Laqss24 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Witam... Zmagam się z awarią mojego epicona, a dokładniej z jego kartridżem olejowym. Brak sztywności po zablokowaniu i towarzyszące stuki, spowodowało że zmuszony zostałem do zajrzenia do środka. Po odkręceniu dolnych lagów moim oczom ujrzało się to Zastanawiam się jak w ogóle mogło to pęknąć. Czy ktoś zmagał się z podobnym problemem? Czy dało by radę to w jakiś sposób zespawać, bo co prawda znalazłem nowy kartridż ale cena 230 złotych zwala mnie z nóg.Ratunku najbliższy maraton za nieco ponad dwa tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Niestety jedyną opcją jest wymiana całego tłumika. Jak do tego doszło? W moim przypadku najprawdopodobniej zbyt mocno skręcony tłumik. Jak było w twoim nie wiem. A z tego co znalazłeś nowy tłumik za 230zł, to jak mnie mam w Activi. Jest niedostępny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Za pierwszym razem nie mogłem uwierzyć ale to już trzeci tłumik z takim uszkodzeniem jaki widzę. Jeśli nie minął czas gwarancji/dwa lata od zakupu - korzystaj ze swoich praw. Jeśli minął, musisz kupić nowy tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Kolega crupez miał identyczny problem. http://www.forumrowerowe.org/topic/145272-amortyzator-suntour-epicon-rld-sf9-traci-cisnienie/?p=1359037 Tak w ogóle to jego zdjęcie dałeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STF Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 A może nie tyle, co za mocno wkrecony tlumik, tylko że źle złapał gwint i został wkręcony na "chama" ? Jeśli tego nie ruszałeś to gwarancja i wymiana. wiater dał link do takiego samego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laqss24 Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Ok dzięki za podpowiedzi, tak co prawda "pożyczyłem" zdjęcie w celu nakierowania o co chodzi, ale chyba nikt mnie nie pogryzie. Jeśli chodzi o sam tłumik to co prawda był przeze mnie ruszany, gdy wymieniałem olej było to jakieś pół roku temu i widać trochę po śrubie od kartridża ,że był odkręcany.Mogą być kłopoty z gwarancją.Ale zostało to przeze mnie wszystko dobrze skręcone, oleju za dużo nie lałem olej 7W, także nie wiem co mogło być przyczyną pęknięcia.Pewne jest, że jak na razie o dalszej jeździe mogę sobie pomarzyć.Zadzwonię do eurobika może mają na stanie te ustrojstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Niestety jedyną opcją jest wymiana całego tłumika. Zastanawiam się czy tej aluminiowej rury nie można dorobić we własnym zakresie na tokarce. Możesz się wypowiedzieć w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 W moim temacie pisałem co było przyczyną awarii, ograniczony skok poprzez olej, kóry znalazł się w nieodpowiednim miejscu. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laqss24 Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Pomysł dorobieniem takowej rurki nie jest taki zły i zapewne dało by rade ją dorobić a usunięcie usterki mniej odbiło by się na portfelu, bo nie powiem cena nowego tłumika to praktycznie połowa ceny którą dałem za ten amorek.Ale co do całej sprawy.Dzwoniłem dzisiaj za nowym tłumikiem i z tego co mówił pan z Activi, że jest to dość częsta awaria w epiconach, bo ludzie bardzo często dzwonią za tłumikami.Z tego co powiedział powodem może być sama rurka, która raz że przy kołnierzu zaraz przy gwincie jest cieńsza dwa wykonana jest z dość twardego i kruchego stopu aluminium bodajże 7060 nie jestem do końca pewny.Choć myślę czy przypadkiem przy wymianie oleju nie nalałem go troszkę za dużo.Czasu trochę jeszcze mam także coś wykombinuję.Szczęście w nieszczęściu, że tłumik pierdyknął na dwa dni przed maratonem.. Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez Laqss24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 A jak by kupić, kawałek np włókna węglowego i żywicy ? To oczywiście przykład bo to drogi materiał ale można to taniej zrobić. Nie wiem tylko że stałe stykanie sie z olejem by niczego nie poniszczyło ale skoro widelce także z carbonu robi to chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Połączenie gładkiej rurki żywicą z matą raczej średnio się sprawdzi. Trzymać to się nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Co do takich pęknięć to często się zdarza w tych epiconach z 2011. Sam próbowałem dorobić taką rurkę to skończyło się tragicznie. Jak byś potrzebował nowy kartridż to pisz na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laqss24 Napisano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 (edytowane) Puklus Klejenie, spawanie i inne wymyślne naprawy pękniętej rurki nie wchodzą w grę.Powodem jest zewnętrzna średnica rurki tłumika jak i wewnętrzna średnica goleni.Pod gwintem korony tłumik spasowany jest na dosłowny styk.Także o pierścieniach i spawach na miejscu pęknięcia można zapomnieć.W grę wchodzi dorobienie rury tłumika chociaż ciężko będzie albo dokupienie nowego kartridża. Edytowane 1 Maja 2014 przez Laqss24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 No to pozamiatane ... Zaspawać sie da i później to wyszlifować ... ale to przerost formy nad treścią. A ja nawet wiem czemu sie złamał ... czy tam pękł. Rozbierałem wczoraj epicona, zmieniałem mu skok, no i wszystko by było ok ale na dole goleni kartridż nie ma podparcia ... to bardzo nie ładnie ze strony konstrukcyjnej, a jest tam gwint ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Też miałem takie przypadki. przez to zmontowałem taką specjalną grubą tuleje o cienkiej ściance gdzie z zewnątrz wytoczyłem gwint taki co jest na dole rurki goleni, zaś środek zrobiłem o 0,1mm większy niż średnica rurki kartridźa po to żeby luzem to weszło i żeby koniec rurki kartridzą był symetrycznie w środku. To uważam że wtedy nie będzie powodował pęknięć przy tym korku, bo ogólnie on trzyma cały kartridz jest narazony na ciężką pracę. zdarzają się już takie przypadki że fabrycznie po przykręceniu całego kartridża do korony, już od dolnej strony rurki goleniowej ten kartridż nie jest w środku lecz schodzi na bok, co póżniej przy przykręceniu tej szpilki do dolnych lag i pracy amorka właśnie powoduje te pękania rurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Że się tak zapytam, to chodzi o tego epicona (o ile da się rozpoznać po zdjęciu)?http://www.kupkolo.cz/sr-suntour-epicon-lod-100mm-disc_z89829/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 2 Maja 2014 Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Tak, właśnie o tego. To jest SR Suntoru Epicon 2011. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Wersja RLD qr15 też się łapie na tę awarię? W sumie jestem zdecydowany na:http://www.kupkolo.cz/sr-suntour-epicon-rld-100-mm-disc-15mm-osa_z93569różnice między tym co podałem wyżej poza osią to jeszcze mocowanie zacisków PM, także może w środku też coś poprawili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Szukaj coś nowszego np. RLR bo wersja RLD jest na takich kartridżu jak na fotce w załączniku, składającej się z jednej rurki co głównym problemem jest pękanie przy główce korony a te z nowszej wersji składają się z dwóch elementów co daje lepsze efekty podczas jazdy Edytowane 23 Maja 2014 przez Fenthin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Wersja RLD qr15 też się łapie na tę awarię? Raczej tak. Tylko odlew jest inny, bo najwidoczniej tak im pasowało. Pewnie dlatego, żeby był przystosowany do osi 15mm. Reszta w środku prawdopodobnie taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) No to cóż- zostaje tylko zakup epicona x1http://www.kupkolo.cz/sr-suntour-epicon-x1-rl-rc-15mm-osa_z92024/różnica w cenie to równiutko koszt kartridża Edytowane 23 Maja 2014 przez Waxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.