Skocz do zawartości

[piasty] DT 240s vs 340s


toropl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

przeszukałem trochę forum i nie są różne odp na temat bębenka w tych piastach. Mam dylemat, które wybrać, jeśli 340s ma stalowy bębenek i to koniec różnic to biorę 340s, jeśli ma aluminiowy tak jak 240s to postawię na 240ki. To jak w końcu jest z tym bębenkiem? Moje rozterki się biora z obawy przed zużyciem go kasetą (będę stosował kasetę xt).

Napisano

Przy kasecie xt na pajaku wogole bym się nie przejmował ze bębenek jest Alu.340 jest do cięższych zastosowań i jest cięższa :-)

Z tego co widzę na dt4you.pl to do 340 nie ma stalowych bebenków

  • Mod Team
Napisano

Kasety XT są na pająku, więc materiał bębenka nie robi raczej różnicy. 240 na takiej kasecie po ilustamtysięcy kilometrach ma się dobrze.

Napisano

Xt jest na pająku ale, nie wszystkie zębatki są na nim. W sumie chłopaki już wymyślili patent z szywkami więc nie powinno być problemu. Chcę złożyć dobie solidne kółka na dobrych parę sezonów stąd moje obawy o bębenek, a kupno piast za ładnych parę groszy i później wymiana bębenka, albo trudności przy zdejmowaniu kasety byłyby wkurzające. 

@durnykot zadowolony jesteś z 240ek czy kupiłbyś coś innego teraz? Planuję do nich założyć obręcze ztr crets i szprychy dt aerolite lub saphim xray. 

@jahoo84 w jakim sensie cięższych zastosowań? Nie planuje dh ani nic z tych rzeczy tylko xc więc chyba 240ki stykną?

Napisano

Stykną spokojnie. Ja gdybym miał kasę kupiłbym 240 a kupiłem 350 moim zdaniem jedne z najlepszych piast w swojej klasie cenowej no i jeszcze hoop Evo 2. Z tego co wiem to w 340 można mocniej naciągnąć szprychy. Ja ze swojej 350 jestem mega zadowolony ważę ok 100kg koła mam złożone na szprychach cn spoke aero i jest doskonale. najważniejsze że są wypełni rozbieralne i można każda część do nich dokupić.

Napisano

A na ile szprych masz te piasty? Zauważyłem, że na 28 są obecnie sporo tańsze niż na 32, to samo z wersją cl i 6srub.

Napisano

Nie wiem ile musiałbyś robić kilometrów w sezonie, żeby problem wżerów na bębenku od kasety XT był dla Ciebie znaczący... Ja właśnie złożyłem zestaw kół do nowego roweru - po raz trzeci wybrałem 240s. 

 

Wyżej widziałem, że chcesz ZTR Crest i CX-ray, dokładnie takie same koła skompletowałem. Ważę mało, bo 65 kg, ale wybrałem 32H ze względu na pożądaną sztywność w 29'er.

Napisano

Ważę 80-82kg, również wolałbym 32 szprychy ale 28 są sporo tańsze (promocje). 

@Rychlapl mogę wiedzieć ile wyniosły Cię poszczególne elementy koła i gdzie je kupowałeś? Ciężko jest dostać piasty na 32h/6śrub, duża większość to cl a wolałbym w nie się nie pakować, ze względu choćby na ograniczenia w wyborze tarcz. Są jeszcze niby adaptery ale ich też wolałbym uniknąc. 

Napisano

Dzięki za poświęcony czas :) Szukam białych ewentualnie srebrnych piast, oś 15qr z przodu no i 6śrub. Nie jestem zdecydowany jaką oś wziąć z tyłu, chyba najlepiej również 15qr?

Napisano

 

 

Ja ze swojej 350 jestem mega zadowolony

Właśnie w tym tygodniu zakładam nowiutkie, złożone kółeczka na Arch Ex, DT 350 i Sapim D-Light-ach.

Problem jednak w tym, że przez najbliższe 2 miesiące będą te kółeczka kręciły się w moim "treningowym" bajku który ma kasetę SRAM-a, 8-rzędową, dość toporną...

Nie liczę tam oczywiście na żadne alu pająki i inne cuda... 

Moje pytanie brzmi: czy nie zajadę bębenka przez te 2 miesiące za bardzo ? Przebieg będzie mały - ok. 200km ale w trudnym terenie.

Potem przekładam koła do docelowego roweru gdzie mam napęd SLX. Wiem, że to też "dziabie" bębenek ale na razie nic na to nie poradzę... Ew. wymiana na XT...;-)

 

Napisano

Wymień na XT :) Serio.

 

Co do 200 km na kasecie bez pająka (zakładam, że te osiem rzędów jest *zakładane* a nie *nakręcane*) to oczywiście trudno prorokować głębokość wżer, ale jestem pewien, ze nie będą one problemem przy zdejmowaniu. Jak sie da zastosuj patent ze zszywkami. Po zdjęciu kasety delikatnie przeszlifuj ewentualne zadziory, żeby nie były problemem przy zakładaniu nowej kasety.

 

I zainwestuj w XT :)f

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

@durnykot zadowolony jesteś z 240ek czy kupiłbyś coś innego teraz?

Jeżdżę na 240 i piastach opartych na 350 (OEMowe koła ). W sumie , poza wagą,zero dostrzegalnych różnic w pracy jednych i drugich. Robią,co do nich należy- kręcą się.

Jeśli zależałoby mi na wadze- kupiłbym 240,jeśli nie- 340.

Obecnie kupiłbym piasty Syntace -,lub, jeśli pozwala budżet, koła Syntace.

 

Napisano

 

 

W Polsze też można dostać za przyzwoity piniądz.

Akurat chwilowo mam to pod ręką ;-)

 

 

 

Jeśli zależałoby mi na wadze- kupiłbym 240,jeśli nie- 340.
 

A dlaczego nie 350 ?

Napisano

Co do cen, proponuję wysyłać zapytania ofertowe do sklepów, a nie patrzeć po ile mają wystawione na stronie. Potrafią zejść dużo z ceny, ponieważ branża rowerowa pracuje na bardzo wysokich marżach. 

 

Z tego co się orientowałem, tył 240s posiada wymienne końcówki, więc można mieć z tą samą piastą założony zwykły QR i sztwyną ośkę. Nie traktuj tych słów prosze jak wyrocznię, bo pewny nie jestem.

 

Co do wyboru IS czy CL, zastanawiałem się nad przodem CL a tyłem IS, ponieważ chcę z przodu mieć konkretniejszą tarczę a wtedy XTR na CL okazuje się nie wiele cięższy on "porządniejszych" piast na IS. Suma sumarum, kupiłem obie CL.

Napisano

@durnykot czemu syntace? Jakieś przewagi względem 240ek? Jeśli powiadasz, że między 240 a 350 brak różnic w pracy, a ma wadze mi specjalnie nie zależy to szala przechyla się w stronę 350ek. No chyba, że syntace - szczerze mówiąc niewiele słyszałem o tej firmie, muszę poczytać, a tak na szybko czemu byś wybrał właśnie je? Tak jak piszę, nie zależy mi specjalnie na wadze a niezawodności i trwałości piast, no i serwisowanie żeby było tanie i proste  :thumbsup:

@Nastar właśnie po co z amazonu skoro w pl są dostępne w niższej cenie choćby na alledrogo lub bikestacji. w ogóle 66$ to strasznie drogo za tą kasetę :woot: A jeśli nie chcesz inwestować w kasetę to może myk ze spinkami chociaż?

 

@Rychlap Co do porządniejszej tarczy xtry przecież też są na is. W ogóle cl wezmę jak będę już musiał, jednak is to standard bardziej powszechny i wybór tarcz przeogromny względem cl. Są co prawda adaptery ale to dodatkowy koszt.

Napisano

4 kloce za kółka to ja podziękuję  :woot:  Zawodowcem nie jestem ani amatorem z grubym portfelem  :icon_confused: Na kółka chcę wydać max 2 koła ni złotówki więcej, a czym mniej tym lepiej. Chyba się zdecyduję na zestaw ZTR Crest + dt340 lub 350, nyple DT Prolock + Sapim Cx-Ray. Myślicie, że to dobra opcja w tej cenie? Zastanawiam się jeszcze nad sensem wydawania 6 stówek na szprychy, czy może nie ma sensu, a wziąźć powiedzmy CN Spoke Aero 424?

Napisano

Czytając twojego posta przed samym końcem miałem Ci polecić właśnie te szprychy. Mają bardzo podobna wytrzymałość na rozciąganie co sapimy a kosztują..... Miałem te szprychy w kołach 26 a teraz w 29 i stwierdzam że są świetne dodam że ważę ok 100 kg :-)

Napisano

W takim razie chyba nie ma sensu, biorę CNki. Jeszcze tylko upolować amor z długa sterówką prostą i będę miał wsio - nic tylko składać i jeździć  :teehee:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...