Skocz do zawartości

[obręcz] kompatybilność hamulców


amu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

To mój pierwszy post, związany jest z nowym nabytkiem. Od wielu lat jeżdżę na mtb, ostatnio jednak mając do nabycia rower bez kół prawie za darmo postanowiłem złożyć ostre koło. Zamówiłem na allegro koła na piastach joytech, obręcze taurus remerx. Wcześniej z ostrym zapoznałem się tylko w teorii, założyłem że będę jeździć, jak przystoi, bez hamulców. Jednak po krótkiej jeździe uznałem, że awaryjny hamulec byłby niegłupi, założyłem więc szczękowy hamulec tektro, który miałem w zestawie z ramą. Tu zaczyna się problem - obręcze które mam, posiadają oznaczenie 'disc only'. Jakie mogą być skutki używania do nich normalnych hamulców? Na mój gust różnica jest tylko taka, że ranty obręczy są lakierowane i powłoka się zedrze, ale może jest coś jeszcze? Niespecjalnie znam się na technicznych zagadnieniach rowerowych stąd moje pytanie.

Napisano

Czytałem ten wątek, zanim dodałem swój, ale nie daje on jasnej odpowiedzi, ktoś pisał że może są mocniejsze ścianki w wersji pod szczękowe, ktoś że to kwestia estetyki. Wg mnie to działa, aczkolwiek mój test był krótki. Chodzi mi o to czy jest to jedynie kwestia mniejszej skuteczności, czy też mogę w jakiś sposób uszkodzić obręcz?

Napisano

Obręcz pod tarcze ma inny przekrój/kształt boków gdyż nie musi być przystosowana do współpracy z klockami hamulcowymi. 

Ścianka boczna obręczy może być cieńsza, gdyż nie musi zawierać rezerwy materiału który ściera się gdy hamujesz. 

Aspekt malowania i wycierania się powłoki lakierniczej pomijam jako oczywisty.

Napisano

Aspekt estetyczny oczywiście pomijam, nie przeszkadza mi - w końcu w standardowej obręczy bok i tak nie jest lakierowany. Chciałem zapytać jeszcze jak to może wyglądać w praktyce, jak myślicie? Obręcz się wygnie? Przypominam, że mówimy o ostrym kole, hamulec traktuję jako rozwiązanie awaryjne, gdy skid nie wystarczy. Czy w takim przypadku mogę sobie pozwolić na taką partyzantkę czy mimo wszystko zmienić obręcz, bądź zmienić piastę i założyć tarczę (chociaż to chyba głupi pomysł w rowerze, który ma być lekki i prosty)?

Napisano

Oczekujesz od nas tutaj klarownej odpowiedzi: tak, możesz jeździć i nic się nie stanie. A takiej odpowiedzi nikt odpowiedzialny ci tu nie udzieli. Skoro na obręczy jest info "For disc brakes only" to jest tam dlatego, że nie jest ona dostosowana do używania z VB a nie dlatego, że producent polakierował boczne ścianki obręczy kiepskim lakierem i boi się, że się zedrze podczas hamowania.

Nie wiadomo, czy taka obręcz wytrzyma 10, 100 czy też 10x10e6 cykli hamowania więc, moim zdaniem, nie nadaje się do użycia z VB.

Napisano

Ugupu: dzięki, wbrew pozorom, odpowiedzi takiej jak Twoja też oczekiwałem :) tzn. klarownej: "to głupi pomysł, daruj sobie". 

Puklus: nie do końca, obręcz to taurus remerx 5014, w części zewnętrznej, najbliżej opony obręcz jest płaska, akurat na szerokość klocka, dopiero bliżej środka jest pod kątem - stąd w ogóle mój pomysł. No ale jak już ustaliliśmy nie jest to za mądre, pozostaje opanować skid, albo zmienić koło.

Dziękuję wszystkim za pomoc!

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...