zgucior Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 http://metrobikes.pl/pl/p/Rama-Specialized-Stumpjumper-S-Works-HT-29/13485 Od dłuższego czasu robię podchody do tej ramy. Rozglądałem się takze za czymś ciekawym w karbonie ale ceny są porażąjące. Warto w takiego sworksa zainwestować? Geometrię ma prawie jak karbon Sztyce też niczego sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvin Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Za alu prawie 3000 zł to cena przekosmiczna, już lepiej kup Peaka A tak na marginesie. Będę sprzedawał karbonową ramę swojego Superiora, model team 29 w rozmiarze 19 cali. Uzywana jeden sezon (przejechane jakieś 2000 km), waga około 1300 gram więc nie wydmuszka. Jakbyś był zainteresowany to pisz na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgucior Napisano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Za pika serdecznie dziękuję. za ten używany karbon także chociażby ze względu na rozmiar.Cena tego alu będzie inna, mniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 za 2,8 masz nowego mondrakera podium z wegla... trudno mi znalezc kwestie, w ktorej jest on gorszy od topowych produktow speca poza waga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgucior Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Tak się składa że jestem posiadaczem Podiuma SL w wersji 26cali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Z całą pewnością nie kupiłbym dziś ramy aluminiowej, jeśli miałbym wydać kwotę tego rzędu. W sytuacji nie upolowania czegoś markowego, mail do HongFu i masz super sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgucior Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Kim jest HongFu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Hong Fu to niestety taka Dacia... Markowe karbonowe ramy jednak różnią się i komfortem i sztywnością no i ceną. O wykonaniu nie wspominam, "prestiżu" także. Oczywiście może ktoś się obrazić i napisać, że HongFu to przecież także super rama i nie ma żadnych różnic względem np. Opena, ale za to dobra, bo karbonowa i tania. Wspomniana Dacia też ma 4 koła, kierownice, koła, szyby i silnik zatem czym się różni oprócz ceny od Bentleya. Niczym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Nie porównywałbym tego w sposób aż tak drastyczny. Na pewno te ramy nie są tym samym co produkty najlepszych marek, jednak są one ciągle w mojej ocenie znacznie lepsze niż aluminiowe, a przy tym... tańsze. HongFu to sprawdzony dostawca chińskich karbonowych części. Jest teraz pewnie kilku innych sprawdzonych dostawców, ale ja znam tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) Po co kupować aluminium Speca (choć to chwalebna marka), jeżeli można np. węglową Furię od Sikorskiego? Szczerze mówiąc to na to ostrzę zęby i może kiedyś... Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 jak pokazuje rzeczywistosc, projekty Sikorskiego choc ciekawe, to delikatnie mowiac obarczone ryzykiem rozkladu ramy na czynniki pierwsze... masz podiuma, co ci sie w nim nie podoba, ze wersja 29 odpada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 @@nabial, a to się zmartwiłem... Możesz coś więcej na ten temat? Może na PRV, co by nie robić off topa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Też chętnie bym się dowiedział, bo pamiętam że wytwórca był/jest człowiekiem na tyle zarkęconym że ciężko sprowokować go wykonania zlecenia na czas. Ale żeby produkty ulegały dezintegracji?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) projekt fulla powstawal dluuugo, wersja zaprezentowana na targach nie dotrwala do ich konca, bo poddala sie podczas jazd testowych, ktore sila rzeczy chyba nie byly ekstremalne kwestia slownosci i czasu realizacji zamowien to inna para kaloszy, ktorej nie chce nawet ruszac, bo bardzo cenie tworczosc nie zmienia to faktu, ze nieszablonowe podejscie w polaczeniu z ograniczonymi mozliwosciami najczesciej skutkuje niepowodzeniami, a o rozwalonej ramie tego pana slyszalem nie tylko w przytoczonym przypadku - sztywniaki alu Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość sworks Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Specialized to Specialized. Miałem s-worksa HT M5 z 2005 roku. Lakier i sztywność ramy powalająca- 33 tys km. Na niej zrobiłem, teraz leżakuje. Od paźdzernika ujeżdżam Speca Stumpjmper Expert Carbon 29..... Miodzio:) Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 (edytowane) W życiu bym nie wydał nawet 2kzł za aluminiaka. To już lepiej odczekać do końca sezonu i kupować zimą okazję. Szczególnie, że masz na czym jeździć. S-works alu od zwykłego alu czym się różni? Stop ten sam, geo to samo. Może ciut lżejsza?To może lepiej upolować naprawdę okazję alu "zwyklego" stumpa" na "przejeżdżenie" sezonu, nawet używkę a potem kombinować z carbonem. A nóż widelec okaże się, że jeszcze inna marka zaświta Ci w głowie.A wracając na moment do tego co Nabiał napisał odnośnie "garbatych nieszczęść" i przejścia z 26 na 29 tej samej marki - jak to jest, że macie, chwalicie, smakujecie się w tych pokrakach a potem idą won do hycla ciekawe Co do Sikorskiego - wiesz Nabiał jaki mam sam szacunek do polskich manufaktur (tylko gatunek materiału inny) - zmartwiłeś tym wpisem. Trzymałem mocno kciuki, w dodatku w WieszJakiejGazecie wychwalają pod niebiosa (ale tego "mojego" też wychwalali a samemu Naczelnemu s..pieprzył ramę).Pytanie co jest przypadkiem zatem - rama która nie wytrzymała jednego pokazu (znam historię człowieka co uparł się i na okazie połamał tytaniaka) czy przejechany Absa Cape Epic. Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 gazeta chwali, byc moze w pelni podstawnie, ale nie jest chyba tajemnica, ze obaj wlasciciele od dawna sie koleguja garbate w moim przypadku mialo sie gonic, bo z potencjalu na jazde 15h/tydz w ciagu roku zrobil sie brak czasu, zdrowia i czegokolwiek pozytywnego, wiec zaczalem myslec o fullu...ostatecznie zostal, bo szkoda bylo sie go pozbyc/nie padla uczciwa cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgucior Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 jak pokazuje rzeczywistosc, projekty Sikorskiego choc ciekawe, to delikatnie mowiac obarczone ryzykiem rozkladu ramy na czynniki pierwsze... masz podiuma, co ci sie w nim nie podoba, ze wersja 29 odpada? Odpada bo: 1) mam garbatą 26tkę , który jest świetnym rowerem , więc po co mi taka sama druga tyle ze na wiekszych kółkach 2) nie podobają mi się wersje kolorystyczne tych ram To może lepiej upolować naprawdę okazję alu "zwyklego" stumpa" na "przejeżdżenie" sezonu, nawet używkę a potem kombinować z carbonem. A nóż widelec okaże się, że jeszcze inna marka zaświta Ci w głowie. A wracając na moment do tego co Nabiał napisał odnośnie "garbatych nieszczęść" i przejścia z 26 na 29 tej samej marki - jak to jest, że macie, chwalicie, smakujecie się w tych pokrakach a potem idą won do hycla ciekawe Z tym polowaniem to jest ciężko. Dobrego stampiego nikt nie sprzeda a zajeżdżonego nie chcę bo i po co. Poza tym nie lubię uzywanych rzeczy "po kimś" Tak to prawda , chciałem sprzedać garbusa, tak jak kazdy inny rower po sezonie Lubię częste zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) No to Stary jak Cię stać, jak lubisz zmieniać rowery jak rękawiczki, jeśli nadal może szukasz swojego Świętego Gralla (wielu z nas to robi) i nie uważasz, że ponad 2 tysia za sztywną ramę alu warto - to kupuj i nie pytaj innych Ale jeśli zmieniasz tak ramy to nie zdziw się jak za rok nie odzyskasz włożonych pieniędzy w ramę. A przynajmniej nie takich jak byś chciał.Jeździsz, znasz się - chyba pomocy nie potrzebujesz. A większość chyba tu uwag opiera się na zwykłym ekonomicznym spojrzeniu na sprawę.No i jak by nie było glin (czyli alu) w hierarchii rowerowej leży dość nisko (zaraz będzie wrzawa) a płacisz jak za zboże...(mała edyta: uwaga o marności glinu nie dotyczy: golinogów, tych co zmieniają rowery raz na rok, tych bez sentymentu do klasyki, tych co przekładają każdy gram wagi i niuton mocy nad komfort ale jeszcze nie mogą sobie pozwolić na dobry carbon ) Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez anarchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 No i jak by nie było glin (czyli alu) w hierarchii rowerowej leży dość nisko (zaraz będzie wrzawa) a płacisz jak za zboże... sic! A byłem za pan brat ze swoim alu bratem po czym przyszedł o to taki... i zburzył mój światopogląd, zabrał zabawki i zgasił światło. No żesz ty... Cena tego alu będzie inna, mniejsza Co tak tajemniczo, chętnie poznamy ile można wynegocjować na tej ramie żeby wiedzieć mniej więcej na jakiej marży jest ona sprzedawana. Będzie to na pewno ciekawostka godna opowiadania przy piwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgucior Napisano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Jeździsz, znasz się - chyba pomocy nie potrzebujesz. Szczerze powiedziwaszy zależało mi na opinii uzytkowników takowych ram typu "dobra rama dobra sportowa geometria bierz" albo "miękkie g... trzeszczy piszczy , nie warto" Ramę kupiłem , wygląda obłędnie Czerwień bije po oczach Zważona na wadze elektronicznej do ryb 1600g. Myślałem ze bedzie mniej bo jak się weźmnie ją do ręki to lekka jak platerek sera z dziurami Niestety mały problem techniczny sprawił że przekładkę będe mógł zrobic dopiero po długim wekendzie Cena to tajemnica handlowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Isono Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ładna rama, i Jak rama się sprawuję ? Też jestem zainteresowany kupnem tej ramy z 2014 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgucior Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Super rama! Jeden problem wyszedł tylko z korbą shimano XT która ma oś 24 a mufa ramy jest na 46mm i musiałem "na szybko" do pressfitu dołożyć redukcję która nie tylko zwiększyła nieznacznie masę roweru ale trzeszczy od czasu do czasu Szukam takiego pressfituBB30 by od razu montować korbę 24mm bez używania dodatkowych redukcji. Pozatym wszystko ok. Zwrotne to i sztywne No i ta czerwień bijąca po oczach jak wóz strażacki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi