Skocz do zawartości

[ oświetlenie ] zestaw za ok. 150 zł


p0tfur

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich użytkowników forum. Zbliża sie sezon rowerowy wiec pomyslalem o tym aby zadbac o wlasne bezpieczenstwo i kupic oswietlenie lepsze niz te za kilka zlotych z supermarketu. Przejrzalem mnostwo tematow i opinii jednak nie do konca potrafie wszystkie te informacje przetworzyc gdyz w tym temacie jestem laikiem. Poszukuje wiec zestawu tył+przod za okolo 150 zł. Na tył najlepsze opinie zbiera mactronic walle i chyba taki bedzie moj wybor. Aczkolwiek mozna kupic cos tanszego zeby przednia lampka byla lepsza. Od razu powiem ze nie posiadam zadnych ladowarek ani akumulatorkow wiec chcialbym aby te +- 150 zl pokrylo wszystkie koszty. Nie jestem wyczynowcem, lecz czesto wracam po zmroku od dziewczyny lub z pracy. W weekendy jakas wycieczka nad pobliskie jezioro. Glownie poruszam sie poza terenami miejskimi. Licze na Wasza pomoc i z gory dziekuje za wyrozumiałość. Pozdrawiam. 

Napisano

Ja zastosowałem następujące rozwiązanie:

 

Przód: modowany Convoy S2 z uchwytem na rower, ładowarką i 2x akumulator 18650 (zapłacisz około ~140zł z przesyłką kupując na swiatelka.pl)

Tył: tania chińska lampka na 3 diodach LED za 10 zł

 

Jeśli nie boisz się lutowania i jesteś na podstawie instrukcji z neta sam wprowadzić modyfikacje, to będzie taniej zamówić latarkę z Chin.

Napisano

Hmm widze teraz aukcje na allegro. Modowana latarka convoy s2 za 99 zł. Do 50 zl powinienem chyba dokupic pozostale akcesoria w sklepie elektronicznym. Ewentualnie, moglbym prosic jakis link do tej latarki na światelka.pl ?

Napisano

Convoy S2 nawet w wersji niemodyfikowanej spisuje się bardzo dobrze.

 

Convoy S2 (6x AMC7135, 2.1A) - są też mocniejsze S2 z 8x AMC7135 (świeci jaśniej ale żre więcej prądu i bardziej się grzeje)
Ładowarka tania lub bardziej uniwersalna (można nią ładować akumulatorki AAA do tylnej lampki)

Uchwyt lub taki (w obu z średnicą może być problem - 1.5mm grubości kawałek gumy jako podkładka wystarcza - dla wygody przyklejona wewnątrz uchwytu taśmą dwustronną)

Tył
Ogniwa (2 sztuki, jedno na zapas do kieszeni na dłuższe jazdy)

Minus z Chin - czekanie nawet miesiąc na dostawę i kłopotliwa w realizacji gwarancja sprzętu. Za to tanio.

Pozostaje rozważyć za i przeciw, wybrać albo prosto z Chin albo ulepszoną na rodzimym rynku. Z Chin się tak czy siak opłaca brać dwie latarki - drugą potem zachciewa się mieć na kasku :-) (np. Convoy S3 (szerzej świeci ale zasięg mniejszy) i wspomniany już uchwyt, który da się zamontować na kasku paskami velcro)

W 50zł nie zmieścisz się z ładowarką, ogniwami, tylną lampką, uchwytem - zwłaszcza w sklepie elektronicznym. Zapomnij. Powyżej masz ceny w dolarach, razy kurs i mniej więcej zorientujesz się ile co kosztuje by wiedzieć jak bardzo w elektronicznym chcą Cię ogolić z gotówki ;)

 

Napisano

 

 

Na tył najlepsze opinie zbiera mactronic walle i chyba taki bedzie moj wybor.

 

BRIGH EYE Mactronic'a będzie lepszym wyborem po mojemu. Diodę 0,5 W ma tylko jedną i będzie dłużej świecić. W dodatku według mnie lepiej uszczelniona, bo przycisk w WALLE po chlapaniu w błocie może zacząć się przecierać i przepuszczać wodę.

 

Nie mogę czytać jak ktoś pisze, że na tył to byle co, ale na przód to musi być jakieś cudo. Jest zupełnie odwrotnie! Tył jest ważniejszy, bo z przodu unikniesz wjechania kogoś w Ciebie. Od tyłu nie masz takiej opcji, bo nie widzisz. Niestety budżet mały, żeby pokryć Twoje potrzeby. Ja proponuję lampkę na tył BRIGH EYE Mactronic'a to koszt około 40 zł, albo nawet i mniej jak trafisz na okazję, lub promocję. Do tego dobra ładowarka procesorową np. BC-700 to jakieś 90 zł z funkcją rozładowywania. Jest już 130 zł. Do tego komplet baterii AAA do lampki tylnej to około 20 zł i budżet wykorzystany. Tak, zaraz padną głosy, że to nie jest ogniwo Li-ion 18650 i nie naładujesz tego tą ładowarką, a na przód takie są fajne. Jednak baterie AA i AAA są popularne i mają wiele zastosowań. Możesz zawsze naładować baterie do aparatu. Do innych lampek na tył i używać ich zamiennie z innymi urządzeniami itd. Ogniwo ma jedno zastosowanie, a w krytycznej sytuacji nie pójdziesz do sklepu i nie kupisz baterii tylko zostaniesz bez oświetlenia. Nawet w drastycznej desperacji odkupisz od kogoś na wiosce baterię z pilota. :P Bez przodu będziesz musiał sobie jakoś poradzić dopóki nie uzbierasz na oświetlenie z przodu. Ewentualnie alternatywą jest kupienie zestawu MERIDA SNAKE za 30 z na przód i tył. Baterię z allegro kosztują 1 zł za sztukę. Potrzebujesz 4 baterię na zestaw przód+tył. W zestawie otrzymujesz już baterię więc nie musisz się martwić o to od razu. Efektywnego i widocznego świecenia masz na 20 godzin minimum. Ja je kupiłem jako rozwiązanie tymczasowe zanim nie uzbierałem konkretnych pieniędzy na dobre oświetlenie. MERDIA jest dobrym oświetleniem i tymczasowo będziesz widoczny z tyłu jak i z przodu, a nawet lekko oświetlisz sobie drogę. Tak to prawda chociaż wyglądają bardzo niepozornie.

 

http://allegro.pl/hit-merida-zestaw-oswietlenia-lampek-2led-snake-i4147766162.html

 

http://www.mactronic.pl/pl/products/adventure_line/1826/bright_eye_lampa_rowerowa_tylna_bike_pro_05w_led/945.html

 

http://allegro.pl/mactronic-lampa-tylna-bright-eye-0-5w-i4159426079.html

Napisano

Walle ma zaletę - widać wyraźnie z "kilometra" - dobre na ulicę/drogę.

 

Walle ma wadę - widać wyraźnie z "kilometra" - niedobre na wycieczkę z kolegami np po lesie. Gdy jest ciemno, za walle niemal nie da się jechać - wali po oczach masakrycznie. Koledzy tego bardzo nie lubią ;-)

Szkoda, że nie ma w tym trybów z zmniejszoną mocą - było by wtedy idealnie.

 

ps0. Trzeba by kiedyś przetestować chińskie odpowiedniki walle (odpowiedniki wyglądem):

http://www.aliexpress.com/item/1-PC-NEW-Super-2-X-0-5W-Red-LED-Bicycle-Bike-Rear-Tail-Lamp/1206268965.html

http://www.aliexpress.com/item/1-PC-NEW-Super-2-X-0-5W-Red-LED-Bicycle-Bike-Rear-Tail-Lamp/1326952373.html


ps1. w lesie, na jakichś single trackach to jednak ważniejsza lampka z przodu niż z tyłu. Więc jak zwykle - wszystko zależy od zastosowania. Najlepiej mieć dobrze i tu i tu.

 

ps2. wcześniej podana ładowarka (ta droższa, też jest mikroprocesorowa tylko LCD nie ma) ładuje 18650 jak i AA, AAA (oraz kilo innych rodzajów ogniw/akumulatorków) - nie potrzeba dwóch ładowarek

Napisano
Walle ma zaletę - widać wyraźnie z "kilometra" - dobre na ulicę/drogę.   Walle ma wadę - widać wyraźnie z "kilometra" - niedobre na wycieczkę z kolegami np po lesie. Gdy jest ciemno, za walle niemal nie da się jechać - wali po oczach masakrycznie. Koledzy tego bardzo nie lubią ;-) Szkoda, że nie ma w tym trybów z zmniejszoną mocą - było by wtedy idealnie.   ps0. Trzeba by kiedyś przetestować chińskie odpowiedniki walle (odpowiedniki wyglądem):

 

1. BRIGH EYE też ma taki zasięg. Jedną i drugą widać nawet z więcej niż z kilometra. Poza tym 2 x 0,5 W się nie sumuje i wcale nie świeci jaśniej niż jedna dioda 0,5 W.

2. Po co w terenie lampka tylna? Przód wystarczy, a tylną możesz wyłączyć. Jedyny problem jeżeli jedziesz w konwoju jeden za drugim po ulicach. Wtedy ten z najmocniejszym oświetleniem na tył jedzie z tyłu, a reszta wyłącza swoje jeżeli są zbyt mocne.

3. To co podałeś wygląda i w przeliczeniu na złotówki wychodzi na to samo jakbyś kupił w Polsce BRIGH EYE, albo WALLE, więc pewnie świecą i tak samo. Żadna jakaś okazja to nie jest.

 

mant3z To co podałeś jest po pierwsze drogie, a po drugie świeci na pewno gorzej niż BRIGH EYE, albo WALLE. DUŻO GORZEJ! Nie rozumiem twojego posta. Chyba, że szukasz naiwnych, sam to sprzedajesz i próbujesz to komuś wcisnąć. Ta lampka warta jest najwyżej 20 zł, a to i tak według mnie wydane pieniądze w błoto.

Napisano

1. BRIGH EYE też ma taki zasięg.

 

Na moje to obojętne czy będzie Walle czy Bright Eye - obie oślepiające i widoczne z kilometra.

 

 

 

2. Po co w terenie lampka tylna? Przód wystarczy, a tylną możesz wyłączyć.

 

Tak brzmi teoria. W praktyce bywa różnie, a to się zapomni wyłączyć lub co gorsza potem włączyć, a to znów nie wceluje w moment i tak kolegę/ów oślepi. 

 

Warto być świadom tego faktu przed zakupem.

 

 

 

 

Jedyny problem jeżeli jedziesz w konwoju jeden za drugim po ulicach. Wtedy ten z najmocniejszym oświetleniem na tył jedzie z tyłu, a reszta wyłącza swoje jeżeli są zbyt mocne.

 

To jest zgodne z przepisami?

 

 

3. To co podałeś wygląda i w przeliczeniu na złotówki wychodzi na to samo jakbyś kupił w Polsce BRIGH EYE, albo WALLE, więc pewnie świecą i tak samo. Żadna jakaś okazja to nie jest.

 

 

Okazja żadna bo to co mnie interesuje to różnice w trybach działania w stosunku do walle (co prawda wg opisu różnic brak :( )

 

 

ps. Walle-like za 19zł:

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-New-2-LED-Super-Bright-Cycling-Bicycle-Bike-Safety-Rear-Tail-Flashing-Light-Lamp/1408513723.html

Napisano

@lyndowss

Bez sensu jest wydawać cały budżet na tylne oświetlenie. W nocy poza miejscami oświetlonymi ta Merida z przodu nic nie da, bo nie będzie widać kompletnie nic co jest na drodze. A z tyłu nie trzeba od razu też jakiegoś super jasnego światła, ważne by mieć cokolwiek. Dodatkowo nie ma sensu kupno ładowarki BC-700 do ładowania tylko akumulatorów do lampki, bo do używania tylnej lampki w ogólnie nie przydadzą się informacje które można z niej odczytać.

 

 

Według mnie najsensowniej jest kupić Convoy'a S2/M1 ze sterownikiem 2.1A, akumulatory od woytazo (http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11132&postdays=0&postorder=asc&start=0 ), do tego uchwyt do roweru i ładowarka jakaś tania do ogniw 18650 lub drożej i bardziej uniwersalnie NITECORE I4 Intelligent Battery Charger (http://www.banggood.com/Wholesale-NITECORE-I4-Intelligent-Battery-Charger-For-26650-Or-22650-Or-18650-p-66827.html). Na tył coś taniego na baterie/akumulatory AA/AAA, lub lepiej mactronic walle i do niego akumulatory eneloop.

 

Latarka na przód ~17$, ładowarka tania ~6$ droższa (nitcore l4) ~16$/~20$, uchwyt ~3$ i to można kupić w sklepie fast tech, akumulatory od woytazo np. 2400mAh za 6zł. Do tego na tył 55zł za mactronic walle i 12zł za dwa akumulatory eneloop w sklepie hurt.com.pl.

Ten zestaw da naprawdę dużo światła z przodu co bez problemu pozwoli jeździć po drogach bez żadnego oświetlenia.

Napisano

Sorry, ale nie trzeba kupować wallego (którego defacto posiadam sam i uważam, że jest O WIELE ZA MOCNY, IRYTUJE I TRZEBA GO MONTOWAĆ W KIERUNKU ZIEMI BO LUDZIE PRZEKLINAJĄ) żeby mieć dobre światełko tylne. Trzeba kupić świadomie i może być naprawdę nieźle. Kolega kilka dni temu kupił to:

 

http://allegro.pl/super-flash-smart-1500-m-rl318r-01-i4126878177.html

 

i szczerze powiedziawszy zastanawiam się, czy się nie zamienić. Bo ma bardzo ładny migający tryb a widać ją nie z kilometra czy półtora a z 200-300m i da się za tym normalnie jechać.

Napisano
To jest zgodne z przepisami?

 

Trzeba byłoby się dowiedzieć, ale kolumna pieszych tak właśnie się porusza, więc w przypadku rowerów też może tak być podobnie. Jednak 100% pewności nie mam czy jest to w pełni zgodne z napisanymi przepisami. Jednak nikt nie powinien się przyczepić do tego. Nawet jeżeli to problemy mogłyby być jedynie ze strażą miejską. Policja nie da za to mandatu. Jednak strażniki to lubią się o byle co przyczepić, ale oni tylko czekają z fotoradarem. Rowerzyści ich nie obchodzą, tak samo jak bezpieczeństwo. Kasa ich interesuje.

 

 

 

Bez sensu jest wydawać cały budżet na tylne oświetlenie. W nocy poza miejscami oświetlonymi ta Merida z przodu nic nie da, bo nie będzie widać kompletnie nic co jest na drodze. A z tyłu nie trzeba od razu też jakiegoś super jasnego światła, ważne by mieć cokolwiek. Dodatkowo nie ma sensu kupno ładowarki BC-700 do ładowania tylko akumulatorów do lampki, bo do używania tylnej lampki w ogólnie nie przydadzą się informacje które można z niej odczytać.

 

Ja korzystam do wielu rzeczy ładowarkę, więc dla mnie się opłaca. To jest taka moja propozycja, ale można też inaczej.

 

Korzystałeś z MERIDA"y? Ja korzystałem i przy zerowym oświetleniu oświetla trochę drogę. Przy normalnym oświetleniu nie można tego do końca nazwać oświetleniem, ale widać po czym się jedzie. Jako tymczasowe rozwiązanie, żeby nic nas nie zabiło, a jak musimy jechać w nocy wystarczy.

 

carvandes To co podałeś jest dokładnie pod względem świecenia to samo co BRIGH EYE. Jeżeli u kolegi Cię nie oślepia to znaczy, że ma na wykończeniu baterie. W dodatku tą co podałeś jest droższa, ma gorszy system mocowania i nie widać tego na zdjęciu, ale może też pozycjonowania. Jest po prostu gorsza i droższa, a niczym się nie wyróżnia na plus. Co do irytowania to da się to tak zamontować, żeby nigdy nie oślepiało. Poza tym oświetlenie to oślepia tylko w jednym punkcie kiedy stoimy na wprost diody. W każdym innym położeniu ona nie oślepia. Ja mam ustawioną diodę równolegle do drogi, aby była widoczna z jak największej odległości i na takiej wysokości, że nikogo nie oślepi. Chyba, że dziecko o określonym wzroście co nigdy nie powinno się zdarzyć. W dodatku, żeby doszło do faktycznego oślepiania trzeba się znaleźć blisko światła. Kierowca samochodu nie powinien się znaleźć tak blisko roweru.

Napisano

Tanią chińską lampkę z 3 LED'ami widać spokojnie z samochodu z odległości 300m. Jadący samochodem 100km/h ma ponad 10s (prędkość rowerzysty nie uwzględniona) żeby zareagować. 

Napisano

Zależało mi na solidnej tylnej lampce glownie ze wzgledu na to ze wracajac pozno od dziewczyny czesto pojawia sie mgła ( droga biegnie przez pola i stawy ) ale faktycznie zdecyduje sie na convoy s2 i za reszte dokupie najprostsza lampke na tyl, lub doloze te 20 zl na cos konkretniejszego :) dziekuje bardzo za pomoc i rozwianie watpliwosci :)

Napisano

mant3z To co podałeś jest po pierwsze drogie, a po drugie świeci na pewno gorzej niż BRIGH EYE, albo WALLE. DUŻO GORZEJ! Nie rozumiem twojego posta. Chyba, że szukasz naiwnych, sam to sprzedajesz i próbujesz to komuś wcisnąć. Ta lampka warta jest najwyżej 20 zł, a to i tak według mnie wydane pieniądze w błoto.

Bzdury piszesz, warto kupić bo świeci baardzo mocno i co najważniejsze nie żre baterii. Jeżdżę po wsiach, we mgle, deszczu i śniegu bo taką mam okolicę. Znajomi chwalą to oświetlenie z punktu kierowcy.

Polecam ZAWSZE nie chińskie produkty.

Napisano

Gratuluję, że opierasz swoją "wiedzę" na swoich błędnych przypuszczeniach. W dodatku uważasz, że za wysoką ceną stoi jakość. Można byłoby Ci pewnie sprzedać rękawiczki warte 10 zł za 100 zł  i myślałbyś, że są lepsze niż złoto.

Napisano

Zależało mi na solidnej tylnej lampce glownie ze wzgledu na to ze wracajac pozno od dziewczyny czesto pojawia sie mgła ( droga biegnie przez pola i stawy ) ale faktycznie zdecyduje sie na convoy s2 i za reszte dokupie najprostsza lampke na tyl, lub doloze te 20 zl na cos konkretniejszego :) dziekuje bardzo za pomoc i rozwianie watpliwosci :)

 

na mgłę walee, mam chwalę, w lesie z kolegami można skierować troszkę w ziemie i już nie ślepi po oczach

 

Skoro  3lata działa bez zarzutu i to w każdych możliwych warunkach to to nie może być chińskie :)

A propo walle ;) to ja wolę cateye nawet jak 2x droższy

http://www.forumrowerowe.org/topic/159030-oswietlenie-wytrzymale-lampy-przy-szalenstwach-mtbxc/

 

a ja wole mctronika, tylko czy to o czymś świadczy?

p.s

czy cat czy mc czy co inne: wszystko chiny/taiwan

ważny ten co na końcu sprawdza jakość

Napisano

Mactronic za mocny, cateye to samo co z biedry(idealna jasność) w zestawie z przednią za 15zł. Moje już chodzą 2lata, a kupiłem za 7,5zł, Także zakup masz nietrafiony. Niestety, ale muszę cię powiadomić że 99% elektroniki jest z chin w tym markowe rzeczy jak Sony, Samsung. To gdzie wyprodukowane nie ma znaczenia, jak zadbają o jakość to i w chinach będzie bardzo dobra.

Co to za moda na lezakowe akusy, jak w chinach mamy nowe za tą samą cenę?

Napisano

http://www.forumrowerowe.org/topic/159284-bocialarka-xm-l2-czy-mactronic-scream-bpm-170-dl/

 

Tutaj już kolejny wątek na temat MACTRONIC'a. Wpisz w wyszukiwarce MACTRONIC i szukaj po forum tematów, które zawierają te frazy. Tam gdzie pojawi się ta nazwa pojawią się testy, opinie, inne propozycje podobno lepsze. Nawet i tańsze. Ogólnie jeżeli chodzi o MACTRONIC'a i wszystko inne nie związane ze świeceniem jak obudowa itd. jest genialny, bo w pełni uszczelniony, dobrze odprowadza ciepło, odporna na wszystko co może ją spotkać podczas normalnego użytkowania. Fajna jest też funkcja focus, która bardzo wydłuża zasięg światła. W dodatku wystarczająca ilość trybów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...