skjaatel Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Do swojego projektu (o którym więcej na początku maja) potrzebowałem obręczy, które będą dobrze współpracowały z oponami 29 x 2.4 i 2.2. Pilnie obserwowałem rynek szukając czegoś mieszczącego się w budżecie - ceny ZTR były nieakceptowalne, WTB zbijało masę na oczkowaniu i właściwie na tym kończył się wybór. Pod koniec stycznia pojawił się budujący news na http://www.team29er.pl/ o rafkach Dartmoora. Wiedziałem już czego chcę - Rocketów. Przedłużające się oczekiwanie spowodowało, że zacząłem kombinować i rozważać przebudowę roweru w 79er'a. Dzięki kolegom z FR utwierdziłem się w tym pomyśle. Kupiłem oponę 27.5 x 2.4 (która po przymiarkach mieściła się swobodnie w widełkach) i... no niefart - błędy logistyczne opóźniły kontener z obręczami, pojawią się najprawdopodobniej na początku maja. Znowu nie miałem nic do roboty, skończył się boom w serwisie, zacząłem więc marudzić dystrybutorowi wylewając swoje żale i zawiedzione nadzieje na majówkowy wypad na nowym buildzie. No i cud, znalazł się prototypowy Revolt (nie zakładałem pierwotnie tej obręczy, wydawała się za szeroka), bez naklejek, za to w pożądanym kolorze. Dwa dni oczekiwania i jest! Kółko zaplecione na piaście Novateca D042 i szprychach Sapim Leader - do obu marek mam zaufanie, właściwie nie wracają na serwis z powodu usterek nieeksploatacyjnych. W obręczy rzuciła się w oczy jej szerokość i intensywnie czerwona, wpadająca w bordo anoda. Dobrze komponuje się z odcieniem czerwieni w anodzie takich firm jak: Nokon, Token, Odi, Answer, Bengal. Jagwire. Jakość wykonania zasługuje na pochwałę, nie było żadnych resztek po obróbce, łączenie jest niewyczuwalne. Miłym dodatkiem jest dołączona opaska. Problem pojawił się przy mierzeniu obręczy do ustalenia długości szprych - krawędź była zbyt daleko od nitu i trzeba było ustawić miernik "na oko", nie mając dla niego oparcia. Wymiary wyszły oczywiście pośrednie (269,2 i 270,8), ale szprychy 270 i 272 okazały się dobrym wyborem. Koło szybko dało się ustawić na centrownicy, chwila zabawy z dokręcaniem i gotowe. Parę danych od producenta: Szerokość zew: 33,5mm Szerokość wew: 27mm Wysokość: 22mm Waga: 565g (551g na wadze) Ilość otworów: 32 Oczkowana Pierwsze wrażenia związane z obręczą są jak najbardziej pozytywne. Wydaje się warta swojej ceny (kolorowa anoda 179zł), waga jest dobra, wykonanie bez zarzutu. Prawdziwy test przejdzie w weekend, wtedy też dopiszę swoje wrażenia. Mam nadzieję, że pojawi się w wersji 29er. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Tak z ciekawości możesz jeszcze dołączyć szerokości kapcia i średnicę całego koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Kapeć to Continental X-King Race Sport 27.5 x 2.4, średnicę i szerokość podam jutro, teraz mam foto na wadze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Udało Ci się coś zmierzyć? Bardziej mi zależy na szerokości gumy/balona niż na średnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Oczywiście, że zmierzyłem, zaznaczyłem i... zapomniałem;) Jutro jak będę w pracy, to zmierzę ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 wysokość opony na obręczy o szerokości wew 27mm wynosi 707mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) @skjaatel Możesz zamieścić kilka fotek całego roweru na obecnej różnokołowej konfiguracji. Ciekaw jestem jak ci to wyszło. Opisz proszę, jak Revolt się sprawdza w terenie, czy obręcz jest odpowiednio sztywna? Pytam dlatego, że pojawiły się obręcze Rocket29 w sklepach i pali mnie, żeby takie kupić. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez rambolbambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Rocket też już założony, zbieram się na zrobienie małej sesji. Test będzie dotyczył kół jako całości, na chwilę obecną mogę powiedzieć, że nic się nie dzieje. Szkoda, że nie ma revolta w wersji 29, opona 2.4 układa się dużo lepiej niż na węższym rockecie (ok 4mm węższy "balon"). no i jeszcze taka uwaga: revolt 27,5 ma inny odcień czerwieni niż rocket 29. Może jest to spowodowane tym, że revolta mam w wersji przedsprzedażowej (bez loga itd). Rocket na wadze: Edytowane 4 Czerwca 2014 przez skjaatel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Masz Rocketa 29 ... wybornie! Jak to się zaplatało? Sam zaplatałes? Jakie opony na to pchałes i jaką grubość osiągneły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Centrowało się normalnie. nie jest tak fajnie jak przy Mavicach 7xx, ale nie było większych uchybień. Jak na obręcz o tej wadze i cenie to rewelacja. Opony mam Conti x-king 2.4 27,5 i 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 @skjaatel FOTY! fOTY! foTY! FOty! FotY FoTY! ...całego roweru poproszę i koła przedniego. Jaką szerokość ma X-King 2.4 na Rocket 29? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 No dobra, na szybko zrobię w ciągu 2-3h, ale jakość komórki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 6 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 Parę fotek jest, wybaczcie jakość: specyfikację podam z ładniejszymi fotami;) waga 12,2kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 Widelec z przodu to SASO aluminiowe czy Force karbonowy, czy jakieś inne coś. Rower prezentuje się zabójczo dobrze! Też taki chcę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 6 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) Saso aluminiowe. wymiary opon: opona przód Continental X-King 29x2.4 zwijana. Wysokość 744mm, szerokość 55,4mm opona tył Continental X-King RS 27,5x2.4 zwijana. Wysokość 707mm, szerokość 59,4mm rower wyszedł cudownie niski (preferuję takie geo). Główka steru kończy się na wysokości 915mm, chwyty 985mm. Środek mufy jest na wysokości 290mm, stąd korby 170. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez skjaatel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Tysiak kilometrów pękł, jeden snejk, dużo wyczuwalnych dobić, a obręcz prosta. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Jak się sprawuje X-king z przodu? W jakim terenie jeździsz? Sam się zastanawiam nad sztywnym widelcem (chyba krampus zawita) tyle że nie miałem dotychczas okazji pojeździć na takim setupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 10 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2014 X-King zamienił się z Mountain Kingiem 2.4 i okazało się to dobrym wyborem. Niewielka różnica na oporach i dużo większa pewność + wydajniejsze hamowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi