Skocz do zawartości

[rower] jaki wybrać do 12kg -najlepszy do rozbudowy


klopot8888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 Zastanawiam się jakiego 29-era wybrać, aby móc bez większych przeszkód zejść z wagą. Dodam , że nie interesują mnie ramy carbonowe bo chodzi mi o trwałość.

Mój budżet to max 5000zł rozmiar ramy 18.5-19.5 , mogę kupić również używanego jeżeli nadarzy się okazja w bdb stanie.

 Wiadomo, że mowa o hardtailu. Zastanawiałem się nad niżej przedstawionymi modelami , tylko nie wiem , który z nich dysonuje najlżejszą ramą zatem proszę o pomoc oraz sugestie.

 

 

http://allegro.pl/rower-bulls-copperhead-29er-51cm-1299-euro-red-i4158236577.html

 

http://allegro.pl/nowy-rower-gt-zaskar-29-elite-2013-m-wyprzedaz-i4049210604.html

 

 

Dodam tylko , że rower nie będzie startował w zawodach ale będzie użytkowany intensywnie min. wyjazd do Danii na rowerach i przejażdżki z zawodnikami po lasach puszczy zielonki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobiłem w nim ?: 
Grudzień: 
Sprzedaż starego napedu SLX , Deore - Syf i tyle. Nie dało się na tym jeździć.
Zakup : 
Najnowszego XTR'a Przerzutki TYł ( 10 biegów) 
No i jak to kupiłem to się zaczeło.
XT Przerzutka Przód... 3x10
Korba XT Nowy model.... 3x10
Manetki SLX mała róznica SLX a XT prawie żadna a cena dużo niższa...
Nowy Łancuch SLX... 10 biegowy... 116 ognisk...
Zmiana Klocków na Zeit...
Przeserwisowanie całego roweru koszt (500 zł z foxem... )
Do tego doszła wymiana kasety SLX :)
Odpowietrzenie hamulców odtłuszczenie tarcz i rózne inne pierdoły ... 
Czemu sprzedaje rower? Chciałbym na pewno zrobić jakis inny projekt:) Rower kupiłem używany wlożyłem w niego kawał nerwów i pieniedzy, wiem co mam i nie oddam za bezcen.... Mam jescze przerzutke do niego SLX na przód prawie nowa , ściagnałem a się jeszcze nie sprzedała. Rower kupiłem używany. Cena takiego roweru w salonie to koszt koło 5.7k na innych słabszych częsciach . Rower został wyceniony na foum rowerowym na 6250 w tym stanie.Wiem co mam nie oddam za bezcen na Allegro i na innych forach takie rowery to 7,5k+ z tym osprzetem . :) Sam amor ile wart :) jak po serwisie jeszcze:)Dodajmy iż nikt nie sprzedaje roweru z nowym napedem w stanie idealnym. Chcesz sie zamienić ? Masz dobry rower? Pisz może sie dogadamy. Interesująmnie bdb Kolarki i Rowery MTB 26er:) 
Specyfikacja: 
Przerzutka Przód XTR
Przerzutka PRzód XT
Korba XT Łancuch SLX
Kaseta SLX
Hamulce Formula RX
Amor Foxa 32 
Mostek Ritchey
Kierownica KCNC
Manetki SLX
Chwyty Boplight
Pedała M520 Shimano 
Koła SunRigle
Rama Cube LTD 21 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

 Zastanawiam się jakiego 29-era wybrać, aby móc bez większych przeszkód zejść z wagą. Dodam , że nie interesują mnie ramy carbonowe bo chodzi mi o trwałość.

 

Nie interesuje Cię karbon, bo nietrwały, a szukasz aluminium, które zużywa się bez porównania szybciej.

Solidna rama karbonowa po kilku latach używania będzie miała parametry zbliżone do wyjściowych, co w przypadku alu jest niemożliwe.

To tak na marginesie, bo przy założonym budżecie dobrej jakości karbonowego roweru nie kupisz.

Zejść z wagą można z każdej sztuki.

 

Edytowane przez artoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@venom, chyba jedna ciśnienie, moze zmiana pogody idzie 



"Manetki SLX mała róznica SLX a XT prawie żadna a cena dużo niższa..."  :stupid: 

Jedyny element wspomnianego napędu, który warto upgrejdować do xt, to tu niech będzie slx :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesuje Cię karbon, bo nietrwały, a szukasz aluminium, które zużywa się bez porównania szybciej.

Solidna rama karbonowa po kilku latach używania będzie miała parametry zbliżone do wyjściowych, co w przypadku alu jest niemożliwe.

To tak na marginesie, bo przy założonym budżecie dobrej jakości karbonowego roweru nie kupisz.

Zejść z wagą można z każdej sztuki.

Tak na marginesie to się mylisz. :)

Ramy te podlegają również zmęczeniu. 

Są producenci którzy dają wieczystą gwarancję na ramy alu i określone paroletnie gwarancje na ramy karbo. Widocznie jest to czymś spowodowane.

Są firmy które nie robią ram amortyzowanych z wahaczami karbonowymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W istocie porównanie alu do karbonu jest zbyt ogólne.

Bo czym innym jest alu rama od Nicolaia, Liteville, a czym innym popularne wypusty.

To samo z karbonem. Ludzie od Santa C., Intense itp. będą się zarzekać, że ich ramy zniosą ostrzał artyleryjski,

a żywica - pod grubą warstwą ochronną - nie "utleni się" na słońcu. A są takie ramy, których sztyce wbijały się

w plecy rajderom itp. Porównanie powinno dotyczyć produktów na podobnym poziomie i brać pod uwagę sposób

użytkowania. Przy niezbyt intensywnym jeden i drugi materiał przeżyją niejednego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz 12 kg 29era?

1. Kupujesz rower na ramie, jaka ci się podoba na budżetowym osprzęcie. Waga nie ma większego znacznia, osprzęt też.

2. Zaplatasz kola na fajnych obręczach i lekkich piastach. DT Swiss 533D + jakiś Novatec lub Shimano. Lekkie opony i ghetto bezdętka.

3. Kupujesz przerzutkę Shimano ZEE i manetkę SLX dla 10 biegów lub SRAM dla 9 biegów. Wywalasz nadmiarowe zębatki, manetkę i przerzutkę przednią. Masz 1x10 lub 1x9 i pół kilo do przodu.

4. Wstawiasz sztywny wideł.

5. Upłynniasz koła, amorek i nadwyżki z napędu.

 

Nie ma opcji, żeby taki rower się nie zamknął w 2500zł-3000zł i w 12kg. Mojej Cobia waży obecnie niewiele powyżej 12,6kg i tylko amortyzator czeka na wymianę.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko nie każdemu wystarczy sztywny wideł i napęd 1x9/10.
Dużo zależy od pokonywanego terenu, łydy i wytrenowania.

Zejdziesz dzięki temu jakiś kilogram albo i więcej, ale też jazda będzie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie przedniej przerzutki to była jedna z lepszych decyzji upgradu w moim pocinaku. Przełożeń mi nie brak i kosztowo wyszło mnie to jakieś 50zł. Sprzedałem stare przerzutki, dwie manetki. Co do przełożeń, to wygląda to tak:

http://gears.mtbcrosscountry.com/#28I8I19X28I13I19

Brakuje 2 najtwardszych i 3 najsłabszych biegów. Blatu i tak nie używałem a młynkowałem i tak na środkowym blacie pod każdą górkę.

Zysk wagowy: 0.5kg!

Na upartego jak już masz sprzerzutkę z Shadow+ albo Type2, to nie musisz do napędu 1x9 lub 1x10 dokładać ani złotówki.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konrad555

Zee radzi sobie dobrze bez napinacza, o ile skrócisz odpowiednio łańcuch. Na najtwardszym biegu musi być napięta, co skutkuje tym, że na kasecie 11-36 na dużej zębatce z tyłu wózek jest w linii łańcucha. Nie przeszkadza to jednak w niczym. Napęd poraża precyzją.

 

Ja wolę jednak dmuchac na zimne i zrobiłem sobie takie coś:

http://www.forumrowerowe.org/topic/157988-prowadnica-lancucha-jak-zrobic-prowadnice-lancucha-do-napedu-1x10-za-10-zl/?do=findComment&comment=1466905

obrazek3.jpg

Przy SRAM X5 z tyłu było to wręcz niezbędne. Korbę mam SRAM S800 z oryginalnym blatem 32z. Pewnie z ZEE i jakimś Narrow-Wide bym tego nie potrzebował, ale jak na razie zostało wzbudzając ciekawość innych rowerzystów i rowerzystek (Łaaaał, a co to za kółeczka Pan tam ma i taki wystający pręcik na dole?)  :laugh:

Teraz jeśli mi łańcuch spada, to tylko jeśli coś mi się w niego wkręci od spodu, albo jeśli pedałuję do tyłu. Prezes anarchy radzi, że da się bez tego jechać, że sekret tkwi w sprzęgle przerzutki a narrow-wide to może być pic na wodę.

 

Wygląda to obecnie u mnie tak:

support.jpg

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konrad555

Zee radzi sobie dobrze bez napinacza, o ile skrócisz odpowiednio łańcuch. Na najtwardszym biegu musi być napięta, co skutkuje tym, że na kasecie 11-36 na dużej zębatce z tyłu wózek jest w linii łańcucha. Nie przeszkadza to jednak w niczym. Napęd poraża precyzją.

 

Ja wolę jednak dmuchac na zimne i zrobiłem sobie takie coś:

http://www.forumrowerowe.org/topic/157988-prowadnica-lancucha-jak-zrobic-prowadnice-lancucha-do-napedu-1x10-za-10-zl/?do=findComment&comment=1466905

obrazek3.jpg

Przy SRAM X5 z tyłu było to wręcz niezbędne. Korbę mam SRAM S800 z oryginalnym blatem 32z. Pewnie z ZEE i jakimś Narrow-Wide bym tego nie potrzebował, ale jak na razie zostało wzbudzając ciekawość innych rowerzystów i rowerzystek (Łaaaał, a co to za kółeczka Pan tam ma i taki wystający pręcik na dole?)  :laugh:

Teraz jeśli mi łańcuch spada, to tylko jeśli coś mi się w niego wkręci od spodu, albo jeśli pedałuję do tyłu. Prezes anarchy radzi, że da się bez tego jechać, że sekret tkwi w sprzęgle przerzutki a narrow-wide to może być pic na wodę.

 

Wygląda to obecnie u mnie tak:

support.jpg

Fajny napęd tylko te podkładki w korbie trochę rażą. Możesz niedrogo kupić krótsze śruby z kominkami: http://www.bike-project.pl/pl/p/Sruba-do-tarcz-krotkie-Cr-Mo/1874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...