klopot8888 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Witam Zastanawiam się jakiego 29-era wybrać, aby móc bez większych przeszkód zejść z wagą. Dodam , że nie interesują mnie ramy carbonowe bo chodzi mi o trwałość. Mój budżet to max 5000zł rozmiar ramy 18.5-19.5 , mogę kupić również używanego jeżeli nadarzy się okazja w bdb stanie. Wiadomo, że mowa o hardtailu. Zastanawiałem się nad niżej przedstawionymi modelami , tylko nie wiem , który z nich dysonuje najlżejszą ramą zatem proszę o pomoc oraz sugestie. http://allegro.pl/rower-bulls-copperhead-29er-51cm-1299-euro-red-i4158236577.html http://allegro.pl/nowy-rower-gt-zaskar-29-elite-2013-m-wyprzedaz-i4049210604.html Dodam tylko , że rower nie będzie startował w zawodach ale będzie użytkowany intensywnie min. wyjazd do Danii na rowerach i przejażdżki z zawodnikami po lasach puszczy zielonki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2014/gorskie/hardtail-29/tnt-90#.U1e92qh_uuk Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez gad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klopot8888 Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 A wiadomo ile waży ten kellys?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilczekk Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Co zrobiłem w nim ?: Grudzień: Sprzedaż starego napedu SLX , Deore - Syf i tyle. Nie dało się na tym jeździć.Zakup : Najnowszego XTR'a Przerzutki TYł ( 10 biegów) No i jak to kupiłem to się zaczeło.XT Przerzutka Przód... 3x10Korba XT Nowy model.... 3x10Manetki SLX mała róznica SLX a XT prawie żadna a cena dużo niższa...Nowy Łancuch SLX... 10 biegowy... 116 ognisk...Zmiana Klocków na Zeit...Przeserwisowanie całego roweru koszt (500 zł z foxem... )Do tego doszła wymiana kasety SLX Odpowietrzenie hamulców odtłuszczenie tarcz i rózne inne pierdoły ... Czemu sprzedaje rower? Chciałbym na pewno zrobić jakis inny projekt:) Rower kupiłem używany wlożyłem w niego kawał nerwów i pieniedzy, wiem co mam i nie oddam za bezcen.... Mam jescze przerzutke do niego SLX na przód prawie nowa , ściagnałem a się jeszcze nie sprzedała. Rower kupiłem używany. Cena takiego roweru w salonie to koszt koło 5.7k na innych słabszych częsciach . Rower został wyceniony na foum rowerowym na 6250 w tym stanie.Wiem co mam nie oddam za bezcen na Allegro i na innych forach takie rowery to 7,5k+ z tym osprzetem . Sam amor ile wart jak po serwisie jeszcze:)Dodajmy iż nikt nie sprzedaje roweru z nowym napedem w stanie idealnym. Chcesz sie zamienić ? Masz dobry rower? Pisz może sie dogadamy. Interesująmnie bdb Kolarki i Rowery MTB 26er:) Specyfikacja: Przerzutka Przód XTRPrzerzutka PRzód XTKorba XT Łancuch SLXKaseta SLXHamulce Formula RXAmor Foxa 32 Mostek RitcheyKierownica KCNCManetki SLXChwyty BoplightPedała M520 Shimano Koła SunRigleRama Cube LTD 21 cali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caynon Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Luknij na modele canyona ja wlasnie czekam na grand canyon 5.9 waga 12,1 cena 800 euro czyli 3200 jakosc naprawde dobra no i jak za ta cene to dobry osprzet oczywiscie maja lepsze modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Witam Zastanawiam się jakiego 29-era wybrać, aby móc bez większych przeszkód zejść z wagą. Dodam , że nie interesują mnie ramy carbonowe bo chodzi mi o trwałość. Nie interesuje Cię karbon, bo nietrwały, a szukasz aluminium, które zużywa się bez porównania szybciej. Solidna rama karbonowa po kilku latach używania będzie miała parametry zbliżone do wyjściowych, co w przypadku alu jest niemożliwe. To tak na marginesie, bo przy założonym budżecie dobrej jakości karbonowego roweru nie kupisz. Zejść z wagą można z każdej sztuki. Edytowane 5 Maja 2014 przez artoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 SLX , Deore - Syf i tyle. Nie dało się na tym jeździć komuś ciśnienie skoczyło czy z wieloletniego doświadczenia wie to?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 @venom, chyba jedna ciśnienie, moze zmiana pogody idzie "Manetki SLX mała róznica SLX a XT prawie żadna a cena dużo niższa..." Jedyny element wspomnianego napędu, który warto upgrejdować do xt, to tu niech będzie slx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Nie interesuje Cię karbon, bo nietrwały, a szukasz aluminium, które zużywa się bez porównania szybciej. Solidna rama karbonowa po kilku latach używania będzie miała parametry zbliżone do wyjściowych, co w przypadku alu jest niemożliwe. To tak na marginesie, bo przy założonym budżecie dobrej jakości karbonowego roweru nie kupisz. Zejść z wagą można z każdej sztuki. Tak na marginesie to się mylisz. Ramy te podlegają również zmęczeniu. Są producenci którzy dają wieczystą gwarancję na ramy alu i określone paroletnie gwarancje na ramy karbo. Widocznie jest to czymś spowodowane. Są firmy które nie robią ram amortyzowanych z wahaczami karbonowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 W istocie porównanie alu do karbonu jest zbyt ogólne. Bo czym innym jest alu rama od Nicolaia, Liteville, a czym innym popularne wypusty. To samo z karbonem. Ludzie od Santa C., Intense itp. będą się zarzekać, że ich ramy zniosą ostrzał artyleryjski, a żywica - pod grubą warstwą ochronną - nie "utleni się" na słońcu. A są takie ramy, których sztyce wbijały się w plecy rajderom itp. Porównanie powinno dotyczyć produktów na podobnym poziomie i brać pod uwagę sposób użytkowania. Przy niezbyt intensywnym jeden i drugi materiał przeżyją niejednego właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 (edytowane) Chcesz 12 kg 29era? 1. Kupujesz rower na ramie, jaka ci się podoba na budżetowym osprzęcie. Waga nie ma większego znacznia, osprzęt też. 2. Zaplatasz kola na fajnych obręczach i lekkich piastach. DT Swiss 533D + jakiś Novatec lub Shimano. Lekkie opony i ghetto bezdętka. 3. Kupujesz przerzutkę Shimano ZEE i manetkę SLX dla 10 biegów lub SRAM dla 9 biegów. Wywalasz nadmiarowe zębatki, manetkę i przerzutkę przednią. Masz 1x10 lub 1x9 i pół kilo do przodu. 4. Wstawiasz sztywny wideł. 5. Upłynniasz koła, amorek i nadwyżki z napędu. Nie ma opcji, żeby taki rower się nie zamknął w 2500zł-3000zł i w 12kg. Mojej Cobia waży obecnie niewiele powyżej 12,6kg i tylko amortyzator czeka na wymianę. Edytowane 12 Maja 2014 przez rambolbambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Tak, tylko nie każdemu wystarczy sztywny wideł i napęd 1x9/10.Dużo zależy od pokonywanego terenu, łydy i wytrenowania.Zejdziesz dzięki temu jakiś kilogram albo i więcej, ale też jazda będzie inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 (edytowane) Wywalenie przedniej przerzutki to była jedna z lepszych decyzji upgradu w moim pocinaku. Przełożeń mi nie brak i kosztowo wyszło mnie to jakieś 50zł. Sprzedałem stare przerzutki, dwie manetki. Co do przełożeń, to wygląda to tak: http://gears.mtbcrosscountry.com/#28I8I19X28I13I19 Brakuje 2 najtwardszych i 3 najsłabszych biegów. Blatu i tak nie używałem a młynkowałem i tak na środkowym blacie pod każdą górkę. Zysk wagowy: 0.5kg! Na upartego jak już masz sprzerzutkę z Shadow+ albo Type2, to nie musisz do napędu 1x9 lub 1x10 dokładać ani złotówki. Edytowane 12 Maja 2014 przez rambolbambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 (edytowane) Hm, myślę, że komuś, kto zarzuci na grzbiet plecak, a nie daj puk, sakwę i ruszy na wielodniową wyrypę po górach, zabraknie więcej niż 2 najtwardszych i 3 najsłabszych. Posłuchałbym raczej kubima. Edytowane 15 Maja 2014 przez artoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konrad555 Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 @rambolbambol Powiedz mi czy przy przerzutce Zee niezbędny będzie dodatkowy napinacz na przednim blacie? Czy sama przerzutka poradzi sobie z utrzymaniem łańcucha? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 (edytowane) @konrad555 Zee radzi sobie dobrze bez napinacza, o ile skrócisz odpowiednio łańcuch. Na najtwardszym biegu musi być napięta, co skutkuje tym, że na kasecie 11-36 na dużej zębatce z tyłu wózek jest w linii łańcucha. Nie przeszkadza to jednak w niczym. Napęd poraża precyzją. Ja wolę jednak dmuchac na zimne i zrobiłem sobie takie coś: http://www.forumrowerowe.org/topic/157988-prowadnica-lancucha-jak-zrobic-prowadnice-lancucha-do-napedu-1x10-za-10-zl/?do=findComment&comment=1466905 Przy SRAM X5 z tyłu było to wręcz niezbędne. Korbę mam SRAM S800 z oryginalnym blatem 32z. Pewnie z ZEE i jakimś Narrow-Wide bym tego nie potrzebował, ale jak na razie zostało wzbudzając ciekawość innych rowerzystów i rowerzystek (Łaaaał, a co to za kółeczka Pan tam ma i taki wystający pręcik na dole?) Teraz jeśli mi łańcuch spada, to tylko jeśli coś mi się w niego wkręci od spodu, albo jeśli pedałuję do tyłu. Prezes anarchy radzi, że da się bez tego jechać, że sekret tkwi w sprzęgle przerzutki a narrow-wide to może być pic na wodę. Wygląda to obecnie u mnie tak: Edytowane 15 Maja 2014 przez rambolbambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konrad555 Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Dzięki za konkretną odpowiedź i sory za mały ot! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 @konrad555 Zee radzi sobie dobrze bez napinacza, o ile skrócisz odpowiednio łańcuch. Na najtwardszym biegu musi być napięta, co skutkuje tym, że na kasecie 11-36 na dużej zębatce z tyłu wózek jest w linii łańcucha. Nie przeszkadza to jednak w niczym. Napęd poraża precyzją. Ja wolę jednak dmuchac na zimne i zrobiłem sobie takie coś: http://www.forumrowerowe.org/topic/157988-prowadnica-lancucha-jak-zrobic-prowadnice-lancucha-do-napedu-1x10-za-10-zl/?do=findComment&comment=1466905 Przy SRAM X5 z tyłu było to wręcz niezbędne. Korbę mam SRAM S800 z oryginalnym blatem 32z. Pewnie z ZEE i jakimś Narrow-Wide bym tego nie potrzebował, ale jak na razie zostało wzbudzając ciekawość innych rowerzystów i rowerzystek (Łaaaał, a co to za kółeczka Pan tam ma i taki wystający pręcik na dole?) Teraz jeśli mi łańcuch spada, to tylko jeśli coś mi się w niego wkręci od spodu, albo jeśli pedałuję do tyłu. Prezes anarchy radzi, że da się bez tego jechać, że sekret tkwi w sprzęgle przerzutki a narrow-wide to może być pic na wodę. Wygląda to obecnie u mnie tak: Fajny napęd tylko te podkładki w korbie trochę rażą. Możesz niedrogo kupić krótsze śruby z kominkami: http://www.bike-project.pl/pl/p/Sruba-do-tarcz-krotkie-Cr-Mo/1874 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Podkładki już spiłowane w stopniu znacznym, teraz wyglądaja dobrze. Jakoś nie mam serca płacić 20zł za coś, na czym będę miał ujemny zysk wagowy. Pozatym te pozwolą mi zamocować Bashring o jakim marzę. PS. Macie jakieś dojście do tanich płyt poliamidowych 3-5mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klopot8888 Napisano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2014 Udało się kupić ORbea Alma 2012- 10,4 kg (zmieniłem siodełko na tioga spyder i korbę na XO) w super cenie na allegro 4.000 z nowym foxem kashima 32:) Pierwsze 4 miesiące super rower naprawdę jest szybki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi