gof Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Czesc, chcialbym sobie zlozyc rower w tym stylu: Czyli rower ewidentnie komutersko-wycieczkowy. Glowne priorytety - wygoda i utylitarnosc. Chcialbym zeby byl: - stalowy - sztywny - na pączkach Big Apple 2.35 - z pelnymi blotnikami i bagaznikiem - z napedem 1x9 lub 10 Aktualnie mam Cube Analoga, ktory sprawdza sie calkiem niezle, ale ma pare ale - z tylu pod blotnik nie wchodzi nic wiekszego niz 2.0, na widelcu nie ma oczek do montazu blotnika, wiec musialem go zamontowac na opaski zaciskowe i troche sie telepie na wertepach jak puscic kierownice jedna reka, no i amortyzator w moim odczuciu nic nie wygladza dziurawych polnych drog a na podjazdach zamula. Jezdze praktycznie caly czas na zablokowanym. Przerzutki przedniej uzylem moze raz. Myslalem zeby kupic zestaw Inbred+Cromoto i przelozyc na niego osprzet z Cube'a, a potem sukcesywnie wymieniac na lepsze co sie wytrze. Z czym trzeba sie liczyc przy takiej podmianie? Na pewno wiem ze sztyca bedzie inna i bede potrzebowal przejsciowek do hamulcow. Cos poza tym? Chyba stery beda potrzebne nowe, w Cubie sa polzintegrowane, Inbred podobno przyjmuje zewnetrzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankierownik Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Inbred: Sztyca 27.2mm Zacisk sztycy 29.8mm (ew. 30mm) Stery zewnętrzne EC34/28 Pełne pancerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam. Inbred to Dobry pomysł, ale niema otworów montażowych na błotniki( chodzi o te górne bo dolne można połączyć z bagażnikowymi) i w PL ciężko będzie ci zdobyć pełne błotniki, które szczelnie pokryją 2,25. Przy przekładce trzeba będzie dołożyć do sterów, sztycy (kupując ramę od razu kup w on one zacisk bo u nas ta średnica jest ciężko dostępna), no i pewnie długość mostka będzie trzeba zmodyfikować. Osobiście posiadam Inbreda w wersji slot drop... i jestem zachwycony ale na takiego miszczucha brałbym surly orge'a bo: v brake, więcej oczek motażowych, ale niestety cena nie zachęca a po drugie nie rozumiem idei takich rowerów (o tym nie będę dyskutował bo to rzecz gustu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Co do otworow montazowych - widzialem patenty starego uchwytu od tylnego swiatelka na dole i przewiercenie otworu w monostayu na gorze. Jak wszystko inne zawiedzie, pozostaja wszechuzyteczne opaski zaciskowe Blotniki juz mam SKS Bluemels 65mm. Nad Ogre i Karate Monkey sie zastanawialem, ale podobno te ramy sa toporne i niewygodne, no i przeraza mnie wizja zdejmowania kola z poziomych hakow z pelnym blotnikiem. Rower nie ma byc miejski, jezdze nim do pracy przez lasy i pola, no i na wycieczki przez lasy i pola O Big Apple czytalem ze radza sobie ze wszystkim poza glebokim blotem, po oblodzonych goloborzach nie planuje na nim zjezdzac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Kłaniam, Nieprawda... Stare Inbredy nie miałe, nowe mają: Może byc jeszcze Gienek, taki jak Lordowy Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Co do montażu błotników to też sobie sam robię uchwyty ale się nie chwalę bo są tacy co to druciarstwem nazywają w takim razie inbred jest dla Ciebie i rzeczywiście torowe haki i pełne chlapacze to cienka sprawa. PS. jeszcze jeden patent... niby wideł salsy ma górny otwór na błotnik... ale jest trochę wysoko. Hamburgery mają taki szpej ale ja takie tworze z rurki pcv od C.O. tak to wygląda w orginale http://problemsolversbike.com/products/fender_flute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 22 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Jeszcze Karate Monkey się nadawa... To już jednak spory wydatek, ale jakby co to niemiaszkowy bike-components ma już prawie pełen asortyment Surly.Ale nie ma to jak pełen błotniczek na Mukluku. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez adamos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Ja wiem ze sa fajne ramy i rowery Tylko kwestia budzetu tez sie liczy. Rozwazalem Salse El Mariachi z bike-components, na ebayu brytyjskim widzialem Soma Juice w moim rozmiarze, ale to sa 2 klocki za sama rame. Inbred ma byc bardziej na sprobowanie czy stal jest faktycznie tak realna jak wszyscy pisza Bob - patent z rurka PCV zapamietam, ja planowalem po prostu kawalek plaskownika z przodu widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drezyna Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) gof, 880 złociszy z przesyłką, przekładka bedzie z ltd 2013, też 1x10 ale widły zostawiam( recon), jak bedzie gotów napisze co i jak( przesyłka ma byc do 06.05 więc w połowie maja) Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez drezyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 No bez nabiału proszę, świeta się skończyły... Płacić jakieś chore pieniądze za kawałek plastiku? SKS w zestawie dodaje przedłużki... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 żeby nie zakładać nowego wątku to zapytam tutaj, jaką kierownice polecacie do roweru w stylu roweru budowanego w tym wątku, który miałby jeszcze przemierzać różne kontynenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolg Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Ogólna rada - nie za szeroką Jeżeli chcesz z nim latać, przewozić go i upychać. Dokładniejsze wskazówki zależą od Twoich upodobań. Dość popularne wśród rowerowych włóczęgów są tzw. alt-bary, czyli kierownice nietypowe, posiadające znaczne gięcie w tył. Nie każdemu to pasuje, musisz sam podjąć decyzję. Na forum trochę o tym pisano, np kolega Anarchy w tym poście: http://www.forumrowerowe.org/topic/130279-rowery-nietypowe-tlusciochy-roznokolowce-29-monstercross-jedynaki-bezprzerzutkowce-itp/?p=1412058 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Ja bym sie rozejrzal za czyms oferujacym wiecej pozycji dla rak. Teraz mam Mary i jakkolwiek wygodna inicjalna pozycja by nie byla, po jakims czasie zaczyna sie tesnic za jakas inna. Mi sie marza wąsy albo dirt dropy, ale rozumiem ze do nich trzeba by sie pozegnac z hamulcami hydraulicznymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Teoretycznie tak, ale są jakieś adaptery dla np. R1http://www.cxmagazine.com/drop-bar-hydraulic-disc-brakes-cable-pull-adapter-for-cyclocross-cannardkwestia zaadaptowania czegoś podobnego do innych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 'I tu rodzi się kolejne pytanie, czy jest możliwe nie stosując klamko manetek zamontować hydrauliczne "zwykłe" avidy i manetki do "wąsów"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 24 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) ..albo zakupić klamki tektro pod tarczówki avidowe mtb, a tak w ogóle to kupić mechaniki avida w wersji road. i po problemie Na allegro teraz prosta wersja 5 road jest od Darka z Synkrosa po 89zł (!) czy jakoś tak za sztuczkę Tak, na dalekie wyprawy (a gdzie Ty się Paweł/buchar wybierasz?) to dropbar jak malowany A po co Ci hydrauliki? To już bbecze be są? Arek w zeszłym towarzyszył mi w Pirenejach, wszerz i wzdłuż (pewnie pamiętasz) - bb7 miał i stykało a nie jechaliśmy ani na lekko ani powoli. Czarnogórę robił nawet na bb5 ale do dziś pamiętamy oba jak ustawialiśmy zacisk w ulewie... No i jak by nie było - i avid i shimano wypuściło klamki szosowe pod hydraulikę, znaczy się na upartego i bardzo chcącego da się. A jak na wyprawy (czy do miasta) to zakupić jeszcze retro shifta i po kłopocie.retroshift dla przypomnienia: Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez anarchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Kolego Dawidzie, tak się składa ze akurat bb7 mam, co bardzo cieszy moją kieszeń, i chyba posłucham waszych rad, zamówię z on-ona "wąsy" (podoba mi się to określenie), założę klamki trektro jak szanowny Dawidzie zasugerowałeś i do tego przełożę moje manetki i zmiana siodełka, opon i inbred może wyruszać w trasę. Inbred i wąsy powinno być całkiem sympatycznie. Cieszy mnie też to iż bardzo fajnie jest rozwiązany system mocowania manetek, mogę bez zdejmowania gripów, rozwijania owijek i przeklinania, zmieniać je ponieważ mam 2 kpl obejm z allegrowej promocji^^ Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez buchar69 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 24 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Szanowny Kolego Pawle z Breslau, jeśli zamówić masz wąsatą mysz to może przemysz (znaczy się przemyśl) to raz jeszcze, zerknij w wątek monsterowy i pomyśl nad kierą od Kiszpanów. Ivan zanabył i jak do wąsatej nie był przekonany tak tamta mu podchodzi. Ja mam mysze w domu i powiem, że jej krótkie dolne chwyty trochę mnie irytują.A manetki retro maja tą mała przewagą, że jak glebę człowiek zaliczy to nie idzie do wyrzucenia klamkomanetka shiemano czy srama za pieryldziesiąt złotych ale labo ten adapter albo sama klamka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Kolego z drugiego zachodniego końca naszego pięknego kraju, mógłbyś mi wyjaśnić kim byli Kiszpani i jaka rurkę zagięli na kształt wąsów?, staram się przeglądać wspomniany wątek, ale tego nie kojarzę a znaleźć to tam nie będzie mi łatwo. A co do manetek to chciałem zastosować zwykłe manetki mtb, na których jeżdżę na co dzień w inbredzie, gdzieś w środku kiery. Ułatwione to mam dzięki właśnie dwóm kompletą obejm, nie muszę zmieniać chwytów rozwijać owijek. Zamiast klamko manetki tylko klamkę tektro rl 520, albo rl 340, jeszcze nie wiem czym się różnią. Wszystko po to by minimalizować koszty i zajmowane miejsce w moim 10 m pokoju, poza tym jeszcze w sumie nie znalazłem cen tych retro. No i też wspomniane retro shifty to kolejne motanie się przy transformowaniu inbred'a mtb 29 w inbred'a touring 28, ustawianie przerzutek, chociaż z drugiej strony pol godziny roboty więcej a na całej trasie komfort chyba trochę większy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 24 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 kierę wynajdę i podesle na privaKlamki tektro: 520 ma dłuższy uciąg i jest do V-ek i dysków mtb, 340 to klasyka szosowa - krótki ciąg pod canti, mini V-ki lub szczęki szosowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olgierd Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Ja się ze swojej strony mogę (nadal) podpisać oburącz pod wyborem Mary: kosztuje mało, leży dobrze, wygląda nieźle, widzę, że nawet pogrubiona się pojawiła w sprzedaży. Fakt, że obecnie używam tylko w moim miejskim dojazdowcu, ale chyba tylko dlatego, że na dłuższe trasy jednak preferuję rogi, a jakoś Mary rogata chyba by mi się nie widziała... z uszanowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Kurde, tygodniami szukalem jakichs lekkopolslickow z duzym balonem i nic nie znajdowalem poza balonowkami od Schwalbe, a tu prosze: http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOBSC1/on-one-bsc-type-1 - 29x2.3 - jakis tam bieznik zawsze jest - lzejsze od Big Apple - tansze od Big Apple - rowno 0 opinii w internecie Jak myslicie, warto zaryzykowac? Big Apple praktycznie wszedzie zbieraja peany, o tych nie ma ani slowa na zadnym forum, nie mowiac juz o kontrolowanych testach. Podobno to jest rebrand Vee Rubber Speedster. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Dobra, bo jak sie tak bede zastanawial to sie jeszcze rozmysle Chcialbym potwierdzic ze celuje w dobry rozmiar. 183cm, 85 przekroku, planuje rame 18. Z kalkulatora na competitive cyclist wychodzi mi 594-604 mm gornej rury, Cube'a mam ichniejsza "19", ktora ma rowno 600 i dobrze mi sie jezdzi. Ten inbred 18 mialby ~602. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 28 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Mam dokładnie tyle samo wzrostu i też zawsze poruszam się w okolicach ~600mm górnej rury jeśli chodzi o MTB-owe sztywniaki. 18-stka Inbeda powinna być OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi