Skocz do zawartości

[do 3000zł] Giant Roam 1 Disc 2014 lub inny crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!
Mój 19letni Giant (GSR400) po przejechaniu blisko 30tyś km zaczyna się sypać (tylne zębatki, suport, stery, pedały).
Myślę nad zakupem nowego roweru ze względu na w/w powody oraz fakt, że lat przybywa, a koła 26cali z oponami typowo górskimi dają się już we znaki przy dystansie powyżej 60km (dużo większe zmęczenie w stosunku do znajomych na większych i cieńszych).

 

Dlatego chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dla mnie rower crossowy?
Budżet:  max. 3000zł (im mniej tym lepiej ;) )
Przeznaczenie: asfalt 60% , drogi polne i leśne 40%

Z racji, że mój wysłużony Giant mnie nigdy nie zawiódł (przez te wszystkie lata jedyne cy wymieniałem to opony i dętki), swoje kroki skierowałem w pierwszej kolejności ku marce Giant.
Przestudiowałem katalog i mój typ na dzisiaj to GIANT ROAM 1 DISC 2014:
http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/17684/73830/#specifications

Wstyd się przyznać, ale przez wiele lat, gdy rower się spisywał dobrze, nie interesowałem się wychodzącym osprzętem i rynkiem rowerowym.
Starałem się "liznąć" trochę tematu w ostatnich dniach, ale jest to zbyt obszerny temat na kilka dni.
I w tym miejscu liczę na Wasze doświadczenie i pomoc.
Co myślicie o tym rowerze i jaka jest alternatywa dla tego modelu (inne marki) i wybrać jak najlepszy rower (stosunek jakości do ceny).
Chciałbym, żeby rower znów służył mi lata, miał przyzwoity osprzęt i na którym pokonanie 80-100km w jeden dzień będzie przyjemnością.
O ile doczytałem i wiem, że chciałbym przerzutki Deore (dużo ludzi chwali, ale czy słusznie?) to nie mam pojęcia o reszcie osprzętu, a zwłaszcza o hamulcach hydraulicznych, kasetach czy suportach.
Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie :)
Pozdrawiam

Napisano

Napęd w rowerze wytrzymał Ci 30 tys. km? Piękny wynik.

Moim zdaniem jeśli lubisz ten rower, wygodnie Ci się jeździ, to wystarczy remont generalny z wymianą napędu.

Jeśli ciężko Ci się jeździ na kołach 26" z oponami górskimi, to dlaczego po prostu nie wymienisz opon na coś bardziej dostosowanego do Twojego stylu jazdy?

N.p. coś z serii Schwalbe Marathon.

 

Jeśli wolisz kupić nowy to faktycznie Twoje wymagania powinien spełnić cross albo trekking (główna różnica - trekking ma pełne wyposażenie typu błotniki, bagażnik itp., ale mogą być też różnice w wyposażeniu roweru albo geometrii ramy).

Konkretnego modelu nie podpowiem, bo uważam, że na rowerze trzeba usiąść i poczuć, czy nam pasuje a dopiero potem patrzeć na firmy, wyposażenie itp.

Za dobry stosunek jakości i klasy wyposażenia do ceny chwalone są crossy firmy Unibike (ale mnie na przykład nie podpasowały pod tyłek).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Giant Roam 0 Disc vs. Giant Roam 1 Disc
http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/17684/73829/#specifications
http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/17684/73830/#specifications

Czy warto dopłacić?
Różnica w cenie wynosi 400zł i z tego co zauważyłem różnią się:
- widelec
roam0 - SR SUNTOUR NCX-D LO
roam1 - SR SUNTOUR NEX MLO

- wspornik siodła
roam0 - GIANT Connect Composite
roam1 - GIANT Sport

- hamulce
roam0 - SHIMANO M447
roam1 - TEKTRO HDC300

- dźwignie hamulca
roam0 - SHIMANO M445
roam1 - TEKTRO HDC300

- obręcze
roam0 - GIANT S-X2
roam1 - GIANT CR70

- opony
roam0 - GIANT P-RX2
roam1 - GIANT S-RX4

Z góry dzięki za wszelkie sugestie :)

Napisano

Tadeus:

Fajny sprzęt zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena,ale...

Nie wiem czy coś się zmieniło w metodzie mocowań bagażnika / sakiew, bo nie widzę odpowiednich otworów w Krossie.

Jeżeli tak jest to raczej odpada, bo chciałbym mieć taką możliwość w razie, gdybym chciał się wybrać rowerem np na weekend.

 

Piszesz o amortyzatorze lub jego wymianie.

Czy amortyzator SR SUNTOUR NCX-D LO (w roam 0 , który mogę mieć przynajmniej 200zł taniej niż cena katalogowa) jest słaby?

Rower będzie w 60-70% przeznaczony na asfalt , a reszta to drogi polne leśne czy płyty jumbo.

 

 

Napisano
  W dniu 7.05.2014 o 23:05, keczup80 napisał:
Nie wiem czy coś się zmieniło w metodzie mocowań bagażnika / sakiew, bo nie widzę odpowiednich otworów w Krossie.

 

Ach wybacz. Faktycznie wygląda na to, że na dole ich nie ma, mimo że są na górze. Tradycyjne bagażniki faktycznie by wtedy odpadały.

 

 

 

  W dniu 7.05.2014 o 23:05, keczup80 napisał:
Czy amortyzator SR SUNTOUR NCX-D LO

 

Nic złego w nim nie ma. Szczególnie, że sam go mam :D Ale to nadal stalowa sprężyna, więc praktycznie pod każdym względem (możliwość dostosowania pod swoją wagę/tłumienie/waga amortyzatora) jest wyraźnie gorszy od powietrznego. Z zalet względem powietrznego - łatwiej i taniej go serwisować i mniej się może tam zepsuć :)

 

Skarżyłem się jedynie na tego > SR SUNTOUR NEX MLO , który jest słaby, szczególnie jak na tak drogi rower.

Napisano

 

 

  W dniu 7.05.2014 o 23:10, Tadeus napisał:
Ale to nadal stalowa sprężyna, więc praktycznie pod każdym względem (możliwość dostosowania pod swoją wagę/tłumienie/waga amortyzatora) jest wyraźnie gorszy od powietrznego.

Nic za tą cenę chyba lepszego lub porównywalnego nie znajdę?

Unibike Xenon 500zł droższy i też nie wiem jak z mocowaniem bagażnika. Poza tym amortyzator zawsze można wymienić z czasem ;)

 

P.S.

Znalazłem jeszcze Cube Nature Pro: http://allegro.pl/rower-cube-nature-pro-2014-rozmiar-58-kurier-0-i4144918591.html

ale nie wiem po literkach i cyferkach , gdzie ma przewagę nad Giant Roam 0 (jedynie zauważyłem , że ma powietrzy amortyzator i jest około 1kg lżejszy).

No i nie wiem czy uda mi się na niego gdzieś rabat w razie czego uzyskać ;)

 

Napisano

Znacznie lepszy niż Giant.

Nieco tańszy, a porównywalnie wyposażony jest też Kross Evado 7.0 z 2013. W porównaniu do Cube'a ma gorsze przerzutki, ale dużo lepsze hamulce.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.