Odie Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Czesc, Powoli koncze skladanie Gianta Trance X 29er na ZTR Creestach. Chce z niego zrobic w miare lekki rower do jazdy XC / Trail w okolicach KRK, Jurze i Beskidach. Waze 73-75 kg jesli to cos pomoze. Nie jezdze agresywnie, juz nie ten wiek Mam do Was takie pytanie - jakie dobre i w miare lekkie opony kupic? Chodzi mi o uniwersalne opony, okres od wiosny do jesieni. Takie zeby sie w miare na asfalt nadawaly (do tras trzeba czasem dojechac droga) i w teren oczywiscie. Rower w zalozeniu ma byc lekki i nie przewiduje dropow, jazdy po ostrych skalach itp... Zastanawialem sie nad Nobby Nic i / lub RaRa... Ale gdzies z kolei doczytalem ze Cresty nie za bardzo dzialaja z oponami Schwalbe... W sumie to nie znam sie na tym za bardzo. Co polecacie? Jaka szerokosc? 2.0 bedzie dobre czy raczej 2.1? Aha - I jeszcze jedno pytanie: lepiej isc w tubeless (tak zalecaja) czy zestaw detka + opona? Jesli tubeless, to czy koniecznie musze kupowac tasme i plyn Stana, czy sa jakies rownie dobre (i tansze) odpowiedniki? Dzieki Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez Odie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Maxiss ikon 2,2 zalane mleczkiem- jestem zachwycony w sobotę przetestowane w górach świętokrzyskich, jeden uślizg ale w głębokim błocie. Na asfalcie idą super waga wersji 2,2 60 tpi 581 a najwyższej wersji exo 2,2 591g. Poczytaj o nich bo są ogólnie chwalone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Dwa razy X-king 2.2 - dość uniwersalny set. Średni bieżnik, ale na 29-erze da radę nawet w Beskidach. Ewentualnie X-king przód Ikon tył, choć może być problem na podjazdach w błocie. Co prawda zimą okazało się że Ikon ma świetną przyczepność na mokrym, aż byłem zdziwiony. No ale w Wlkp nie mamy nawet zbliżonego błota do tego które bywa w Beskidach. Jak pójdziesz w tubeless to odpuść sobie lekkie opony w górach. Więcej się nadenerwujesz przy ciągłych laczkach niż to warte. 550g oponę da się przetrzeć z boku na byle korzeniu czy kamieniu, jak się ma pecha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrLu Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Cześć, ja bym proponował na przód chwalbe ro ro na tył ra ra obie w rozmiarze 2.25 w wersji performance bo kosztuja 80 - 90 zł a nie 160 zł i zalał dowolnym mlekiem, ja używam caffelatex, taśma też dowolna. U mnie taki zestaw działa bez zarzutu na ZTR arch ex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareklodz Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Przód RaRa, tył Geax Mezckal. Mleczko i taśmy wszystko jedno, ja polecam akurat Geax'a. Niskie ciśnienie zrekompensuje brak grubego bieżnika, a w lepszych warunkach będziesz śmigał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m81wwski Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Ja w poprzednim rowerze miałem zestaw ZTR Crest i Continental Race King. Założyłem taśmę, wentyl i dałem mleczko No Tubes i bardzo dobrze się uszczelnił zestaw. Trzymało przez prawie 6 miesięcy bez zmiany i dolewania mleczka. Oczywiście powietrze po tygodniu znikało, ale po napompowaniu rano cały maraton (50-65 km) przejeżdżałem bez problemu (przy wadzę 90 kg). Jedyny problem to było założenie opony. Musiałem użyć 2 łyżek i całego swojego ciężarku aby założyć oponę. Dobre 10 minut się siłowałem Opony uniwersalne polecam Continental X-king 2.2. Małe opory toczenia i jeżdżę na nich cały rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
provid Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Ja jeżdżę obecnie na secie MKII na przód i XK na tył i z zachwytu wyjść nie mogę Jeden z lepszych setów na jakich jeździłem. Co prawda jeżdżę na dętkach i ZTR Flow ale to nie powinno mieć większego znaczenia i powinny śmigać dobrze na Crestach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 tyl rara ss 2,25/ race king protection + przod roro ss 2,25/ x-king protection + mleko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Mam Schwalbe Thunder Burt i nie dam złego słowa powiedzieć. Przejechane dopiero z 500 km, więc długodystansowo nie wiem jak się zachowują. Nalane jakieś 50 ml mleczka na koło w zupełności wystarczyło i dobrze trzyma powietrze. Opony gładką suną po leśnych ścieżkach, w cięższym terenie też się nieźle spisują, a gorzej jest na asfalcie, gdzie czuć opór, ale zrekompensowane jest to małą wagą. Wada największa to dość spora cena za oponę, ale co poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 @up Schwalbe Thunder Burt i opory na asfalcie?! Przecież to ma środkowy bieżnik jak FF. Nie możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odie Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Ok, dzieki za porady... Koniec koncow zdecydowalem sie na Schwalbe RaRa + RoRo. Zobaczymy jak dadza rade... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Nie możliwe. Tak wiem, o wiele gładziej jest do Racing Ralph, które też mam, tylko na dętki, ale w odniesieniu do Hurricane jest znaczna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Zacząłbym od tego, że przy uszczelnianiu wbrew pozorom ważniejsze jest dobór obręczy niż opon. Na ww. Crestach da się uszczelnić niemal wszystko. Na wyżej wymienione warunki proponowałbym na tył coś z drobniejszym bieżnikiem, ale wzmacniane czy np. Maxxis IKON EXO. Na przód coś grubszego, ale bez przesady czyli np. Maxxis Ardent Race. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Ja podobnie jak nabial już chyba piąty sezon Tył RacingRalph przód Rocket Ron Z tym że drugi sezon w opcji SS, w jednym sezonie rozciąłem czy przetarłem dwie opony w krótkim czasie stąd zmiana Co do uszczelniania opon to wystarczy pompka tzw serwisowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odie Napisano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Ok, dzieki za rady. Poki co zdecydowalem sie na rara + roro. Zobaczymy jak dadza rade I teraz mam kolejne pytanie: jakie szrokosci tasme Stana trzeba zalozyc do Crestow + te opony? 21mm czy 25 bedzie lepsze? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 21! 25 nie wejdzie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odie Napisano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Dzieki za odp. Hmm, swoja droga na stronie notubes pisza, ze ZTR Crest sa kompatybilne z tasma 21 i 25mm? Stad moje pytanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 ArchEX robię na 21,więc Cresty tym bardziej.25 się wywinie na rant,a tam miejsca w ztr- nie ma...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Ja robiłem arch ex na 25 i nie wchodziło na rant Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Ja robiłem arch ex na 25 i nie wchodziło na rant Bo one maj szerokość wewnętrzną 25mm! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi