pójdzie to nic nie kupie w tym sezonie ;p Techniki pedałowania na fully pewnie da się nauczyć bo po przyzwyczajeniach z ht pewnie jest trochę inna ale myślę, że komfort to w pełni zrekompensuje.
krzysiekmz Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Jedno ale to clo itp. jest gwarantowane z tym sprzedawca. Koszta samej przesylki tez spore. Pozdrawiam.
tobo Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Pojeździj ze dwa lata i sprzedaj. Zanim się do jazdy nie będzie nadawała Ma suport na press szita, a to wątpliwe co do trwałości rozwiązanie jest. Nie kupiłbym takiej ramy jeśli: - nie miałbym możliwości łatwego złożenia reklamacji - bardzo napinałbym budżet by kupić karbon.
toropl Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Napisano 28 Kwietnia 2014 @krzysiekmz fakt koszty przesyłki mi napisali prawie 300usd dodatkowo nie zaniżają wartości przedmiotu ani nic z tych rzeczy. @tobo trochę mnie zniechęciłeś do tej ramy, nie chce wydawać małej fortuny na ramę aby po dwóch latach nadawała się do kosza. Chciałbym kupić ramkę na lata i ewentualnie co roku doinwestowywać osprzęt. Więc chyba na razie zrezygnuję z niej i na ten sezon pojeżdże htku, którego w sumie jeszcze nawet nie złożyłem na sworksie stumpim. Full zaczeka na następny sezon w takim wypadku, muszę chyba jednak więcej poczytać jeszcze. No chyba, że doradzicie jakąś fajną ramkę full z nastawieniem na xc i zminimalizowanym do granic możliwości systemem bujakowania
tobo Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Dla mnie kwestia "na lata" nie wchodzi w rachubę. Oczywiście co człowiek to inne doświadczenia, ja uśredniam statystycznie moje kontakty z ramami posiadającymi takie rozwiązanie. Co mi się kompletnie nie podoba to "cienkość" ścianek mufy (widoczne na zdjęciu) - wyroku nie wydam, bo nie jeździłem na Rockym ale ścianki mufy wydają mi się przesadnie cienkie. Ogólnie "rurka" suportu wygląda dla mnie na wykonaną bardzo tandetnie.
toropl Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Napisano 29 Kwietnia 2014 Może faktycznie karbon nie jest na lata, choć znająć zycie prędzej mi się rama znudzi niż zniszczy Na razie od czasu złapania bakcykla rowerowego co sezon zmieniam w zasadzie cały rower bo się nudzi albo chce się coś lepszego, albo koncepcja się zmienia Także ten sezon jednak pojeżdżę na ht a w zimę może jakiegoś fulla się wykroi na sezon.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.