Skocz do zawartości

[SLX] BR-M675


moropus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

 

Uprzejmie prosiłbym o pomoc doborze hamulca.

- rower Scott Aspect 10

- moja waga 71kg

- jazda głównie po płaskim terenie i polnych drogach, ale..........

- raz na dwa tygodnie jazda w górach (Alpach), raczej spokojne zjazdy, ale dość długie bo do 10km...

 

Mój wybór padł na hamulec Shimano SLX BR-M675. I tutaj pojawił się problem z wyborem klocków. Żywiczne, czy może metaliczne. Boje się, iż metaliczne klocki będą mi piszczeć w mieście. A co do tego jestem bardzo przewraźliwiony, gdyż obecnie posiadam hamulce, które... nie hamują Shimano BR-M485. Nie pomaga odpowietrzenie itd...

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie skuszę się na metaliczne. Mam jeszcze pytanie odnośnie tarcz pod SLXy metaliczne... Obecnie mam w rowerze zamontowane standardowe tarcze Shimano SM-RT53. Przejechałem na nich jedynie ok 200 km, więc są w bardzo dobrym stanie. Czy dadzą one radę z metalicznymi klockami, czy będzie też trzeba wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako, że zdecydowałem się na zakup tych hampli mam jeszcze jedno pytanie. Obecnie posiadam standardowe BR-M485 160/160. Czy zostawić stare adaptery, czy należy dokupić nowe? W sklepie napisali mi, że "jeśli obecne hamulce mają zaciski montowane w systemie PM to można zostawić stare adaptery.I tu moje pytanie... Dokupić, czy zostawić stare. Poniżej link do zdjecia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d15199039e5a71e.html

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę się do tematu i spytam, czy ktoś z Was ma może porównanie omawianych tu hamulców do Avidów Juicy 3 (takie posiadam obecnie)? Tak się składa, że ponieważ wymieniłem koła z piastami CL, więc mam praktycznie nowe tarcze Shimano (przód 180 XT, tył 160 SLX), a moje 7 letnie Juicy 3 pomimo zmiany płynu i odpowietrzania, jakoś już nie te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam m775 na metalicznych okładzinach i jest masakra. Ważę 120 kg i mieszkam w górach. Koło można zablokować praktyczne zawsze przy suchych tarczach. Na asfalcie przy 40 km/h opony piszczą po ich zablokowaniu przy zjeździe z górki. Trzeba uważać na dwie rzeczy.

1. Zablokowanie koła tylnego na kamieniach przy zjeździe wyrywa dziury w oponie.

2. Przy długich, ostrych zjazdach można spalić tarczę lub zagotować olej. W pierwszym przypadku tarcze się powykrzywiają w drugim hamulec przestaje zupełnie działać.

Jak zaczniesz czuć zapach spalenizny przy 30 na godzinę to lepiej się zatrzymaj.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Ja najwyraźniej nie jestem zbyt wymagający, ważę 95kg., a pierwszego roku byłem rowerem z tymi hamplami w Szczyrku i nie zagotowałem płynu. W drugim rowerze mam stare Deore M535 i kurczę, w życiu niczego z nimi nie robiłem, poza oczywiście wymianą kilku kompletów klocków, a działają od "wieków" bez zmian. Przede wszystkim mają dużo krótszy skok klamki od J3. Chyba pora zacząć szukać kasy, tylko skąd ją brać, cały nowy napęd, przerzutki, koła, tarcze z klockami i jeszcze hample.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Juicy 3, chyba przestają być sprawne, niby nie ciekną i nie narzekam na ich siłę hamowania, ale wkurza mnie, że chyba coraz częściej się zapowietrzają, gdyż klamki przy pierwszym hamowaniu zbliżają się mocno do kierownicy, chyba że nimi "pompuję". Ponieważ mają swoje lata i przebieg, jakoś nie chce mi się ich naprawiać, dlatego pomyślałem o wymianie hamulców, bez tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Moje Juicy 3, chyba przestają być sprawne, niby nie ciekną i nie narzekam na ich siłę hamowania, ale wkurza mnie, że chyba coraz częściej się zapowietrzają, gdyż klamki przy pierwszym hamowaniu zbliżają się mocno do kierownicy, chyba że nimi "pompuję"

Powoli trzeba wymienić uszczelki i membranke ... zapłacisz więcej za części niż za sprawny nowy hamulec średniej klasy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...