moropus Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Witam serdecznie, Uprzejmie prosiłbym o pomoc doborze hamulca. - rower Scott Aspect 10 - moja waga 71kg - jazda głównie po płaskim terenie i polnych drogach, ale.......... - raz na dwa tygodnie jazda w górach (Alpach), raczej spokojne zjazdy, ale dość długie bo do 10km... Mój wybór padł na hamulec Shimano SLX BR-M675. I tutaj pojawił się problem z wyborem klocków. Żywiczne, czy może metaliczne. Boje się, iż metaliczne klocki będą mi piszczeć w mieście. A co do tego jestem bardzo przewraźliwiony, gdyż obecnie posiadam hamulce, które... nie hamują Shimano BR-M485. Nie pomaga odpowietrzenie itd... Z góry dziękuję za wszelką pomoc! Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Metaliki mocniejsze, jak to nie hamuje? W ogóle czy strasznie słabo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Niby hamuje.. Ale brakuje mu mocy. Efekt jest taki ze po odpowietrzeniu nie mogę nawet tylnego koła zblokować...A co do tych metalicznych to nie będą piszczeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A co do tych metalicznych to nie będą piszczeć? Jak będą czyste to tylko będą szumieć. Jak sie zabrudzą, w sensie czymś tłustym, to będą piszczeć, jak chyba każde inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 W takim razie skuszę się na metaliczne. Mam jeszcze pytanie odnośnie tarcz pod SLXy metaliczne... Obecnie mam w rowerze zamontowane standardowe tarcze Shimano SM-RT53. Przejechałem na nich jedynie ok 200 km, więc są w bardzo dobrym stanie. Czy dadzą one radę z metalicznymi klockami, czy będzie też trzeba wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Spokojnie możesz jeździć na tych. Pamiętaj że przez założeniem nowych, klocków umyj porządnie tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Ok dziękuję za pomoc na pewno dokładnie odtłuszcze tarcze. Pytałem o te tarcze, bo na stronie było napisane, że mogą być stosowane tylko do klocków żywicznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 A na zębatkach pisze ze tylko łańcuch HG i przejmuje się ty ktoś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Witam. Jako, że zdecydowałem się na zakup tych hampli mam jeszcze jedno pytanie. Obecnie posiadam standardowe BR-M485 160/160. Czy zostawić stare adaptery, czy należy dokupić nowe? W sklepie napisali mi, że "jeśli obecne hamulce mają zaciski montowane w systemie PM to można zostawić stare adaptery." I tu moje pytanie... Dokupić, czy zostawić stare. Poniżej link do zdjecia. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d15199039e5a71e.html Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Możesz zostawić. Jeżeli nic im nie dolega, to szkoda kasy na nowe. Chyba, że tak jak w BS adaptery są wliczone w cenę to wtedy lepiej wziąć i sprzedać/mieć na zaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 W takim razie posiadam mocowanie IS, czy PM? Bo w sklepie mi odpisali, że jak mam PM to mogę zostawić. Pytam już na przyszłość, być może będę mógł kiedyś komuś doradzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 W ramie i widelcu masz mocowanie IS. Do tego masz założone adaptery IS-PM 160mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 ja mam slx-m675 i na zywicznych jest miazga. Stykną ci spokojnie.Waga podobna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Miazga to jest na metalach na żywicznych jest tylko bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Czyli mówicie, że mogę zostawić stare adaptery? a co do klocków to zdecydowałem się na metaliczne, bo czekają mnie zjazdy może nie szybkie ale po 10 km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Zaciski sa w standardzie PM160 wiec skoro 445 pasuje to i 675 będzie pasował. shimanowskie klocki g03s sa spoko i nie są specjalnie drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moropus Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 No to super zawsze parę złotych w kieszeni. To jutro zamawiam. Jeszcze raz dziękuję za wsparcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Podłączę się do tematu i spytam, czy ktoś z Was ma może porównanie omawianych tu hamulców do Avidów Juicy 3 (takie posiadam obecnie)? Tak się składa, że ponieważ wymieniłem koła z piastami CL, więc mam praktycznie nowe tarcze Shimano (przód 180 XT, tył 160 SLX), a moje 7 letnie Juicy 3 pomimo zmiany płynu i odpowietrzania, jakoś już nie te. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Myślę, że będzie przepaść w porównaniu do Avidów, na korzyść SLX'a, tylko jak kupować to tylko z metalikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Ja mam m775 na metalicznych okładzinach i jest masakra. Ważę 120 kg i mieszkam w górach. Koło można zablokować praktyczne zawsze przy suchych tarczach. Na asfalcie przy 40 km/h opony piszczą po ich zablokowaniu przy zjeździe z górki. Trzeba uważać na dwie rzeczy. 1. Zablokowanie koła tylnego na kamieniach przy zjeździe wyrywa dziury w oponie. 2. Przy długich, ostrych zjazdach można spalić tarczę lub zagotować olej. W pierwszym przypadku tarcze się powykrzywiają w drugim hamulec przestaje zupełnie działać. Jak zaczniesz czuć zapach spalenizny przy 30 na godzinę to lepiej się zatrzymaj. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Dzięki Panowie. Ja najwyraźniej nie jestem zbyt wymagający, ważę 95kg., a pierwszego roku byłem rowerem z tymi hamplami w Szczyrku i nie zagotowałem płynu. W drugim rowerze mam stare Deore M535 i kurczę, w życiu niczego z nimi nie robiłem, poza oczywiście wymianą kilku kompletów klocków, a działają od "wieków" bez zmian. Przede wszystkim mają dużo krótszy skok klamki od J3. Chyba pora zacząć szukać kasy, tylko skąd ją brać, cały nowy napęd, przerzutki, koła, tarcze z klockami i jeszcze hample. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luto Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 skoro deore Ci pasują to kup drugie takie i już, ja używam slx,a krótko, na dotarciu je mam, i z każdym hamowaniem jest coraz lepiej, a i tak jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Sprawne soczyste hamują bardzo podobnie jak 675 . M535 jest słabszy od 596/675 . jeżeli twoje juicy są sprawne to nie warto ich zmieniać na SLXy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Moje Juicy 3, chyba przestają być sprawne, niby nie ciekną i nie narzekam na ich siłę hamowania, ale wkurza mnie, że chyba coraz częściej się zapowietrzają, gdyż klamki przy pierwszym hamowaniu zbliżają się mocno do kierownicy, chyba że nimi "pompuję". Ponieważ mają swoje lata i przebieg, jakoś nie chce mi się ich naprawiać, dlatego pomyślałem o wymianie hamulców, bez tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 Moje Juicy 3, chyba przestają być sprawne, niby nie ciekną i nie narzekam na ich siłę hamowania, ale wkurza mnie, że chyba coraz częściej się zapowietrzają, gdyż klamki przy pierwszym hamowaniu zbliżają się mocno do kierownicy, chyba że nimi "pompuję" Powoli trzeba wymienić uszczelki i membranke ... zapłacisz więcej za części niż za sprawny nowy hamulec średniej klasy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.