Mistrz1 Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam, Mam zamiar kupić rower do jazdy po mieście i lekkim terenie (polna, leśna droga). Byłem w kilku sklepach i owe modele zostały mi polecone: - http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/crosstrail/crosstrail - Specialized Crosstrail - Zostałem poinformowany o dobrej geometrii ramy, przemyślanych chwytach i renomie marki - http://www.unibike.pl/flashgts.html - Unibike Flash GTS - Ponoć składane w Polsce - http://www.wheeler.pl/cross-61 - Wheeler Cross 6.1 - Niemiecka firma (dobrze?) Jestem laikiem i chętnie wysłucham opinii ludzi bardziej kompetentnych o tych rowerach. Jestem również zupełnie otwarty na inne propozycje, jeżeli takie będą. Chciałbym wydać około 1500 - 2000 złotych. Dziękuje za odpowiedzi, Alexander
Shiryu Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Wheelera skreśl od razu ze względu na wolnobieg. Specialized fajny, choć cena głowy nie urywa. Unibike dość podobny do Speciala, ale tańszy. W tej cenie jest jeszcze Giant Roam 3. Różnice między nimi są nieduże, trudno wybrać zdecydowanie najlepszy. Już bardziej sensowne byłoby wybieranie po geometrii. Jak chcesz czegoś ekstra, to musiałbyś dołożyć stówkę ponad limit
Mistrz1 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Napisano 22 Kwietnia 2014 Mogę dołożyć nawet więcej niż 100 zl jeżeli warto. Mógłbyś proszę powiedzieć czym ten droższy unibike się odróżnia (dlaczego jest droższy . I czemu odradzasz wolnobieg?
Shiryu Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Wolnobieg odradzam, bo jest znacznie mniej wytrzymały niż kaseta. Poza tym coraz mniej się tego produkuje, co utrudni w przyszłości ewentualną wymianę (wymiana na kasetę wiąże się z zaplataniem koła). Viper w stosunku do pozostałych ma o 2 klasy lepszy napęd i hydrauliczną blokadę skoku amortyzatora (niby drobiazg, ale przydatny).
Mistrz1 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Napisano 22 Kwietnia 2014 Czy warto zastanowiać się nad lepszymi przekładniami jak ja i tak prawdopodobnie będę używał 5 z X biegów? Z drugiej strony faktycznie wolałbym wspierać polskie przedsiębiorstwo niż amerykańców...
Shiryu Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Tak, choćby ze względu na lepszy komfort pracy. Poza tym więcej przełożeń to większa swoboda wyboru odpowiedniego w danych warunkach.
Mistrz1 Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Napisano 23 Kwietnia 2014 A jak się miewa sprawa z hamulcami tarczowymi? Warto się interesować, czy nie w tej klasie cenowej? I w ogóle, czy ma to sens? Jak bym miał się decydować na crosstrail'a to warto dołożyć tą parę stów na lepszą przekładnie?
Tadeus Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Ja bym przy takim budżecie tarczówki odpuścił. Viper jest bardzo dobrym, zrównoważonym rowerem na w pełni markowych częściach. Koło 2 tys raczej nic lepszego nie dostaniesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.