madluki Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Witam. Temat był poruszamy ale nie został wyczerpany. Kupiłem komplet saguaro 26" Opony mają oznaczenia: speed \/ , traction /\ ( patrząc od góry ) Zbilo mnie to z tropu bo mam te same gumy w rozmiarze 29" i bieżnik jest ustawiony przeciwnie do 26" i logicznie czyli : /\ speed, \/ traction. To jakiś bład oznaczenia czy chłopaki zdecydowali jednak że ułożenie jodełki "pod włos" daje mniejsze opory ..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Daje daje , ale jak zalozysz ta jak masz w 29 to nic nie bedzie , ja osobiscie zawsze 2 szt ustawiam na speed i na opory toczenia oraz przyczepnosc nie narzekam , opcja trakcja sprawdza sie ponoc przy blotnistym stromym podjezdzie , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Ja gdy miałem jeszcze 2 x Saguaro to przód miałem ustawiony na traction a tył na speed i było optymalnie . Teraz mam 2 x Gato 2.3 TNT i te gumy trzymają wszędzie jak głupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Spoko kumam jak ustawić bieznik żeby uzyskać pożądany efekt, ale dlaczego producent myśli inaczej ? Jeszcze raz. Mamy dwie opony o takim samym biezniku. Oznaczenie na oponach wygląda tak: 26" <- »»»»» <- ««««« speed/traction 29" <- ««««« <- »»»»» speed/traction Jak widać 26 to negatyw 29. Tak jak mówicie intuicyjnie prawidłowe oznaczenie to te z 29" ale skąd ta różnica ? Czy nowe serię 29".też mają "negatywne" oznaczenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 może to błąd producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Teraz mam 2 x Gato 2.3 TNT i te gumy trzymają wszędzie jak głupie Nie za duże opory masz na tyle? Na przodzie też używam Gato 2.3 i trzyma rewelacyjnie. Na tyle Saguaro 2.2. W 29erze przyczepność znakomita, nawet w lekkim błocie. Dobry balon, komfort, a toczenie się niesamowite. Mamy dwie opony o takim samym biezniku. Oznaczenie na oponach wygląda tak: 26" <- »»»»» <- ««««« speed/traction 29" <- ««««« <- »»»»» speed/traction Jak widać 26 to negatyw 29. Tak jak mówicie intuicyjnie prawidłowe oznaczenie to te z 29" ale skąd ta różnica ? Czy nowe serię 29".też mają "negatywne" oznaczenia ? Podobna sytuacja była w Nobby Nicach. Ludzie zakładają tak jak na zdjęciu (http://www.uabike.com/gallery.html?album=5&photo=491), tak jak napisał producent na oponie, przez co klocki boczne w oponie na przodzie, zamiast coraz bardziej wgryzać się w ziemię odpuszczały. Zamiana opony o 180 stopni powodowała ogromną poprawę trakcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Nie za duże opory masz na tyle? Nie nic takiego nie zauważyłem , kręci się podobnie jak saguaro ale szybciej zużywa się bieżnik i jest bardziej przyczepna . W 29erze przyczepność znakomita, nawet w lekkim błocie. Dobry balon, komfort, a toczenie się niesamowite. Niby tak ale ja często jeżdzę w dużym błocie , dla mnie 2 x Gato 2.3 TNT jest idealnym zestawem na cały rok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 2.3 TNT jest idealnym zestawem na cały rok . A różnice in plus na korzyść TNT vs. Kevlar? Zwijana dobrze się uszczelnia i nie widziałem sensu wchodzić w TNT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Ja jeżdzę na 2.3 tnt z dętkami . Plusy względem wersji kevlar to możliwość zejścia niżej z ciśnieniem w oponach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Plusy względem wersji kevlar to możliwość zejścia niżej z ciśnieniem w oponach . Śmigam na P - 1.8, T - 2.0 na Kevlarze. Starcza :-) Ja jeżdzę na 2.3 tnt z dętkami . Przejdź na tubeless. Wtedy dopiero jest zabawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Miałem Saguaro zalane mlekiem i stwierdziłem że mleko nie dla mnie , za dużo babrania się z tym , potem czyszczenia gumy z mleka i biegania za kompresorem . Wolę dętki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.