madluki Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Witam. Temat był poruszamy ale nie został wyczerpany. Kupiłem komplet saguaro 26" Opony mają oznaczenia: speed \/ , traction /\ ( patrząc od góry ) Zbilo mnie to z tropu bo mam te same gumy w rozmiarze 29" i bieżnik jest ustawiony przeciwnie do 26" i logicznie czyli : /\ speed, \/ traction. To jakiś bład oznaczenia czy chłopaki zdecydowali jednak że ułożenie jodełki "pod włos" daje mniejsze opory ..?
GhOsTwrc Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Daje daje , ale jak zalozysz ta jak masz w 29 to nic nie bedzie , ja osobiscie zawsze 2 szt ustawiam na speed i na opory toczenia oraz przyczepnosc nie narzekam , opcja trakcja sprawdza sie ponoc przy blotnistym stromym podjezdzie ,
jasinski21444 Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Ja gdy miałem jeszcze 2 x Saguaro to przód miałem ustawiony na traction a tył na speed i było optymalnie . Teraz mam 2 x Gato 2.3 TNT i te gumy trzymają wszędzie jak głupie
madluki Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Napisano 23 Kwietnia 2014 Spoko kumam jak ustawić bieznik żeby uzyskać pożądany efekt, ale dlaczego producent myśli inaczej ? Jeszcze raz. Mamy dwie opony o takim samym biezniku. Oznaczenie na oponach wygląda tak: 26" <- »»»»» <- ««««« speed/traction 29" <- ««««« <- »»»»» speed/traction Jak widać 26 to negatyw 29. Tak jak mówicie intuicyjnie prawidłowe oznaczenie to te z 29" ale skąd ta różnica ? Czy nowe serię 29".też mają "negatywne" oznaczenia ?
COOLoo Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Teraz mam 2 x Gato 2.3 TNT i te gumy trzymają wszędzie jak głupie Nie za duże opory masz na tyle? Na przodzie też używam Gato 2.3 i trzyma rewelacyjnie. Na tyle Saguaro 2.2. W 29erze przyczepność znakomita, nawet w lekkim błocie. Dobry balon, komfort, a toczenie się niesamowite. Mamy dwie opony o takim samym biezniku. Oznaczenie na oponach wygląda tak: 26" <- »»»»» <- ««««« speed/traction 29" <- ««««« <- »»»»» speed/traction Jak widać 26 to negatyw 29. Tak jak mówicie intuicyjnie prawidłowe oznaczenie to te z 29" ale skąd ta różnica ? Czy nowe serię 29".też mają "negatywne" oznaczenia ? Podobna sytuacja była w Nobby Nicach. Ludzie zakładają tak jak na zdjęciu (http://www.uabike.com/gallery.html?album=5&photo=491), tak jak napisał producent na oponie, przez co klocki boczne w oponie na przodzie, zamiast coraz bardziej wgryzać się w ziemię odpuszczały. Zamiana opony o 180 stopni powodowała ogromną poprawę trakcji.
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Nie za duże opory masz na tyle? Nie nic takiego nie zauważyłem , kręci się podobnie jak saguaro ale szybciej zużywa się bieżnik i jest bardziej przyczepna . W 29erze przyczepność znakomita, nawet w lekkim błocie. Dobry balon, komfort, a toczenie się niesamowite. Niby tak ale ja często jeżdzę w dużym błocie , dla mnie 2 x Gato 2.3 TNT jest idealnym zestawem na cały rok .
COOLoo Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 2.3 TNT jest idealnym zestawem na cały rok . A różnice in plus na korzyść TNT vs. Kevlar? Zwijana dobrze się uszczelnia i nie widziałem sensu wchodzić w TNT.
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Ja jeżdzę na 2.3 tnt z dętkami . Plusy względem wersji kevlar to możliwość zejścia niżej z ciśnieniem w oponach .
COOLoo Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Plusy względem wersji kevlar to możliwość zejścia niżej z ciśnieniem w oponach . Śmigam na P - 1.8, T - 2.0 na Kevlarze. Starcza :-) Ja jeżdzę na 2.3 tnt z dętkami . Przejdź na tubeless. Wtedy dopiero jest zabawa.
jasinski21444 Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisano 25 Kwietnia 2014 Miałem Saguaro zalane mlekiem i stwierdziłem że mleko nie dla mnie , za dużo babrania się z tym , potem czyszczenia gumy z mleka i biegania za kompresorem . Wolę dętki .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.