Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, 

 

Uprzejmie prosiłbym o pomoc doborze hamulca.

- rower Scott Aspect 10

- moja waga 71kg

- jazda głównie po płaskim terenie i polnych drogach, ale..........

- raz na dwa tygodnie jazda w górach (Alpach), raczej spokojne zjazdy, ale dość długie bo do 10km...

 

Mój wybór padł na hamulec Shimano SLX BR-M675. I tutaj pojawił się problem z wyborem klocków. Żywiczne, czy może metaliczne. Boje się, iż metaliczne klocki będą mi piszczeć w mieście. A co do tego jestem bardzo przewraźliwiony, gdyż obecnie posiadam hamulce, które... nie hamują Shimano BR-M485. Nie pomaga odpowietrzenie itd...

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

 

Pozdrawiam,

Napisano

Niby hamuje.. Ale brakuje mu mocy. Efekt jest taki ze po odpowietrzeniu nie mogę nawet tylnego koła zblokować...A co do tych metalicznych to nie będą piszczeć? 

  • Mod Team
Napisano

 

 

A co do tych metalicznych to nie będą piszczeć?

Jak będą czyste to tylko będą szumieć. Jak sie zabrudzą, w sensie czymś tłustym, to będą piszczeć, jak chyba każde inne.

Napisano

W takim razie skuszę się na metaliczne. Mam jeszcze pytanie odnośnie tarcz pod SLXy metaliczne... Obecnie mam w rowerze zamontowane standardowe tarcze Shimano SM-RT53. Przejechałem na nich jedynie ok 200 km, więc są w bardzo dobrym stanie. Czy dadzą one radę z metalicznymi klockami, czy będzie też trzeba wymieniać?

Napisano

Ok dziękuję za pomoc na pewno dokładnie odtłuszcze tarcze. Pytałem o te tarcze, bo na stronie było napisane, że mogą być stosowane tylko do klocków żywicznych... 

Napisano

Witam. Jako, że zdecydowałem się na zakup tych hampli mam jeszcze jedno pytanie. Obecnie posiadam standardowe BR-M485 160/160. Czy zostawić stare adaptery, czy należy dokupić nowe? W sklepie napisali mi, że "jeśli obecne hamulce mają zaciski montowane w systemie PM to można zostawić stare adaptery.I tu moje pytanie... Dokupić, czy zostawić stare. Poniżej link do zdjecia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d15199039e5a71e.html

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

Napisano

Możesz zostawić. Jeżeli nic im nie dolega, to szkoda kasy na nowe.

Chyba, że tak jak w BS adaptery są wliczone w cenę to wtedy lepiej wziąć i sprzedać/mieć na zaś.

Napisano

W takim razie posiadam mocowanie IS, czy PM? Bo w sklepie mi odpisali, że jak mam PM to mogę zostawić. Pytam już na przyszłość, być może będę mógł kiedyś komuś doradzić... :)

Napisano

Czyli mówicie, że mogę zostawić stare adaptery? :) a co do klocków to zdecydowałem się na metaliczne, bo czekają mnie zjazdy może nie szybkie ale po 10 km...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Podłączę się do tematu i spytam, czy ktoś z Was ma może porównanie omawianych tu hamulców do Avidów Juicy 3 (takie posiadam obecnie)? Tak się składa, że ponieważ wymieniłem koła z piastami CL, więc mam praktycznie nowe tarcze Shimano (przód 180 XT, tył 160 SLX), a moje 7 letnie Juicy 3 pomimo zmiany płynu i odpowietrzania, jakoś już nie te.

Napisano

Ja mam m775 na metalicznych okładzinach i jest masakra. Ważę 120 kg i mieszkam w górach. Koło można zablokować praktyczne zawsze przy suchych tarczach. Na asfalcie przy 40 km/h opony piszczą po ich zablokowaniu przy zjeździe z górki. Trzeba uważać na dwie rzeczy.

1. Zablokowanie koła tylnego na kamieniach przy zjeździe wyrywa dziury w oponie.

2. Przy długich, ostrych zjazdach można spalić tarczę lub zagotować olej. W pierwszym przypadku tarcze się powykrzywiają w drugim hamulec przestaje zupełnie działać.

Jak zaczniesz czuć zapach spalenizny przy 30 na godzinę to lepiej się zatrzymaj.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Dzięki Panowie. Ja najwyraźniej nie jestem zbyt wymagający, ważę 95kg., a pierwszego roku byłem rowerem z tymi hamplami w Szczyrku i nie zagotowałem płynu. W drugim rowerze mam stare Deore M535 i kurczę, w życiu niczego z nimi nie robiłem, poza oczywiście wymianą kilku kompletów klocków, a działają od "wieków" bez zmian. Przede wszystkim mają dużo krótszy skok klamki od J3. Chyba pora zacząć szukać kasy, tylko skąd ją brać, cały nowy napęd, przerzutki, koła, tarcze z klockami i jeszcze hample.

Napisano

skoro deore Ci pasują to kup drugie takie i już, ja używam slx,a krótko, na dotarciu je mam, i z każdym hamowaniem jest coraz lepiej, a i tak jest dobrze

Napisano

Moje Juicy 3, chyba przestają być sprawne, niby nie ciekną i nie narzekam na ich siłę hamowania, ale wkurza mnie, że chyba coraz częściej się zapowietrzają, gdyż klamki przy pierwszym hamowaniu zbliżają się mocno do kierownicy, chyba że nimi "pompuję". Ponieważ mają swoje lata i przebieg, jakoś nie chce mi się ich naprawiać, dlatego pomyślałem o wymianie hamulców, bez tarcz.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Moje Juicy 3, chyba przestają być sprawne, niby nie ciekną i nie narzekam na ich siłę hamowania, ale wkurza mnie, że chyba coraz częściej się zapowietrzają, gdyż klamki przy pierwszym hamowaniu zbliżają się mocno do kierownicy, chyba że nimi "pompuję"

Powoli trzeba wymienić uszczelki i membranke ... zapłacisz więcej za części niż za sprawny nowy hamulec średniej klasy ...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...