geforc Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam, panowie poszukuję roweru dla siebie, jako iż jestem cięzki, czyli 140/130kg, zależy jak leży, 185cm wzrostu. Rower będę użytkował nad wałami nad rzeką, a tam nawierzchnia jest raczej piaskowo kamienista więc raczej coś z amorami, asfaltu to tam nie ma. Cena do 3000zł. Nie mam żadnych typów bo nie znam się na tym.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Hmmm nikt nie ma propozycji i pomysłów ??
beskid Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Proszę bardzo http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29ER_Rline_10,10,485,13750,2014.html lub któryś z serii wyżej 2.0, 3.0.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Moją wage utrzyma ?? nie znam się na rowerach ale firma ROMET to coś jak w motoryzacji... Dacia. Tak mi sie wydaje przynajmniej...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Już się zastanawiam czy nie wolałbym Dacii zamiast Renówki, z którą mam styczność Romet się bardzo ale to bardzo wyrobił i nie odbiega od reszty na minus. Rama da radę ale problem z czasem pojawi się zapewne z kołami ale na to już nie ma rady. Najwyżej poskładasz na innych częściach (mocniejszych, twardszych). Reszta bez zarzutu jak na to co oferują obecnie no i powietrzny amorek. Nie wiele dopłacając można się zainteresować tym R-Line 3.0 bo masz tam lepszego, sztywniejszego RS'a XC32.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Tzn z tą kwotą to jest tak że napisałem do 3 tyś, ale jak powiedzmy za 3.500 bedzie cos lepszego wytrzymalszego, to problemu nie ma... a np ten model 4.0 będzie dużo lepszy od 3.0 ??? bo roznica jest niewielka... A jeszcze czytałem na forum że dużo ludzi poleca UNIBIKE, tez maja DMC duzą...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Do 4.0 nie ma sensu dopłacać. Lepiej tę różnicę zostawić na ewentualne problemy z kołami. Co do Unibike to jedyny sensowny jest Expert. Ma dobre obręcze Mach'a ale jak dla ciebie kiepski widelec i spory minus czyli brak taperowej główki ramy.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 A inne części typu korba, hamulce, wszystko wytrzyma moją wagę ?? Tylko kurde lipa bo 29 cali kola moga mi sie do auta nei zmiescic a bagaznika nie mam, tylko siedzenia moge zlozyc...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Korba nic do wagi nie ma a hamulce spokojnie wystarczą. Ja z plecakiem bywa, że ważę trochę ponad 100 kg i po górach daję radę więc nie przesadzaj. Trzeba schudnąć to będzie mniejszy ból głowy. Nie wiem co za auto ale do mojej osobówki po złożeniu siedzeń wchodzi cały 26er. "Wielka kiszka" jest po prawdzie sporo większa ale bez przesady. Wyjmiesz najwyżej przednie koło i po kłopocie.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Hyundai i30 , wiem ze zlozyc trzeba siedzenia... A rower kupuje wlasnie po to zeby schudnąć też ;] Szczerze mówiąc ten ROMET 3.0 z wyglądu bardzo jest ok... oprócz jednego... napisu ROMET ;] jakby tam było Specialized albo Merida albo KTM, to lepiej by to wyglądało
beskid Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Nic nie stoi na przeszkodzie aby kupić te co wymieniłeś ale sporo zapłacisz za naklejkę i przy Twojej wadze będziesz miał pażdzież zamiast roweru. Osobiście choć przez blisko już 20 lat składam co tam chcę dla siebie i korzystam tylko z ram Authora lub Marina nie miał bym skrupułów przed Rometem. Po prostu lata mi to i powiewa co tam jest napisane. Oczywiście ma to jakichś tam sens ale to już w innym przedziale cenowym.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Nie, dobra nie ważna nazwa ;] pytanie mam odnośnie tego odkręcania koła przedniego, jeśli by mi nie weszło... jest system odkręcenia bez klucza czy jak to tam wygląda ?? bo ja mam 20 minut odkręcać i zakręcać koło... to bez sens troche
mklos1 Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Dacia. Tak mi sie wydaje przynajmniej... Z budżetem jaki zaproponowałeś... To tak jakbyś wszedł do salonu Porshe z kwotą 50 tyś PLN. W tej kwocie nie kupisz nic co jest ciekawe i markowe, bo jest to o mniej więcej 1000-1500 PLN za mało. Przy Twojej masie ja bym się poważnie zastanowił nad takim rowerem: http://www.univega.com/de/modelle/2014/cross/terreno-50-xxl-27-g-deore.html DMC to chyba 170kg z tego co pamiętam. Problem jest zapewne z dostępnością takich bajków. Unibike robi rowery z DMC 140kg, ale jakoś średnio mi się chce w to wierzyć, że rower na praktycznie tych samych komponentach u jednego producenta ma DMC 100kg u innego 140kg. Jeżeli chcesz naprawdę coś pewnego, to pewnie trzeba szukać za oceanem. Biorąc pod uwagę średnią wagę Amerykanina, to mają doświadczenie w konstruowaniu takich rowerów. Ale niestety cena...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Nie, dobra nie ważna nazwa ;] pytanie mam odnośnie tego odkręcania koła przedniego, jeśli by mi nie weszło... jest system odkręcenia bez klucza czy jak to tam wygląda ?? bo ja mam 20 minut odkręcać i zakręcać koło... to bez sens troche Tak jest patent i nazywa się "szybkozamykacz". Odkręcenie i wyjęcie koła trwa parę sekund. Minimalnie dłużej trwa założenie z powrotem. To z powodu konieczności "trafienia tarczą hamulca w wąską szczelinkę zacisku. Musisz tylko pamiętać aby po wyjęciu któregokolwiek z kół nie naciskać na klamkę hamulca bo się zapowietrzy. Dlatego między tłoczki hamulca wkłada się jakichś np. kawałek kartonu, plastiku o szerokości tarczy i po problemie. Z wagą jak wyżej daję radę już 6-ty sezon na potrójnie cieniowanej Authora więc solidna podwójnie cieniowana Rometa da radę do takiej jazdy.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 A tą univegę można w PL gdzieś kupić ? a z tym budżetem 3000zł to napisałem, jeśli będzie coś pewniejszego i lepszego na moją wagę ale droższego np o 1000zł to nie ma problemu.
mklos1 Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Univega jest mało popularną marką w Polsce. Trzeba ciągnąć bezpośrednio z DE.
Tadeus Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Unibike robi rowery z DMC 140kg, ale jakoś średnio mi się chce w to wierzyć, że rower na praktycznie tych samych komponentach u jednego producenta ma DMC 100kg u innego 140kg. Hmm. Właśnie do tej pory też myślałem, że Univega jest jedynym w miarę popularnym prawdziwie skonstruowanym dla cięższych rowerzystów rowerem. Ale teraz patrzę na obręcze tego modelu XXL i widzę, że to ten sam co w budżetowych Unibike'ach: http://www.unibike.pl/mission.html A obręcze jednak są decydujące, jeśli mówimy o obciążeniu. Coś mi się widzi, że ta Univega to też pic na wodę. No chyba, że tego modelu Airline jest pełno od najniższej do najwyższej półki.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 To już sam nie wiem, zdecydujcie wy, ja sie nie znam na rowerach ;p
erzurum Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 http://www.bike-discount.de/en/buy/ltd-cc-29-black-n-white-10909/wg_id-117 http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ltd-pro-29-black-anodized-10261/wg_id-117
Rulez Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Dożywotnia gwarancja na ramę : http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rafal-700-29-id_8280092.html
radeks23 Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Na Twoim miejscu kupił bym tego jednego z tych Rometów, mają świetne, sztywne ramy. Moim zdaniem opłaca się każdy z nich, ceny zawsze można negocjować więc może wersję 3.0 uda się kupić za około 3 tyś. Nie wiele dopłacając można się zainteresować tym R-Line 3.0 bo masz tam lepszego, sztywniejszego RS'a XC32. W ostatnim bikeBoard testowali te amorki pod względem sztywności, brak różnic.
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Dobra a jakbym zwiększył kwotę do 4tyś ?? ale twarde 4tys nic więcej... to co, dalej romet 3.0 ?? Jakby co to mówimy tylko o Polskich sklepach, nic nie chcę zamawiać spoza PL
Rulez Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Nie, to wtedy Romet R-line 4 (ma inne obręcze niż model 3, ma nowsze poprawione hamulce) : http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29ER_Rline_40,10,485,13747,2014.html Lub ten z Decathlona (tyle, że wbrew temu co piszą na str. Decathlon, dla ciebie rozmiar L) : http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rafal-700-29-id_8280092.html
geforc Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 co do 4.0 to beskid napisał Do 4.0 nie ma sensu dopłacać. Lepiej tę różnicę zostawić na ewentualne problemy z kołami. i rozmiar 20 dla mnie rozumiem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.