Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Wyjaśni mi ktoś konkretniej ilość oleju jaka musi być użyta przy serwisie RS Tory Solo Air? (wersja Turnkey, przynajmniej tak googluję) W serwisie wlali mi 140 ml bo nie mogli znaleźć manuala (#1 link google) i sami nie wiedzieli,ale armor chodzi fatalnie, raz że strasznie niepłynnie i ma praktycznie dwie pozycje - włożony na jakieś 30 mm albo pozycja normalna, statyczna. 

Z tego co rozumiem, 147 ml jest prawidłową ilością, tak? (patrzymy na tabelkę po lewej, dobrze rozumiem?)

bt55.jpg

Edytowane przez hps
  • Mod Team
Napisano

Tora z solo air występowała chyba tylko w topowej wersji 318 a tam był tłumik MC czyli 130ml. Do solo air nie leje sie oleju ... to nie ma sensu. Należy uzyć odpowiedniego smaru.

 

W każdym bądź razie ilość oleju ma być taka by tłumik nie żalenie czy TK czy MC był minimalnie zanurzony w oleju. jak będzie za mało będzie lipa z blokada jak za dużo to utnie skok i może uszkodzić tłumik nawet.

Napisano

W 302 też jest solo air, ja mam ;) żeby nie zakładać nowego tematu to spytam tutaj. Zablokowany amor dość mocno uderzył no i się trochę ugiął, to normalne, ale blokada działa teraz dużo gorzej, ugina się tylko trochę ciężej niż odblokowany. Co mogło się stać? Olej wyciekł?

  • Mod Team
Napisano

Faktycznie w 302 także bywały. Tłumik TK jest zrobiony tak by sie otworzył podczas uderzenia, jednak ta wartość jest dość duża i mogła spowodować uszkodzenie. jeżeli na blokadzie ugina sie tylko trochę ciężej, znaczy ze blokada sie nie domyka lub coś sie ułamało bądź wygięło i olej tamtędy przepływa, trzeba to rozebrać niestety.

Napisano (edytowane)

@r4ttle, z tego co napisałeś dla swojego (302) to dla mojej Turnkey wg tej tabelki powinno być:
 

W dolne lagi lejesz po 6 ml oleju 15W (do lewej i prawej). Do tłumika 147ml 5W, do komory powietrza 3ml 5W.

ojol.jpg
 

 

Nie, nie mam 318, napisałem jednoznacznie:

RS Tora Solo Air (Turnkey), czyli to to ze zdjęcia, rocznik 2010

Update:
 

uqut.jpg

Edytowane przez hps
  • Mod Team
Napisano

Budowa goleni raczej standardowa jak na RSa czyli w dolne golenie wejdzie sie ok 10ml oleju, zależnie od skoku widelca. 147 ml oleju to dość sporo ja w revelu mam niewiele ponad 120ml. wlej 140, zakręć tłumik i wciskaj tłoczysko tłumika jak sie nie wciśnie do końca, to wyciągnij strzykawką tyle, żeby trzpień wszedł do końca, weź pod uwagę, że będzie on sprężynował ale powinien to robić lekko.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

Mam taką Torę jak na zdjęciu wyżej, występuje u mnie problem z powrotem do normalnej pozycji. Wygląda to tak, że gdy amortyzator popracuje bardzo wolno wychodzi z tulei. Czym to może być spowodowane? 

Napisano

Czyli źle... Jest możliwość samemu to zrobić? Ma ktoś może jakieś schematy tego amora? Bo kiedyś ktoś wrzucił ale linki są nieaktualne.

Mam też pytanie, przy okazji tego wszystkiego zmieniłbym uszczelki. Czy będą pasowały od innych amorkow RS. Bo alledrogo nie ma nic poza kurzowymi do Tory

  • Mod Team
Napisano

Przede wszystkim trzeba zdiagnozować o co Kaman. Tłumienie działa na iglicy jeżeli kręcenie pokrętłem niż nie zmienia to coś tam sie musiało stać. Mniej prawdopodobne ale możliwe są inne przyczyny. Jak nie rozbierzesz, to sie nie dowiesz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...